Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:48

Citaat:
Dus die bruiloft was wel duurder, alleen hebben de gasten dat betaald ;)

Nee, dit is de sfeer die we neer wilden zetten. Omdat iedereen een gerecht maakt krijg je een multicultureel buffet.
En bij een catering krijg je vaak de standaard salades, hapjes e.d.
De sfeer werd daardoor heel erg item, omdat men elkaar kookkunsten besprak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:50

Nuage schreef:
Een band voor 400 euro? Waar kan je die krijgen? Wij waren al 580 euro kwijt aan de DJ en dat was echt één van de goedkoopsten. Bands beginnen bij 1250 euro volgens mij, natuurlijk zijn er vast wel goedkopere maar of die dan ook goed zijn weet ik niet. Of het moeten vrienden van je zijn zodat je minder hoeft te betalen, dan is het natuurlijk perfect!

Precies, wij hebben een DJ voor iets van 650 euro (dan wel een professional incl. een mooie set en lichten en een gesprek vooraf wat we wel en wat we absoluut niet willen) en dat was echt heul goedkoop, haha.

Ik heb wel 1 goedkope band gevonden maar die speelden muziek die ik meer geschikt vond voor mijn vader, beetje oude rock enzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:18

Annebe ons eten was bijna net zo geregeld. Bij gebrek aan enig budget was onze bruiloft redelijk goedkoop maar wel gezellig. Wij hadden zelf hapjes gemaakt, onze buren hadden wat gemaakt en een paar gasten hadden wat meegenomen. Drinken kwam uit de supermarkt. Alleen hadden we omdat we het thuis vierden schragen en serviesgoed gehuurd.

Omdat niemand wist dat we toch een bruidstaart hadden en we de buurvrouw gevraagd hadden een appeltaart te bakken voor vooraf, hadden mijn schoonouders een bruidstaart met marsepein en chipolata meegenomen. Laten we nu allebei dat niet lusten. :+ . Vooraf was er dus koffie met appeltaart en bruidschipo taart. We zouden een oude volvo amazon krijgen om ons een dorp verderop te rijden van een collega. Alleen weigerde de dag zelf de remmen. Ik heb dus hasoverkop een auto moeten huren. Het enige dat we konden betalen was een huurpanda met groot achterop huur nu een panda voor 25 gulden per dag. _O- ik heb zelf gereden omdat mijn mannetje te zenuwachtig was.

Ringen hadden we niet, tot grote hilariteit van mijn familie en grote schok van zijn familie. We hebben een pennenset uitgewisseld. Kleding was 60 gulden voor mij en 50 voor mijn mannetje, maar gewoon draagbaar later ook nog. Iedereen die wilde mocht foto s maken. Na afloop hebben we thuis met iedereen gegeten met 3 etage slagroom bruidstaart :Y). Een gerecht was zwaar mislukt, champignons in gelei :r maar die hebben de honden opgegeten.

We hadden vooraf aangegeven, als er iemand een skech doet of gaat zingen laten we de sleutels achter van het huis en gaan weg. Is ook niet gebeurt. Alle drankjes waren alcohol vrij omdat iedereen een eind moest rijden. S middags waren er met familie, vrienden collega s denk ik een man of 50. Om 6 uur zijn we met de getuigen gaan eten en hebben heerlijk in ons eigen bed geslapen. Onze huwelijksreis was een midweek centreparcs huttenheugte a 99 gulden. :)) .

Mijn bruidsboeket was een rieten mandje met droogbloemen dat nu 21 jaar later nog steeds mooi is. Die was eigenlijk nog het duurste, iets van 40 gulden. Onze totale uitgave was ongeveer 600 gulden voor alles inclusief vakantie. En was onvergetelijk, vooral vanwege de taart, de pennen en de heerlijke roomrijstkroketten die een getuige had gemaakt waarvan mensen hem in de mosterd doopte omdat ze niet doorhadden dat het zoete kroketten waren. }>

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:32

Mijn bruiloft 19 jaar geleden koste om en nabij
350 gulden voor de koets met 2 gelderse paarden van mijn hoefsmid, begeleid door de ruiters van onze rijvereniging met voorop 2 zwarte shetjes en mijn toen malige lesmeisjes er op.
2000 gld voor de jurk gekregen van mijn oma
bruidsboeket was gratis door een ex klasgenoot van mij dit was een examen opdracht voor hem
2500 gld voor de ringen
om en nabij 10.000 gld voor het feest daar zat in 2 x drank receptie 1 x borrelhap. diner , koffie en bruidstaart (taart is gekregen van de zaaleigenaren als dank) onbeperkt drank feestavond vanaf 15.00 tot 5 uur andere ochtend koudbuffet om 12.00 uur 's nachts en een overnachting.
pak van mijn man weet ik nog steeds niet heeft hij gekregen van zijn ouders.

als kado van wederzijdse ouders het feest, en verder enveloppen met geld, tuinset, droogmolen, strijkplank en bloemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:39

annebe schreef:
Citaat:
Dus die bruiloft was wel duurder, alleen hebben de gasten dat betaald ;)

Nee, dit is de sfeer die we neer wilden zetten. Omdat iedereen een gerecht maakt krijg je een multicultureel buffet.
En bij een catering krijg je vaak de standaard salades, hapjes e.d.
De sfeer werd daardoor heel erg item, omdat men elkaar kookkunsten besprak.

Ja en jullie hadden nu de kosten voor de catering niet, dus in feite betaald door de gasten ;)

saroanda

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:50

Sorry, maar een DJ voor 650 euro is niet heel goedkoop :=

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:01

Citaat:
Ja en jullie hadden nu de kosten voor de catering niet, dus in feite betaald door de gasten ;)

Als jij dat zo wilt zien, prima.. Maar daar lag bij ons niet de intentie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:07

ik weet niet voor hoeveel uur die 650,- is maar als hij er 6 uurtjes zou zijn(van 19.00 tot 01.00 lijkt me lang zat?) is het meer dan honderd euro per uur?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:52

Het is ook niet erg hoor Annabe als de gasten voor het eten zorgen, dat is toch hartstikke leuk dat snap ik. Maar dat eten kost toch geld, en dat is waar het hier om ging dus ik wilde aangeven dat je bruiloft wel duurder was dan je aangaf :)

650 euro voor een DJ is echt niet duur, maar dan hoor je er dus wel eentje te krijgen met gehele installatie en lichten. De DJ moet ook opbouwen en er zit reistijd bij he, dus reken er maar een paar uurtjes bij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:58

Nee zou echt mijn ding niet zijn eten laten meenemen door gasten, maar denk dat het kopel afhankelijk is. Zie het bij sommige dan wel passen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:05

Juud87 schreef:
Hoe zou jij het dan doen, Ragdollcat?
Of hoe heb jij het dan gedaan?

Ik ben niet getrouwd.

Maar ik zou het zo doen:
-Gratis trouwen op een vroege maandag
-Lekker vrienden vragen fotos te maken voor een album, mooi zat en persoonlijk en helemaal naar je zin en smaak.
-Nodig de mensen die je erbij wilt hebben gewoon bij je thuis uit voor een tuinparty om het te vieren
-trouwkaarten zelf maken

Meer van dat soort dingen, hahaha dat drukt al flink wat kosten omlaag, zolang het maar leuk en gezellig is en wat je zelf fijn vind. Maar 20.000 vind ik echt geldsmijterij en weggooien op de straat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:07

Maar dat is wat je zelf wilt he, de trouw die jij beschrijft zou ik vreselijk vinden. Het is je smaak wat zegt of het weggegooid geld is. Als ik bovenstaande trouw heb, trouw ik opnieuw als ik geld heb.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:19

Ik zou vooral een mooie jurk en mooie foto's belangrijk vinden denk ik, haha. Koop liever een leuk paard van zulke bedragen. Heb vroeger een bijbaantje gehad bij een vrij duur restaurant dat ook bruiloften deed. Regelmatig rekeningen van tussen de 10.000 en de 15.000 euro voor de receptie, feest en diner. En het waren regelmatig helemaal geen leuke feesten. Zo zonde als je daar dan zoveel geld aan uitgegeven hebt. Van die grote feesten met onbeperkt drank en dan een stel 'vrienden' die alleen maar dure mixjes aan de bar staan te drinken en vervolgens languit op de dansvloer belanden. De ervaring van tijdens al die bruiloften werken gaat me nog een hoop geld besparen ooit ;). Ik wil trouwens ook wel een leuke vakantie, misschien ook maar lekker op een of ander onbewoond eiland trouwen, want ik heb ook een ontzettende hekel aan al die stukjes die mensen doen (daar heb ik ook veel ellende van meegemaakt).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:13

Ragdollcat schreef:
Juud87 schreef:

Ik ben niet getrouwd.

Maar ik zou het zo doen:
-Lekker vrienden vragen fotos te maken voor een album, mooi zat en persoonlijk en helemaal naar je zin en smaak.
-Nodig de mensen die je erbij wilt hebben gewoon bij je thuis uit voor een tuinparty om het te vieren
-trouwkaarten zelf maken

Meer van dat soort dingen, hahaha dat drukt al flink wat kosten omlaag, zolang het maar leuk en gezellig is en wat je zelf fijn vind. Maar 20.000 vind ik echt geldsmijterij en weggooien op de straat.

Hebben wij ook zo gedaan het enige waar ik spijt van heb is geen profesionele fotos want zit niks bij wat echt mooi is. En geen jurk. maar het is het me ook niet waard om over te doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:17

Het is gewoon mogelijk om de kosten te drukken op die manier, ik heb het er gewoon niet voor over om zoveel geld weg te gooien voor 1 dagje. Vaak vallen ze toch tegen, dat zie je wel regelmatig. Dus hoezo goed besteed??

Nee ik zou er ziek van worden al dat geld weg.

Ik doe er liever iets leuks mee waar je wat echt aan hebt en niet voor 1 dagje en dan rest alleen nog maar de herinneringen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:24

Ik heb anders grotendeels fantastische bruiloften meegemaakt. Viel niets van tegen :n

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:25

Tja daarin verschilt iedereen van mening. Ik geef wel meer geld uit maar ik smijt het niet zonder kijken over de balk en maak een grondige afweging wat ik wel en niet wil en wat ik belangrijk vind. Die herinneringen en mooie foto's zijn mij ook heel dierbaar! Ik heb ooit 1500 euro uitgegeven aan een trektocht op IJsland en nog geen moment spijt gehad, terwijl ik daar ook alleen maar foto's en herinneringen aan over heb gehouden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:26

jonur schreef:
Tja daarin verschilt iedereen van mening. Ik geef wel meer geld uit maar ik smijt het niet zonder kijken over de balk en maak een grondige afweging wat ik wel en niet wil en wat ik belangrijk vind. Die herinneringen en mooie foto's zijn mij ook heel dierbaar! Ik heb ooit 1500 euro uitgegeven aan een trektocht op IJsland en nog geen moment spijt gehad, terwijl ik daar ook alleen maar foto's en herinneringen aan over heb gehouden.

Ja maar dat was wel meer dan 1 dag :P :P

[geintje.... ben het helemaal met je eens]

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:27

Denk niet dat je voor iemand anders kan zeggen wat voor waarde zo'n dag heeft. Tenslotte is dat niet in geld uit te drukken, en iedereen vind andere zaken belangrijk.

Wij zijn niet bewust bezig met een 'budgetbruiloft', maar besparen op sommige zaken wel sterk. Om de simpele reden dat we ze wel nodig hebben, maar het geen duizenden euro's waard vinden :)

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:30

Ja precies zo doen wij dat ook! Ik wil wel een prof fotograaf maar hoef geen duur boek of bewerkte foto's. Dus hebben een prof van wie we minimaal 350 foto's digitaal krijgen en dan zelf een boek maken. Dat kost 400 euro ipv van 1200. Zelfde doen we met bedankcadeautjes aan het einde van het feest. Kan je heel duur maken maar wij doen zakjes M&M's omdat we Marinke & Martijn heten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:33

Ragdollcat schreef:
Juud87 schreef:

Ik ben niet getrouwd.

Maar ik zou het zo doen:
-trouwkaarten zelf maken

Ik vind juist de manier die jij beschrijft weggegooid geld. Waarom trouw je dan in vredesnaam? Wat is de meerwaarde ten opzichte van een geregistreerd partnerschap of gewoon een samenlevingscontract. En dan gewoon een tuinfeestje geven omdat je daar zin in hebt.

Voorbeeldje: Foto's van een amateur zijn bijvoorbeeld echt niet zo mooi als van een professional. En reken maar dat jij niet zo'n mooi album kunt maken als wat onze fotograaf gemaakt heeft. Je moet ook niet met elke fotograaf in zee gaan, er is genoeg keuze om er een te vinden die foto's maakt die jou aanspreken, en een album maken dat echt helemaal jouw smaak is.

Ik ben dus wel zo iemand die ongeveer dat bedrag uitgegeven heeft aan haar bruiloft. En echt waar, de dag was het helemaal waard. Tot de laatste cent. Daar zijn mijn man en ik het gelukkig helemaal over eens.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:36

jonur schreef:
Ja precies zo doen wij dat ook! Ik wil wel een prof fotograaf maar hoef geen duur boek of bewerkte foto's. Dus hebben een prof van wie we minimaal 350 foto's digitaal krijgen en dan zelf een boek maken. Dat kost 400 euro ipv van 1200. Zelfde doen we met bedankcadeautjes aan het einde van het feest. Kan je heel duur maken maar wij doen zakjes M&M's omdat we Marinke & Martijn heten.

Wij zijn inderdaad €500 kwijt en doen zelf een boek maken :j Foto's tijdens de receptie hoeven we niet en 's avonds bij het aansnijden van de taart maakt mijn zwager (prof fotograaf) foto's. Bedankjes doen wij denk ik op Italiaanse stijl > een paar glazen potten met snoepjes en iedereen kan die dan zelf in een zakje scheppen :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:42

tja je kunt het zo duur maken als je zelf wilt

wij zijn getrouwd voor de wet. (op een dag die gratis was)
hadden een koets en thuis een groot feest met BBQ
waren rond de 1000 euro kwijt.
en dan hadden we vlees, drank, salades, jurk, pak en koets

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:43

Oh ja dat was die van jou, dat is zo leuk!! Ja bij taart aansnijden en feest neemt mijn getuige haar fototoestel mee. Ze is journalist en weet veel van lichtinval en mooie foto's, dus ik ben er niet bang voor. Bovendien hoef ik geen foto's van dansende of etende mensen, dus alleen aansnijden is genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:43

Qua DJ is 650 euro echt wel goedkoop hoor, als in, vind het maar eens goedkoper! Ja, je kunt je buurjongen of een vage kennis vragen om te draaien, maar die hebben vaak geen professionele set met lichten en alles erbij. Wij krijgen een ervaren DJ die vooraf een gesprek met ons heeft over wat wij leuk vinden en wat we graag willen, de set wordt opgebouwd wanneer wij dat willen (in ons geval al ´s ochtends omdat we ´s middags al op de locatie zijn) en afgebouwd als alles klaar is. Ik denk dat de DJ in totaal zo´n 4 uur daadwerkelijk zal draaien. Ik moet zeggen dat ik het er voor over heb hoor op deze manier, je hebt er geen omkijken naar, je weet dat ze professioneel en goed zijn, en dat zij weten hoe belangrijk je ´grote dag´ voor je is en je dus niet lastig zullen vallen met last minute geneuzel.
Tel erbij op dat een band al gauw 1500 euro kost... dan vind ik dit meevallen!

Qua fotograaf hebben wij 2 professionele fotografen, die werken als een team. Wij hebben ook aangegeven alleen de foto´s te willen, waarvan we de mooiste kunnen laten bewerken door ze. In totaal zijn ze zo´n 6 uur bij onze bruiloft en ze kosten 400 euro excl. BTW, vind ik ook erg netjes. Maar ik heb het voordeel dat ik buiten het seizoen ga trouwen (november).

Ik heb zelf ook altijd gedacht snel te gaan trouwen, geen jurk, klein diner met alleen beste vrienden en familie... maar nu puntje bij paaltje komt gaan wij er toch een groot feest van maken. En heb ik een trouwjurk gekocht, en hij een prachtig chique pak. Hoewel mensen moesten lachen omdat ik ´vroegah´ nogal stellig zei nooooooooooooit op die manier te gaan trouwen en ik het nu toch wel doe :p heb ik er heeeel veel zin in!