SuperPepeijn"]ik ook niet in dit verband nl. hoe zie jij de verdwijning van verschillende beschavingen dan?
[quote="Franca schreef:Met de theorie van Beck en Hapgood kan ik eerlijk gezegd niks.
[/quote]
Puur voor mijzelf: zolang niet bewezen is dat de precessie der aarde de ECHTE oorzaak is geweest van de verdwijning van vroegere beschavingen, wil ik geen enkele andere theorie uitsluiten en wil ik zoeken naar andere oorzaken van de verdwijning van beschavingen. Daarin dus de theorie van Beck meegenomen. Ik ga wel eens zoeken naar andere theorieen die mogelijk een optie zijn.

Maar jij vroeg in je eerste post om bedenkingen omtrent Hancock, niet Hapgood. Je vraag was of wij ons konden vinden in de theorie dat de vroegere beschavingen door de precessie zijn weggevaagd. Dat wil ik best geloven, maar sluit geen andere oorzaken van de verdwijning uit. Misschien was de vroegere beschaving al verdwenen door een andersoortige ramp en dat daarna de precessie was....dat dat dus niet de doodsklap meer kon zijn voor de beschaving.