Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:38

Ik geloof er zeker wel in :j Heb ze (gelukkig) nog nooit gezien, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die dat wel kunnen, terwijl ze niet paranormaal begaafd zijn :)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:42

Ik geloof niet zo zeer in 'geesten' als in de vorm van mensen die op aarde blijven ronddwalen en niet verder kunnen. Wel geloof ik dat er nog 'iets' is na dit leven.
Zo weet ik nog, ik was een jaar of 14, dat wij van de manege naar huis fietsten. Ik stak een weg over en ik voelde dat iemand mij duwde, ik keek nog naar mijn trappers hoe ik ineens zo snel kon gaan toen er een luid toeterende bus achter mij langs hoorde razen. Tijdens dat 'duwen' kwam ineens mijn opa in mij op. De reden dat ik daar in geloof is omdat dit alles zich afspeelde vòòr ik de bus had gezien. En ik geloof dus zeker niet dat dat 'hersenkronkels' zijn.
En zo heb ik nog wat dingen meegemaakt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:04

CharmingS schreef:
Hahaha ik zie je al naakt gillend door het huis rennen :))

haha nou gillen doe ik dan weer niet, omdat mijn broertjes dan wakker worden, maar voor de rest :')

Inney

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:11

Ik geloof ook dat er iets is. Ik fietste van stal terug, een donkere weg, weinig mensen. Eigenlijk geen die avond haha. Ik kijk gewoon voor mij uit want het was zo donker, ik moest wel opletten. Opeens zie ik een enorm hert (nouja, even groot als mijzelf zeg maar) over de weg heen springen. Maar toen ik hem nakeek, zag ik hem niet meer. Dus ik nog kijken in de berm. Geen hoefafdrukken. Kan achteraf ook helemaal niet.
Maar ik vertelde dat later tegen een vriendin, waar het gebeurde. En die vertelde mij dat daar een man is overleden die veel jaagde. Toen is zijn zoon daar een keer met de quat gaan rijden, en er werd een foto gemaakt. Toen die foto afgedrukt werd stond er voor de quat ook een heel groot hert.. Toen kreeg ik wel even de rillingen hoor. op diezelfde plek.. Ik dacht dat het mij verbeeld had, kon niet anders. (terwijl ik mijn achterhoofd echt wel weet dat ik het me niet verbeelde)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:17

Inney schreef:
Ik geloof ook dat er iets is. Ik fietste van stal terug, een donkere weg, weinig mensen. Eigenlijk geen die avond haha. Ik kijk gewoon voor mij uit want het was zo donker, ik moest wel opletten. Opeens zie ik een enorm hert (nouja, even groot als mijzelf zeg maar) over de weg heen springen. Maar toen ik hem nakeek, zag ik hem niet meer. Dus ik nog kijken in de berm. Geen hoefafdrukken. Kan achteraf ook helemaal niet.
Maar ik vertelde dat later tegen een vriendin, waar het gebeurde. En die vertelde mij dat daar een man is overleden die veel jaagde. Toen is zijn zoon daar een keer met de quat gaan rijden, en er werd een foto gemaakt. Toen die foto afgedrukt werd stond er voor de quat ook een heel groot hert.. Toen kreeg ik wel even de rillingen hoor. op diezelfde plek.. Ik dacht dat het mij verbeeld had, kon niet anders. (terwijl ik mijn achterhoofd echt wel weet dat ik het me niet verbeelde)

oeeh dat is pas een eng verhaal :oo

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:18

Nou ik had wel even de rillingen idd bitje. Ik verzorg daar niet meer, dus ik hoef er niet meer langs haha. Maar eigenlijk ook wel weer heel mooi! Zal er nu denk ik ook niet meer bang van worden. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:19

Inney schreef:
Nou ik had wel even de rillingen idd bitje. Ik verzorg daar niet meer, dus ik hoef er niet meer langs haha. Maar eigenlijk ook wel weer heel mooi! Zal er nu denk ik ook niet meer bang van worden. :)

nee maar ik vind het aan de ene kant ook wel interessant en bijzonder, maar toch, ik zou wel iedere keer op die plek snel doorfietsen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:24

Ja, ik geloof.... Want ik "voel" al sinds m'n kindertijd heel sterk de aanwezigheid van allerlei entiteiten.

In mijn ouderlijk huis was dat heel erg.
Ik sliep op zolder en dat zat echt iets vervelends. Nooit lekker kunnen slapen.
Gebeurde altijd rare dignen.

Toen ik uit huis ging heb ik ook direct een hondje gekocht. En dat heeft mij enorm geholpen.
Ook in m'n huidige huis (dat een stuk "cleaner" is), begint ze soms ineens voor zich uit te staren naar 'niets' en dan hard te blaffen. En dan houdt ze ook ineens weer op.
In dit huis slaap ik veel beter, maar zo af en toe kan ik in paniek wakker worden en zie ik dan ook dat mijn beide honden naar dat zelfde punt in de slaapkamer zitten te staren....

Rare ervaringen in de douche?
Ja... die heb ik ook. Ik kan echt totaal in paniek raken in de douche. En het liefst wil ik een droog gezicht houden tijdens het inzepen van shampoo, want ik wil op IEDER moment m'n ogen open kunnen doen om te controleren of er geen schim voor me staat.

Toen mijn oma kwam te overlijden, kwam ze even bij mij en m'n zusje op bezoek (we voelden dat allebei tegelijk). En mijn opa is ook jarenlang nog regelmatig bij me geweest.

En ik heb als kind op ponykamp hele rare/nare dingen meegemaakt terwijl een groepje kinderen in één van de slaapkamers aan het glaasjedraaien waren.

Ik geloof... Ik ervaar... En ik vind 't niet altijd prettig. Maar ik kan me er heel moeilijk voor afsluiten, en heb soms 't gevoel dat dát het juist wel eens aantrekt. Dat ik een soort entiteiten magneet ben ofzo _O-

M'n vriend is heel nuchter, die geloofd niet in dat soort dingen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:28

Dus paniek in de douche door een naar gevoel komt vaker voor? Wel apart zeg, hoe zou dat kunnen komen? Waarom in een douche?

Dacht eigenlijk altijd dat ik de 'enige' was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:29

CharmingS schreef:
Ik maak ook steeds dingen mee waar ik niet zo blij mee ben.. Ik slaap ook niet meer op mijn eigen kamer omdat er steeds rare dingen gebeuren zoals, gordijnen die steeds open en dicht gaan, nachtmerrie's, midden in de nacht word ik wakker omdat mijn tv uit het niets van mijn tafel valt (is meerdere keren gebeurd).

binnenkort komt er een soort van medium om mijn kamer en de rest van het huis te reinigen, ik hoop dat 't gaat werken.

Klinkt niet prettig. Ik hoop voor je dat het gaat werken. :)

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:32

In de douche heb ik ook weleens in 1x zo´n raar gevoel...maar vaker als ik bij me ouders thuis ben dan bij mezelf...heel apart

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:42

Ik geloof hierin sinds ik 4 jaar geleden denk ik op vakantie ben geweest, we hadden een huisje gehuurd, redelijk oud.. Ik had mijn eigen slaapkamer maar kon hierop niet slapen omdat ik het gevoel had dat iemand de hele tijd naar me keek en iets van me wou, ben dus naar mijn zus haar kamer verhuisd, geen last meer gehad.. tot ik een middag alleen daar was, was ik met de voetbal een beetje rond aan het schoppen in het keukentje en opeens rolt de bal echt precies onder mijn bed (In de kamer waar ik niet kon slapen) en geloof me, dat was niet de meest logische weg om te rollen, allemaal bochten en hij kwam echt opeens tot stilstand, want rolde best hard. Meteen dat huis uitgerend dus totdat ouders terug waren :=

Daarna kwam ik bij een vriendin die regelmatig visioenen krijgt, en zodra ik bij haar binnenkwam kreeg ze een flits van een klein meisje in een wit japonnetje dat vermoord werd (oorlogstijd).. en ik was het nare gevoel dat iemand bij me was van de vakantie nog niet kwijt. Dat was in een tijd dat ik ook met m'n eigen in de knoop zat, dus liep bij een spiritueel psycholoog die met geesten kon communiceren, en zij vroeg altijd of er iemand in mijn omgeving stervende was, want ik had een bolletje(Bepaalde kleur, weet alleen niet meer welke) om me heen hangen, na een aantal sessies wou het bolletje zich laten zien, een klein meisje in een wit japonnetje, ik had haar nog nooit iets daarover verteld dus het was wel zeker zo dat het echt was.. toen heeft die vrouw haar gids erbij gehaald, omdat het meisje geen nederlands sprak, die gids heeft haar oma erbij gehaald en toen is ze naar 'het licht' gegaan. Was wel een behoorlijk heftige ervaring, het meisje voelde zich veilig bij me en wou me eigenlijk niet verlaten.

Heel verhaal, en hier staan ook behoorlijk wat interessante dingen!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:53

Ik geloof ook niet zozeer in geesten. Wel dat er iets is.

De nacht voor mijn opa stierf werd ik ineens huilend wakker, omdat ik het wist. Hij was niet ziek ofzo, maar de volgende dag door een hersenbloeding op straat en daarna een verlamming toch overleden. Dat vond ik echt heel bizar.

Mijn oma is nog regelmatig bij mijn vader langs geweest. Dat was echt een grappenmaker en altijd als zij er was begon mijn vader met eten te knoeien. Echt op de meest onmogelijke plekken. Inmiddels hebben we het idee dat ze weg is gegaan, maar zeker weten doe ik het niet.

Verder kon ik in het huis van mijn ouders ook nooit slapen. Zij hebben in 2002 een ander huis gekocht en in mijn slaapkamer heb ik altijd iets gevoeld waar ik heel bang van werd. T voelde kwaadaardig. Heeft voor zover ik weet nooit iets bij me gedaan, maar het voelde niet goed. Ik heb op een gegeven moment ook hardop gezegd dat ik wilde dat het weg ging. Het is daarna iets beter gegaan, maar regelmatig kwam het terug. Toen ik mijn eigen huisje kocht was dit voorbij. Ik kan heerlijk alleen in mijn huis slapen.
Wel heb ik soms 's avonds het idee dat er iemand achter de bank is. Ik kan het niet zien, maar wel voelen.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:59

Jeetje wat een enge dingen!
Bah.

Ik lees dat er veel mensen in de badkamer last can hebben.. Nu dacht ik dat ik het me verbeeld aar voor een aantal weken terug stond de fles shampoo ineens schuin op zn kant( alsof ie zo zou omvallen). Terwij ie een minuut geleden nog normaal stond en ik er niet bij heb gezeten. Even later stond ie ook weer normaal.
Heb idd ook regelmatig dat als ik in de badkamer ben, me het zweet ineens overal uitbreekt, en ik het heel benauwd krijg( en dan sta ik niet eens onder de douche)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:57

Ja hoor grote kans dat er een paar zweven daar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:48

labyrinth schreef:
marleen_usar schreef:
Suus- wat heb jij met potloden, teken jij?

Uhh... waar gaat dit ineens over?

Vraag ik me ook af... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:49

Ik was m ook ff kwijt.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:14

Ik fietste vroeger met een vriendinnetje naar de middelbare school. Op een ijskoude dag fietste ik per ongeluk op een ijzig gedeelte van het fietspad, waardoor ik met fiets en al vol op de bevroren sloot afstormde. Remmen ging niet, ik hoor mijn vriendinnetje nog gillen. En net een paar seconden voor de sloot in zou rijden, hield 'iets' me tegen en stond ik stil. Het voelde alsof iemand mijn fiets tegenhield. Mijn vriendinnetje zag het ook en stond met open mond te kijken, we hebben het er nog vaak over gehad.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:37

Goh, interessant onderwerp.

Geloof ik dat er entiteiten zijn? Jazeker wel. Voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld. Mijn oma was 'paranormaal begaafd' (Ik ga echter mee in de redenering dat iedereen dit is, als men zich er voor open kan/durft/wil stellen), en als er in de familie eigenlijk heel open over gepraat wordt, dan leer je dit ook als 'normaal' te ervaren. Zelf ben ik er redelijk nuchter onder. Ik praat er dan ook misschien een beetje clinisch over. Mijn moeder, daarintegen, kan flink zweverig doen. Dat gaat mij dan weer te ver; achter alles een paranormale redenering zoeken. (Maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met dat ze stiekum haar moeder erg mist.)

Dat er vaak in de badkamer angst ervaren wordt, is redelijk begrijpelijk. Als er inderdaad iets in huis zit, om het maar even zo uit te drukken, en je bent er gevoelig voor, dat de badkamer toch wel -de- kamer bij uitstek is, waar een mens zich het meest kwetsbaar voelt. Niet omdat dat werkelijk zo is, maar gewoon omdat je in je geboortekostuum onder de douche staat, met shampoo in je haren -moet- je je ogen wel dicht houden, anders krijg je brandende ogen, dus je 'ziet' niets aankomen.
Ook als je op de WC zit, ben je even heel kwetsbaar. Hetzelfde principe.

Maar het is ook een wisselwerking. Jij denkt/weet dat er iets in huis zit, je natuurlijke angst gaat je dan toch in je achterhoofd parten spelen. Met als gevolg dat het je angst voed op het moment dat jij het kwetsbaarst bent.

Overigens, er is een hele simpele manier om van 'vervelende, onverklaarbare' dingen in je huis af te komen. Dat is iets wat ik hier niet terug vind, en misschien dat degene die er vanaf willen hier baat bij kunnen hebben:
Mijn oma heeft ons altijd geleerd, als er iets is (een negatieve energie om het maar zo te stellen) waar je vanaf wil, moet je simpelweg duidelijk maken dat je wil dat het ophoepelt. Nee, dat hoeft niet door een of ander heksen-ritueel uit te voeren. Als je in die 'wereld' geloofd, moet je ook weten dat er ook voor die 'wereld' regels bestaan. En 1 van die 'regels' stelt: Als jij wil dat het ophoepeld, dan zeg je dat gewoon. Hard op, in je hoofd, maakt niet uit. Als jij maar overtuigd bent van de stelling dat je wil dat het opzout.

Meer info - PB box staat open. Ik praat hier namelijk niet zomaar dagelijks over, en echt in een topic hierover meegaan... ik denk niet dat ik dat moet doen. ;-)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:43

toen mijn tante net was overleden, liep mijn neef(haar zoon) met de asbak. mijn tante was altijd al tegen het roken, en toen viel zomaar uit het niets de asbak kapot op de grond, terwijl hij hem gewoon goed vast had.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:57

Gister avond had ik zo iets engs ik was alleen thuis en het was een uur of 1 toen ik in mijn bed ging liggen en muziek ging luisteren ging mijn deur open. En het licht ging uit Toen ik om draaide stond er een grote schim voor mijn bed. Die kwam dichterbij ik knipperde een keer en toen was hij weg. wat moet ik hier nou mee?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:17

Ik maak nu weinig meer mee,overledenen laten me met rust,maar ik weet waar dat door komt.
Voorheen wat dingen mee gemaakt,zoals:
ik lag op de bank t.v. te kijken en was in slaap gevallen [wat vaker gebeurt],ik word later wakker en zie dat de hele huiskamer fel verlicht is.Echt een heel fel,mooi en warm licht,en het kwam vanuit de t.v.Het duurde zo'n 20 seconden en verdween weer,en de t.v. had gewoon weer normaal beeld.

Een keer zaten we t.v. te kijken,mijn zoon en ik keken toen naar de film Poltergeist [fantasiefilm].Opeens begonnen de vogels te fladeren in hun kooi [hangt aan het plafond],ze waren bang.Ik keek rond maar zag niets waar ze bang voor konden zijn,ze hielden er na een minuutje weer mee op.Toen ging de deur in de huiskamer opeens heel langzaam open.Ik sta op en doe hem dicht,gelijk erna weer die deur op de zelfde manier open.Ik ga naar boven om te kijken of er ergens een raam open staat,maar alle deuren en ramen waren dicht,overal in huis.Ik ga weer op de bank liggen en voor de 3de keer ging de deur weer langzaam open.Me zoon werd er bang van en ging naar bed.

Ook werd ik regelmatig aangetikt op me schouder,kijk om,niets te zien.
Ook een keer een geest zien 'hangen' bij de voordeur,mijn kennisje zag het ook en was hardstikke bang.
Ze vroeg wat het was,ik zeg das een geest.Wat doet die daar dan?vroeg ze.Ik zeg die wil naar binnen toe,maar jij de deur effe open?

Ik ben er niet meer bang voor,ik vind het juist gaaf om zulke dingen mee te maken.Zolang het maar geen kwade geesten zijn,want die zijn er dus ook.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:24

Ik geloof er ook totaal niet in, Groningse nuchterheid misschien?

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:23

indrukwekkend topic.
ik geloof ook zkr dat er meer is.
moet zeggen dat ik bewondering heb voor marleen_usar die er zo voor uit komt,
ik denk als je een gave hebt, dat je je gezegend moet voelen,
ik vind het een heel mooi idee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:11

Ik ben ook erg dankbaar dat ik die gave heb. Ik heb al veel mensen geholpen, en het is dan leuk dat je dan achter af hoort dat een huis weer goed aan voelt.