Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:43

Mijn auto ook niet, maar ik heb laatst een hele goede vondst gezien voor de fiets! Wacht, ik zal hem opzoeken...

Ah, hier is het! Dit is met tie wraps gedaan.
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 01:00

Haha. Dat met die tie-wraps had ik hier een paartikel dagen geleden gepost. :) Donderdag krijgt Charlotte haar winterbandjes. :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 09:45

Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul..... Dus waarom zo'n winter niet nog een keer!? :+

Kan me het nog herinneren....we hadden dekens in het stalpad gehangen, dat de ruimte per 2 boxen wat warmer zou blijven. Normale temperaturen voor de winter waren hier gemiddeld in die jaren zo'n -15 tot -20.

Na die jaren volgden zachtere winters. En nu komt het allemaal weer eens in de richting van de tachtiger jaren! Het geeft dit jaar dezelfde factoren en omstandigheden als toen! Ben erg benieuwd!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:48

Bravura schreef:
Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul..... Dus waarom zo'n winter niet nog een keer!? :+

Kan me het nog herinneren....we hadden dekens in het stalpad gehangen, dat de ruimte per 2 boxen wat warmer zou blijven. Normale temperaturen voor de winter waren hier gemiddeld in die jaren zo'n -15 tot -20.

Na die jaren volgden zachtere winters. En nu komt het allemaal weer eens in de richting van de tachtiger jaren! Het geeft dit jaar dezelfde factoren en omstandigheden als toen! Ben erg benieuwd!

brrr. hoop het niet! Wat een ellende geeft dat zeg..
Alles bevroren... waterleidingen van boeren... manege's e.d.
Denk dat jij geen bedrijf hebt waar zoveel werk achterweg komt als het zo streng vriest.

Geef mij dit weer maar, lichte vorst aan de grond en overdag stralend!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:07

Bravura schreef:
Op 8 januari 1985 was het hier -24.8 graden onder nul.....

*Graaft diep in geheugen*
Oja...*opoe verteld*Toen heb ik me een versuffing geschaatst op mijn nieuwe kunstschaatsen. En hadden broer en ik ons verkneukeld over hoe het met mams en haar (voorheen mijn, maar ik kon er niet mee weg) noren zou gaan. Waarop mams dus zo wegschaatste terwijl wij op ons gat beteuterd lagen te kijken. Erg grappig. :D Ook toen na de vakantie iedereen vroeg of ik op wintersport was geweest. Ik had, denk ik, een kleurtje opgelopen op al dat ijs. :')

@Tinkels, je hebt tegenwoordig warmtepompen, die sluit je op een rondgaande waterleiding aan, je stelt de temperatuur in en dan pompen ze voortdurend warm water rond. Kan voor zowel op stal als buiten. Héérlijk! Wij hebben geen bevroren waterbakken of leidingen meer. De waternapjes die niet aangesloten zijn worden gewoon voor de vorst afgesloten, ventielen eraf zodat het overgebleven water kan uitzetten en dan gaat er in principe ook niets stuk. Beetje duur, voor particulieren zeker, maar zó handig. Als je de temperatuur maar hoog genoeg zet kun je gewoon thee zetten van het kraanwater. :D
Maar snap je bezwaar wel. Alleen al destijds met maar vijf paarden was het een heel karwei om ze van water te voorzien en de bakken en leidingen vorstvrij te houden. Gut, had ik me een breuk gesjouwd aan emmers water, bak eindelijk vol, komt er zo'n slurpFries die de hele bak leegdrinkt. Zucht...kun je nog een keer sjouwen...En dan kwam de volgende slurpFries. :roll:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:11

Van mij mag het wel lekker gaan vriezen,dat heb ik liever dan continue regen. Mijn pony's vinden al die regen ook niks en mijn weiland is dan een berg blub. Met vorst is de boel makkelijker schoon te houden en houden de pony's droge voeten. Het is alleen een gedoe met sneeuwscheppen en water aanvullen. Gelukkig kunnen ze zelf hun emmers ijshakken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:07

Tinkels schreef:
Bravura schreef:

brrr. hoop het niet! Wat een ellende geeft dat zeg..
Alles bevroren... waterleidingen van boeren... manege's e.d.
Denk dat jij geen bedrijf hebt waar zoveel werk achterweg komt als het zo streng vriest.

Geef mij dit weer maar, lichte vorst aan de grond en overdag stralend!!

Nee, geen bedrijf, maar voor mij hoeven dit soort winters echt niet. Beetje vorst zonder sneeuw vind ik prima maar we hoeven niet de Rijn bevroren te hebben! :D We zijn druk genoeg op stal als het vriest, alleen daarom al zou je een zachte winter wensen. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:19

Rienn schreef:
shadowflower schreef:
neee.... dan moet ik mn shet uitgraven en mn schimmel kan ik dan niet meer vinden.... echt niet meters hoge sneeuw :P

Ik zie je al aan de gang met een schep. Maar je schimmel kun je met een watervaste stift bewerken. :))

word ik aangeklaagd voor dierenmishandeling , dat is ook weer zowat als je een paard met bloemetjes erop getekend ziet of met dikke koeieletters "HIER BEN IK BAAS".... Waarna hij snel wegrent. Ziet t al helemaal voor zich, knol door de sneeuw springen en ik er achteraan over zo een 3 are grond ^^

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:18

Net ff op buienradar gespiekt en de vooruitzichten voor de komende 14 dagen zijn gewoon goed, 10 graden ongeveer... niet zo heel koud dus.

Ik wil wel sneeuw hoor, deze winter!! En mijn dochtertje wil ik dit jaar ook leren schaatsen, duss.. ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:05

vorige winter ben ik mn thermo schaatsbroek kwijt geraakt :( (dat ding doe ik onder mn gewone kleren aan.. is zo'n broek + halve bovenkant met van die hengsels over je schouders).
Een nieuwe is zo duur (deze had ik al heeeel lang) maar ik weet niet of ik het zonder schaatsbroek als onderkleding ga overleven hoor.. brrr
heb het inderdaad nu al koud!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:56

Zwitsal schreef:

Dat meen je niet...ik heb vandaag, en van de week, gewoon nog in een T-shirt rondgelopen...vond het warm :o .

Kreeg trouwens vandaag weer eens een heel pakket reclamefolders. Ik begin te vermoeden dat die voorspelling van die extreme winter bedacht is door de commercie. Je wordt doodgegooit met sneeuwlaarzen, sneeuwscheppen, strooizout, winterbanden, antislipvoetjes, allerhande winteraccessoires met bont, kacheltjes en andere prullaria die alleen nodig zijn bij écht koud weer.
Het is dat ik een extreme winter wel zie zitten, maar zou zo onderhand een hete winter ook wel een giller vinden. En dan al die winkel die proberen die zooi te verkopen als de mussen dood van het dak vallen _O- .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:52

Pluizebolpum schreef:
Zwitsal schreef:

Dat meen je niet...ik heb vandaag, en van de week, gewoon nog in een T-shirt rondgelopen...vond het warm :o .

Kreeg trouwens vandaag weer eens een heel pakket reclamefolders. Ik begin te vermoeden dat die voorspelling van die extreme winter bedacht is door de commercie. Je wordt doodgegooit met sneeuwlaarzen, sneeuwscheppen, strooizout, winterbanden, antislipvoetjes, allerhande winteraccessoires met bont, kacheltjes en andere prullaria die alleen nodig zijn bij écht koud weer.
Het is dat ik een extreme winter wel zie zitten, maar zou zo onderhand een hete winter ook wel een giller vinden. En dan al die winkel die proberen die zooi te verkopen als de mussen dood van het dak vallen _O- .

Ik zat ook al met verbazing te lezen:ik heb het nu al koud.
Het is prachtig weer,17/18 graden is toch niet koud?

@Pluizebolpum
Jou vermoeden klopt hoor,de commercie hoort de klokken luiden en speelt er direct op in.
Ze maken de mensen gewoon gek met die horror winter,die echt niet komt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:57

Laat het weer maar lekker zo blijven als het de afgelopen week was! Heerlijk gewoon!
Zo kom ik de winter wel door :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 23:26

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:51

Eert zien dan geloven, wil best geloven dat het weer een heerlijke koude winter wordt maar zo koud.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:01

Bravura schreef:
Horrorwinter USA, speciaal voor Halloween http://www.accuweather.com/index.asp :=

Wow...Dat wordt daar dus trick or freeze... :=
Daar zullen ze die voorspelling nu wel beginnen te geloven, denk ik.

@gohya: Ja echt, als je ziet wat er allemaal in de winkels ligt lijkt het of ze op z'n minst een volgende ijstijd verwachten.
Heb evengoed maar een nieuwe koelkast met extra groot vriesvak aangeschaft. Mijn vriesvlees krijgt dus zeker weten een extreme winter :D . Zij wel...

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:22

Aah lekker winter <3

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:52

Ik heb vanmorgen anders weer mn dikke lange koltrui uit de kast gehaald!
Maar nu moest ik ook wel de hele dag op mn kamertje leren en daar is t niet zo goed warm te krijgen dus als ik dan ook nog stil zit..

Maar de rest van de week heb ik ook in lekkere wollen vesten en poncho's gelopen :j

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:05

Ze kunnen tegenwoordig nog niet eens het weer voor morgen voorspellen :'). Maar laat maar komen hoor, ik heb mijn thermo kleding al ingeslagen!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:29

Ik kan alleen maar zeggen: ik hoop het :D

Voor sneeuw en kou neem ik graag problemen met het OV, een dagje stranden op schiphol, een innige relatie met mijn elektrische deken en 6 lagen onder m'n snowboardjas op de koop toe.
Al kan ik me voorstellen dat dit voor anderen absoluut niet zo is. We kunnen alleen maar afwachten! (En hopen dat ze meer strooizout inslaan dit jaar)

En ja, ik ben raar.. enorme koukleum (ziekte van Raynaud) met een favoriete temperatuur van -10. :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:57

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:35

ze kunnen nog niet eens voor 1 week het weer goed voorspellen en dan nu opeens wel wat er over 2a3 weken uit de lucht komt vallen en heel vaak veranderd het weer ook doordeweeks dus ik maak me niet al te veel zorgen zie het allemaal vanzelf wel

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:52

Doe mij maar zo'n heerlijke koude zonnige winter.
Maar wel zonder gladheid.
Heb niet voor niks mijn buitenbak voor de binnenbak geruild.
En oké omdat mijn hondje dat zo tegek vind af en toe een meter sneeuw in het weekend.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:23

Hoorde ook zoiets dat het tot - 26 en 2 maanden sneeuw gaat worden. Eerst zien dan geloven! Maar de thermokleding en moonboots, sneeuwschep staan al klaar en sneeuw beslag is al besproken dus ben er klaar voor!!!! *\o/*

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt