Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:44

Ik ben geen heilige, zeker niet in het verkeer, maar wat ik hier lees: moedwillig andere weggebruikers in gevaar brengen omdat iemand hard rijdt? Nou en, wat maakt het je uit? Het belangrijkste op de weg is: anticiperen. Een ander hoeft voor mij nooit hard op de rem, ik wel regelmatig voor anderen.
En verder vind ik het belachelijk dat sommigen hier moedwillig schade aanbrengen op auto's/spullen van anderen. Ik had vorig jaar schade aan mijn auto en de dader was gevlogen. Het was in Oude Tonge. Iemand hier de schuldige? Dan kan ik de schade van het spuiten, ruim € 1000, declareren. :(
En het stomste vind ik nog, dat sommigen hier altijd zeuren over werkelijk van alles, en zelf aso-gedrag vertonen. Verbeter de wereld en begin met jezelf. :D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:03

OVER rotondes rijden, bij lage rotondes die ernstig rot zijn om dr om heen te rijden..

Haha kijk ik net op de nieuwssite van onze stad, staat er een waarschuwing voor de nieuwe rotonde, dat wanneer je er overheen rijd een boete van 180,- kan krijgen..
Ik zal me weer netjes aan de verkeersregels houden :D

Daarbij kan ik aardig vloeken in het verkeer, als mensen irritant rijgedrag vertonen :)

imd

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:41

Écht door rood rijden doe ik nooit (lopen wel overigens), maar bij een net wel/net niet situatie rijd ik nog wel eens door, net door oranje of net door rood is het dan. Vroeger deed ik dat eigenlijk nooit, maar sinds ik met de auto naar m'n werk ga wel. Kan ik wel de hele ochtend gaan staan wachten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:43

marleen_88 schreef:
Ik zit vaak met vriendinnen (per ongeluk) in de stilte coupé in de trein. Hier gaan wij dan vaak gewoon zitten kletsen, omdat er nergens anders plek is.
Niet heel netjes, maar ik kan er niets aan doen dat de trein altijd vol is. :=

minikatje schreef:
je hebt je wel aan te passen, wat is er mis met zachter praten?
of ga in de tussenstukken staan/zitten.
zit juist in de stiltecoupe om lekker te kunnen werken..

Als je meer dan een halfuur met de trein moet, en er nergens anders plek is, is het toch logisch dat je dan in de stilte coupé gaat zitten?
Ik zeg toch niet dat ik luidkeels ga zitten lachen, gieren en brullen?

Wij passen ons volume er ook gerust op aan hoor. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:43

Maar het is toch ook logisch dat je in de stiltecoupe stil bent?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:45

Niet voor iedereen helaas :)

Ik heb ook weleens gehad dat een CONDUCTEUR op redelijk geluidsniveau met z'n collega of kennis in de stiltecoupé ging zitten praten. Ja hoe wil je dan nog verwachten dat de reizigers het wél goed doen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:45

Vjestagirl schreef:

Ja, op deze manier kun je nog wel even doorgaan denk ik en dan is de wereld volmaakt!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:46

Uh op de fiets voorrang nemen als ik links af moet slaan en auto's achter mij rijden (dan ga ik naar school is het hand uitsteken en weg over voor de auto langs, heb dan niet echt tijd om uitgebreid te gaan wachten maar aardig asociaal is het wel :+ )

Over die stilte coupé ken ik :+ Heb ook een harde stem en mij hoor je er ook meestal boven uit inderdaad :')
Ook niet echt heel netjes.

En verder inderdaad even wegkijken omdat je geen zin hebt om iemand te groeten..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

Vjestagirl schreef:

Ja, daar heb je een punt. Maar als er nergens anders plek is, dan ga ik in de stiltecoupé zitten en praat ik op een zachtniveau.

En het gaat hier toch om 'asociaal gedrag' van jezelf. Gelukkig heb jij ander gedrag wat ik zeer bijzonder vind, is toch niks ergs aan. Ik weet het van mezelf en dat is toch prima?
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 19-04-11 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

marleen_88 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja, daar heb je een punt. Maar als er nergens anders plek is, dan ga ik in de stiltecoupé zitten en praat ik op een zachtniveau.

Maar waarom? Waarom niet gewoon stil zijn?

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:52

Vjestagirl schreef:
marleen_88 schreef:

Ik heb een paar (2x) keer gewoon echt niet gezien dat het een stiltecoupé was, toen we er op gewezen werden hebben we geen woord meer gezegd ook.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:53

Vjestagirl schreef:

Waarom ga jij in je eentje op een 4 zits zitten een laat je niemand erbij?

Zo kan ik ook nog wel even doorgaan, slaat toch nergens op?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:54

Vjestagirl schreef:
marleen_88 schreef:

waarom je auto naar links pleuren puur omdat je ziet dat iemand harder rijdt?

etc..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:54

- ik boer in 't openbaar :+
- ik kan snel agressief worden en ben dan ook niet op m'n mondje gevallen maar dit is niet altijd negatief.
dat zijn de ergste denk ik..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:55

Lisa_Dries schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik heb een paar (2x) keer gewoon echt niet gezien dat het een stiltecoupé was, toen we er op gewezen werden hebben we geen woord meer gezegd ook.

Dat is denk ik ook een deel van het probleem. Mensen zien het (eerst) niet en gaan dan daar zitten. Als ze er eenmaal zitten gaan ze heus niet verhuizen, en ze willen toch een gesprek voeren. NS en vooral arriva zou het van mij een stuk beter aan mogen geven, op de bekleding van de stoel bijvoorbeeld. En dan niet hip of modern, maar duidelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:55

marleen_88 schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom ga jij in je eentje op een 4 zits zitten een laat je niemand erbij?

Zo kan ik ook nog wel even doorgaan, slaat toch nergens op?

Ik laat mensen er wel bij. Ik ontmoedig het, maar als mensen daar willen zitten dan haal ik mijn spullen weg en mogen ze daar zitten, no problemo. (staat overigens ook al duidelijk in het topic)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:57

imd schreef:
Lisa_Dries schreef:

Dat is denk ik ook een deel van het probleem. Mensen zien het (eerst) niet en gaan dan daar zitten. Als ze er eenmaal zitten gaan ze heus niet verhuizen, en ze willen toch een gesprek voeren. NS en vooral arriva zou het van mij een stuk beter aan mogen geven, op de bekleding van de stoel bijvoorbeeld. En dan niet hip of modern, maar duidelijk.

Ben ik met je eens. Ook op de vloer zouden ze het duidelijk kunnen maken, en idd, op de stoelen, nu staat het al op het raam maar dan groter, en op de deuren, zodat je er niet meer omheen kunt dat het een stiltecoupe is.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:57

MarJon schreef:
Met zn drieeen naast mekaar fietsen en dan als er een tegenligger aankomt niet aan de kant gaan :o Met gevolg dat die door de berm moet :o

Dan heb je aan mijn een verkeerde, want dan word ik asociaal en trap ik je gewoon van je fiets af :7 (niet bedoeld als bedreiging he haha, niet persoonlijk bedoeld :+ )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:59

Vjestagirl schreef:
imd schreef:

Ben ik met je eens. Ook op de vloer zouden ze het duidelijk kunnen maken, en idd, op de stoelen, nu staat het al op het raam maar dan groter, en op de deuren, zodat je er niet meer omheen kunt dat het een stiltecoupe is.

Ik denk dat vooral op de stoelen echt een aanwinst zou zijn :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:59

En ik vind dat het ook groot op de ramen mag, zodat op het moment dat de trein aan komt je vanaf het peron ook al goed kunt zien dat het de stilte coupe is...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:00

Ook een goede :j Misschien moeten we de ns eens mailen.. Al ben ik bang dat die geen geld uit gaan geven aan dit soort dingen na de sprinter-wc-affaire :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:02

imd schreef:
Ook een goede :j Misschien moeten we de ns eens mailen.. Al ben ik bang dat die geen geld uit gaan geven aan dit soort dingen na de sprinter-wc-affaire :(:)

Ja, en nadat ze de voordeelurenkaart eruit gooien etc etc. De NS is niet zo populair op het moment. Maar als je zin hebt om n mailtje op te stellen wil ik best mailen :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:05

Saskiaatje schreef:
Ehmmm, m'n zonnebril ophouden in de supermarkt en aan de kassa.
In de file keihard m'n radio aanzetten, terwijl ik m'n dak eraf heb.
Met m'n paard midden op de weg lopen als er een auto aankomt, zodat ze vaart minderen.
Nog net niet ín m'n laptop zitten als er visite is (als ik de visite niet mag).

Nooit naar familieverjaardagen gaan, maar wel verwachten dat ze naar de mijne komen.
Expres met m'n vriendinnetje zoenen als ik vuile blikken krijg.
Voorpiepen.

Verder weet ik even niets. :')

Zo hekenbaar +
- Niet leuk uit de hoek komen (zoals; grapjes maken die niet meer kunnen) :+
- In mijn trainingsbroek overal naar toe gaan (want het zit zo lekker. Niet zo aso trouwens)
- Niet reageren op mensen als ze wat vragen.
- Geen gedag zeggen als ik er geen zin aan heb.
- Door het gras heen rijden met mijn scooter als iets dichterbij is.
- Mijn zusje de schuld geven }>
- als iemand voor me fiets die expres heel sloom fiets, snel in gaan halen en daarna ook zelf lekker op de rem gaan!
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 19-04-11 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:12

Oowjaa geef ook overal m'n zusje de schuld van :D
Maar m'n ouders hebben dat allang door dus moet maar eens wat anders verzinnen.. :+

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:22

Midden op de weg gaan rijden met m'n paard als er een auto te hard aan komt rijden, dan móet ie wel stoppen. :+
En als ie gaat toeteren etc. blijf ik lekker midden op de weg, whahah.