graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:58

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Met de theorie van Beck en Hapgood kan ik eerlijk gezegd niks .
ik ook niet in dit verband nl. hoe zie jij de verdwijning van verschillende beschavingen dan?
[/quote]

Puur voor mijzelf: zolang niet bewezen is dat de precessie der aarde de ECHTE oorzaak is geweest van de verdwijning van vroegere beschavingen, wil ik geen enkele andere theorie uitsluiten en wil ik zoeken naar andere oorzaken van de verdwijning van beschavingen. Daarin dus de theorie van Beck meegenomen. Ik ga wel eens zoeken naar andere theorieen die mogelijk een optie zijn. *LOL*

Maar jij vroeg in je eerste post om bedenkingen omtrent Hancock, niet Hapgood. Je vraag was of wij ons konden vinden in de theorie dat de vroegere beschavingen door de precessie zijn weggevaagd. Dat wil ik best geloven, maar sluit geen andere oorzaken van de verdwijning uit. Misschien was de vroegere beschaving al verdwenen door een andersoortige ramp en dat daarna de precessie was....dat dat dus niet de doodsklap meer kon zijn voor de beschaving.
Laatst bijgewerkt door Franca op 13-08-03 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 15:59

ik kan je nu al zeggen dat ik geen gedragsonderzoeker ben, maar ik wil er best mijn neus in steken en kijken of ik daar iets zinnigs over kan zeggen. het lijkt me dan een goed idee een nieuw topic te starten, het heeft nl. weinig meer met prehistorische beschavingen te maken.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:02

Ja daar heb je gelijk in *LOL* Ok back to the pre-history Haha! Ik lees mee!

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:39

Het duidelijkste bewijs voor een verloren beschaving is dichter bij en duidelijker als dat veel mensen weten (niet de hele thread doorgelezen dus ik weet niet of dit al vermeld is)
Dat is namelijk de sphinx. Lang dachten mensen dat de sphinx tegelijkertijd met de piramides van egypte is gebouwd maar dat is misschien helemaal niet waar. de sphinx is vele duizenden jaren ouder dan de pyramides en gebouwd voordat de "moderne" egyptenaar daar kwam.
De sphinx heeft namelijk duidelijk water corrosie, terwijl de piramydes normale wind corrosie heeft. Wind corrosie is horizontaal, water is verticaal. De spinx zit helemaal vol daarmee, behalve het gezicht. Als je kijkt naar de verhouding hoofd, lichaam in de sphinx zie je ook dat ie niet goed is, het hoofd is veels te klein. Overal zie je dat de egyptenaren de verhoudingen goed hebben. Behalve in de sphinx. Het is ook erg aannemelijk dat er eerst een ander hoofd op zat.
De sphinx is gebouwd ten tijde van een oerwoud klimaat. Dat is geweest in egypte alleen wel zo'n 8000 jaar voordat de eerste egyptenaren daar kwamen.. De sphinx is overigens het enige bewijs wat er is dat daar eventueel een andere onbekende beschaving heeft geleefd.
Anyway dit is 1 van de sites die deze theory (want eigenlijk is dat het nog natuurlijk) ondersteund.. Tot er echt duidelijke bewijzen worden gevonden blijft het altijd onzeker natuurlijk.. Maar aan de andere kant is water corrosie toch vreemd op een beeld in de woestijn
http://www.plim.org/sphinx.htm

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 16:42

het was al ter sprake gekomen idd DM, maar bedankt voor de link. leuk te zien dat meer mensen dan ik had gedacht interesse hebben voor dit onderwerp. lees anders even toch het hele topic door want misschien heb je nog meer input.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 13-08-03 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:47

hehe had een paar paginas gelezen maar niet alles nog Lachen zal de rest ook nog ff doorspitten..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:16

dat zij er heel wat hoor *LOL*

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:18

Ja, op zich best boeiend.
Weten ze al wat ze willen gaan doen als zoiets gaat gebeuren? Ik bedoel, hoe kan je nu de hele wereldbevolking verhuizen naar mars, en daar is ook geen zuurstof (toch Bloos ) dus dat lijkt me een best onmogelijke klus. Schijnheilig

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:26

Franca schreef:
dat zij er heel wat hoor *LOL*

pff echt wel Lachen

Een wereld vernietigend effect valt denk ik niet precies genoeg te voorspellen om hele regeringen ervan te overtuigen dat de mens van deze planeet af moet. En op het moment dat het gebeurt zal het toch te laat zijn.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre het niet een stellaire kwestie kan wezen. Ik bedoel als alle planeten op 1 lijn relatief aan de zon staan b.v. zal dat wel degelijk van invloed zijn op de aarde. Of een meteoriet die groot genoeg is en dichtbij genoeg langs de aarde komt om de balans van de aarde dusdanig te verstoren dat er daardoor massa klimaat wijzegingen komen. Hoeveel beschavingen hebben het namelijk niet in hun legendes over vuur uit de lucht gevolgd door overstromingen etc etc.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:52

jah hahah en vergeet de vergeten cultuur van de dinosauriers niet!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 23:07

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:13

zeker leuk...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

5 miljard jaar kun je in ieder geval verdelen in perioden van 5000 jaar. Das ondersteuning van de bewuste hypothese Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:43

Grappig Maan, ik las vanmorgen hetzelfde Lachen.