[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:33

Het was laatst ook op TV bij Jong dacht ik.
Ik wou het niet kijken, maar volgens mij 'intervieuwde' hij een Pedofiel! :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:58

Citaat:
Het gaat hier alleen niet om zulke liefde, meeste verhalen zijn tieners/pubers die de boel gaan ontdekken bij elkaar en dat houdt vanzelf op als ze ouder worden/een eigen relatie krijgen. Dus gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

Hier ben ik het mee eens. En ik kan niet zeggen of ik het zelf ook zou doen of niet. Ik ben enig kind.

- Verder heb ik er geen problemen mee als broer en zus dit samen uit vogelen, dus door nieuwschierigheid.
Liever dat het veilig en vertrouwd gebeurt met je broer of zus dan met een ''vreemde'' en gaat verkeerd ofzo. Heb even geen idee hoe ik dit moet verwoorden. Waarom ik dat vind kan ik niet echt goed beschrijven, denk dat ik dat niet erg vind omdat het dan een vertrouwd iemand is.( mist het niet onder dwang ofzo gaat)

-En ook als ze volwassen zijn en een relatie hebben ook niet, Maar dan geen kinderen. (alleen hoe vertel je dit je ouders? )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:03

Zwartwitje schreef:
Fiffil, ik had het idd ook over die natuurlijke weerstand. Ik geloof echt dat dat er bij iedereen inzit. Maar bij de een zal het sterker zijn dan bij de ander en denk ik niet dat je terug naar de fabriek moet als je die remmingen niet hebt. Als (jonge) mensen wat willen uitproberen zoals bij ElineS gebeurde, prima hoor. Ik zou alleen zelf het idee van seksuele intimiteit met mijn zus of hypothetische broer heel bizar vinden. Ik heb ooit eens gedroomd dat ik aan het zoenen was met mijn vader, en daar ben ik dagen van van de leg geweest :=

Je vader vind ik ook nog wel een stapje verder := kan me goed voorstellen dat je daardoor even van slag was :+

MarcoBorsato schreef:
Mwoah, mag jij kortzichtig vinden, ik vind pedofilie bijvoorbeeld ook niet normaal en dat bestaat ook. Omdat iets is aangeboren is het nog niet normaal. En ik vind een intieme liefdesrelatie of echt seks wel wat verder gaan dat nieuwsgierige pubers.

Pedofilie vind ik totaal niet te vergelijken met dit. :n Dit is geen liefdesrelatie in de meeste gevallen. Toch echt "gewoon" nieuwsgierige pubers. :)

MarcoBorsato schreef:
lifaya schreef:
en pedofilie is ook niet normaal, dat is iets dat geestelijk zit ;) Maar experimenteren met je broer of zus en geheel op vrijwillige basis... Tja ik zie er zelf geen kwaad in. Ze blijven namelijk niet in de fase hangen. Je hebt vast ook wel die echt verliefd zijn, maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen. Ook al is het vreemd, wat nou als je écht verliefd bent? Lijkt me vreselijk... Ik vind niet dat wij over zulke situatie kunnen oordelen :)

Hoe bedoel je geestelijk? Voor mij is pedofilie een seksualiteit, zoals je hetero, homo of biseksueel bent. Sommige pedofielen zijn zo geboren, anderen zijn zelf misbruikt en handelen vanuit een trauma maar wanneer het aangeboren is, is het gewoon een seksualiteit. Maar wel eentje die enorm schadelijk kan zijn.

Hier geef je meteen al een reden dat het niet te vergelijken is. Dit 'experimenteren' tussen broer en zus heeft niks met een seksualiteit te maken en is meer een fase die vanzelf over gaat, bij de meesten toen ze een vriend(in) kregen of gewoon toen ze ouder werden. Er is geen sprake van liefde, het blijft niet bestaan, zo als ik erover heb gelezen zijn het meer de hormonen en de nieuwsgierigheid en van het een komt het ander.
Even over de meeste gevallen, er zullen uitzonderingen zijn.

MarcoBorsato schreef:
Sammie schreef:
Maar iets is pas normaal of niet normaal als je normen en waarden hanteert en die spreken mensen af (en niet je lichaam/hormonen/hersenen). :D

True, maar er wordt al moeilijk gedaan wanneer neven en nichten willen trouwen, broer en zus is zelfs strafbaar. Het lijkt me heel erg om gevoelens te hebben voor je broer, dat is naar mijn mening afwijkend. Ik denk ook niet dat je er iets mee zou moeten doen, hoe lastig het ook is.

Het gaat hier dan ook niet om gevoelens (enkele uitzonderingen daargelaten, maar dat zal niet zo vaak voorkomen). Heb je het betreffende topic gelezen?

Overigens vind ik een liefdesrelatie (die dus ook verder kan gaan dan de puberteit) anders dat dit experimenteren. Daar zit toch een heel ander gevoel bij :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:12

Ja ik heb het topic gelezen en I can't be bothered om inhoudelijk op je in te gaan, sorry!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:21

Jammer, en ik zou namelijk denken dat het topic op zich eigenlijk wel een beetje voor zichzelf spreekt. Wat uit de verhalen naar voren komt is dat 9 van de 10 gewoon nieuwsgierige pubers zijn zonder extra achterliggende gedachtes of gevoelens. Ik vind dat dus wel meer onder de noemer nieuwsgierige pubers vallen (ook al kan ik het zelf niet zo goed bevatten omdat ik die aandrang totaal niet heb)
Overigens las ik laatst iets bizars, over een Afrikaanse man en vrouw (ze was ook zwanger van hem). Bleek toen ze elkaars ouders wilden zien voor de bruiloft dat ze broer en zus waren... je zal dat maar zo ineens ontdekken!

Edit: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... oer-en-zus

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 19:02

Ik vind ook niet dat je pedofilie kan vergelijken met dit

tja wel als bv spreekt over een broer van 20 die zn jongere zusje van 5 dingen laat doen die niet in orde zijn of haar als object gebruikt

maar op het forum waren ze van ong dezelfde leeftijd...
en ik ben het ermee mee eens dat veel het idd om de nieuwsgierigheid met elkaar doen
en idd het vertrouwde telt ook mee tot de keuze om het als broer en zus met elkaar te doen ...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:01

Nouja brothers/sisthers with benefits :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:41

oh jee wat sneu zeg dat ze dat zo hebben moeten ontdekken! :oo

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:52

lieveli schreef:
Nou ja schuldgevoel, het is iets zieks. Je wordt geboren met een natuurlijke weerstand tegen je broers en zussen, als dat er niet is, is er iets mis. Vergelijk het met je beste vriend, die wil je over het algemeen ook niet in je bed hebben.

Ik denk dat het heel normaal is om op een bepaalde leeftijd nieuwsgierig te zijn naar je broer of zus van het tegenovergestelde geslacht (kleuterleeftijd) maar dat is iets heel anders dan een liefdesrelatie.

Als je met je neef of nicht wil trouwen moet je al toestemming vragen aan de koningen, laat staan dat je met je broer of zus gaat.

Mag ik vragen waarom je het ziek vindt en waarom je vindt dat er dan iets mis is? (Bedoel je dat er met die mensen iets mis is/ dat ze ziek zijn?).

Op die manier op familie vallen is genetisch gezien mogelijk minder voordelig voor het nageslacht (want (deels) Daarom hebben mensen seksuele behoeften.. Om zich voort te planten.) Dan een aantrekkingskracht voor 'vers' bloed.
Maar in mijn ogen betekenen uitzonderingen op die regel niet perse dat er iets mis is.
Evolutionair gezien is t ook niet 'handig' om op t zelfde geslacht te vallen.. Is met die mensen dan ook iets mis? Is dat ook ziek?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:55

Zwitsal schreef:
lieveli schreef:
Nou ja schuldgevoel, het is iets zieks. Je wordt geboren met een natuurlijke weerstand tegen je broers en zussen, als dat er niet is, is er iets mis. Vergelijk het met je beste vriend, die wil je over het algemeen ook niet in je bed hebben.

Ik denk dat het heel normaal is om op een bepaalde leeftijd nieuwsgierig te zijn naar je broer of zus van het tegenovergestelde geslacht (kleuterleeftijd) maar dat is iets heel anders dan een liefdesrelatie.

Als je met je neef of nicht wil trouwen moet je al toestemming vragen aan de koningen, laat staan dat je met je broer of zus gaat.

Mag ik vragen waarom je het ziek vindt en waarom je vindt dat er dan iets mis is? (Bedoel je dat er met die mensen iets mis is/ dat ze ziek zijn?).

Op die manier op familie vallen is genetisch gezien mogelijk minder voordelig voor het nageslacht (want (deels) Daarom hebben mensen seksuele behoeften.. Om zich voort te planten.) Dan een aantrekkingskracht voor 'vers' bloed.
Maar in mijn ogen betekenen uitzonderingen op die regel niet perse dat er iets mis is.
Evolutionair gezien is t ook niet 'handig' om op t zelfde geslacht te vallen.. Is met die mensen dan ook iets mis? Is dat ook ziek?

Voor sommige mensen valt homoseksualiteit inderdaad onder hetzelfde kopje als pedofilie. Als ik dat zou zeggen zou ik in mijn eigen vingers snijden :+ .

Ik denk dat wanneer je op je broer of je zus valt er gewoon iets mis is, die natuurlijke weerstand waar je mee wordt geboren, ik geloof dat het een bepaalde geur is die er voor zorgt dat je broer of zus onaantrekkelijk is voor jou, die mist blijkbaar. En dan heb ik het niet over experimenteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:56

Fiffill schreef:
Jammer, en ik zou namelijk denken dat het topic op zich eigenlijk wel een beetje voor zichzelf spreekt. Wat uit de verhalen naar voren komt is dat 9 van de 10 gewoon nieuwsgierige pubers zijn zonder extra achterliggende gedachtes of gevoelens. Ik vind dat dus wel meer onder de noemer nieuwsgierige pubers vallen (ook al kan ik het zelf niet zo goed bevatten omdat ik die aandrang totaal niet heb)
Overigens las ik laatst iets bizars, over een Afrikaanse man en vrouw (ze was ook zwanger van hem). Bleek toen ze elkaars ouders wilden zien voor de bruiloft dat ze broer en zus waren... je zal dat maar zo ineens ontdekken!

Ja sorry maar ik vind discussiëren met jou niet prettig :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:53

Ik snap niet waarom alles maar goed moet worden gevonden, tegenwoordig.
Er is een hele goede reden waarom broer en zus elkaar niet moeten bespringen. Wat nou als broer geen condoom gebruikt, of zuslief is even aan de antibiotica en de pil werkt niet helemaal tof? We hebben al genoeg mensen op de wereld, daar hoeven echt geen (potentieel) zieke kindjes bij te komen, een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje.
En afgezien van dat feit, het lijkt wel alsof als je niemand pijn doet met je acties dat je dan ook maar geen setje moralen meer hoeft te hebben. Moeten we met z'n allen alles maar goed vinden? Ik denk van niet :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 18:46

phormicola schreef:
.
En afgezien van dat feit, het lijkt wel alsof als je niemand pijn doet met je acties dat je dan ook maar geen setje moralen meer hoeft te hebben. Moeten we met z'n allen alles maar goed vinden? Ik denk van niet :n

Ik snap je punt
maar ik denk dat het zoiezo wel altijd zal gebeuren
veel mensen hebben ook de behoefte verboden dingen toch te doen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:54

lieveli schreef:
Fiffill schreef:

Ja sorry maar ik vind discussiëren met jou niet prettig :)

Dan ben ik wel benieuwd waarom (mag ook via pb) :)

Verliefd worden op familie vind ik ook niet helemaal "normaal", maar goed, wat is normaal. In de dierenwereld gebeurt 't vaak zat, maar ik moet er zelf ook niet aan denken :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 20:47

fifil ik heb dat nieuws bericht ook gelezen
das wel erg ....

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:58

Ja inderdaad!
Ja klopt, kijk maar eens bij verschillende rassen bij het inteelt percentage! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 01:58

Pfoe, ik kan me dit niet zo goed voorstellen.
Ja, als nieuwsgierigheid, dan zie ik er net als Fiffill weinig kwaad in, maar intieme relaties, dat vind ik niet oké. :n

Ik vond die keer dat ik truth or dare speelde en met m'n nichtje moest zoenen al "eng", laat staan zoiets! :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 02:01

En heb je dat gedaan? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 02:41

Nee, ik heb vriendelijk bedankt. Ik ben gek op mijn nichtje, maar niet zó. :P

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:01

Haha oke, nouja mensen kunnnen ver gaan in dat soort spelletjes! Soms tot mindere dingen toe! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 02:58

@ lieveli
als jij gay bent en je word verliefd op een meisje van 12 en doet er dingen mee dan valt het inderdaad onder hetzelfde kopje......

Maar als je dezelfde leeftijd hebt of maar een paar jaar verschilt is het niet zo vind ik...
Als mensen van ong dezelfde leeftijd beide instemmen om iets te doen met elkaar of we het nou over broer of zus hebben of nicht en neef of neef en neef en nicht en nicht ... Ben ik wel bereid om er begrip voor te hebben en het te accepteren als is het natuurlijk tegen de normen en waarden die we aangeleerd hebben gekregen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:11

shilady schreef:
@ lieveli
als jij gay bent en je word verliefd op een meisje van 12 en doet er dingen mee dan valt het inderdaad onder hetzelfde kopje......

Maar als je dezelfde leeftijd hebt of maar een paar jaar verschilt is het niet zo vind ik...
Als mensen van ong dezelfde leeftijd beide instemmen om iets te doen met elkaar of we het nou over broer of zus hebben of nicht en neef of neef en neef en nicht en nicht ... Ben ik wel bereid om er begrip voor te hebben en het te accepteren als is het natuurlijk tegen de normen en waarden die we aangeleerd hebben gekregen..

Je snapt mijn zin niet. Ik leg het even uit.

Sommige mensen vinden homoseksualiteit net zo verwerpelijk als pedofilie. Echter, als ik die mening zou delen zou ik mezelf in de vingers snijden want ik heb ook meisjesexen. Ik zou mezelf dan net zo verwerpelijk vinden als een pedofiel.

Maar voor mij zit er tussen homoseksualiteit en pedofilie een heel groot verschil. Compris?

Ik begrijp nog steeds niet hoe je nou ineens op meisjes van 12 komt maar goed :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:25

Stel dat een lesbische van een jaar of 25 een meisje van 12 verleid en 'het' er mee doet dan valt dat onder het begrip pedofilie.
Maar als twee vriendinnetjes van een jaar of 12 'het' samen doen heeft 't niets met pedofilie te maken.

Tenminste zo begrijp ik het. Compris?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:36

HolyPope schreef:
Stel dat een lesbische van een jaar of 25 een meisje van 12 verleid en 'het' er mee doet dan valt dat onder het begrip pedofilie.
Maar als twee vriendinnetjes van een jaar of 12 'het' samen doen heeft 't niets met pedofilie te maken.

Tenminste zo begrijp ik het. Compris?

Nee, dit slaat echt compleet de plank mis :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:37

Oooh, gelukkig dan maar! :D :D :D