C'est une belle histoire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:08

Vorige pagina ^^ (ok nee, een paar pagina's terug)

xJitske

Re: C'est une belle histoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:29

Wat heb je dat supermooi geschreven (:
Ik weet denk ik ook wie het is , onderschrift was een goede hint ;p

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:30

O nu weet ik het ook _O-

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:00

Meiden... ik ben trots op jullie :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:05

Magnummm schreef:
Jawel, ik zag het aan haar OS :P

Hoera voor de tip van de dag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:07

Geweldig topic! Mooi geschreven TS! Enne...ja met een beetje goed lezen hier (onderschriften ook!) ben je er zo achter! :j Gefeliciteerd jullie! :):) Wat leuk!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:08

Ik weet het ook *D

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:25

Aaah, wat lief, wat leuk :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:32

ik weet het ook eindelijk, heb me al die tijd stilgehouden, ben er na 3 dagen zoeken achtergekomen door de onderschrift:P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:34

Chacun prend son plaisir où il le trouve :P
(dat is het enige wat ik nog zo'n beetje weet van franse les)
dame in kwestie is ook helemaal hoteldebotel lees ik aan haar posts.

veel succes samen :)

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:35

Ik denk dat ik haar heb gevonden... jullie zijn een bijzonder mooi stel !

Have fun together !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:40

Ik had het al gezien op FB deze week!

Waarom heb ik je post over longeerprobleem gemist haha :P

Gun het je van harte natuurlijk! Voor zover ik he heb kunnen uitpluizen wie het is zien julie er een super stel uit :)

offeuh..

Bokt goes inernational :P

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:00

Ha! Net pas het topic ontdekt, en ik weet gelijk wie het is! *\o/*

Die tip over het onderschrift is geniaal, ze was makkelijk te vinden zo!
Enne... veel geluk samen, zo te lezen zijn jullie een leuk stel samen!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:00

Zo, ze zijn er eindelijk achter hoor! Wat een lol heb ik gehad!

En waar bokt al niet goed voor is he. Kan mij alleen maar zeer gelukkig prijzen met zo'n vent. En hij kan nog koken ook <3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:05

Proficiat Lisette! :D
Edit: En Lawrence natuurlijk ook :D

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:31

Ettesil schreef:

En waar bokt al niet goed voor is he. Kan mij alleen maar zeer gelukkig prijzen met zo'n vent. En hij kan nog koken ook <3

Wat leuk!!! Gefeliciteerd :D . Nu wachten we weer op een nieuwsbericht dat er een boktbaby op komst is :')

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:10

Ik had dit de hele tijd in stilte gevolgt en eindelijk gevonden wie het was heeft Lisette zichzelf bekend gemaakt haha.
Heel veel plezier samen geniet ervan, wat een ontzettend romantische man heb jij ;-)

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:49

Ettesil schreef:

Kan hij nog goed koken ook???? }:0
Je hebt Mr. Right (now) gevonden!!!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:02

Waar is jouw verslag??? Die van Li was weer eens veeeeul te beknopt _O- :')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:43

Het is ondertussen zondag avond, de klok slaat bijna 6 uur, ik zit op de trein naar Parijs, Ipod in de oren met Muse op de achtergrond.
Het was nipt geloof me. Ik ben opgestapt, het bel signaal ging, de deuren sloten achter me heen en ik reed het station uit. Het is een leuk verhaal, maar daar zou ik een andere topic moeten voor openen. Dit is secundair, ik zou jullie een update van het weekend voorschotelen.

Terug de tijd in, zaterdag, Jade en ik staan op. Wel, ik moet zeggen Jade komt me wakker maken met de vraag of ze vandaag naar de paardrijles mag. Ik kijk even op de klok. Het is dan bijna 6 uur in de ochtend. Nog een beetje vroeg, ik sluit ze in mijn armen en zeg dat ze nog even moet slapen. Opeens valt de euro. Vandaag zou Ettesil naar België komen. Op minder dan een seconde ben ik klaarwakker. Gedaan met nog even te slapen. Bloeddruk gaat omhoog, hartritme versnelt, en ik ben opeens klaarwakker… Zet de radio maar even aan. Langzamerhand zie ik het 7 uur worden, toch opstaan, lekkere douche nemen en aan de dag beginnen.
Jade uit bed, paardrijd kleren aan, ontbijten, alles loopt gesmeerd. Half uur te vroeg op de rijles. Gelukkig kan ik met de lerares goed opschieten en kan Jade een half uur vroeger aanschuiven. De les verloopt goed. Typhoon (tinker) verschiet tweemaal en gaat in galop. Zonder een oog te verpinken zet Jade ze opnieuw in draf om daarna in stap over te gaan. Het beloofd een leuke dag te worden, enkel goede tekenen aan de wand.

Opnieuw naar huis. Ettesil zou zelf ook eerst gaan rijden, pas daarna zou ze tot bij mij komen. Omstreeks 12:30 uur krijg ik bericht dat ze naar België gaat rijden. Ik stel me de vraag wat het gaat geven als ze straks Jade zal ontmoeten. Daarna staan Boy nog op de lijst en de motor zal ook wel even mogen zien. Ik probeer me maar bezig te houden tot ze er is. Adrenaline stroomt door de aderen, niet van zenuwachtigheid maar van enthousiasme…

De bel gaat. Ze is er!! Ik vraag Jade om de deur open te doen. Kwestie van het ijs te breken tussen haar en Jade. Maar snel gaat Jade verlegen achter haar papa staan. Blijkt overigens nergens voor nodig te zijn. Ze heeft altijd wel even tijd nodig om zich aan te passen. Ze komt wel los denk ik bij mezelf. Ettesil heeft zelfs een (zelf gemaakte) taart meegebracht. Dit gaat zonder problemen verlopen, dat zie ik nu al. De ogen van Jade fonkelen, net zoals de mijne dat doen.
Iets later vertrekken we naar Boy, ze zal Boy poetsen, opzadelen, longeren en rijden. Hierbij krijg ik de volgende nota’s mee. Die heeft wel karakter, loopt goed maar een beetje stijf (wat wil je? Het is wel echt koud buiten he), heeft een korte pas, wordt anders ingereden dan Nederlandse paarden maar ze besluit wel met te zeggen dat ik het beste paard heb in België. Als dat geen compliment is dan weet ik het ook niet. Mijn beste vriend en trainer Franky komt aan. Wij hebben net Boy afgezadeld. Wellingtina, ander paard in de stal, wordt even opgezadeld en Ettesil is aan haar derde paard van de dag toe en krijgt al direct les. De ervaring zal zelf moeten vertellen, daar kan ik niet over oordelen natuurlijk. Erna worden we nog getrakteerd op het werken in vrijheid met een hengst door Franky. Ik heb al een paar maal gezien maar nog steeds ben ik onder indruk als je een hengst in vrijheid kan laten met een (hitsige) merrie zonder controle te verliezen.

We moeten door, we moeten nog boodschappen doen. En ze moet nog Belgische jam hebben, blijkbaar hebben ze dat niet in Nederland, of althans niet zo een lekkere. Ik kook vandaag. Winkelen doen we wel samen. Sommige kan ze namelijk niet eten, en ik wil toch wel zeker zijn. Het wordt een saus op basis van oesterzwam, licht gebakken tonijn en pasta. (Voor het recept mag je me een PB zenden.) Chips, thee, alles wat we nodig hebben halen we in huis. Gezien we nog steeds in onze paardrijd kledij lopen krijgen we wel wat bekijks in het Brussels warenhuis. Kousen die tot aan onze knie komen en dan onze stevige schoenen eronder vinden de mensen maar eigenaardig. Wij kunnen er enkel om lachen.

Opnieuw thuis gekomen gaat zij samen met Jade een tekenfilm zien, meiden onder elkaar en ‘bonding’ noem ik dat maar even. Ik hoef er niet steeds bij te zijn. Ze moeten elkaar leren kennen en gewoon worden aan elkaar en dat lijkt nu net schitterend te lukken! Ik hoor in de verte een opmerking van Jade… wanneer gaat mijn papa een baby in jouw buik steken. Je moet weten dat de tante van Jade zwanger is en dat ze momenteel gefascineerd is van hoe kinderen in de buik komen.. ik doe maar alsof ik het niet gehoord heb en kook lekker verder. We gaan aan tafel, het is meer dan lekker, al zeg ik het zelf. Jade gaat naar bed, en over de rest van de avond ga ik niet uitweiden, dat is ons privé leven…

De zondag wordt Ettesil wakker gemaakt door Jade, wat wil je, iemand ligt op Jade haar vertrouwelijk plaatsje. Ik word uiteindelijk wakker met twee schatten van vrouwen, langs elke kant 1. Tegelijkertijd besef ik eigenlijk dat mijn bed echt wel te klein aan het worden is… zij hebben misschien wel plaats, maar ik?? Geplet word ik tussen deze dames…

Ik sta op om het ontbijt klaar te maken. De dames komen uiteindelijk ook naar beneden en mogen genieten van het zelf gebakken brood (met de machine weliswaar). Jade wilt een chocolade hartje na het ontbijt, en vraagt me of Ettesil er ook een mag hebben. Dat het tussen die twee klikt mag nu wel duidelijk zijn. Gezien een familie feest moet Jade naar haar mama rond de middag. Vervolgens gaan we nog even bij Boy, die mag nog even buiten en we laten hem nog een beetje werken. Ik ben er een ganse week niet, en hij mag dus een weekje rusten, maar vandaag gaat hij nog even lopen. Anderhalf uur later komen we opnieuw thuis. Ik voel me moe. Eigenlijk hebben we zoveel niet geslapen deze nacht. En ik val met mijn hoofd op haar schoot ook wel in slaap op de bank. Ze maakt me wakker want we hebben niet veel tijd meer. Ze gaat me afzetten in het station om de trein te halen.. en zo zie je maar, ijzersterk zijn we samen. Nipt was het, om op tijd de trein te halen. Maar we hebben het weer maar eens gedaan.

Voor de gegadigden, normaal gezien wint Nederland altijd van België, maar ik heb dat wel even omgedraaid. En ik hoor nog steeds de lokroep, bevrijd ons, bevrijd ons, hoewel ik ondertussen 400 km verder bijna ben aangekomen.

Voor wie het recept wilt kennen, Ettesil heeft de restjes meegenomen maar huis, alsook de super wijn, het brood, en al de rest. Ik ben er een week niet en wegsmijten doen we nu ook niet. Misschien wil ze wel delen met jullie…

Och, en voor de vriendinnen, de prins op het witte paard staan momenteel op de gsm van ons Ettesil, je zal deze bij haar moeten vragen, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze deze zal willen delen….
En PS… mijn teen doet dus nog steeds pijn. Lomp zijn is iets dat ik aangeboren heb meegekregen…

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:48

Lisette je boft maar met zo'n vent en het wordt jullie van harte gegund

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:49

Weer zo'n geweldig verslag... Wauw!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:53

<3
Fantastisch geschreven weer, echt heel leuk om te lezen!
Als je zo nog een paar maanden doorgaat, zou ik het laten bundelen en er een boek van maken :D

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:06

OP verzoek, de foto's van mijn prins op het witte paard! :+: De foto's die wil ik wel delen, maar mijn prins natuurlijk niet. Daar ga ik heel zuinig op zijn.

Afbeelding

Afbeelding

En dat eten, dat was heel lekker, helaas is het al op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:19

liefhelietje schreef:
Ettesil schreef:

Wat leuk!!! Gefeliciteerd :D . Nu wachten we weer op een nieuwsbericht dat er een boktbaby op komst is :')

Heb je stiekem met Jade zitten praten ofzo :') Jullie laten er anders ook geen gras over groeien, zo die arme 2 mensen opjagen.
Maar God, lag toch wel even bijna van m'n stoel van het lachen van Jade's opmerking. Kinderen, ze zijn geniaal :Y)