Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:39

jwoltmanelp schreef:
Heb mijn man over die bewuste avond nog een keer aangesproken en hij heeft nog een keer aangegeven, dat ik teveel in stal ben. Nu ben ik 5 keer per week in stal, de rest is georganiseerd met vrienden. Blijkbaar is het nog niet goed en ik weet iegenlijk niet wat ik nu verder moet doen. Dit is natuurlijk niet zo bevorderlijk voor onze relatie.

Maar hoe was dit voordat je en relatie met hem kreeg? Als het niet meer is geworden, vind ik het nogal raar van hem om te verwachten dat jij je hobby voor hem zou opgeven. Paarden "houden" is wat anders dan manegelessen rijden op manegepaarden.
Toevallig ook gevraagd wat hij wel een goed aantal x per week vind? Ik vraag me af of 1 of 2 dagen minder zal uitmaken, of dat er eigenlijk iets anders dwars zit, misschien wil hij graag meer aandacht/waardering -leuke dingen doen....- en geeft hij nu af op je hobby ipv het echte probleem . Het is maar een ideetje ;)

Kinke

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:20

dat vraag ik me dus ook af. (ik hoop voor TS dat het niet zo'n vent is die constant zelf de aandacht wil, type klein kind) ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:35

Wat een stakker :n. Als TS' man zou voetballen zou ze vast wel af en toe bij een wedstrijd komen kijken, ik noem maar wat.

Dat je een relatie hebt betekent ook dat je dingen met elkaar deelt en dat je interesse hebt voor de ander.

Ik heb zoiets met mijn moeder; komt nooit bij de paarden kijken en als ze er is blijft ze in de auto zitten (mijn vader wil altijd wel eve paardje aaien)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:47

Lijkt me goed hem te vragen wat hij acceptable vindt en vooral waarom vindt hij dat jij teveel op stal bent.
Jullie hebben nu 3 paarden, is het een optie 1 of 2 te verkopen? Dat zou al weer een boel tijd schelen toch?
Probeer er achter te komen waarom hij voelt wat hij voelt en hoe hij het graag zou zien.
Misschien dat jullie er samen uitkomen in een gesprek en elkaar halfweg tegemoet kunnen komen.
Als je allebei water bij de wijn doet vind je mss een oplossing waar jullie allebei blij mee zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:08

We moeten natuurlijk niet vergeten dat we maar één kant van het verhaal horen, en dat is het verhaal van de TS. Je kunt maar al te gemakkelijk zeggen dat paarden 'je leven, je droom, je alles' zijn, maar welke consequentie heeft dat voor je partner? Het ligt natuurlijk voor de hand dat alle paardenmeisjes hier een zeurende man zullen afwijzen, maar is dat wel terecht? Als mevrouw in kwestie alleen maar aandacht heeft voor haar eigen hobby, voor het overige niet aanspreekbaar is.. tja, dan kun je in een relatie wel problemen verwachten. Ik denk dat er in het hele verhaal nog wel een laagje onder zit, iets wat hier niet benoemd is.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:10

Ook ik kan me dan melden...

In het begin toen we net iets hadden ging hij graag mee en hielp hij nog wel is.
Dit was dan onder het motto dat hij graag bij me wilde zijn..

naja prima als je wil helpen en dan aan me vraagt hoe moet dit of dat en als ik dan uit leg hoe het moet vind ik het vervelend als hij het als nog op zijn manier doet..
Wat ik ook wel vervelend vind is als ik iets al 5 keer heb uit gelegd meneer dan niet oplet en het vervolgens weer vraagt, als ik dan zeg laat maar ik doe het zelfwel is hij boos of gepikeerd...

Ook zegt hij steeds vaker ja het is jou hobby dus daar hoef ik niks voor te doen..
Geeft vaak aan ik ga niet meer mee hoor sta ik daar een uur naast de bak te blauwbekken voor jan L*l (heb alleen buiten bak en hij moet niet mee hij mag)
Gaat uiteindelijk dan toch weer mee waardoor ik alles afraffel om snel klaar te zijn voor hem...

Ik heb geen auto wel rijbewijs en alleen een buiten bak laatst wilde ik dus graag naar de club om te rijden was dit een heel groot probleem want het is ZIJN auto en het is mijn hobby en daar hoeft hij niks voor te doen..

Pff ben ik dan zo een zeikerd of niet?
Bedoel hij moet niet mee hij mag, hij hoeft al helemaal niet op m'n paard en ook niet te helpen met voeren borstel opzadelen etc...
Maar helpen een keer te vegen als we klaar zijn en opruimen is in eens allemaal te veel terwijl het vroeger geen probleem was.

Als ik dan vraag hoe het komt krijg ik alleen maar nou gewoon het is jou hobby en niet de mijne en ik heb er geen zin meer in....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:26

Jannepauli schreef:
We moeten natuurlijk niet vergeten dat we maar één kant van het verhaal horen, en dat is het verhaal van de TS. Je kunt maar al te gemakkelijk zeggen dat paarden 'je leven, je droom, je alles' zijn, maar welke consequentie heeft dat voor je partner? Het ligt natuurlijk voor de hand dat alle paardenmeisjes hier een zeurende man zullen afwijzen, maar is dat wel terecht? Als mevrouw in kwestie alleen maar aandacht heeft voor haar eigen hobby, voor het overige niet aanspreekbaar is.. tja, dan kun je in een relatie wel problemen verwachten. Ik denk dat er in het hele verhaal nog wel een laagje onder zit, iets wat hier niet benoemd is.

Ik denk dus ook dat hij nog ergens mee zit en het niet helemaal juist verwoord, iig niet duidelijk genoeg voor de ts.

japielover: ik denk op 1 of andere manier eigenlijk dat het probleem met jouw hobby voor hem alleen maar groter gaat worden :o
Ik raad je aan om eens een goed gesprek aan te gaan. Misschien (!) vind hij dat je hobby toch teveel tijd in beslag neemt en dat kun je maar beter zo snel mogelijk te weten komen... Ik kan me wel voorstellen dat tijdens je "verlieftheid" je het veel minder erg vind om op stal bij je vriendinnetje te zijn, dan wanneer je een relatie hebt. Soms verwacht men toch (imo niet correct) dat je later meer tijd voor je partner vrij maakt - wat met een paardenhobby/houder gewoon héél moeilijk is. Paard moet immers verzorging krijgen en het rijden kun je niet zomaar even uit handen geven als je fanatiek bent.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:38

superwoman schreef:
Jannepauli schreef:

Ik denk dus ook dat hij nog ergens mee zit en het niet helemaal juist verwoord, iig niet duidelijk genoeg voor de ts.

japielover: ik denk op 1 of andere manier eigenlijk dat het probleem met jouw hobby voor hem alleen maar groter gaat worden :o
Ik raad je aan om eens een goed gesprek aan te gaan. Misschien (!) vind hij dat je hobby toch teveel tijd in beslag neemt en dat kun je maar beter zo snel mogelijk te weten komen... Ik kan me wel voorstellen dat tijdens je "verlieftheid" je het veel minder erg vind om op stal bij je vriendinnetje te zijn, dan wanneer je een relatie hebt. Soms verwacht men toch (imo niet correct) dat je later meer tijd voor je partner vrij maakt - wat met een paardenhobby/houder gewoon héél moeilijk is. Paard moet immers verzorging krijgen en het rijden kun je niet zomaar even uit handen geven als je fanatiek bent.

Hier ben ik dus ook bang voor, op zich vind ik zelf dat het best mee valt..

De weekende slapen we altijd bij elkaar en liggen dan rustig tot 12 uur smiddags in bed, vaak gaan we daarna niet eens meer naar het paard.

Doorde weeks wel dan wil ik na het eten daar heen en dan is het enkel poetsen rijden en klaar.
Ik Doe de opleiding paardenhouderij dus ik moet wel veel rijden omdat het ook gewoon bij mijn opleiding hoort.
Hij zelf ik helicopter piloot en is vaak zaterdag middag en zondag of 1 van de 2 naar belgie om daar te vliegen.

als dat zo is gooi ik ook heel mijn weekend om om maar zo lang en veel mogelijk bij elkaar te zijn.
We eten vaak samen dat ik lekkere dingen kook en gaan weekendjes weg en dan hoor je mij niet piepen dat de paarden nog gedaan moeten.
Als ik vraag of hij dan vind dat ik te veel tijd aan de paarden besteed zegt hij : lief het is jou hobby en passie dus je moet vooral lekker gaan maar ik vind het niks en zal dat ook nooit vinden...

Pfff ik weet het niet hoor moet ik dan maar gewoon een boer zoeken?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:58

Waarom zou je Japielover? Zo te lezen heb je het best gezellig !

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:34

Jannepauli schreef:
Waarom zou je Japielover? Zo te lezen heb je het best gezellig !

Als we samen weg zijn enzo is het inderdaad gezellig.

Maar als ik bij mijn paard ben niet..
Of als ik aan geef dat ik er heen wil/moet, en in het begin is het niet erg maar als er elke keer gezegd wordt:
Ik ga niet meer mee en ik wil niet meer mee want ik sta toch alleen maar te blauwbekken blabla en hij gaat wel elke keer mee en ik raffel daardoor m'n af en doe niet wat ik wil laten kleine klusjes liggen om maar weer snel weg te kunnen..

Ik sta niet een keer wat langer te kroele en poetse met me paardje omdat hij dan met een zaggo bakkes naast me staat of rond ijsbeerd dat hij het koud heeft en blabla

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:42

gewoon niet meer meenemen ;) En aangeven waarom niet, en dat hij in die tijd lekker iets voor zichzelf kan doen :P
En bij vervoerproblemen misschien toch je eigen autootje kopen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:51

Tja, mijn eerste reactie was ook: waarom moet hij dan persé met jou mee?
Als hij een uurtje in de helicopter gaat vliegen, ga jij dan ook een uurtje in de kou staan blauwbekken? Niet zeuren meid, gewoon je eigen gang doen en niet verwachten dat je vriend een soort pappa is die je bij je handje houdt. :D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:13

Vervoers Probleem heb ik niet. dat wordt wel geregeld..

Maar ik kan tegen hem Totaal niet liegen en als ik dan zeg ik ga naar de paarden en je hoeft niet mee dan komt hij toch...

Hij hoeft van mij ook egt niet mee ik red me egt wel sterker nog ik heb liever dat hij niet mee gaat want dan kan ik me niet aan hem ergeren...

Maar ja dan moet hij niet uitzich zelf toch komen...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:38

pfieuw mijn ex was net zo, wat een ellende, altijd gezeur over het geld,dat ik niet thuis was, dat het eten te laat klaar was,dat ik naar paard rook...enz enz
terwijl ik dat zelf betaalde, nou 1 ding stond voor mij vast nooit meer een vriendje die niet achter mijn hobby kan staan., en dat hoeft dan echt niet dat iemand mee moet naar mijn paarden, of elke keer vraagt of ik fijn gereden heb, maar gewoon interesse in elkaar, en ja je moet ook tijd voor elkaar maken, voor leuke dingen.maar paarden is geen sport, maar een "lifestyle" je bent verantwoorderlijk voor je dier, en je hebt er plezier aan. zonder paarden ben ik een heel stuk minder gezellig. is mijn uitlaatklep.
ik sprak mijn ex laatst na 2 jaar weer, en hij zei nog, je was altijd zo gelukkig als je weer kwam van de paarden, dan straalde je helemaal, helaas kon ik je niet laten stralen,ik heb alles steeds verpest ( eigenlijk ontroerde me die tekst nog best, ondanks dat het echt een klootzak was )

ts: lastige situatie, hoeveel uur per dag ben je met je paarden bezig?
als het echt veel tijd is, zou je kunnen overwegen om misschien de 2 paarden die je zelf niet doet te verkopen, en dan 1 paard in pension zetten?

maar heel eerlijk gezegd, zou ik dat ook nooit doen hoor, paarden weg doen voor een ander..
heeft je man zelf geen hobby?

in een relatie waar er 2 vechten hebben er 2 schuld zeg ik altijd maar, en jullie zullen allebei water bij de wijn moeten doen, en anders zou ik me heel hard af vragen of dit wel de man zou zijn voor de rest van mijn leven,

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:44

japielover schreef:
Pff ben ik dan zo een zeikerd of niet?
Bedoel hij moet niet mee hij mag, hij hoeft al helemaal niet op m'n paard en ook niet te helpen met voeren borstel opzadelen etc...
Maar helpen een keer te vegen als we klaar zijn en opruimen is in eens allemaal te veel terwijl het vroeger geen probleem was.

Als ik dan vraag hoe het komt krijg ik alleen maar nou gewoon het is jou hobby en niet de mijne en ik heb er geen zin meer in....

Eerlijk? Ja een beetje wel
Want in het begin hielp hij zo te lezen wel..maar als het dan neit op jou manier gebeurde was het niet goed. Dan zou voor mij ook snel de "lol" eraf zijn

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:47

Ja die zijn er meer. Opmerkingen zoals van een uit de hand gelopen hobby.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:13

Het is een waarheid als een koe:
"Mannen die van dieren houden deugen"

Mijn vriend heeft niks met paarden, maar moest ik ziek op de bank liggen en beestje zou eten en een schoon bed nodig hebben, geheid dat hij zou roepen: "Ik ga wel hoor!"
Dat heeft niks te maken met de hobby an sich, in mijn ogen is dat verantwoordelijkheidsgevoel. Heb indertijd (zonder dat ex ziek was) telkens eten gekocht voor zijn collectie van 30 vogelspinnen en helpen voeren (zat ik daar met tsjirpende krekels op de tram...).

Stel je kiest voor een partner en die heeft al een kind, en je partner is ziek, dan ga je toch ook niet zeggen: bekijk het maar, jouw kind, zorg er zelf maar voor.

Als je dit beetje niet voor elkaar over hebt, waarom heb je dan een relatie?

TS, ga er nog eens een keertje goed aan zitten. Deel van het probleem zal misschien zijn dat manlief eigenlijk geen flauw idee heeft wat je daar precies allemaal doet of hoeveel tijd dat kost (heb zo ooit eens aan mijn ex gevraagd tijdens een discussie wat hij nou dacht dat ik op stal allemaal deed, blijkbaar kan je elke dag poetsen en opzadelen in een kwartier, rijden op een half uur en vervolgens paard in de stal gooien en in 1 lijn richting auto lopen, zonder iets op te ruimen of met iemand te spreken). Verder zou ik ook polsen waarom je eigenlijk precies voor hem thuis dient te zijn: om gezellig samen een TV programma te kiezen en in de sofa wat te kletsen, of om het huishouden te doen terwijl meneer zich amuseert met pilsje en afstandsbediening (om het cru te stellen). Verder is zijn opmerking in gezelschap absoluut not done. Wat zegt hij daar zelf achteraf over?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:22

japielover schreef:
[Pfff ik weet het niet hoor moet ik dan maar gewoon een boer zoeken?

hahaha! Zoals ik het lees heb je het verder wel gezellig! pas wel op dat jij wel kan doen wat je wilt en moet.
Aangezien je de opleiding paardenhouderij doet, lijkt het me meer dan je hobby. Lijkt me wel verstandig om goed te praten over de toekomst.
Een baan in de paarden is niet van 9 tot 5 werken en je eigen paard is ook een soort investering in je toekomst. (kan het zijn iig)
Tenzij je je opleiding minder serieus is, maar anders is het belangrijk om hard voor je carriere te werken.
Vind het wel logisch dat hij geen zin heeft om mee te gaan, maar hopelijk kan hij wel écht leven met jouw keuze voor de toekomst qua werk :o
(veel werken voor relatief weinig geld)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:11

Doe maar niet Japielover, hier allemaal boeren in de omgeving en ze zijn gek op hun koeien, maar paarden.....daar houden ze niet zo van :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:46

japielover schreef:
Maar ik kan tegen hem Totaal niet liegen en als ik dan zeg ik ga naar de paarden en je hoeft niet mee dan komt hij toch...

Hij hoeft van mij ook egt niet mee ik red me egt wel sterker nog ik heb liever dat hij niet mee gaat want dan kan ik me niet aan hem ergeren...

Maar ja dan moet hij niet uitzich zelf toch komen...

Liegen? Wie zegt dat je moet liegen?
Waarom zeg je niet gewoon: "Ik ga naar de paarden. Punt" - dat "je hoef niet mee"... slaat nergens op.
Ik vind wel dat je misschien wat handiger moet communiceren: eerst schrijf je hoe leuk je het hebt, dan opeens weer niet, eerst moet hij mee, dan wil hij niet, dan wil jij het liever niet.. pff.. als 'vriendje' zou ik ook het spoor bijster worden.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:24

Als ik een jongen ontmoet is het eerste ik zeg...me paard gaat voor alles :P
Weten ze meteen wat ze aan me hebben haha

Maar wat meerdere zeggen...paarden is een lifestyle en niet een hobby zoals postzegels verzamelen...Je moet het paard verzorgen..doet hij niet zelf ;) en veel mannen snappen dat niet...
Ooit ook een vriendje gehad die ging klagen...heeft 4 maanden geduurt...vandaar dat ik nu maar gelijk vertel paard gaat voor alles ;)

Het hoeft zijn hobby niet te zijn maar wat hulp en interesse krijg je niks van ;) en een man met hobby is ook wel handig...vaak mannen die zelf niks hebben gaan zeuren...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:55

foxy80 schreef:
Het is een waarheid als een koe:
"Mannen die van dieren houden deugen"

zo waar en voor mij ook echt een selectiecriterium :j (Al was een man als Hitler ook dol op zijn hond Blondie dus of het een algemeen geldende regel is? := ) ik kan niet samenzijn met iemand die niet van dieren houdt. Overigens, Japielover, ik snap dat hij geen zin heeft om iedere keer mee te gaan hoor. Je hoeft toch ook niet te liegen? Zeg gewoon "ik vind het heel leuk als je meegaat, maar alleen als je er zelf zin in hebt want anders ga ik dingen afraffelen en dat wil ik niet. Dus heb je zin om mee te gaan of zal ik gewoon zelf gaan?"

ik ben trouwens wel blij dat hij geen echte paardenman is, dat zou ik irritant vinden, als hij zich er echt tegenaan ging bemoeien :o :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:58

hmm jammer van jullie partners!
Ik kan zeggen mijn ventje helpt mij ook niet met mijn paardje! maar hij steunt me volledig!
Gaat meekijken op wedstrijden maar helpt me dan ook niet!
Vraag ik ook niet, zolang hij mij maar steunt, eventueel af en toe financieel! Daar ben ik al heel blij mee!
Want er zijn genoeg mannen die hun neus ervoor ophalen!

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:38

Bedankt voor alle reacties. Ja, natuurlijk is het mijn kant van het verhaal, maar het zit me gewoon dwars en dan is een paardenforum met andere paardengekken een goed instrument om te kijken hoe verschillende mensen erover denken. Ja, er zit meer dwars bij hem en wij moeten eens goed met elkaar gaan praten. Vanochtend hadden we een onenigheid over een heel ander onderwerp dan paarden en ook daar liet hij merken, dat hij alleen aan zichzelf dacht. Dit heb ik hem uitgelegd en dat hij me echt verdriet deed. Dit heeft hem wel aan het denken gezet. Denk, dat hij ook niet door heeft hoe hij me af en toe kwetst over mijn paardenhobby. Ik heb al veel water bij de wijn gedaan dat ik minder op stal ben en alles organiseer. Hij zal moeten accepteren, dat paarden bij mijn leven horen, was voor het huwelijk ook, maar toen pachtte ik nog niet eigen stuk land. MIjn man en ik gaan de komende dagen nog eens goed praten. Het wordt voor mij nu ook rustiger doordat mijn bijbaan voorbij is, en heb ik ook meer tijd voor hem

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:43

Arabesk schreef:
Wat een stakker :n. Als TS' man zou voetballen zou ze vast wel af en toe bij een wedstrijd komen kijken, ik noem maar wat.

Dat je een relatie hebt betekent ook dat je dingen met elkaar deelt en dat je interesse hebt voor de ander.

Ik heb zoiets met mijn moeder; komt nooit bij de paarden kijken en als ze er is blijft ze in de auto zitten (mijn vader wil altijd wel eve paardje aaien)

Hier kaart je wel iets aan. Ik lees al het gehele topic mee en had continu zoiets van "wat een hork, wat een hork", maar nu ik dit lees begin ik toch anders te denken.. Mijn ouders hebben allebei helemaal niets met paarden, komen er 1x per jaar, als ik weer eens ga verhuizen, maar meer niet. En ik zou er niet eens aan denken om mijn ouders te vragen naar mijn paard te gaan als ik ziek ben. Daar heb ik vrienden/stalgenoten voor. Sowieso omdat mijn ouders geen verstand hebben van paarden, dus die kunnen niet omgaan met Ricoh, maar ook omdat het MIJN paard is. Als mijn vader zou voetballen zou ik heus wel eens meegaan naar een wedstrijd, maar dan omdat IK het leuk vind. En mijn ouders vinden het niet leuk, dus dan ga ik dat ook zeker niet vragen. :n