Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MRIIIS schreef:Anne_mieke88 schreef:Klinkt misschien heel raar maar als ik in de stad loop of ben, ben ik altijd bang voor buitenlands uitziende mensen.
Serieus?Dus als je door blanke mensen aangevallen zou zijn, zou je voor alle blanke mensen bang zijn?
Anne_mieke88 schreef:Discriminatie - ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
In dit filmpje vind ik het wel ter zake dat het hier om twee getinte vrouwen gaan die een transsexuele man/vrouw (hoe je dat ook noemt?) in elkaar slaan. Die meiden discrimineren iemand om hun geslacht en hij/zij hun niet op hun huidskleur.
Over het algemeen zijn mensen met een wat donker getinte huid van nature aggressiever dan mensen die dat niet hebben. Ze zijn gewoon vuriger.
Ik ben ook een keer aangevallen in de mac donalds, en toevallig ging het in mijn geval om marokkaanse meiden. Die ook met een groepje waren. En mij en mijn vriendin deo in onze ogen spoot. Terwijl wij helemaal niets deden en rustig ons eten zaten te eten. En ook niemand die wat deed.
Klinkt misschien heel raar maar als ik in de stad loop of ben, ben ik altijd bang voor buitenlands uitziende mensen.
lesilla schreef:MRIIIS schreef:Klinkt misschien heel raar maar als ik in de stad loop of ben, ben ik altijd bang voor buitenlands uitziende mensen.
Serieus?Dus als je door blanke mensen aangevallen zou zijn, zou je voor alle blanke mensen bang zijn?
MRIIIS schreef:Oke, ik kan me idd wel voorstellen dat je er een soort trauma aan overhoudt en dan angstig wordt. Maar desondanks vind ik het ietwat overdreven om dan voor alle buitenlanders bang te zijn.
Sorry offtopic.
Jeanneee_ schreef:Dit is echt ziek! Dat die mensen niet ingrijpen en gewoon toekijken vind ik echt absurd
Cyruss_ schreef:Ik kan niet begrijpen waarom er niemand ingreep? Behalve die dame in het wit. Ook bizar van die medewerkers dat ze er gewoon een beetje bijstaan en filmen. Als zij gewoon indicatief hadden genomen met zn allen om die twee geschifte wijven (heb er geen andere woorden voor) de deur uit te zetten, was het waarschijnlijk 'normaal' afgelopen. Maar ik kan niet bevatten dat de baas van de medewerkers heeft gezegd dat ze ontslagen zouden worden als ze iets zouden doen of het slachtoffer zouden helpen. Sorry, maar dan word ik liever ontslagen, het is afschuwelijk dat dit zo is gebeurt. Bravo voor de mevrouw in het wit overigens, zij was wel zo dapper om zich er mee te bemoeien.
Needje schreef:
Hoop dat dankzij dit filmpje die 2 wijven (want iets anders kan ik er niet van maken) goed aangepakt worden! En alle mensen die er omheen stonden en alleen maar toekeken ook. Alsof een volwassen kerel 2 meiden niet aan kan. Die vent met dat blauwe shirt zou z'n ogen uit z'n kop moeten schamen! bah bah bah
En ontslagen worden omdat je iemand helpt?? Dan mogen ze die baas van mij ook aanpakken!
Yontheke schreef:Hoe ziek kun je zijn? 14 jaar? zulke meiden moeten ze in een gesticht steken en er niet meer uit laten komen..
Als dat mijn kind moest zijn..
Als ik zo iemand aangevallen zie worden, dan ga je toch op zen minste helpen?
Personeel of niet, je medemens helpen is belangrijker dan je job..