Ah, hier is het! Dit is met tie wraps gedaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bravura schreef:Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul..... Dus waarom zo'n winter niet nog een keer!?![]()
Kan me het nog herinneren....we hadden dekens in het stalpad gehangen, dat de ruimte per 2 boxen wat warmer zou blijven. Normale temperaturen voor de winter waren hier gemiddeld in die jaren zo'n -15 tot -20.
Na die jaren volgden zachtere winters. En nu komt het allemaal weer eens in de richting van de tachtiger jaren! Het geeft dit jaar dezelfde factoren en omstandigheden als toen! Ben erg benieuwd!
Bravura schreef:Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul.....
Tinkels schreef:Bravura schreef:Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul..... Dus waarom zo'n winter niet nog een keer!?![]()
Kan me het nog herinneren....we hadden dekens in het stalpad gehangen, dat de ruimte per 2 boxen wat warmer zou blijven. Normale temperaturen voor de winter waren hier gemiddeld in die jaren zo'n -15 tot -20.
Na die jaren volgden zachtere winters. En nu komt het allemaal weer eens in de richting van de tachtiger jaren! Het geeft dit jaar dezelfde factoren en omstandigheden als toen! Ben erg benieuwd!
brrr. hoop het niet! Wat een ellende geeft dat zeg..
Alles bevroren... waterleidingen van boeren... manege's e.d.
Denk dat jij geen bedrijf hebt waar zoveel werk achterweg komt als het zo streng vriest.
Geef mij dit weer maar, lichte vorst aan de grond en overdag stralend!!
Rienn schreef:shadowflower schreef:neee.... dan moet ik mn shet uitgraven en mn schimmel kan ik dan niet meer vinden.... echt niet meters hoge sneeuw
Ik zie je al aan de gang met een schep. Maar je schimmel kun je met een watervaste stift bewerken.
Zwitsal schreef:heb het inderdaad nu al koud!
Pluizebolpum schreef:Zwitsal schreef:heb het inderdaad nu al koud!
Dat meen je niet...ik heb vandaag, en van de week, gewoon nog in een T-shirt rondgelopen...vond het warm.
Kreeg trouwens vandaag weer eens een heel pakket reclamefolders. Ik begin te vermoeden dat die voorspelling van die extreme winter bedacht is door de commercie. Je wordt doodgegooit met sneeuwlaarzen, sneeuwscheppen, strooizout, winterbanden, antislipvoetjes, allerhande winteraccessoires met bont, kacheltjes en andere prullaria die alleen nodig zijn bij écht koud weer.
Het is dat ik een extreme winter wel zie zitten, maar zou zo onderhand een hete winter ook wel een giller vinden. En dan al die winkel die proberen die zooi te verkopen als de mussen dood van het dak vallen.
Bravura schreef: