Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bosmonster

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:22

_heleen, de afstand om te rijden, went wel, denk ik. ik reed vrolijk bijna 700km voor de liefde :)
maar wat MelisWess al zegt, is de afstand wel heel vervelend als je elkaar mist. sterkte en vooral veel plezier met je fransman :D
inmiddels zijn mijn ex en ik weer on speaking terms. wie weet komt alles goed :) time will tell :)
vraag me af hoe het met TS is inmiddels.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:55

_Heleen schreef:
Hallo
Sinds vandaag kan ik ook meepraten in dit topic. Hopelijk vind ik hier wat steun.
Ik heb twee maanden een relatie met een Fransman,hij woont op 800 km van mij. Hij had drie maanden zijn stage bij ons op het werk en vanmorgen is hij terug vertrokken naar Frankrijk. We hebben twee maanden samengewoond en ik heb het heel moeilijk om zo ver weg van hem te zijn. Ik hoop dat ik hem zo rap mogelijk eens terug kan zien.
Went die afstand ooit?

Het went wel, het begin is lastig maar op den duur raak je er echt aan gewend om elkaar niet te zien. Alleen langer dan een maand elkaar niet zien dat vind ik toch wel echt teveel. 800km is ook nog wel een keer te doen met de auto, dat scheelt! :)
Ik vertrek trouwens over een maand daarheen om een half jaar te studeren! :) We zien elkaar nu trouwens ook langer dan een maand niet. ^) En dan te bedenken dat er hier meiden zijn in het topic die hun vriend 3 maanden moeten missen. :oo

Limerick: Hebben jullie nog het een en ander uit kunnen praten? :(:)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:12

Welkom Heleen! Leuk dat je mee komt kletsen. De afstand went, het vele alleen zijn ook. Het is belangrijk om je eigen dingen te doen en lol te hebben, zo gaat de tijd snel en zie je elkaar voor je gevoel eerder.

De moeilijkste tijden waren voor mij de sterfgevallen in de familie. Dan sta je er dus wel helemaal alleen. Maar goed ook daar kom je doorheen en leer je veel van. Nu kun je vanuit Frankrijk natuurlijk wat makkelijker over komen, helaas kregen wij dat niet voor elkaar ivm het visum.

Limerick fijn dat jullie weer praten.

Hier gaat het verder rustig aan. Ik ben nu meer als een maand thuis. Ik had mijn vriend een pakket opgestuurd met cadeau's en wat kleding waar hij erg blij mee was. Ik hoop hem over 2 maanden weer te zien.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:52

Leuk topic, heb nog niet alles doorgelezen maar ga ik strakjes zeker doen!

Heb respect voor Tallie, knap hoor!

Ik heb mijn man in Turkije leren kennen iets meer dan 7 jaar geleden. Ik ben eerst daarheen vertrokken (wat sommige bokkers zich vast herinneren) en na een tijd daar zijn we toch naar Nederland gekomen. Inmiddels wonen we ruim 4,5 jaar samen in Nederland, we zijn getrouwd, hebben een dochter van bijna 2,5 en de 2e is onderweg. :)

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:04

callychanel schreef:
Ik kreeg een relatie toen ik in frankrijk zat.
Mijn vriend woont in Z-H en ik wanneer ik thuis ben in Limburg. Dit is ook 160km.
Toen ik nog in frankrijk was zagen wel elkaar eens in de maand wanneer ik voor school naar huis moest.
Dit kon ook minder zijn. We zagen elkaar elke via skype. Wel een ideale manier om elkaar beter te leren kennen. Gewoon veel kletsen over van alles.
Het afschijt nemen werd wel steeds moeilijk omdat de band steeds hechter wordt.
Nu ben ik door omstandigheden eerder naar huisgekomen.
En zien wel elkaar elk weekend. Het ene weekend ga ik naar hem en hij het andere naar mij.
Ga vanmiddag weer jhee.

Wat wel heel apart is. Ik heb altijd zo'n 10km bij hem vandaan gewoont. Ongeveer 9 maanden na ik verhuist was kreeg ik een relatie met hem, nadat ik hem heb leren kennen via een collega.

hahaha Toevallig, ik heb mijn vriend leren kennen in Frankrijk, alleen woon Ik in ZH en Hij in Limburg haha!
het afscheid nemen wordt idd met de week moeilijker.... ik zie hem ook in weekenden en in de vakanties!
Heb volgende maand 3 jaar met hem :D

Ik heb ook echt respect voor Tallie! :D

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:19

Dankjewel voor de steun.
Het moeilijkste is nu hem helemaal niet meer te zien na 2 maanden dag en nacht bij hem geweest te zijn. Ik zal vlug een datum vastleggen om hem daar eens te bezoeken dan zie ik zijn leven daar eens. Dat zal mij hopelijk wat meer op mijn gemak stellen.

Als ik hier verhalen van sommigen lees dan denk ik gelukkig woont hij maar in Frankrijk en niet aan de andere kant van de wereld.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 12:32

Wij hebben ontzettend fijn contact momenteel.
Wat het ook wel weer moeilijk maakt...ik mis hem echt heel erg maar ben ook blij dat ik even rust en tijd voor mezelf heb (hoe stom dat ook klinkt)
Hij belt me morgen weer.

iedereen om me heen zegt dat het wel goed komt..ik wil dat wel..maar er moeten wel dingen flink veranderen. En dat is lastig...

Leuk om weer wat nieuwe verhalen te lezen!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:33

@limerick Hopen dat het misschien toch nog goed komt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:36

Ik weet niet of ik hier al eens gereageerd heb, maar ik ben dit jaar alweer 4 jaar getrouwd met mijn Amerikaanse man.

De tijd dat we moesten skypen en msn'en had eigenlijk wel wat :) Elke keer als ik hem online zag komen maakte m'n hart een salto. En naar hem toe gaan in Amerika was ook ontzettend leuk, spannend en romantisch :D Het klinkt misschien raar, maar soms mis ik die (best wel extreme) spanning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:07

De vliegreis naar Canada was mij teveel spanning := Vooral toen ik werd doorgestuurd naar de immigratiedienst en ze me daar ruim een uur ondervraagde..

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:03

Nog altijd geen datum kunnen vastleggen en dat zal nog minimum een week duren voor we een datum kunnen zoeken omdat hij dan pas zijn schooldagen weet en welke weekends hij vrij is en dan zal het nog enkele weken duren door onze drukke agenda. We zijn al 5 dagen verder en ik val ondertussen nog altijd van de ene huilbui in de andere. Na twee maanden 24 /24 7/7 samen naar helemaal niets meer is heel zwaar, zwaarder dan ik gedacht heb. Zeker omdat ik weet dat hij daar nogal graag gezien is. Mooie mannen met de passie paarden zijn nu eenmaal zeldzaam dat maakt het er niet eenvoudiger op en wat ben ik o zo bang om hem kwijt te geraken.

@Anthea Doen ze daar altijd zo lastig bij de douane in canada? Wij zijn daar ook heel lang ondervraagd geweest.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:36

Heleen ik herken wat je doormaakt. Mijn vriend en ik hebben vorig jaar 1,5 maand kunnen samenwonen en in het totaal 2 volle maanden samen geweest. Dit was voor ons de ultieme test of we het met elkaar konden uithouden :') dus ik was erg blij dat we dat konden. Maar toen moest hij terug en begon mijn dagelijkse leven en dat is inderdaad niet makkelijk. Huilbuien heb ik gelukkig niet, alleen bij het afscheid. Echt het enigste wat helpt is om leuke dingen te doen. Je weet dat je zonder elkaar moet, maar je bent niet alleen! Er komt weer een tijd dat je samen kunt zijn. Geniet nog na van de tijd dat je samen was en de herinneringen hiervan. Probeer daarnaast je te verheugen op de aankomende vakantie? dat je elkaar weer kunt zien.

Anthea waarom hebben ze je daar zo lang gehouden? Ik kan me voorstellen dat die spanning je teveel wordt.

Nathalie, leuk jij ook hier :D

Limerick hoe is bij jou de situatie?

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:04

even update van mijn kant: het komt absoluut niet meer goed met mij en mn ex en, eerlijk gezegd, ben ik heel erg opgelucht. scheelt een boel stress. dus ben happily single :D (was ik al een week of 6, maar toen stond 'happily er nog niet voor :D )
succes allemaal met jullie buitenlandse liefdes!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:14

Fijn dat je je er goed bij voelt Bosmonster!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste jaren ook wel eens gedacht heb, was het leven niet zoveel makkelijker als ik mijn man (toen vriend natuurlijk) niet had leren kennen...
En nog steeds is het niet altijd even gemakkelijk, want hij zit hier en al zijn familie daar, is best zwaar soms..

Heb respect voor de meiden die het lang volhouden op lange afstand hoor, petje af!

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:59

ikkuh15 schreef:
Heleen ik herken wat je doormaakt. Mijn vriend en ik hebben vorig jaar 1,5 maand kunnen samenwonen en in het totaal 2 volle maanden samen geweest. Dit was voor ons de ultieme test of we het met elkaar konden uithouden :') dus ik was erg blij dat we dat konden. Maar toen moest hij terug en begon mijn dagelijkse leven en dat is inderdaad niet makkelijk. Huilbuien heb ik gelukkig niet, alleen bij het afscheid. Echt het enigste wat helpt is om leuke dingen te doen. Je weet dat je zonder elkaar moet, maar je bent niet alleen! Er komt weer een tijd dat je samen kunt zijn. Geniet nog na van de tijd dat je samen was en de herinneringen hiervan. Probeer daarnaast je te verheugen op de aankomende vakantie? dat je elkaar weer kunt zien.

Ik mis hem als vriendje en als collega. Als zijn studies niet goed gaan komt hij bij ons werken. Het werk dat hij hier deed was enorm zijn kennis van paarden is veel uitgebreider dan die van mij (en hij was de stagiair van de twee). Als ik werk denk ik keer op keer ik zal hem vragen om mij te helpen maar nee dat kan ik niet ook s'avonds samen koken samen slapen samen winkelen. Vandaag ben ik voor het eerst weer naar de winkel geweest sinds hij weg is. Amai ik wist niet dat dat zo lastig ging zijn.
'savonds kijk ik nog altijd films in het Frans, luister ik naar de franse radio en denk ik in het frans. Oh wat mis ik het gewoon al om de hele dag frans te kunnen spreken. Morgen ga ik gewoon in Frankrijk gaan winkelen om weer Frans te kunnen spreken. Gelukkig woon ik op 15 minutjes van de Franse grens.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 23:15

Hier nog hetzelfde..heel leuk contact...zo vreemd..dikke ruzies laatste tijd en nu is het ineens leuk.
Soms gewoon net als in het begin. Maar ja..ik heb nog steeds hoop maar ik ben bang dat het dan weer mis loopt. Voorlopig vind ik het zo wel goed.. Ik mis hem wel, maar ik ben ook even blij met de rust..

Bosmonster...fijn om te lezen! +:)+

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:37

de afstand was voor mij niet echt een dealbreaker. het verschil tussen ons was veel te groot. normen en waarden bleken nog niet enigzins bij elkaar in de buurt te liggen. 'happily' is ook wellicht wat overdreven. ik ben wel blij dat de discussies/ruzies over zijn, maar het is wel moeilijk afstand nemen van de dromen die ik had voor mijn toekomst in denemarken. 'k wordt over paar maandjes 30 en had het op relationeel gebied graag anders gezien. maar alles heeft een reden, denk ik altijd maar :)
_heleen, ben je nog naar frankrijk gegaan? is fijn om je even in de taal van je vriend te verblijven, hè?

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:49

bosmonster schreef:
de afstand was voor mij niet echt een dealbreaker. het verschil tussen ons was veel te groot. normen en waarden bleken nog niet enigzins bij elkaar in de buurt te liggen. 'happily' is ook wellicht wat overdreven. ik ben wel blij dat de discussies/ruzies over zijn, maar het is wel moeilijk afstand nemen van de dromen die ik had voor mijn toekomst in denemarken. 'k wordt over paar maandjes 30 en had het op relationeel gebied graag anders gezien. maar alles heeft een reden, denk ik altijd maar :)
_heleen, ben je nog naar frankrijk gegaan? is fijn om je even in de taal van je vriend te verblijven, hè?

Nee ik ben niet meer naar Frankrijk gegaan. Ik net te horen gekregen dat ik morgen bezoek heb en heb dus nog vlug wat moeten kuisen en het gaat niet helemaal 100 procent tussen mij en mijn vriend naar mijn gevoel. De twijfels beginnen nu al toe te slaan of hij mij niet stilaan begint te vergeten. Ik hoop dat ik het verkeerd heb maar het is lastig om daar de hele dag te moeten aan denken. Hopelijk kan hij mij binnenkort wat meer bevestiging geven over zijn gevoelens anders denk ik niet dat het voor mij nog lang houdbaar is.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:21

Heleen, ik snap wat je voelt. :(:) Had ik in het begin ook, maar natuurlijk vergeet ie je niet na zo'n korte tijd. Praat erover en zorg ervoor dat je elkaar snel weer kan zien. :) Lijkt me trouwens frustrerend om in het land van je vriend te zijn en niet naar hem te kunnen. :=
bosmonster: Waren dat dan cultuurverschillen of gewoon tussen jullie 2? Dacht dat Denemarken altijd wel redelijk gelijk was als hier. Maar gelukkig kan je nu zeg dat je happy single bent. :j
Ik vertrek trouwens morgen over 3 week daarheen voor een half jaar. *\o/* Alleen het lijkt nog zo lang. ^)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:23

een half jaar? wow! nice

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:42

hij is gewoon nederlander, die al jaren in denemarken woont :) dus geen cultuurverschillen, alhoewel, mss cultuurverschil dat hij in de agrarische wereld is opgegroeid en ik niet ;) nee, alle gekheid op een stokje, we verschilden gewoon veel te veel en dat kan je overal tegenkomen.

_heleen: vervelend dat je begint te twijfelen. 'k denk dat twijfels ook sneller komen, vanwege de afstand. je hebt geen idee wat de andere partij de hele dag doet en ik had altijd het idee, dat wanneer we met elkaar belden, het net leek alsof er niks was veranderd tussen het vorige telefoontje en het huidige. zo ook met 'ruzies'.. alsof er niks was veranderd. terwijl je, als je dicht bij elkaar woont, je elkaar alweer gezien hebt, gesproken hebt, dingen gedaan hebt en de 'ruzie' allang naar de achtergrond verschoven zou zijn. beleef jij dat ook zo?

loose: lekker, zeg, dat je een half jaar daarheen gaat!! dat wordt de dagen aftellen :D

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:45

Ik gooi hier even een berichtje neer met de opmerking "wat niet is, zal nog komen.."

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:17

En voor wie is die opmerking bedoeld? :? want ik snap hem niet :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:32

Zoals ik het lees, is de opmerking voor hemzelf :D

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:13

Klopt. Zit voor mij ook een relatie over de grens aan te komen.