Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:48

En daarom hebben ze dit dus afgebakend mambobeach.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:52

MamboBeach: dat het jouw mening is wil nog niet zeggen dat je die daarom maar precies zoals die in je hoofd zit mag uitten. Dat is nou net níet waar vrije meningsuiting voor staat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:56

Whow, dat filmpje is best heftig,
Gelukkig is het voor de dame in kwestie nog goed afgelopen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:12

Zooo wat ziek! Ik heb het filmpje afgezet, kon het niet langer aanzien. Arm meisje!
En ik snap ook, net als vele anderen, niet dat er werkelijk niemand iets doet. Waar gaat het toch heen met de wereld, zelfs een medemens helpen is al te veel gevraagd...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:43

Discriminatie - ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

In dit filmpje vind ik het wel ter zake dat het hier om twee getinte vrouwen gaan die een transsexuele man/vrouw (hoe je dat ook noemt?) in elkaar slaan. Die meiden discrimineren iemand om hun geslacht en hij/zij hun niet op hun huidskleur.
Over het algemeen zijn mensen met een wat donker getinte huid van nature aggressiever dan mensen die dat niet hebben. Ze zijn gewoon vuriger.

Ik ben ook een keer aangevallen in de mac donalds, en toevallig ging het in mijn geval om marokkaanse meiden. Die ook met een groepje waren. En mij en mijn vriendin deo in onze ogen spoot. Terwijl wij helemaal niets deden en rustig ons eten zaten te eten. En ook niemand die wat deed.

Klinkt misschien heel raar maar als ik in de stad loop of ben, ben ik altijd bang voor buitenlands uitziende mensen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:50

Dit is echt ziek! Dat die mensen niet ingrijpen en gewoon toekijken vind ik echt absurd

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:51

Anne_mieke88 schreef:
Klinkt misschien heel raar maar als ik in de stad loop of ben, ben ik altijd bang voor buitenlands uitziende mensen.

Serieus? :') Dus als je door blanke mensen aangevallen zou zijn, zou je voor alle blanke mensen bang zijn? _O-

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:03

MRIIIS schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Serieus? :') Dus als je door blanke mensen aangevallen zou zijn, zou je voor alle blanke mensen bang zijn? _O-

Als zij aangevallen is door een blanke persoon zit daar kans in dat ze bang word voor blanke meiden :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:06

Oke, ik kan me idd wel voorstellen dat je er een soort trauma aan overhoudt en dan angstig wordt. Maar desondanks vind ik het ietwat overdreven om dan voor alle buitenlanders bang te zijn. ;)

Sorry offtopic.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:07

Anne_mieke88 schreef:
Discriminatie - ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

In dit filmpje vind ik het wel ter zake dat het hier om twee getinte vrouwen gaan die een transsexuele man/vrouw (hoe je dat ook noemt?) in elkaar slaan. Die meiden discrimineren iemand om hun geslacht en hij/zij hun niet op hun huidskleur.
Over het algemeen zijn mensen met een wat donker getinte huid van nature aggressiever dan mensen die dat niet hebben. Ze zijn gewoon vuriger.

Ik ben ook een keer aangevallen in de mac donalds, en toevallig ging het in mijn geval om marokkaanse meiden. Die ook met een groepje waren. En mij en mijn vriendin deo in onze ogen spoot. Terwijl wij helemaal niets deden en rustig ons eten zaten te eten. En ook niemand die wat deed.

Die meiden discrimineren idd, op geslacht. Maar zeggen dat mensen met een donkere huid agressiever zijn is ook discriminatie. Dat die meiden donker zijn heeft niets te maken met wat ze gedaan hebben.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:12

lesilla schreef:
MRIIIS schreef:

Ik hoop dat het goed gegaan is met de quotes....

En waarschijnlijk focust zich dat dan meer naar de kleding of type "blanke". (dus kledingstijl of uistraling die die "blanken" hebben)

Ik heb het filmpje afgezet, werd er heel erg boos van. Ik snap niet dat men dat meisje afschermt. Er staat een stevige kerel, dus kan toch rustig dat meisje afschermen? Je hoeft niet terug te vechten, maar gewoon ertussen staan helpt meestal een hoop.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:18

MRIIIS schreef:
Oke, ik kan me idd wel voorstellen dat je er een soort trauma aan overhoudt en dan angstig wordt. Maar desondanks vind ik het ietwat overdreven om dan voor alle buitenlanders bang te zijn. ;)

Sorry offtopic.

Dit is hoe ik het heb ervaren. En ja ik voel me onveiliger als er getinte mensen om me heen staan. Dit is hoe ik het heb ervaren en wat ik er aan over heb gehouden. Ik weet niet hoe het geweest zou zijn als ik door blanke mensen was aangevallen en wat ik er dan aan over zou hebben gehouden. Dat heb ik nog nooit ervaren. Ik weet alleen hoe ik op dit moment er mee omga en dat is angst als er mensen met getinte huidkleur om me heen zijn.

@ vjestagirl: ze zijn over het algemeen wat vuriger. Bijv: italianen zijn heel gepasioneert. Ik zeg niet dat dit een nadeel is. En het feit dat ze wat agressiver zijn ligt puur omdat dat in het bloed zit. Germanen zijn over het algemeen een ietswat koud volk. Terwijl andere volken daarintegen wat heter ( vuriger) zijn

( dit is allemaal mijn mening. Nadat ik stukken over onderzoek hiernaar gelezen heb op internet. Iedereen in zijn waarde gelaten vind ik dat iedereen gewoon mag zeggen wat hij wil of vind)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:21

Om een op mijn vorige post terug te komen. Ik denk niet zozeer dat ik bang ben voor getinte mensen.
Zoals manisha zegt het meer type buitenlands eruit zien kwa kleding stijl. Ik heb ook angt voor om het fenomeen 'wigger' een blanke man/vrouw die zich baggy kleed enz. Denk dat het meer daar aan ligt.

Edit. Dus meer de uitstraling die iemand heeft.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:58

woow dit is echt ziek! Ik vind het vreselijk van die meiden, 14 jaar oud. Pfff, vind het alleen jammer dat ik het tweede filmpje niet goed begrijp. Kan wel engels maar snap alleen een beetje de makkelijke dingen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:04

Jeanneee_ schreef:
Dit is echt ziek! Dat die mensen niet ingrijpen en gewoon toekijken vind ik echt absurd

Dat vind ik misschien nog wel het ergste aan het filmpje.
Ik werk bij de Mac Donald's en als er zoiets gebeurd, dan druk ik de alarm knop in, en roep ik direct mijn manager. Ik ou nooit zo machteloos toe staan kijken.
En dat ze ontslagen worden als ze ingrijpen is de grootste onzin!
En al zou ik ontslagen worden, ik zou liever iemands " leven redden " dan mijn baan behouden. Ik begrijp dit echt niet, werkelijk waar niet. :n Arm meisje...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:14

omg.. volgens mij is dat een vriendin van mijn nicht die in Amerika woont.
|(

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:27

Ik kan niet begrijpen waarom er niemand ingreep? Behalve die dame in het wit. Ook bizar van die medewerkers dat ze er gewoon een beetje bijstaan en filmen. Als zij gewoon indicatief hadden genomen met zn allen om die twee geschifte wijven (heb er geen andere woorden voor) de deur uit te zetten, was het waarschijnlijk 'normaal' afgelopen. Maar ik kan niet bevatten dat de baas van de medewerkers heeft gezegd dat ze ontslagen zouden worden als ze iets zouden doen of het slachtoffer zouden helpen. Sorry, maar dan word ik liever ontslagen, het is afschuwelijk dat dit zo is gebeurt. Bravo voor de mevrouw in het wit overigens, zij was wel zo dapper om zich er mee te bemoeien.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:34

Cyruss_ schreef:
Ik kan niet begrijpen waarom er niemand ingreep? Behalve die dame in het wit. Ook bizar van die medewerkers dat ze er gewoon een beetje bijstaan en filmen. Als zij gewoon indicatief hadden genomen met zn allen om die twee geschifte wijven (heb er geen andere woorden voor) de deur uit te zetten, was het waarschijnlijk 'normaal' afgelopen. Maar ik kan niet bevatten dat de baas van de medewerkers heeft gezegd dat ze ontslagen zouden worden als ze iets zouden doen of het slachtoffer zouden helpen. Sorry, maar dan word ik liever ontslagen, het is afschuwelijk dat dit zo is gebeurt. Bravo voor de mevrouw in het wit overigens, zij was wel zo dapper om zich er mee te bemoeien.

Heb je het topic al gelezen? Daar staat namelijk meedere malen in uitgelegd waarom de medewerkers waarschijnlijk ontslagen worden en waarom de medewerkers dat waarschijnlijk iets erger vinden dan als ze hier zouden wonen en ontslagen zouden worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:38

:r
Hoop dat dankzij dit filmpje die 2 wijven (want iets anders kan ik er niet van maken) goed aangepakt worden! En alle mensen die er omheen stonden en alleen maar toekeken ook. Alsof een volwassen kerel 2 meiden niet aan kan. Die vent met dat blauwe shirt zou z'n ogen uit z'n kop moeten schamen! bah bah bah
En ontslagen worden omdat je iemand helpt?? Dan mogen ze die baas van mij ook aanpakken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:40

Needje schreef:
:r
Hoop dat dankzij dit filmpje die 2 wijven (want iets anders kan ik er niet van maken) goed aangepakt worden! En alle mensen die er omheen stonden en alleen maar toekeken ook. Alsof een volwassen kerel 2 meiden niet aan kan. Die vent met dat blauwe shirt zou z'n ogen uit z'n kop moeten schamen! bah bah bah
En ontslagen worden omdat je iemand helpt?? Dan mogen ze die baas van mij ook aanpakken!

Een volwassen kerel kan deze 2 meiden op dit moment waarschijnlijk niet aan. Die staan helemaal stijf van de adrenaline, en zijn daardoor dus vele malen sterker dan ze anders zouden zijn...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:41

Hoe ziek kun je zijn? 14 jaar? zulke meiden moeten ze in een gesticht steken en er niet meer uit laten komen..
Als dat mijn kind moest zijn..
Als ik zo iemand aangevallen zie worden, dan ga je toch op zen minste helpen?
Personeel of niet, je medemens helpen is belangrijker dan je job..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:43

Yontheke schreef:
Hoe ziek kun je zijn? 14 jaar? zulke meiden moeten ze in een gesticht steken en er niet meer uit laten komen..
Als dat mijn kind moest zijn..
Als ik zo iemand aangevallen zie worden, dan ga je toch op zen minste helpen?
Personeel of niet, je medemens helpen is belangrijker dan je job..

Heb je het topic gelezen, daar staat namelijk in waarom hun job weleens heel belangrijk kan zijn voor deze mensen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:51

Nou ik heb even verder gelezen op die link en daar staat dat die gene die gefilmd heeft wel is ontslagen.
En dat het "haar" eigen schuld zou zijn geweest omdat ze als travo bij de meiden op de wc ging.
Zo heerlijk kortzichtig. Net als dat meiden met korte rokjes vragen om verkracht te worden. :roll:

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:06

Ik snap dat het daar anders ligt dan hier.. maar toch ik zou liever iemand helpen en mn baan kwijt raken dan zo laf zijn :n
Ik zou dit juist een reden vinden om ze te ontslaan, dat ze niks hebben gedaan..

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:13

Hoi ik ben agressiever dan jullie :D

Dat even terzijde (voor ik iemand aanvlieg met mijn vurigheid) ik snap eigenlijk ook niet dat er geen klanten ingrijpen. Heb het filmpje niet gekeken daar kan ik niet tegen.
Weet van mezelf dat ik waarschijnlijk wel wat zou doen want dit zijn dingen waar ik niet tegen kwam.
Iets waardoor ik zelf ook in gevecht belande met andere donkere meisjes van mijn school. Achja kgt vast aan de kleur :)