Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:24

Rhendera schreef:
Pfff ik had gisteravond weer hele erge 'heimwee' weer vliegtickets opgezocht om te kijken hoe duur enzoovoorts, en het is echt dat ik een leasepaard heb staan die veelste veel verhuisd is 't afgelopen jaar (en ik zou meteen voor 6 maanden weg blijven ;) ) anders dan zat ik volgende maand al in amerika.... Ik kon gisteravond wel janken zo sterk was dat gevoel :=

6 maanden amerika??
hoe doe je dat, ik moest 2x 3 maanden, omdat je maar max 3 maanden kan blijven met een vakantievisum ;)
en een ander visum krijg je niet zo snel, dat probleem had ik, anders was ik toen waarschijnlijk nooit terug gekomen, nu ben ik blij dat ik terug ben ;)
maar hopelijk gaat het goed met Roy ;)
Laatst bijgewerkt door armlou op 22-04-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:25

ik ben zelf vaak genoeg op vakantie geweest,
en ook 6 maanden stage in Frankrijk gedaan (springstal) nou... Frankrijk mis ik absoluut niet!!
en heb 6 maanden in amerika gewerkt (2x3 maanden, was tussendoor 2 weken terug in nederland ivm visum) hier zou ik nog wel een keer naar terug willen, maar niet om te wonen!!
wel zou ik naar aruba ofzo willen verhuizen, niet dat ik daar ooit geweest ben, maar weet niet, trekt me wel die kant, en heb er schoonfamilie wonen :P

**typfout

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:01

Aruba heb ik ook gewoond, een halfjaar. Hoewel ik er een geweldige tijd heb gehad, zou ik er niet permanent willen gaan wonen. Vantevoren had ik me dat niet zo gerealiseerd, maar het is echt maar een klein eilandje. Ik was er toen wel een beetje uitgekeken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:52

armlou schreef:
wel zou ik naar aruba ofzo willen verhuizen, niet dat ik daar ooit geweest ben, maar weet niet, trekt me wel die kant, en heb er schoonfamilie wonen :P

Ik denk dat je dat pas écht kan zeggen als je er geweest bent :) No offence hoor, maar anders is het lastig te zeggen. Natuurlijk kan je wel het gevoel hebben dat het je ligt, vaak klopt dat ook, maar je kan pas echt oordelen na (meerdere) bezoek(en) aan dat land/streek.. maar dat is mijn mening!

MoniqueT

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:02

Amerika. Zet me er neer en ik heb binnen vijf minuten m'n draai weer gevonden. De taal, de mensen, grote auto's, liefst nog een hele grote camper, alles. Ik geniet er altijd weer met volle teugen van. Ben als meisje van 17 verliefd geworden op het land en heb inmiddels heel veel gezien daar, nu bijna 30 jaar later. Maar wil ik er wonen? Nee ... het is me te onzeker, zeker als je niet 100 procent gezond bent.

En toch, de warmte, een droog klimaat, mooie grote wegen, geen files, bergen, het gevoel van Utah, Californië of Arizona ... We hebben een heel groot stuk ervan gevonden in Spanje, waar we wel op redelijke afstand van onze kinderen kunnen wonen, verzekerd kunnen blijven tegen ziektekosten en betaalbaar kunnen leven. En dat gaan we dus doen, in juli gaan we definitief naar ons heerlijke huis daar!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:09

Faux schreef:
Ik denk dat iedereen dat weer anders ervaart inderdaad. :)
Ooohh ik wil op REISSS.

Ik ook. Zeker als ik dit topic lees :):).

Helaas heb ik zo meteen, heel deprimerend, de kick off van mijn examens -O-.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:29

Nou :+ Zei ik hier eerder nog 'nee, Ierland blijft een droom', nou heb ik donderdag een intake-gesprek over een functie van 2.5 jaar in Dublin _O- _O-
Het kan verkeren, zullen we maar zeggen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:38

Berdien schreef:
Nou :+ Zei ik hier eerder nog 'nee, Ierland blijft een droom', nou heb ik donderdag een intake-gesprek over een functie van 2.5 jaar in Dublin _O- _O-
Het kan verkeren, zullen we maar zeggen.

Wat ontzettend gaaaaf! *\o/*
Wat ga je daar dan precies doen?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:40

Ik zou heel graag weer in Japan wonen of in Engeland, maar manlief durft al amper de grne sover naar Duitsland of België dus dat zie ik helaas niet meer gebeuren in dit leven :D

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:40

Als (en dat is een hele grote als :D ) het allemaal lukt, kan en door gaat dan wordt ik daar Online Sales Account Manager bij een groot internetbedrijf. Maar goed, dan moet ik wel voldoen aan alle eisen en ik moet iets zien te regelen met het huis wat ik eind december heb gekocht :+ , mijn twee paarden etc etc.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:41

Ikkuhh :+ naar Frankrijk ;) Domaine de Soulisse om precies te zijn. Zulke leuke mensen en een super mooie omgeving. Dit jaar ga ik er voor de 3de keer naar toe. Normaal gesproken ga ik ieder jaar ergens anders heen, maar ben nu toch wel aan dat stekje gehecht geraakt hoor. Ik ga er deze zomer werken, dus ik mag er lekker zo lang blijven als ik wil *\o/*

Ook had ik een aantal jaren geleden heimwee naar Jamaica <3 daar zijn we toen 2,5 week geweest, ge-wel-dig! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:43

Oeh Berdien, weliswaar onverwachts maar het zou wel heel gaaf zijn!

Grappig al die landen, sommige trekken mij juist helemaal niet, leuk om te lezen dat andere mensen daar dan weer wel wat mee hebben.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:47

Ik heb het met Schotland. De eerste keer dat ik daar kwam, voelde het als thuis komen. Edinburgh vind ik een heerlijke stad, voelde meteen al heel 'bekend'. En die prachtige natuur in de Highlands... De mensen, de taal, ik vind het allemaal even geweldig. Stomme is, ik ben er pas 3 keer geweest. Maar het was meteen zó 'eigen', zó vertrouwd...
Ik denk alleen dat het bij dromen zal blijven, ben niet zo avontuurlijk aangelegd en met kleine kinderen naar een ander land verhuizen is toch een hele stap. Zou ook niet de familie en zo willen missen. Neemt niet weg dat ik daar elke keer met pijn in mijn hart wegga en hoop er weer héél snel terug te mogen komen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:59

Gááf zeg Berdien! Ik duim voor je! :D
Kan ik je tijdens de zomervakantie opzoeken :Y)

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:46

Wauw! 2,5 jaar naar Ierland! Gaaf :)
Heb er zelf niks mee, maar voor jou zou het geweldig zijn! Zo'n kans krijg je maar één keer in je leven :j

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:51

MoniqueT schreef:
Amerika. Zet me er neer en ik heb binnen vijf minuten m'n draai weer gevonden. De taal, de mensen, grote auto's, liefst nog een hele grote camper, alles. Ik geniet er altijd weer met volle teugen van. Ben als meisje van 17 verliefd geworden op het land en heb inmiddels heel veel gezien daar, nu bijna 30 jaar later. Maar wil ik er wonen? Nee ... het is me te onzeker, zeker als je niet 100 procent gezond bent.

En toch, de warmte, een droog klimaat, mooie grote wegen, geen files, bergen, het gevoel van Utah, Californië of Arizona ... We hebben een heel groot stuk ervan gevonden in Spanje, waar we wel op redelijke afstand van onze kinderen kunnen wonen, verzekerd kunnen blijven tegen ziektekosten en betaalbaar kunnen leven. En dat gaan we dus doen, in juli gaan we definitief naar ons heerlijke huis daar!

Heel verstandig Monique! Het is hier ook onzeker. En zeker wat betreft ziektenkosten.
Ben blij dat jullie je droomplek in Spanje hebben gevonden! Veel geluk!!!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:01

Dank je Marion, ik hoop dat we het net zo naar onze zin gaan hebben als jullie in Kentucky!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:07

@Berdien: Spannend zeg!!! Succes alvast met je gesprek, zal vast erg gaaf zijn om daar een tijdje te wonen (ben er nog nooit geweest, haha).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:11

Klink super Berdien!

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:59

Wat een kans he? Al zegt mijn (altijd overdadig aanwezig :+ ) rationele ik dat het nog lang duurt voor het zover is. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint :D

Barramundi, ik heb al een half jaar in Ierland gewoond, dat was in Galway toen ik daar studeerde. Ben ook al meerdere keren in Dublin geweest, dat is dus ook niet 'vreemd' voor me.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:30

Dan moet het helemaal super zijn om zo'n kans te krijgen!!! Nogmaals succes, alvast!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:40

Ierland is heel mooi en ik vind de mensen erg aardig daar. Ik heb familie in Clonmel wonen en kom er 2-3 x per jaar. Ik heb een tijdje een ierse vriend gehad en was serieus aan het overwegen om te emigreren totdat hij er een punt achter zette :+ .

Mar waar ik het allerliefste zou willen wonen is Amerika. Ik ben er nu 3 keer geweest en vind het zo'n supergeweldig land!! Ik mis het vaak ook echt, het land, de mensen, de auto's , de omgeving, gewoon het gevoel wat je hebt als je daar bent. De planning was om dit jaar terug te gaan, maar door een zware blessure van mijn paard gaat dat niet door. Hopelijk volgend jaar!!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:26

Wat gaaf Berdien! Ik ga ook voor je duimen!

We hebben het er gister over gehad om met vrienden naar Schotland op vakantie te gaan, maar dat gaat dit jaar waarschijnlijk nog niet lukken.. Lijkt me zo mooi daar!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 05:28

spannend Berdien! hoop voor je dat het doorgaat!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:41

Dat zou gaaf zijn Berdien. Ik hoop dat het allemaal lukt, niet alleen de baan, maar ook met je huisje en paardjes.