Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:57

Ayasha schreef:
GamblersCup schreef:
En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?
(of moet ik voor deze vraag een nieuw topic openen? Vond m hier wel passen...)

Dat zou niet mijn vriend worden. :)

Bij mij ook niet :n

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:59

Ik heb een vriendgevalsoortvanrelatie met een dochter van 4. Heb er geen problemen mee, vind het alleen irritant dattie nooit tijd heeft. Maargoed, daar kies ik zelf voor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:00

Ik heb een kinderwens met mijn partner, maar zelfs ik had het verdomd moeilijk gevonden moest hij reeds al een kind hebben...is toch heel iets anders dan je eigen kind, ik vind het knap dat mensen dezelfde liefde kunnen geven. Het zou zelfs voor mij een reden zijn om toch geen relatie te beginnen.

Simon1234

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:05

Meningen blijven verdeeld. Maar ik zou nooit een relatie kunnen hebben met iemand die b.v. 3 kinderen heeft of 2. Ligt ook aan de leeftijd. Ik had dan ook liever kinderen van mezelf. 1 kind is nog tot daaraan toe, maar meer :n Heb een relatietje meegemaakt hoor en toen we het over het onderwerp kinderen kregen na 3 weken toen ben ik ermee gekapt.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:07

Nouja, echt steady zijn we nog niet. Maar hij vroeg vorige week wel of ik langs wilde komen toen zijn dochter er was, dan zou ik haar nog even kunnen zien voor ze naar bed zou moeten. Dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Wil dat kind echt pas ontmoeten als we er allebei heel zeker van zijn dat het voor long term is zeg maar. En dat is het nu gewoon nog niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:19

Verstandig Tjaldur.

En man met kinderen zou het voor mij per definitie niet worden en ik geloof ook maar zo dat het een relatie kan stoppen. Het zijn zulke wezenlijke andere invullingen van je leven dat je ook niet zomaar een besluit kan nemen om de ander een plezier te doen.
Toch heb ik mijn vriend wel op het hart gedrukt erover te praten als dat oergevoel bij hem wel boven zou komen, want door erover te praten kun je pas echt een beslissing nemen. Maar vooralsnog niet aan de orde. :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:20

Quellian schreef:
Ik zeg altijd: 'mensen zonder kinderen (bewust) zijn slim, mensen met 1 kind waren nieuwsgierig en mensen met meer kinderen zijn gewoon dom' en dan heb ik het alleen maar over de zwangerschap en bevalling; welke mafkees doet dit bewust nog een keer? :\

Of je hebt mazzel en bevalt een paar keer over in anderhalf uur ;)
Maarrrr na de zwangerschap van jongste was het mij ook duidelijk; dit ga ik niet nog een keer doen! En het is maar goed dat het bij eerste zo van een leien dakje ging allemaal....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:21

Ayasha schreef:
GamblersCup schreef:
En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?
(of moet ik voor deze vraag een nieuw topic openen? Vond m hier wel passen...)

Dat zou niet mijn vriend worden. :)

Same here :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:23

Simon1234 schreef:
TS, ik heb alleen jouw bericht gelezen en ga dan onbevooroordeeld op in. Ik ben trouwens geen man, maar een vrouw. Dat had ik bij een ander topic willen vermelden, maar ik kom hier nog niet zolang en bericht niet opgeslagen, dus bericht foetsie.

Dat is apart, want in dat andere topic meld je juist tamelijk expliciet dat je een man bent! ;)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:33

Blue_Eyes schreef:
Simon1234 schreef:
.

Dat is apart, want in dat andere topic meld je juist tamelijk expliciet dat je een man bent! ;)

Nee, ik denk dat het overkomt als dat ik een man ben, but anyway..
Ik ben een vrouw, maar sommigen denken als er geen foto's bij geplaatst worden dat ik een man ben.

Ik had hier ook zojuist nog een bericht geplaatst. Zit toch nog ff ziek thuis, dus het moet kunnen.

Ik ben geen Facebooker, maar als ik dan zeg "ik ben geinteresseerd in vrouwen en mannen", dan gaan
ze daar ook weer het e.e.a. van denken. Nou, iedereen mag denken wat ie wil, als ik maar weet hoe het zit.
Tja, het leven bestaat nu eenmaal niet uit alleen maar vrouwen of alleen maar mannen. Gelukkig niet, haha.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:34

Denk dat mensen denken dat je een man bent, omdat dat zo in je profiel staat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:40

Oeh, spannende gast hier :D

BE, een zwangerschap duurt wat langer dan anderhalf uur. Ik deed liever de bevalling dan de zwangerschap.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:43

Als ik zelf kinderen had gewild dan zou ik juist een man met kinderen accepteren. Ideaal toch? Je hoeft zelf niet voor de pijn te verekken en toch kinderen!

Als ik zelf een vrouw was met kinderen dat zou ik me best een afgelikte boterham voelen omdat niemand mij wil omdat ik kinderen heb. Het is dat ik absoluut geen kinderen wil en het waarschijnlijk (bewust waarschijnlijk, je weet het nooit of ik het misschien toch accepteer want het is de man met wie ik samenwoon, die kinderen gaan het huis wel weer uit na verloop van tijd) niet accepteer.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:43

Effe off topic. Nee, dat denken ze ook als ik geen foto's plaats. Heel verhaal.

Maar ik zeg het hier toch eerlijk, dus dan moet er geen probleem zijn. Mijn visie is mijn mening op bepaalde dingen en daarin zou het ook niet uit mogen maken of ik een man of vrouw ben. Ik ben ook een heel eerlijk persoon en dat kan je van heel veel mensen niet zeggen. Niet hier. Hier zal het wel meevallen. Sociale controle is er hier enigszins wel. Soms een beetje te hard op een verkeerde manier, maar als je daarentegen je zegje kan doen, dan zal het wel goedzijn.

Maar weer ff on topic. Ik ben het helemaal met je eens. Had een reactie gestuurd, maar die is helaas niet overgekomen, maar dat onderwerp hoort eigenlijk ergens anders thuis, daar het nu door elkaar heen begint te lopen.

Maar even over dat man en vrouw. Ik kan mij wel heel goed inleven in een man. Komt omdat ik vaak met mannen gewerkt heb en ik vraag nog weleens wat :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:44

Dat klopt Quellian, de zwangerschap duurt wat langer. Daarom zeg ik: maar goed dat het bij mijn oudste allemaal (zwangerschap én bevalling) zo van een leien dakje ging. Een zwangerschap zoals die van de jongste zou ik nooit meer willen, de bevalling kan ik nog wel 10x doen. Maar ja, dat gaat niet zonder zwangerschap, hè? :)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:47

Lijkt me allebei verschrikkelijk :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:49

Er zijn ook mannen die geen bezwaar hebben tegen een vrouw met kinderen hoor, net als dat er vrouwen geen bezwaar kunnen hebben tegen een man met kinderen. Op een gegeven moment heb je nu eenmaal de leeftijd voor een 'rugzakje'. Bij de 1 is dat rugzakje alleen wat voller/anders gevuld dan bij de ander. ;)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:49

Danique_G schreef:
Als ik zelf kinderen had gewild dan zou ik juist een man met kinderen accepteren. Ideaal toch? Je hoeft zelf niet voor de pijn te verekken en toch kinderen!

Als ik zelf een vrouw was met kinderen dat zou ik me best een afgelikte boterham voelen omdat niemand mij wil omdat ik kinderen heb. Het is dat ik absoluut geen kinderen wil en het waarschijnlijk (bewust waarschijnlijk, je weet het nooit of ik het misschien toch accepteer want het is de man met wie ik samenwoon, die kinderen gaan het huis wel weer uit na verloop van tijd) niet accepteer.

Ja, maar die dingen kan je echt nog niet zeggen op je 17de en wat is een afgelikte boterham? Nu kom ik op een ander topic dat sommige meisjes en vrouwen zo weinig zelfrespect hebben. Ik baal daar echt van. Een jongen of man is toch niet alles? Mister Perfect moet nog geboren worden.

Maar terug naar topic. Kinderen krijgen hoort erbij?
Mijn antwoord: NEE!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:50

Ik heb een dochter van nu 19
Heb ook vanf dat ze 2 was moeten aan horen, zo nu toch een erbij, is toch leuk
een is maar alleen ;)

Kinderen nemen is een egoistische keuze, kind vraagt er niet om!
Is zoveel ellende in de wereld!

Ik ben blij met mn dochter, het is een schat en ik zou haar echt niet willen missen
Maar een verijking van je leven ?????????????????

Voor de TSer
Je moet doen wat JIJ wil
Leven zoals JIJ wil
En als JIJ gelukkig bent zonder kids, dan is dat zo
Laat niemand je wat anders vertellen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:50

Dreamybol schreef:
Er zijn ook mannen die geen bezwaar hebben tegen een vrouw met kinderen hoor, net als dat er vrouwen geen bezwaar kunnen hebben tegen een man met kinderen. Op een gegeven moment heb je nu eenmaal de leeftijd voor een 'rugzakje'. Bij de 1 is dat rugzakje alleen wat voller/anders gevuld dan bij de ander. ;)

Dat denk ik ook wel... Als je op je 40e alleenstaand bent, dan is de kans wat groter dat je een nieuwe partner leert kennen met kinderen of met horrorex of weetikhet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:56

Danique_G schreef:

Het is voor veel vrouwen toch heel iets anders om een kind op te voeden waar je geen bloedband mee hebt. Mede dat is een van de redenen waarom er voor een adoptieaanvraag zo'n vreselijke procedure is. Juist dat verrekken van pijn zorgt gek genoeg vaak voor een intense moederband ie je al vanaf het begin hebt als alles goed is gegaan. Van iemand anders kind ga je toch moeten léren houden.

En een afgelikte boterham moet je je niet voelen, er zijn genoeg mensen die geen problemen hebben met een partner met kinderen. Maar daar moet dan niet iedereen voor kiezen. Kinderen gaan inderdaad wel ooit het huis uit, maar meestal zit je er gemiddeld toch een jaar of 20 aan 'vast', dus "ach ik moet ze niet maar ze zijn ooit wel het huis uit!" gaat niet op, je moet toch echt zelf honderd procent achter kinderen van een partner staan wil je een relatie met zo iemand :) .

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:57

Denk ook niet dat je dat kan zeggen als je 17 bent, nee.

Een goede vriendin van mij heeft ook een vriend met een 6jarig dochtertje wat haar nogal claimt. Als zij 's avonds weggaat krijst zij het huis bij elkaar, waardoor zij zich gedwongen voelt thuis te blijven. Ook kwestie van opvoeden natuurlijk, maar pfffff. Zou ik zo geen zin in hebben!

En met mijn vriendgeval is het gewoon lastig dat zij in principe van vrijdagavond tot zondagavond daar is en vriendgeval zelf de hele week vaak in het buitenland zit voor zijn werk. Dan ben ik af en toe blij als zijn dochter een keer een dagje bij zijn ex is, omdat haar moeder jarig is oid.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:00

Simon1234 schreef:
Danique_G schreef:

Ja, maar die dingen kan je echt nog niet zeggen op je 17de en wat is een afgelikte boterham? Nu kom ik op een ander topic dat sommige meisjes en vrouwen zo weinig zelfrespect hebben. Ik baal daar echt van. Een jongen of man is toch niet alles? Mister Perfect moet nog geboren worden.

Maar terug naar topic. Kinderen krijgen hoort erbij?
Mijn antwoord: NEE!

Ja dat weet ik, maar mijn leeftijd heeft toch niets met mijn mening te maken? Ik riep deze al op veel jongere leeftijd en mijn mening verandert niet zo snel, ik ben namelijk nogal een ezel. En stel dat ik kinderen zou hebben en ik ben gescheiden en iedereen knapt af op het feit dat ik kinderen heb, ja dan zou ik wel even balen maar uiteindelijk zou ik toch voor mijn kinderen kiezen. Maar de kans is uiterst klein (nouja, eigenlijk is die kans er niet) dat ik ooit kinderen zal hebben.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:16

@ Danique

Daar ben je dan wel stellig in.

Nee, maar stel dat jij kinderen zou krijgen, niet nu, maar later. Beter! Jouw man is van dezelfde leeftijd of jonger of ouder en je bent b.v. 35. Grote kans dat hij dan ook 1 of 2 kinderen heeft en dan juist wel een vrouw zoekt die kinderen heeft.

Ik heb het meegemaakt dat ik er maar een punt achter moest zetten, daar diegene, de man dus, juist wel kinderen wilde.

Je moet je dan geen afgelikte boterham voelen, in geen enkele leeftijd.
Jaren geleden sprak ik in Venezuela, wel een Nederlandse vrouw, zij was 50, ik een stukje jonger, dat ik er best wel mee zat om ouder te worden. Ze zag er voortreffelijk uit hoor, maar zij had er helemaal geen moeite mee en als cliche te zeggen wat ze zei en een beetje ouderwets misschien "elke leeftijd heeft zijn bekoring". Er komt meestal wel iets voor terug.

Btw, leuke foto's heb je.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:33

Simon1234 schreef:
@ Danique

Daar ben je dan wel stellig in.

Nee, maar stel dat jij kinderen zou krijgen, niet nu, maar later. Beter! Jouw man is van dezelfde leeftijd of jonger of ouder en je bent b.v. 35. Grote kans dat hij dan ook 1 of 2 kinderen heeft en dan juist wel een vrouw zoekt die kinderen heeft.

Ik heb het meegemaakt dat ik er maar een punt achter moest zetten, daar diegene, de man dus, juist wel kinderen wilde.

Je moet je dan geen afgelikte boterham voelen, in geen enkele leeftijd.
Jaren geleden sprak ik in Venezuela, wel een Nederlandse vrouw, zij was 50, ik een stukje jonger, dat ik er best wel mee zat om ouder te worden. Ze zag er voortreffelijk uit hoor, maar zij had er helemaal geen moeite mee en als cliche te zeggen wat ze zei en een beetje ouderwets misschien "elke leeftijd heeft zijn bekoring". Er komt meestal wel iets voor terug.

Btw, leuke foto's heb je.

Dat zou een hele drukke/gezellige boel worden met al die kinderen, ik zou het eerlijk gezegd niet zo snel weten omdat ik mij niet in die situatie kan verplaatsen al helemaal omdat ik absoluut geen moeder-persoon ben. Mijn moeder vraagt mij daarom ook wel eens: 'Wat als je heel erh verliefd bent op een man en die wil heel graag kinderen?' Lastig, ik ben ook niet zo snel verliefd en ik ben ook snel weer iemand zat dus ik kan mij ook lastig in die situatie verplaatsen. Maar ik zou dan alsnog geen kinderen nemen, het is mijn lichaam en mijn toekomst die heel sterk gaat worden beïnvloed. Jammer voor die man maar als hij echt van mij houdt dan zal hij dat moeten accepteren en anders is daar het gat van de deur.

Voor ouder worden ben ik absoluut niet bang, ik ga er toch als mijn moeder waarschijnlijk uit zien. Ze is bijna 50 maar mensen schatten haar halverwege de 30.

Dankuwel trouwens :)