Kindergeheimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:48

Toen ik een jaar of 6 was deed ik altijd de deur open bij collectes,dan vond ik het schijnbaar geweldig om te doen alsof ik doof was ( :o ) moeder altijd heel boos,ik had de grootste lol. :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:50

citroen schreef:
haha ik herinner me weer 1!

Was vroeger altijd met vriendinnetje uit de straat aan het spelen... We hebben de gekste dingen gedaan samen maar 1 ding..............

er was vroeger een meisje in de straat met heeeeeeeeeeeel veeeeeeel konijnen, schuur vol! Niet normaal gewoon... Zei zei dat haar vader deze naar de veiling bracht voor de slacht... Laten wij nou net van die dierenhelden zijn.... :+

Die man heb briefjes door de bus gehad met onderandere de teksten :'Dierebeul' 'klootzak' 'debiel' en tekeningen van een mens met een xxxl kruis erdoorheen! En dan een konijn met een groen rondje..... :P (waren 8jaar ofzo of misschien nog jonger :o )
Maar toen stond die man voor de deur.. helemaal kwaad... Me ouders moesten er stiekem heeel erg om lache :+

Toevallig moest ik haar gister inwerken! En we zouden het zo weer doen! :o *eigenwijs?

Ik heb me helemaal rot gelachen om dit verhaal, geweldig :')

Ik herinner me trouwens nog iets (de rest staat op pagina 1 geloof ik, bedenk me dit pas 10 pagina's later :+ ):
Vroeger sliep ik wel eens bij mijn opa en oma op de logeerkamer, daar staat een antieke kast van zo'n 150 jaar oud. Een heel belangrijk erfstuk van mijn grootouders... Die heb ik ooit tijdens een logeerbezoekje helemaal ondergesmeerd met doorzichtige nagellak. Ze weten het nog steeds niet... Houden zo. :o

Yaraa_

Re: Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:57

toen ik een jaar of 5, 6 was pakten mijn broer en ik samen spinnen op (van die hooiwagens) en daar trokken we dan de poten van uit :o en lol dat we hadden.

oja en een vriendin en ik hadden een keer gedaan alsof er nog een geboorte felicitatie kaartje uit het jaar 1997 voor mijn broer zou komen via de post en die dan (in het jaar 2006) nog aan kwam we hadden een papiertje vervrommeld een paar keer onder de verwarming gehaald een envelop stiekem uit het laadje gehaald. en zelf het kaartje geschreven alsof mijn ouders echt zouden geloven :+ en wij maar stiekem als spionnen alles doen :')

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:03

ik was ong. 7 jaar toen ik baby eendjes zag zwemmen in de vijver.
heb er eentje gepakt en naar huis gegaan en gezegdt dat mamaeend dood was.
(wilde graag een eendje hebben als huisdier :+ )
mams heeft toen gelijk het eendje opgepakt en met een rood hoofd het kleintje terug gezet in de vijver...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:13

De overbuurman had een hele grote bult wit zand voor zijn huis omdat hij zijn tuin opnieuw aan het aanleggen was. En ik had een grote zandbak waar nog best wat zand bij in kon! :) Dus ik de kruiwagen en een schep uit de schuur gehaald en een paar keer die kruiwagen vol geschept tot mijn zandbak vol was. Helaas ben ik de laatste keer scheppen op heterdaad betrapt en heb ik flink op m'n donder gekregen, zand moest ik ook terug brengen.. :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:35

Wat een geweldig en herkenbaar topic! :D

Ik had vroeger een hoogslaper, zo'n leuk bed compleet met laatjes en uitschuifbaar bureau eronder.
Ik vond het reuze handig om daar al mijn geheimpjes in de verstoppen :j
Wij hadden vroeger achter de tuin een hele grote heg van meidoornstruikjes. In het voorjaar zaten in die struikjes altijd helemaal vol met grijze webbetjes vól met ieniemienie-rupsjes <3
Ik, dierenliefhebster van pakweg 8 jaar, had bedacht om wat takjes met rupsjes in mijn laatje van mijn hoogslaper te verstoppen.
En man,wat waren die beestjes schattig om naar te kijken *\o/*
En man, wat was mijn vader boos toen er zo'n 500 rupsen door mijn bed kropen de volgende dag :+

Ook heb ik een keer de dag van mijn leven gehad toen ik mocht kijken bij de hoefsmid op de manege.
Samen met mijn vriendinnetje stonden we altijd vooraan om die man te 'helpen' in de hoop dat we zo'n mooi ijzer mochten hebben.
Toen we die dag geen ijzers scoorden besloten we om dan maar alle afgeknipte stukjes hoef te verzamelen :))
Leuk idee vonden we zelf, zo hadden we van ieder paardje een stukje hoef!
Jammer genoeg vond mijn moeder ze na weken klagen over de rottende stank op mijn kamer... Zelfs de woningbouw is destijds langsgeweest omdat er gedacht werd dat er een dood dier tussen de spauwmuur zat :o
De hoefjes waren in vergaande staat van ontbinding, want na het rups-incident had ik ze áchter mijn uitschuifbureau verstopt en niet meer in het laatje }>

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:43

xCarien schreef:
toen ik klein was toen zocht ik met mijn buurmeisje lieveheersbeestjes, en deze gingen we dan levend begraven met een steentje erop :')

edit; oja haha, ik herinner me een keer dat ik niet wilde gaan slapen in de middag, ik was toen 3 ofzo dus ik toen mn moeder weg was uit mn bed gegaan (had een spijlenbed met een soort gaat aan de zijkant zodat ik er niet overheen zou gaan klimmen) en toen ging ik alle billenpoetsdoekjes uit het bakje halen en toen ben ik in slaap gevallen.. [mijn ouders hebben daar uiteindelijk een foto van gemaakt en ik vertel je; geniale foto :') ]
en toen ik nog kleiner was heb ik een keer op het nieuwe behang lopen tekenen.

ach, toen ik klein was was ik eigenlijk best wel erg..

Ik moest oppassen.
Ledikantje stond zolang in de douche zij mn tante.
Nou dat heb ik geweten! stinkend en vies, zo kwam die uit zn bed
(van wc-papier via shampoo en parfum naar tandpasta :Y) )

VLIMBOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:02

Vroeger vond ik scheldwoorden zoals trut en stom-wijf heel erg stoer, en op een dag (vraag me niet hoe) kwam ik op het idee om een scheldwoord in het Plafond van mijn kamer te kerven. Ik kerfde dus met hanenpoten: poedersuiker. Ik vond het echt megaaa stoer en een maand later zei ik tegen mijn moeder; hee mam, wist je dat er poedersuiker in mijn plafond staat? En ze antwoorde; ja dat heb ik allang gezien, dat is nog van de vorige bewoners. Ik heb me echt rot gelachen toen ze weg was.

Ook ik was vroeger geobsedeerd door geld. Ik gaf het ook echt uit aan de stomste en meest nutteloze dingen. En ik En een vriendin hadden het geniale idee om op een kleed op de hoek van onze straat mijn oude spulletjes te verkopen. Ik verkocht best veel maar ik krijg later altijd spijt. Nu dus ook. Ik ben bij alle mensen langsgeweest en heb alles teruggekregen :o

Ook heb ik vroeger iets heel ergs gedaan. Ik had in groep 3 een verschrikkelijke hekel aan een meisje uit mijn klas. Bij ons op schOol kon je ook 'overblijven' in de pauzes. Dan bleef je in de pauzes op school om te eten. Dat meisje deed dus elke dag overblijven. En 1'x heb ik haar overblijfgeld (want dat koste iets van 4 euro ofzouets) Uit haar schooltas gepakt... }> En zij kan dan dus niet overblijven . Toen ik naar huis liep in de pauze ging ik zon beetje met dat geld s

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:04

die verhalen :=
zelf ook het 1 en ander uitgevreten op jongere leeftijd,

we gingen altijd voor de brievenbus zitten en riepen dan daar doorheen naar langslopende mensen.
ook de bouwvakker konden we niet met rust laten a.o. met waterbalonnen en verbrande marsmellows.
We kampeerden altijd in de tuin en daar hoort natuurlijk kampvuur bij xd en daar waren me ouders niet blij mee.
verder klommen we op die bouwketen en dat soort dingen.

ook de beestjes ontkwamen helaas niet aan ons,
hele mierenparadijzen incl. zwembad en brug(van de tuinslanghouder)
met mijn zusje heel vroeger water in de uitlaat van de buren gegoten en waren doodsbang toen ze aan de deur kwamen.
oww nog zoveel meer. :)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:34

Heb ooit op elke auto die op de parkeerplaats stond ( en dat waren veel auto's!) mijn naam in gekrast met een sleutel en keihard ontkennen dat ik het was.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:37

Mijn zusje en ik hadden ook jaren een groot 'zusjesgeheim'...

We wilden altijd zo graag een vijver hebben, maar dat mocht (en kon achteraf gezien) niet......
Toen hadden m'n ouders iets gekocht dat in een vrij groot stuk plastic verpakt zat...en we hebben dat stuk plastic 'stiekem gepakt' en ingegraven heeelemaal achter in de tuin onder een enorme rodondendronstruik! We deden er wat zelfgevangen visjes in, en een 'gevonden' kluitje kikkerdril, en zijn zo twee zomers zoet geweest met observeren en kikkers terug naar de sloot toebrengen..... jaaaaren later (nu ook weer jaaaaren geleden :') ) hoorden mijn zusje en ik dat mijn ouders (ja duh, vaderlief is fervent tuinier) dat al die tijd geweten hebben, zelf nog zonodig wat kikkers en vissen terug naar de sloot weggebracht hebben toen de kikkers groter werden en t te koud werd voor de vissen, maar het geheel maar gedoogd hebben omdat m'n zusje en ik daar zoveel (toch wel openlijke) lol in hadden en zij niet meer het gezeur om een vijver aan moesten horen.
ooo hoe m'n zusje en ik ons genept voelden achteraf, maar in die tijd was dat ons zussengeheim!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 01:09

Ik ging altijd met vriendinnen in de telefooncel de Kindertelefoon bellen. We bedachten de raarste problemen. "ik heb in mijn broek gepoept! Wat moet ik nu doen? Want als ik in mijn broek poep krijg ik geen zakgeld van mama en papa!" zulke dingen:')

Ook belden we random telefoonnummers en zeiden we ook gekke dingen. Heb ook een keer geroepen: GA SNEL NAAR PENNY.NL!! .. Heb ook een keer met de kerstman gesproken:') het bellen was afgelopen toen iemand terug belde en vertelde dat hij wist waar ik woonde enzo. Even later werd er aangebeld. Vriendinnetje en ik hebben alle gordijnen dichtgedaan en ons verstopt. Wisten wij veel dat de glazenwasser voor de deur stond:P

Toen ik 9 was ofzo, fietste ik regelmatig met mijn nicht langs een wei met 2 Shetlanders. Wij vonde die beestjes hartstikke zielig, want ze kregen geen eten (genoeg gras, vers water hadden ze sowieso, Maarja, een paard hoorde biks en slobber te krijgen volgens ons). Toen zijn we een keer met onze poetsspulletjes en slobber de wei in gegaan en hebben we de pony's gepoetst. We zijn ook nog met ze gaan wandelen en daarna hebben we bij de eigenaren een briefje in de bus gegooid waarop stond dat de paarden eten moesten hebben en dat mijn nicht en ik ze wel wilden verzorgen...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:37

skyline schreef:
Als klein kind pakte ik altijd de telefoon en deed mee aan belspelletjes ,
En ik maar blijven ontkennen dat ik het was :') inmiddels al een hele hoge rekening :P

Ik ook! Samen met mijn broer :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:19

Ik en mijn neefje waren echt pyromaantjes.. Hun woonden achteraf, en daar stond een geluidswal van bomen. Wij gingen midden op die berg zitten en 'fikkie stoken'! We deden dat altijd met onze oma, en nu gingen we het zelf proberen :j. Even later kwam zijn moeder eraan omdat ze vuur rook.. Helemaal boos uiteraard want alles kon zo in de fik vliegen :'). Toen ik thuis kwam durfde ik niks te zeggen. Zijn moeder had naar mijn moeder gebeld, en het verteld. Zei ze 'hoe kan het nou toch dat jij naar vuur ruikt'? Ach, toen vertelde ik het wel want ik kon niet liegen, kwam gewoon niet in me op _O-.

En we gingen altijd een lekker papje maken :j. Óveral ruimden we de honden stront op, gooiden het in een emmer en lekker mixen met van alles :r . Toen kwam er een vrouw naar buiten, omdat we bij haar tuin bloemen hadden geplukt, en toen gooide ze die emmer om. Zo snel als de poep eruit kwam drijven, zo snel als zij weg was :D !

En van dat kikker verhaal, is hier ook bekend :'). Op vakantie gingen we er gewoon mee door. Kikker mee van de glijbaan, maar die van m'n broer bleef achter :(:) . Komt er zon klein jongetje na 'ieh, er lag iets glibberigs in de glijbaan!' Loopt weg, 'hee broer, je kikker hangt aan z'n kont!" Arm dier :(:) .

En natuurlijk hield ik ook altijd slakken en wormen etc :j. Dat waren mijn huisdieren, en ze waren veeel leuker als m'n konijnen etc :+ .

En ik en m'n zus zetten de konijnen altijd stiekem bij elkaar. Gevolg > nestje. Uiteindelijk hadden we zooooveel konijnen, dat m'n vader zelf een groot hok had gemaakt :+.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:49

Wij gingen wel eens op bezoek bij een buurvrouw, en mijn zus en ik kregen daar altijd een snoepje. Later hadden we door dat die buurvrouw snoep betekende, en dus belden mijn zus en ik te pas en te onpas aan bij die buurvrouw voor haar dubbelzoute dropjes en kikkertjes... We kregen altijd en vonden het geweldig. Pas veel later ging ik mij realizeren dat we letterlijk aan het bedelen waren.

:')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:12

Ik als dom kindje heb ook een keertje gebeld naar een belspel.. :+

En 1 keer met mijn fietsje langs een auto een hele dikke kras gemaakt. Kon nog niet fietsen maar wilde het zo graag proberen! :P Is de eigenaar wel achtergekomen, vond hetniet zo erg

Ohja toen ik een keer aan mijn overbuurmeisje had uitgelegd wat een höër was, en dat meisje maar enthousiast in haar huis schreeuwen dat ze wist wat het was.. Haar moeder was er niet blij mee :P

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:22

citroen schreef:
haha ik herinner me weer 1!

Was vroeger altijd met vriendinnetje uit de straat aan het spelen... We hebben de gekste dingen gedaan samen maar 1 ding..............

er was vroeger een meisje in de straat met heeeeeeeeeeeel veeeeeeel konijnen, schuur vol! Niet normaal gewoon... Zei zei dat haar vader deze naar de veiling bracht voor de slacht... Laten wij nou net van die dierenhelden zijn.... :+

Die man heb briefjes door de bus gehad met onderandere de teksten :'Dierebeul' 'klootzak' 'debiel' en tekeningen van een mens met een xxxl kruis erdoorheen! En dan een konijn met een groen rondje..... :P (waren 8jaar ofzo of misschien nog jonger :o )
Maar toen stond die man voor de deur.. helemaal kwaad... Me ouders moesten er stiekem heeel erg om lache :+

Toevallig moest ik haar gister inwerken! En we zouden het zo weer doen! :o *eigenwijs?

Dat was ook echt iets voor mij geweest en mijn vriendinnetjes van vroeger haha
Wij hebben zelfs de dierenbescherming een brief geschreven omdat de kat van de buren een keer voor de deur stond te miauwen. Was ook een jaar of 8 toen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:26

Wat komen er leuke geheimpjes voorbij. Ik weet er nog maar eentje, die was niet echt spannend of leuk.

Ik ging vroeger met een vriendinnetje altijd ergens zwemmen, helemaal aan de andere kant van de stad, daar mochten we nooit komen. Een een keer in een heel vies watertje dat voor de wijk lag. We lieten onze kleren dan opdrogen op de geluidsheuvels die rond de wijk tegenover ons stond. :j

Edit: die van de kindertelefoon bellen met gekke redenen komt mij ook bekend voor, had het er toevallig net nog over met een vriendin.
En het stiekem gaan rijden op shetlanders van de boer, mocht ook echt niemand weten!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:26

@yellowcap haha die is ook goed!

Moet bekennen dat ik zelf net de dierenbescherming heb gemailt.... Bij de c1000 waar ik werk/werkte (zaterdag laatste dag) hebben van die lijmplanken waar muizen op gaan zitten... Ze knagen gewoon hun eigen pootjes door! ;( (of ze stikken/verhongeren enz.)
En er worden er echt heel veel neer gelegt en gevangen...

Nu weet de dierenbescherming er van en komen ze inspectie doen! :o
Alleen niemand hoeft te weten dat t van mij komt :+

Snap ook dat je geen muizen kan hebben in je winkel... Maar dit is zielig...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:37

citroen schreef:
@yellowcap haha die is ook goed!

Moet bekennen dat ik zelf net de dierenbescherming heb gemailt.... Bij de c1000 waar ik werk/werkte (zaterdag laatste dag) hebben van die lijmplanken waar muizen op gaan zitten... Ze knagen gewoon hun eigen pootjes door! ;( (of ze stikken/verhongeren enz.)
En er worden er echt heel veel neer gelegt en gevangen...

Nu weet de dierenbescherming er van en komen ze inspectie doen! :o
Alleen niemand hoeft te weten dat t van mij komt :+

Snap ook dat je geen muizen kan hebben in je winkel... Maar dit is zielig...

Ja doe dan z'n lokdoos maar dit is dikke Saw voor muizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:39

Ieuuw getsie citroen.
Wij vonden een muis in de schuur,in een mand,was klem komen te zitten tussen de stangen en was uitgehongerd :=

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:45

Mijn nichtje en ik belden vroeger allerlei mensen op.
We draaiden zomaar een nummer.
Als er iemand opnam zeiden we:
'spring in de plomp, dan schrikken alle vissen'.
En verbraken dan meteen weer de verbinding.
Echt heel vaak hebben we dat gedaan, zo leuk vonden we het :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:11

Wij mochten bij ons wel eens een vuurtje steken, maar om vuur te maken had je brandbare dingen nodig...
en nat hout brand niet ;) dus wij haalden altijd oude kranten uit huis, tot op een keer de krant van die dag kwijt was, en wij wisten niet waar die gebleven was....

Ook een keer een lege bus haarlak op het vuur gegooid...
ook niet echt een succes, na even op het vuur krijg je een keiharde knal.
en mn moeder maar vragen waar die knal vandaan kwam.. wisten wij veel 8-)

Ook belde ik vroeger stiekem vriendinnen op. Tot op een keer iemand terug belde omdat ze niet opnamen en nummer herkenning hadden.
Wist ik veel dat dat bestond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:28

mika11 schreef:
Mijn nichtje en ik belden vroeger allerlei mensen op.
We draaiden zomaar een nummer.
Als er iemand opnam zeiden we:
'spring in de plomp, dan schrikken alle vissen'.
En verbraken dan meteen weer de verbinding.
Echt heel vaak hebben we dat gedaan, zo leuk vonden we het :)

Oh leuk, ik herinner me steeds meer dingetjes. Ik had op een gegeven moment een telefoon met abonnement van mijn vader gekregen, was toen nog heel jong en hij had dat abonnement nog over, liep nog een maandje en hij vond het wel handig dat ik in die tijd gratis met vriendinnetjes kon bellen. Maar wat ik en een vriendinnetje dus deden, heel het telefoonboek afbellen, met een zielig kinderstemmetje: hallo oma, hallo opa, en de mooiste verhalen ophangen. Mensen moesten echt heel hard lachen om ons, sommige werden alleen een beetje boos. :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:30

Toen ik mijn rapport had gekregen op de basisschool, zei mn moeder dat ik hem maar aan iedereen moest laten zien (ze bedoelde de kennissen in de straat). Dus ik ben netjes alle deuren langsgegaan! De kennis van mn moeder, belde mn moeder op of ze wist dat ik alle deuren af ging. Moest ik al het geld weer teruggeven ;(

Ik had vroeger een bureau met palen (was een vast bureau), daar heb ik samen met een vriendinnetje wel eens mijn zusje aan vastgebonden met sjaals.

Of hamsters laten lopen in een legoddolhof en als je moeder roept voor het eten gewoon de deurtjes dicht doen :') Was overdekt en al!

Zoete bloemetjes uitzuigen met vriendinnen (zat van die nectar in)

Als puber de smoes hebben dat ik de kroeg niet uit kon komen :+ (uur te laat thuis), kreeg geen huisarrest omdat mn moeder die zo origineel vond :D

De bestuurbare auto van mn vader samen met mn zusje van een bruggetje de sloot in rijden... heb mn vader nog nooit zo woest gezien!

een meisje laten schrikken die bij de sloot iets aan het bekijken was (juist! toen viel ze er in)...