Ben jij vegetariër?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:14

Wat ik ook erg vervelend vind is dat de echte carnivoren onder ons altijd willen dat je vlees gaat eten en tonen dan absoluut geen waardering voor deze keuze. Vooral jongens/mannen. :+ Er wordt bijna áltijd afwijzend op gereageerd! Ik dwing hun toch ook niet om vega te worden? :P Ik maak zelfs vleesgerechten klaar voor mijn gasten mochten ze dit graag willen, beetje solidair zijn is wel het minste dat je kunt doen toch?

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:17

Marloez schreef:
Wat ik ook erg vervelend vind is dat de echte carnivoren onder ons altijd willen dat je vlees gaat eten en tonen dan absoluut geen waardering voor deze keuze. Vooral jongens/mannen. :+ Er wordt bijna áltijd afwijzend op gereageerd! Ik dwing hun toch ook niet om vega te worden? :P Ik maak zelfs vleesgerechten klaar voor mijn gasten mochten ze dit graag willen, beetje solidair zijn is wel het minste dat je kunt doen toch?

Ja, m'n broer loopt ook altijd te zeuren dat het nergens op slaat.. Maar hallo, mag ik zelf bepalen wat ik wel en niet eet ? :P
Edit; Ik heb er ook respect voor dat zij wel vlees willen eten, dus waarom sommige mensen niet dat wij géén vlees willen eten ? :)

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:19

Geen vlees en vis.
Wel leer en zuivel enzo. Eieren vind ik niet lekker, maar heb ik niets tegen (mits op z'n minst scharrel).

Al sinds ik 6 ben. :o

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:28

Hebben jullie eigenlijk nog iets moeten doen voordat jullie vegetariër mochten worden van jullie ouders? :) Ik moest bijvoorbeeld voor school een werkstuk maken en een presentatie, en die moest ik van mijn ouders over vegetariërs houden. Zodat ik wist wat het inhield, wat het betekent en waar je rekening mee moet houden qua voeding. Dat was toen ik in groep 6 zat. Toen ik dat heb gedaan en er nog steeds voor 100% achter stond, vonden mijn ouders het ook geen probleem meer.
Edit: mijn ouders, broertjes en zusje eten dus wel gewoon vlees, ik ben niet vegetarisch opgevoed.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:45

Ik heb er niets voor hoeven doen. Mijn moeder moedigde het juist aan, mits ik goed gevarieerd zou eten. M'n vader heeft het er nooit echt over gehad. Die ging er gewoon als een echte vader-vader mee om door middel van een heerlijke gehaktbal op zijn bord te scheppen en te zeggen; "Hmmm heerlijk stukkie dood beest, zeker weten dat je ook niet hoeft? :9 "

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:54

Haha dat doen vrienden van me voortdurend.. ''Hmmm, vlees'' is het dan.
Ik werkte bij een cateringbedrijf, en regelmatig kwamen collega's met een half varken aanzetten om die even onder m'n neus te duwen.

Heb er verder ook niks voor hoeven doen thuis. Het was bij mij ook van de een op de andere dag. Mijn moeder schepte de shoarma op en ik zei, mam, ik hoef het niet meer. Toen stonden ze wel even vreemd te kijken.. Maar vanaf die dag bakt ze gewoon een vega-hamburger voor me. Zelf is mijn moeder ook niet zo'n vlees-eter, dat houdt de boel thuis mooi in balans, want mijn broer eet niks anders haha.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:51

Ik ben ook vegetariër. Heb er tot nu toe niet echt last van gehad, maar ik denk dat als ik het zou controleren dat ik wel te weinig ijzer binnenkrijg. Áls ik vlees zou moeten eten, zou dat sowieso biologisch zijn.

Eieren komen van mijn eigen lieve 3 krielkippetjes <3 Die goed eten krijgen, lekker vrij in de tuin lopen, af en toe eens een aaitje krijgen, soms in een rare bui mijn hond terroriseren en soms eens een wandelingetje door het brandgangetje naast de tuin maken :+ Ja, die hebben beslist een héél goed leventje!

Vlees vind ik overigens al sinds baby af aan vies :') Op 7/8 kreeg ik door wat vlees ís. Toen wilde ik altijd vegetariër zijn maar mocht het niet. Nu zien mijn ouders dat het echt menes is en niet zomaar een vlaag, en ben ik +/- sinds mijn 11e vegetariër.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:26

Ik ben geen vegetarierm naar ik lust wel heel weinig vlees..

Annemiek_

Re: Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:11

Ik heb ook niks hoeven doen :)
Mijn moeder zei dat die 'bevlieging' wel weer overging :')

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:37

Oh mijn bloed kookte gewoon vandaag! Ik keek naar Topchef, en die jongen heeft gewoon letterlijk gezegd: ''Vegetariers zijn echt zulke domme mensen'' (gelukkig was de chefkok dat niet met hem eens). Verder wist ie nog te melden dat hij vegetariërs haatte en dat hij er geen bal van begreep. En dat alle vegetariërs altijd zo bleek zagen.
Dan ben je kok, en constant bezig met eten, en totaal niet verdiept blijkbaar in wat hij eigenlijk klaarmaakt. En helemaal dat je met zo'n ongenuanceerde mening op TV loopt te pronken. Bah.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:46

Sneeuw88 schreef:
Oh mijn bloed kookte gewoon vandaag! Ik keek naar Topchef, en die jongen heeft gewoon letterlijk gezegd: ''Vegetariers zijn echt zulke domme mensen'' (gelukkig was de chefkok dat niet met hem eens). Verder wist ie nog te melden dat hij vegetariërs haatte en dat hij er geen bal van begreep. En dat alle vegetariërs altijd zo bleek zagen.
Dan ben je kok, en constant bezig met eten, en totaal niet verdiept blijkbaar in wat hij eigenlijk klaarmaakt. En helemaal dat je met zo'n ongenuanceerde mening op TV loopt te pronken. Bah.

Hmmm, ken zat mensen die vlees eten en ook enorm bleek kunnen zijn. :+
Dus of dat op gaat? Ik ben in elk geval helemaal niet bepaald bleek, alleen mijn haar is aardig eh..... ´bleek´. :D
Maar dat is geverfd, want ik ben niet meer zo blond van mezelf. :o

Ik denk dat deze kok gewoon niet zo creatief is en geen lekker vegetarisch eten kan maken. En dan moet je wat roepen, he, om je kookkunsten hoog te houden. }>
Maar hij mag mij haten en dom vinden, hoor. Dat is dan geheel wederzijds (al hoewel, haten, nee, ik besteed mijn kostbare energie niet aan zulke types). :P

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:48

Al 25 jaar vegetarisch, vanaf mijn 11e. Ik sta er nog steeds achter. Het excuus dat het dier al dood is vind ik niet gelden. Omdat het dode dier gekocht wordt, worden er nog meer gedood op vreselijke manieren. Mijn geld gaat daar niet naartoe.
Van mij hoeven mensen het niet te begrijpen, alleen word ik er soms wel moe van dat ik het steeds uit moet leggen. Ik vraag mensen toch ook niet uit te leggen waarom ze wel vlees eten?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:10

Twiggy2008 schreef:
Sneeuw88 schreef:

Hmmm, ken zat mensen die vlees eten en ook enorm bleek kunnen zijn. :+
Dus of dat op gaat? Ik ben in elk geval helemaal niet bepaald bleek, alleen mijn haar is aardig eh..... ´bleek´. :D
Maar dat is geverfd, want ik ben niet meer zo blond van mezelf. :o

Ik denk dat deze kok gewoon niet zo creatief is en geen lekker vegetarisch eten kan maken. En dan moet je wat roepen, he, om je kookkunsten hoog te houden. }>
Maar hij mag mij haten en dom vinden, hoor. Dat is dan geheel wederzijds (al hoewel, haten, nee, ik besteed mijn kostbare energie niet aan zulke types). :P

Haha inderdaad, laten we ons niet verlagen tot dat niveau. Maar inderdaad, ik ben ook niet bleek. Dus had echt zoiets van ja joh, scheer lekker iedereen over één kam :Y)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:14

Ja, ik ben ook vegetariër. Inmiddels al weer een jaartje of 10. :j

Wat ik wel heel vervelend vind, is dat mensen zo vaak vragen waarom je geen vlees eet. Heb dat nu al zovaak uitgelegd, ben dat nu wel behoorlijk zat eigenlijk. :+

*edit: ik heb er niks voor hoeven doen voordat ik vegetariër mocht worden van mijn ouders. Ik was een jaar of 8 toen ik besloot geen vlees meer te willen eten. Mijn ouders dachten wrs dat het een fase was die vast wel over zou waaien, maar helaas. :D Maar ze hebben het altijd gerespecteerd en er altijd rekening mee gehouden.
Laatst bijgewerkt door _Lisanne op 02-03-11 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:16

A_mieke schreef:
Van mij hoeven mensen het niet te begrijpen, alleen word ik er soms wel moe van dat ik het steeds uit moet leggen. Ik vraag mensen toch ook niet uit te leggen waarom ze wel vlees eten?

Zo werkt het helaas, alles dat anders is dan zoals de meerderheid iets doet of normaal vindt moet uitgelegd worden. :+ Ik begin er alleen nog maar aan als ik voel dat iemand oprechte interesse heeft. En anders stel ik dus gewoon die tegenvraag, werkt meestal wel. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:34

Inderdaad. Als ik merk dat zo'n vraag niet oprecht is, dan vraag ik ze op de man af heel vriendelijk, of ze echt geinteresseerd zijn of niet. Mensen die zich dan 'betrapt' voelen, haken dan vrijwel altijd meteen af of ze voelen het en nemen me serieus. Vinden ze me misschien wat minder aardig soms, daar hou ik me niet zo mee bezig. Ik wens serieus genomen te worden wat betreft mijn keuze om vegetarisch te zijn. :)

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:52

ik vind het ook wel zielig voor de dieren, maar dan denk ik weer: ik moet toch leven...
ik ben een hele moeilijke eter en lust bijna geen groente
dus ik ben eerder een veganist dan een vegetarier :') (ben ik trouwens niet hoor ;) )
ik baal wel heel erg, want ik weet dat het ook niet goed is voor mijn gezondheid om alleen maar vlees te eten en heel af en to wat groenten...

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:54

Ik vind vlees gewoon te lekker om te laten staan, maar ik vind het wel knap van de vegetariers hier dat ze dat zo kunnen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:14

Nou, dank je wel :) , maar ik heb niet het gevoel dat het me veel moeite kost, hoor. Ik doe het echt uit overtuiging en het voelt gewoon heel goed en natuurlijk aan...... :)

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:22

Nou, het mag dan wel "natuurlijk" voelen, maar dat is het niet.
Mensen zijn alleseters, dus daar horen kadavers ook bij. :Y)
Kannibalisme kwam toch het meeste voor onder... vegetariërs. :+
Hoewel dat "gedwongen" vegetariërs waren.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:27

Nee. Eet elke dag vlees/vis/zuivel.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:54

De tegenvraag werkt bij mij niet.. Waarom eet jij vlees? ''Omdat ik het lekker vind'', is het dan.
En ik ben niet vega omdat ik geen vlees lust, dus dan kan ik dat moeilijk terugzeggen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:54

Ja die vegetarische burgers bij Topchef gisteren. Heb echt met grote verbazing zitten kijken, wat een stelletje prutsers zeg! En dat zijn dan 'young professionals' := ik als allebehalve professonial (wel young :P ) freubel nog een betere maaltijd in elkaar. Rauwe kip, kale broodjes.. :n :n

Mensen die vegetariers dom vinden, daar verspil ik mijn tijd en energie niet eens aan. Heb wel wat beters te doen :P

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:35

Grotendeels wel, nu bijna een jaar. Eet heel af en toe een stukje biologisch rundvlees, maar absoluut geen varken en kip meer. Ben ook geen fan van vleesvervangers, los het liever op met noten, bonen en extra groenten.
Ik ben gestopt met vlees eten omdat ik voor mijn opleiding journalistiek een achtergrondverhaal schreef over varkensvlees. Wat ik toen gezien heb maakte me zo verschrikkelijk misselijk, dat was zo dieronwaardig, dat ik besloten heb om nooit meer varken te eten. Daarna kwam kip, niet alleen omdat dat zielig is, maar ook omdat daar zoveel troep in zit dat het niet gezond kán zijn. Toen was de stap om helemaal geen vlees meer te eten niet zo groot meer, alleen dus 1 keer per maand wat rundvlees, als ik bij mijn ouders eet. Dat is trouwens alleen omdat mijn vaders uiensoep zo goddelijk is, heel zwak :D
Zuivel en eieren koop ik ook zoveel mogelijk biologisch. De biologische drinkyoghurt van Arla is heel lekker! Verder veel biologische groenten, voor zover betaalbaar, en biologisch sap enzo. Vis eet ik heel soms, koop het nooit meer zelf, maar als ik ergens anders eet dan wel. De kat eet uiteraard wel gewoon vlees, ik heb een poosje biologisch brok geprobeerd, maar daar lieten al z'n haren van los.
Ik vind het overigens helemaal niet erg om uit te leggen waarom ik geen vlees eet, mits men echt geïnteresseerd is. De vriend van mijn huisgenoot, type nietontziend alleseter, viel me er laatst echt op aan, bah :n Waar ik ook weer een hekel aan heb, zijn vega's die andere mensen ongevraagd dingen opdringen. Ik had een klasgenoot die iedereen die ze een broodje ham zag eten vertelde dat ze nu een dood beest aan het eten waren.
Kortom, leven en laten leven, da's mijn motto :p

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:44

Ik ben geen vegetariër, ook niet de behoefte.
Wel eet ik biologisch vlees en zuivel.
Kip eet ik eigenlijk niet. De biologische variant is namelijk zó ontzettend duur.

Groente eet ik niet biologisch.

Mijn katten eten niet biologisch.

Mijn vriend respecteerde mij keus absoluut niet, biologisch vlees.
Inmiddels heeft hij zich erbij neergelegd en vind hij het prima.