Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:52

quera schreef:
Elin_ schreef:
SNap al het gezeik niet over 16 -
Jammer dat er nu ook al een toppic is waar je je onder de 16 niet hoeft te gaan melden.

:\ Beetje banketstaaf vindje niet .

@Elmira lees gewoon even beter wat mijn doel is.

God he. Had ik maar nooit wat opgeschreven :\

tot 16 jaar ben je gewoon nog in de groei en is het gewoon niet verstandig te gaan afvallen. zeker niet met het gewicht wat jij hebt ;)

Ik wil minder snoepen en minder vet eten en meer bewegen,maar dit is ook niet makkelijk ,maar dan mag ik me niet melden omdat ik te jong ben om dat te doen?

En zou iedereen die zich aanmeld bij mijn gewicht een streepje wilen zetten? Ipv die 45..? anders blijft het gezeik doorgaan..

en trouwens al zou ik 20 k. willen afvallen of 30 weet ik het daar heeft niemand hier toch iets mee te maken? of wel? (gewone vraag

@Sabine
ik loop wel hard , maar dat is ook niet altijd leuk en goed vol te houden
daarom dacht ik , ik meld me hier
als het even tegenzit... even weer motivatie bij bokkers en hoe het met hun is gewoon gezellig praten
,maar nee dan moet er eerst vollop gezeurt worden zonder goed te lezen wat mijn doel is etc..

En ik vind het al helemaal facking ( :o sorry pardon) banketstaaf dat er gewoon wat nieuws word geopend en gewoon word geegt dat ik bijv. of andere 16 minners niet eens mee mogen praten .

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:54

IrisP92 schreef:
Imo zit er een verschil tussen lijnen/dieeten en gezonder eten/drinken en meer bewegen. De eerste heeft imo als doel gewicht te verliezen. De laatste heeft imo als doel je lichaam fit houden. Zo kan je gezonder eten/drinken door bijv. geen alcohol meer te drinken maar dat niet doen met als doel af te vallen maar met als doel om je lever etc. gezond te houden. Denk dan ook dat de bokkers die meer voor gezonder eten/drinken en meer bewegen daar een ander topic voor kunnen starten omdat daar imo toch een heel verschil in zit. Niks ten nadele van die bokkers overigens, is alleem maar goed!
Precies :j En dit is een topic over gewicht verliezen. Dus lijnen en dieeten.

Bokkers onder de 16 hoeven niet te lijnen/dieëten maar zitten meer bij het 'soort' gezonder leven (MEER SPORTEN - ik kan er niet genoeg op blijven hameren, sorry :D ).
Daarom is het verstandiger om dit topic 16+ te maken.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:54

IrisP92"
[quote="Sabin_e schreef:
IrisP92 schreef:
Afvallen op jonge leeftijd is enorm slecht! Zeker als het niet nodig is! (voor kinderen met obesitas maak ik een uitzondering op die uitspraak) Stel dan ook voor om in dit topic een minimum leeftijd van 16 jaar voor te stellen. Wellicht ook mensen die (bijna) een te laag BMI hebben ook uit te sluiten? Puur omdat het dan zeer onverstandig is om te gaan lijnen. Die mensen wil ik persoonlijk niet motiveren om af te vallen wat hier toch zal gaan gebeuren.
Ik ben het hier mee eens.
Maar is het zeker dat deze mensen allemaal willen lijnen of op een dieet? Misschien willen ze wel alleen met meer beweging afvallen..? En dat moeten we natuurlijk wel motiveren. Daarentegen moeten we zeer duidelijk het lijnen en minder eten demotiveren, want dat is inderdaad erg ongezond.

Daarom vroeg ik ook: op welke manier willen mensen afvallen?? Stel een plan op. Vooral de 13/14/15 jarigen of mensen met een gezond of bijna te laag BMI moeten inderdaad oppassen met dieëten.

Imo zit er een verschil tussen lijnen/dieeten en gezonder eten/drinken en meer bewegen. De eerste heeft imo als doel gewicht te verliezen. De laatste heeft imo als doel je lichaam fit houden. Zo kan je gezonder eten/drinken door bijv. geen alcohol meer te drinken maar dat niet doen met als doel af te vallen maar met als doel om je lever etc. gezond te houden. Denk dan ook dat de bokkers die meer voor gezonder eten/drinken en meer bewegen daar een ander topic voor kunnen starten omdat daar imo toch een heel verschil in zit. Niks ten nadele van die bokkers overigens, is alleem maar goed![/quote]

Nogmaals aan Elin_ Lees dit eens goed door dan begrijp je waarom het topic 16 + is. Er zit namelijk een verschil tussen het doel van dat topic en jouw doel!

Elin_

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:56

ja ik lees het wel door ,maar ik zou ook nog wel 2 kilo max. eraf willen.. (die 45 is meer een streefgewicht xd zit nu op de 47/48 ofso?)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:56

ja, ik ga ook mee doen, maar dan niet om echt af te vallen, maar gewoon gezond eten en sporten
en niet zoveel vet eten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:59

dan mag je hier niet komen .. :\ tis hier alleen om te lijnen
en ben je wel 16+ anders mag je ook niet.
Tsja bokt zou bokt niet zijn met de vele regels

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:01

Elin_ schreef:
ja ik lees het wel door ,maar ik zou ook nog wel 2 kilo max. eraf willen.. (die 45 is meer een streefgewicht xd zit nu op de 47/48 ofso?)

Misschien heb je nu dat "buikje", als je straks weer een groeispurt krijgt is de kans op ondergewicht aanzienlijk groot als je nu gaat afvallen. Groeien/aankomen gaat wel enigsinds gelijk op, maar niet helemaal. Zag het ook bij mijn broertje. Had een lengte, werd wat meer een propje, groeide vervolgens en kwam weer in verhouding, weer wat meer een propje en weer groeien en is nu in verhouding. Is ook ongeveer uitgegroeid.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:02

Elin_ schreef:
Ik wil minder snoepen en minder vet eten en meer bewegen,maar dit is ook niet makkelijk ,maar dan mag ik me niet melden omdat ik te jong ben om dat te doen?

@Sabine
ik loop wel hard , maar dat is ook niet altijd leuk en goed vol te houden
daarom dacht ik , ik meld me hier
als het even tegenzit... even weer motivatie bij bokkers en hoe het met hun is gewoon gezellig praten
,maar nee dan moet er eerst vollop gezeurt worden zonder goed te lezen wat mijn doel is etc..
Wat is er moeilijk aan om een leuke sport te vinden en daar 2x in de week (ofzoiets) naartoe te gaan??

Het klinkt raar en stom, maar je bent een beetje 'bij het verkeerde adres'. Dit omdat de bokkers hier dieëten willen volgen met doel gewicht te verliezen. Vaak veel gewicht, d.m.v. lijnen e.d. Jij hoeft geen gewicht te verliezen, je bent te jong en hebt een gezond gewicht, dus misschien moet er een topic komen voor mensen die moeite hebben met gezond leven en bewegen e.d. Zodat je daar mee kan praten en je motivatie uithalen. Ik wil je niet wegjagen ofzo hoor, maar je hoeft niet te dieëten, niet te lijnen e.d. Je mag alleen wel meer bewegen. En dit topic krijgt misschien straks te veel de richting van het dieëten e.d.
Ik hoop dat je me begrijpt. Weet even niet hoe ik het anders uit kan leggen. Tuurlijk mag je altijd meepraten en lezen, maar het is vanuit mij gewoon bezorgheid die zegt dat een 13 jarige van 45 kg niet 'mee moet doen' met de ongezonde te dikke dames hier (sorry iedereen).

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:03

@ Elin_; Jou doel is heel wat anders dan wat de meesten hier willen gaan proberen. Je weegt al weinig waarom dan nog meer ervan af?? Juist doordat je zo jong bent is het niet aan te raden om af te gaan vallen. Gezonder leven uiteraard wel. Daar kun je niet jong genoeg mee beginnen. Echter is er een groot verschil tussen gezonder leven en af willen vallen!!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:03

Elin_ schreef:
dan mag je hier niet komen .. :\ tis hier alleen om te lijnen
en ben je wel 16+ anders mag je ook niet.
Tsja bokt zou bokt niet zijn met de vele regels

Ja bokt heeft vele regels, maar die vlieger gaat hier niet op, dit zijn geen regels om de regels of om jou te pesten. Als je wat ouder bent (niet denigrerend bedoeld!) zul je begrijpen waarom die regels gemaakt zijn. Ik wou ook altijd afvallen, dank nu op m´n blote knietjes dat ik dat niet gedaan heb omdat m´n ouders me daar helemaal niet steunden. Deze regels zijn nu eenmaal opgesteld om onnodig afvallen te voorkomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:04

Ik zie het alweer.
Ik ben er weer weg van uit dit topic.

Zitten hier nu al mensen die onverantwoord willen afvallen.
Vind ik jammer.

Ik doe het zelf wel verder zonder bokt.
Wil namelijk niet te maken hebben met jonge kinders die afvallen terwijl het niet nodig is.

Succes allemaal!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:06

je moet is weten hoe langzaam ik groei xd
en dat minder snoepen is voor mij ontzettend moeilijk ,maar nee mag heir niet meerkomen wss binnekort omdat het 16+ word

ik heb ook een poos meegelezen bij Jojo toppic
niet zozeer om zelf af te vallen ,maar ook gewoon vor de gezelligheid en om mensen te motiveren als het even tegenzat.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:06

Jammer Jolliegirl!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:07

Vind ik ook.
maar ik wil geen mensen motiveren die niet weten wat ze doen.

uiteraard zullen er 16-ers zijn die WEL weten wat ze doen.
maar voor sommige in de lijst vind ik het echt onverantwoord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:08

In het hk topic is het 16+ jolliegirl

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:08

heb je het nu over mij jolliegirl?
zo niet , voelthet van wel.
Maar ik let meer op hoeveel snoep ik eet dan op hoeveel i kafval.
dus dat noem ik niet onverantwoord ,maar beter (voor de tandjes ook :x

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:09

Och das jammer Jolliegirl. Er zijn immers ook mensen bij die alle steun van mede afvallers kunnen gaan gebruiken en alle steun kunnen gaan geven als dat bij een ander nodig is!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:10

Elin_ : niets persoonlijks. :) No worrie.

Serval, ik snap het.
Ik zal proberen te blijven meelezen. Maar vind het gewoon even een lastig dubio.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:11

Elin_ schreef:
je moet is weten hoe langzaam ik groei xd
en dat minder snoepen is voor mij ontzettend moeilijk ,maar nee mag heir niet meerkomen wss binnekort omdat het 16+ word

ik heb ook een poos meegelezen bij Jojo toppic
niet zozeer om zelf af te vallen ,maar ook gewoon vor de gezelligheid en om mensen te motiveren als het even tegenzat.

Op zo'n leeftijd groei je ook minder hard maar alsnog ben je aan het groeien. Ik vind het een heel goed iets dat de leeftijd op 16+ gezet is, juist om te voorkomen dat jonge kinderen gaan beginnen met het afvallen terwijl ze juist met heel andere zaken bezig horen te zijn die veel gezonder zijn voor hun nog jonge lichaam.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:12

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:13

moet even excuses aanbieden voor mijn taalgebruik in het begin (gezeik ,facking etc :o)
maar ik kan daar moeilijk tegen , tegen dat buitensluiten etc
snap jullie wel ,maar ziehet probleem niet zo (snap wel jullie kant :j)
Maar ik werd steeds minder geiriteerd door de manier waarop jullie reageren.

Geen boze toon etc ,maar uitleggen etc..

ook niet respectloos ofseu :D

Bedankt! en sorry dus voor mijn taalgebruik ;)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:13

Elin_
Je hoeft je echt niet persoonlijk aangevallen te voelen! Je moet jou gewicht niet zien als een getal in kilo's, maar als een goed en gezond lichaam. En daarbij hoeft afvallen helemaal niet van toepassing te zijn. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 02:17

Ik weeg maar 66.7 kilo....(ik woog 70) maar heb wel een buik.
maar als ik meer ga afvallen, bereik ik hier niet mee dat mijn buik weg gaat, maar wel dat mijn gewicht ongezond gaat worden.

Dus afvallen hoeft niet altijd in de getalletjes te gaan zitten. :)
Want als ik gewoon weer ga trainen (krachttraining + hardlopen) kom ik zo weer 3/4 kilo aan... maar dat is spieropbouw! en spieren wegen meer dan vet! :)

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 03:15

Elin_ schreef:
Hallow hebben we het nu over mij?
dat heb ik namelijk weer liever niet...
ik kwam me gewoon melden om gewoon mee te praten en ondertussen meer te bewegen minder te snoepen , minder vet te eten , gezonder te eten

Vind jammer dat sommige zelfs voor ''buitensluiten''' onder de 16 zijn.
wat is er mis met minder snoepen etc..

das ook lastig .. en meer bewegen
zou fijn zijn als als het even tegenzit dat andere bokkers in dit toppic je weer kunnen motiveren ...
niet om buitentesluiten...

edit: zie net dat meer 16+ had ik me maar nooit aangemeld.
Zeker had ik me gewicht niet moeten melden... :7

Kind.. eet nou maar gewoon minder chips en lolly's en ga gezond eten.. en beweeg genoeg.

Maar afvallen? dat is ontzettend ongezond op jouw leeftijd. Je bent ontzettend jong en in de groei.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 03:27

Zullen we dat onderwerp nu laten rusten? Desbetreffende bokker heeft zich inmiddels in het andere topic (niet afvaltopic) gemeld en babbelt er daar vrolijk op los en met haar nog een bokker die zich daar gemeld heeft. Wellicht dat we daar tips voor gezond leven kunnen geven die niet gericht zijn op afvallen. Dan houden we dat topic interessant, en houden we hier alleen de "afvallers". :)