Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:29

:(:)
Gaan meis, je hoeft niks te zeggen/doen als je daar eenmaal bent.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:49

Geeft niks hoor, ik snap ook niks van jou... :D

Nee hoor, flauwekul. Je voelt je al een beetje afgewezen, door de afzeggingen, dus nu ga je twijfelen. Gewoon gaan en kijken hoe het loopt, ze zal je niet opeten.
Succes, je kan het!!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:20

:(:) Meid je kan het..!! :D

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 23:55

Tnx voor de berichtjes.

Ik kan jullie steun voelen! :j

Nynke: :P :Y)

Ik denk dat het ook een stuk onzekerheid van mezelf is. Omdat het al zo lang geleden is sinds de laatste sessie. Ik heb geen idee hoe ze het morgen wilt aanpakken en ik merk aanmezelf dat dát ook het geen is wat ik zo ongeloofelijk eng vind.

Die onzekerheid, niet weten wat ik kan verwachten, hoe zij gaat reageren op mij en ik op haar. Haar weer onder ogen moeten komen... :o

En ik wéét dat dit onzin is, en helemaal nergens voor nodig is. Want waarschijnlijk, ben ik morgen alleen maar heel erg blij dat ik weer bij haar ben, en dat we weer een sessie hebben. Maar toch..

*moeilijk*

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:11

Wat je misschien voor de volgende keren kan helpen is om met haar te bespreken wat je de komende keren gaat doen. Zodat je je mentaal op kunt voorbereiden. Als het dan op die dagen wat blijkt af te wijken van het programma geeft dat verder niet natuurlijk. Maar dan heb jij wel rust, dan weet je een beetje wat er komen gaat.

Wat betreft morgen: hoe 'awkward' het ook mag zijn: ff doorzetten en er doorheen gaan! Denk aan hoe fijn het de laatste keer was!
Je kunt het meis!!!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:20

Wat je zegt is dat je niet tegen de onzekerheid kan, dat je niet weet hoe zij het wil aanpakken. Maar daar ben je natuurlijk zelf bij. Als zij iets voorstelt waar jij niet lekker bij voelt, zeg je gewoon nee!
Het is niet de haptonome die bepaalt wat er gebeurt, dat ben jij! Natuurlijk zal ze voorstellen doen, maar de eindbeslissing ligt bij jou en je hoeft niets te doen waar je niet klaar voor bent.
Even andersom denken dus, misschien maakt zij zich ook wel zenuwachtig....

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:44

;(

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:51

:(:) Ging het niet zoals je gehoopt had?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:28

:(:) Vertel eens Anoniem, wat ging er niet goed?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:11

Knuffeltje... :*

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:44

Anoniem, wil je niet vertellen wat er is? Mag ook via PB. Ik maak me een beetje ongerust... :(:)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 00:23

Ik kan het nog steeds niet echt van me af schrijven merk ik, maar aangezien er mensen gevraagd hebben...toch maar even update. :)

Ik heb a.s. dinsdag een afspraak bij een nieuwe psychologe. Ben er eerlijk gezegd nog niet heel veel mee bezig, terwijl de afspraak al weken gepland staat. Merk aan mezelf dat ik er eigenlijk niet zo'n zin in heb. Ik ga naar de intake omdat hapthonome dat graag wilt, maar van mezelf hoeft het dus niet zo. Dat is lastig, want het gaat alleen werken als ik het voor mezelf doe.

Dus ja... Even afwachten hoe het gaat verlopen dinsdag...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:35

Fijn dat je even van je laat horen. Misschien is dat wel een goeie insteek, gewoon afwachten wat er gebeurt. Sterkte dinsdag...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:38

Succes meid, dinsdag! Ik heb vertrouwen in je dat het goed gaat komen!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:11

Heeft ze je ook uit kunnen leggen waarom ze wil dat je daar een afspraak maakt?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:59

Ik ben geweest.

Een match met de psychologe waar ik nu de intake heb gehad, gaat het duidelijk niet worden. Ze is veel te serieus en zakelijk voor mij en dat gaat hem niet worden. Dat heb ik nog niet duidelijk tegen haar gezegt, want ik heb tijd gekregen om erover na te denken. Zij wilt me eigenlijk bij een van haar collega's plaatsen mocht ik besluiten om daar onder behandeling te blijven. Dat zijn 2 jongere collega's (eind 20 begin 30). Ik vraag me af of ze ervaren genoeg zijn, maar misschien kan ik niet inschatten hoe goed ze in hun vak zijn.

Heb nog geen contact gehad met haptonome. Had eigenlijk verwacht dat ze wel gebeld/gemaild had. Maarja, dat is tot nu toe nog niet het geval dus. Heb pas volgende week vrijdag een afspraak met haar staan. Durf ook niet zo goed zelf contact met haar te zoeken. Deels omdat ik daar een beetje te 'trots' voor ben, en ik benieuwd ben hoe nieuwsgierig ze er zelf naar is. Ik ben tenslotte gegaan omdat zij dat graag wilt. Als ze er niet naar zou vragen nu, zou dat voor mij een beetje...ongeintereseerd overkomen. Ik ga omdat zij dat graag wilt, en vervolgens zou ze er niet naar vragen. Maar misschien zie ik dat fout. Anyway, ik hoop dat ze nog belt.

Kukkie:
Ja ze heeft me uitgelegt waarom ze wil dat ik ga, en dat begrijp ik ook. Neemt niet weg dat ik er zelf niet op 'te wachten zit'. Dat vond psychologe ook jammer. Het is zeker niet zo dat haptonome mij heeft gedwongen om daar naar toe te gaan, maar het initatief ligt bij haar en niet bij mij.

.....

Maar tja... ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee nu moet en kan doen... *lastig*

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:17

Oh lastig met die psychologen. Je moet je wel echt goed voelen bij je psycholoog want anders gaat het bij voorbaat al mislukken.

Jammer dat je haptonome niet gevraagd heeft hoe het ging. Ik zou daar ook teleurgesteld over zijn.

Hoe voel je je verder?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:05

Hmm... Hoe voel ik me?

Beetje down, teleurgesteld. Voel me mega sloom eigenlijk. Beetje verdoofd. Automatische-piloot-modus.

Ben er nu (onbewust) toch veel mee bezig. Hoop dat ik het wat op de achtergrond kan krijgen, anders gaat het nog lang duren voor het volgende week vrijdag is. Heb nog steeds hoop dat haptonome belt/mailt maar die hoop wordt wel steeds kleiner. Begin me nu af te vragen of het misschien niet terrecht is dat ik dat had verwacht.

Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk... :n

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:56

Ik zou het ook verwacht hebben.. Maar goed, misschien vindt zij dat het niet bij haar professie hoort. Dat kan natuurlijk.

Hoe gaat het verder met het verwerken?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:29

Hallo Anoniem, ik heb je verhaal pas net gelezen, het stond tussen de actieve onderwerpen dus ik ging even een kijkje nemen. Je bent al een poos bezig begrijp ik. Omdat ik het geheel in één keer heb kunnen lezen (ik heb trouwens voornamelijk jouw eigen posts gelezen) zie ik toch eigenlijk al best een hele ontwikkeling hoor. Dat is natuurlijk zeker niet vanzelf gegaan, maar je heb volgens mij echt wel stappen gezet. Zo kon je eerst met helemaal niemand praten en heb je nu met enkele mensen wel gepraat. Dus in de eerste plaats wil ik je ook even aanmoedigen. Hou vol, het gaat langzaam, maar je gaat wel vooruit.

In de tweede plaats heb ik hier en daar letterlijk en ook 'tussen de regels door' gelezen dat je erg teleurgesteld kunt zijn als mensen subtiele hints niet begrijpen, of daar niet op doorgaan. Ik herken die teleurstelling, maar ik wil je ook graag als tip geven om niet te veel waarde te hechten aan subtiele hints. Om meerdere redenen. Enerzijds is het heel erg gemakkelijk om je eigen leven nodeloos moeilijk te maken als je in subtiele hints denkt. Omdat mensen de hele dag door dingen doen die je kunt opvatten als subtiele hints. Als iemand geen antwoord geeft op iets dat jij vraagt, betekent dat dat dat hij het antwoord niet weet, dat hij je vraag niet gehoord heeft of dat je genegeerd wordt? Daar kom je alleen achter door duidelijk te communiceren, maar als je jezelf aanwent om op subtiele hints te letten dan loop je het risico dat je ergens een subtiele hint ziet die helemaal niet werd gegeven.

Zo is het ook met je verwachting dat je haptonome zou bellen/mailen. Misschien heeft ze er bij stil gestaan dat jij die behoefte had en heeft ze bewust gekozen om niet zelf contact op te nemen. Misschien heeft ze er niet bij stil gestaan omdat ze iets anders aan haar hoofd had. Dat betekent helemaal niet dat dat andere belangrijker is, alleen maar dat dat net even iets mee aandacht vroeg. Een heel stom voorbeeld, maar gewoon om even aan te geven dat aandacht iets anders is dan ergens om geven: als ik een goed gesprek met iemand heb over een onderwerp dat ik tot in m'n tenen interessant vind en ik moet ineens naar de WC, dan eist mijn volle blaas op dat moment even al mijn aandacht op. Dat maakt mijn interesse niet anders, maar ik kan dan echt niet met dat gesprek verder voordat ik naar de WC ben geweest (of ik moet in mijn broek gaan zitten plassen, maar ook in dat geval zal het gesprek dan anders gaan verlopen dus ik kan me dan toch beter even excuseren om naar de WC lopen). Als mijn gesprekspartner een afwijzing ziet in het feit dat ik het gesprek onderbreek om te gaan plassen dan doet hij/zij niet alleen mij tekort, maar ook zichzelf. Omdat het wat mij betreft ondenkbaar is dat ik een toiletbezoek interessanter zou vinden dan een gesprekspartner, maar mijn gesprekspartner blijkbaar wel vindt dat een toiletbezoek interessanter zou kunnen zijn dan zijn/haar gezelschap.
Het is ook nog mogelijk dat je haptonome geen contact heeft opgenomen omdat ze hoopt dat jij dat zult doen. En misschien hecht je haptonome minder waarde aan direct contact opnemen en vindt zij het geen punt om pas volgende week vrijdag te horen hoe het is gegaan. Ook dat betekent niet dat het haar niet interesseert en al helemaal niet dat ze jou afwijst.

Hoe het ook in elkaar zit, jouw haptonome kan niet ruiken dat je hier mee zit, net zomin als jij kunt ruiken waarom ze niets van zich heeft laten horen. Daar kun je heel lang over piekeren, maar er is maar 1 manier om uit te vinden hoe het zit. Ik hoop dat het je lukt om jezelf de kans te gunnen uit te vinden hoe het zit en ik hoop dat je je haptonome de kans gunt om er achter te komen dat ze jou (ik denk, weet bijna zeker dat dat onbewust is) heeft teleurgesteld.

Sorry dat ik zomaar in jouw mooie en al langlopende topic viel, maar ik wilde dit graag even kwijt omdat ik hoop dat je er iets aan hebt. Voor de rest wil ik heel erg veel succes wensen met je verdere ontwikkeling.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:30

Mooie post!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:11

Hele mooie post! Maura weet heel goed te verwoorden hoe het kan gaan in jouw relatie tot je haptonome en psychologe. Ik wilde dat ik me zo kon uiten.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 22:08

Inderdaad een mooie post maura, bedankt voor het reageren! :)

Ik denk dat je gelijk hebt, maar dit is wel een beetje hoe ik in elkaar zit. Misschien ook wel een stukje hoe ik geworden ben. Met dit soort situaties laat ik het van mijn haptonome afhangen. Ik denk inderdaad dat ik mezelf daarmee te kort doe. En misschien haar ook wel. Dat weet ik, dat weet zij ook. Daarom dacht ik in het begin dat ze zou wachten tot ik wat van me zou laten horen. Terwijl ik dat eerst niet van plan was.
Ik heb lang nagedacht over jou post en omdat ik vind dat je gelijk hebt, heb ik haptonome smsje gestuurd. Daar heeft ze ook wel snel op gereageerd maar verder hebben we nog geen contact gehad. Vandaag en morgen is ze de hele dag niet bereikbaar, dus ik ga haar ook niet bellen o.i.d. Ik denk toch dat maar volgende week vrijdag besproken moet worden...

Dusja, van de ene kant is het wel een beetje balen... Ik heb wel de behoefte om het met haar te bespreken, en het is jammer dat ik dan nog zo lang moet wachten. Maarja... :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:15

Ja denk ik ook. Ik vind dat je zo goed omgaat met de posts die je krijgt. Je bent echt goed bezig meid. Ik hoop dat je dat zelf ook een beetje kunt zien!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:34

Gesprek met psych is net als de behandeling bij de haptonoom vertrouwelijk. Wat, of en hoeveel daarvan aan anderen verteld wordt kan dus alleen met jouw toestemming. Ik denk dat jouw haptonoom uit respect daarvoor het al dan niet praten hierover daarom aan jouw overlaat. Het is nl zeker niet professioneel (of hoe je het noemen moet) om te gaan vragen naar privegesprekken met een andere behandelaar. Het is jouw verhaal en jij bent dus de enige die het recht heeft om te beslissen wie er wat en over weet.