Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:35

Inderdaad! Menig ander had dit heel anders aangepakt. Super dat je zoveel geduld hebt. :j Ik hoop dat je alsnog het afgesproken bedrag en de foto's terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:59

Dank je voor de complimenten :)
Alleen jammer dat je er blijkbaar niks mee koopt ...

Ik heb gisteren eens al het e-mailverkeer in 1 aparte map gezet (je weet nooit dat het nog van pas kan komen ... ), als ik voor elke e-mail die daarin staat 1 euro zou krijgen zou ik de helft al hebben terugverdient :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:49

De maand maart is bijna om ...
Jammer, had het toch graag achter de rug gehad deze maand, maar het blijft weer heel erg stil aan de andere kant.

Kan je voor iets dergelijks bij rechtsbijstand informeren?
Want daar heb ik toch een verzekering voor dus kan ze net zo goed even bellen. Ik weet alleen niet of ze er in deze gevallen iets mee doen? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:53

[***] schreef:
De maand maart is bijna om ...
Jammer, had het toch graag achter de rug gehad deze maand, maar het blijft weer heel erg stil aan de andere kant.

Kan je voor iets dergelijks bij rechtsbijstand informeren?
Want daar heb ik toch een verzekering voor dus kan ze net zo goed even bellen. Ik weet alleen niet of ze er in deze gevallen iets mee doen? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik zou gewoon even bellen.. Daarvoor heb je die verzekering :)

En zelf (iemand met iets minder geduld dan jij) zou ik haar nog 1 week geven, en anders haar naam hier in het topic bekend maken. En ik ga ervan uit dat ze daar niet blij mee zal zijn..
Want haar naam/site heb je hier nog niet geplaatst toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:54

Wel even controleren bij je verzekering of ze internationale zaken ook oppaken ;)
Want jij zit in België en de fotograaf in Nederland, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:59

@ Nini_roosje : I know, maar ik ben dan weer zo iemand die het zo erg vindt dat ik die mensen hun tijd moet verdoen voor zoiets ... Maarja, het is toch een bedrag waarvoor heel wat andere leuke dingen gedaan kunnen worden en ik ben niet degene die moeilijk doet ..

En misschien moet het maar gewoon bekend worden .. ik ben lang genoeg netjes geweest en daar koop je blijkbaar ook niks voor, dus waarom anderen in dezelfde "val" laten trappen ... Kan ik tenminste voor toekomstige mogelijke klanten nog iets goed doen ...

@ Femke : goed punt, moet ik inderdaad even vermelden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:02

[***] schreef:
@ Nini_roosje : I know, maar ik ben dan weer zo iemand die het zo erg vindt dat ik die mensen hun tijd moet verdoen voor zoiets ... Maarja, het is toch een bedrag waarvoor heel wat andere leuke dingen gedaan kunnen worden en ik ben niet degene die moeilijk doet ..

En misschien moet het maar gewoon bekend worden .. ik ben lang genoeg netjes geweest en daar koop je blijkbaar ook niks voor, dus waarom anderen in dezelfde "val" laten trappen ... Kan ik tenminste voor toekomstige mogelijke klanten nog iets goed doen ...

@ Femke : goed punt, moet ik inderdaad even vermelden :j

Ach die mensen worden er voor betaald, Dus gewoon even bellen en advies vragen.

En die naam zou ik hier gewoon neer zetten, Iemand die zo met zijn/haar klanten omgaat verdient niet beter.. We zijn al zoveel maanden verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:17

Balen dat ze zo doet.... Ik heb onlangs een fotoshoot laten doen, gratis! Ik weet niet of je die foto's hebt gezien op bokt.be? Van de tinker en de andalu ;)
Was ook van een beginnende hobby fotograve. Binnen de week had ik alle foto's netjes op CD. 1 keer met en 1 keer zonder copyright.

Ik heb geen vermoeden over welke fotograaf dit gaat, als er iemand zin heeft om me te zeggen wie het is, ga je gang ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:21

Niet alles gelezen maar tjonge zoveel maanden verder en nog niet afgerond... :oo

Misschien moet je inderdaad eens contact opnemen met je rechtsbijstand en uitzoeken wat er mogelijk is want dit duurt wel erg lang zo.
En wat mij betreft mag je de naam van de fotograaf hier neer zetten, zo iemand mag niet nog meer "slachtoffers" maken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:29

Mag ik nog vragen dat ze het geld gewoon overmaakt?
Die foto's heb ik ondertussen echt geen zin meer in ... ik was er sowieso al niet tevreden over en heb er dan toch een paar kunnen uitkiezen die ik wel wat vond, maar na bewerking ben ik er niet blijer op geworden ... Ik heb dan gevraagd of bepaalde effecten eraf kunnen (die er volgens mij opzitten maar ik ben geen kenner), ze heeft aangegeven dit te doen en ze dan opnieuw door te sturen maar heeft dus tot nu toe niks meer gestuurd (de e-mail dat ze ze zou bewerken & opsturen dateert van 23/3, eigenlijk al van 11/3 maar heb dan op 23/3 nog een e-mail van haar gehad dat ze zouden komen...)

Dus ik zie dan liever gewoon het bedrag volledig terug .. met aftrekking van de vervoerskosten en van mij mag er ook nog een paar euro af voor de tijd die ze er ingestoken heeft (waar ze zo op hamert). De tijd dus van de shoot (3u voor 4 paarden), die wij er trouwens ook ingestoken hebben (meer zelfs want we waren er eerder en zijn langer gebleven :+ ) en dat is het dan zo'n beetje ... ondertussen na veel zessen & zevens dus een stukje nabewerking, maar totaal niet volledig ... Dus ik vind niet dat ze daarvoor een serieus bedrag verdient, ik heb er ondertussen ook al veel meer tijd dan me lief is ingestoken ...

Het ergste vind ik dan nog dat het een kerstcadeau was voor iemand, die nu dus nog altijd geen foto's heeft .. en naar mijn gevoel nooit gaat krijgen ... Ik heb dat gedeelte al overgelaten aan de andere klanten (we waren dus met een groepje) omdat zij de foto's als collage in een kader wilde enzo ... Ik ben nu alleen aan de slag met mijn eigen foto's (omdat dit apart was, mijn pony staat er wel maar is gewoon mijn pony en hoort dus niet bij het kerstcadeau zeg maar) maar ergens vind ik het wel ontzettend erg dat die persoon nu dus gewoon maar geen foto's krijgt ... tot zover het kerstcadeau ...

Bah ...

@ DeMolenhoek : denk niet dat ik ze gezien heb maar dat is tegenwoordig vaak nog een betere keuze als je zelf niet met een toestel overweg kan :j Ik dacht een professionele fotograaf te hebben, iemand die wist waar ze mee bezig was en ze leuke plaatjes kon leveren (prijzen liggen hetzelfde als mensen waarvan ik wél weet dat ze goede resultaten boeken dus ik had er vertrouwen in ... Prijzen zeggen dus niks.), dit omdat het een kerstcadeau was en we dan wel echt leuke foto's van de paarden wilden, niet de foto's die we zelf ook wel konden maken. Die laatste soort hebben we dus gekregen .... had ik niet verwacht ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:32

Ik zou haar vanavond een mailtje doen(of bellen als je haar nummer heb) zeggen dat je het volledige bedrag(en dat vind ik niet meer dan terecht) voor zondag terug wil hebben op jou rekening. En dat je anders haar naam en site hier op bokt gaat zetten, en juridische stappen gaat ondernemen.. Dit is gewoon te gek..

Edit: bel dan wel eerst even je rechtsbijstand. Om na te gaan of je ook echt wat kunt. Dreigen met iets wat je niet waar kan maken is ook niet handig natuurlijk :7
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:35

Misschien moet je eerst even toestemming vragen aan het mod-team, voor je daar problemen mee krijgt (heb ik ook al eens gehad, al was dat wel in een andere situatie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:36

Een mail was ik van plan :j Dan heeft ze ook nog eens alle gegevens bij elkaar en kunnen er geen excuses komen ofzo (dat ze het rekeningnummer niet had of weet ik het).

Maar jij vindt dat het volledige bedrag dus moet kunnen? Dus gewoon inclusief vervoerkosten enzo? Omdat het dus zolang duurt?

(ik zou zelf ook gewoon liefst alles terugzien hoor, maar ik weet dus niet wat in deze gevallen kan gevraagd worden zeg maar, vandaar ;) ).

@ SSDesign : bedankt voor de tip, zal hun zeker eerst contacteren dan :j :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:37

SSDesign schreef:
Misschien moet je eerst even toestemming vragen aan het mod-team, voor je daar problemen mee krijgt (heb ik ook al eens gehad, al was dat wel in een andere situatie).

het is wel ervaring uit de eerste hand, dan mag het weer wel...

TS, ik hoop echt voor je dat er verandering in komt, maar gezien de verstreken tijd ben ik bang....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:39

[***] schreef:
Een mail was ik van plan :j Dan heeft ze ook nog eens alle gegevens bij elkaar en kunnen er geen excuses komen ofzo (dat ze het rekeningnummer niet had of weet ik het).

Maar jij vindt dat het volledige bedrag dus moet kunnen? Dus gewoon inclusief vervoerkosten enzo? Omdat het dus zolang duurt?

(ik zou zelf ook gewoon liefst alles terugzien hoor, maar ik weet dus niet wat in deze gevallen kan gevraagd worden zeg maar, vandaar ;) ).

@ SSDesign : bedankt voor de tip, zal hun zeker eerst contacteren dan :j :)

Ik zou gewoon alles terug vragen, Je hebt zo lang moeten wachten en als nog geen resultaat gekregen. Ze heeft vele beloftes gedaan en ook daar is niets van terecht gekomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:40

ik zou de vervoerskosten laten voor wat het is, zij heeft die kosten wel moeten maken, maar over de rest zou ik idd maar eens opheldering vragen... Want dit kan zo niet :n

oja. misschien handige link :)
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ervaringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:47

Oh, dank je wel, ga ik eens doorlezen :j :)

Ik denk trouwens dat opheldering vragen tijdverlies is, die opheldering krijg ik toch niet ... als ik al een e-mail terugkrijg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:49

Tsja, als ik naar de andere kant van NL ben gereden voor een opdracht maar vervolgens geen foto's aflever, zou ik ook niet van de klant verwachten dat 'ie wel mijn reiskosten zou betalen. Immers: ik lever mijn werk niet af, die verantwoordelijkheid ligt bij mij. Ik denk dat Sabine al heel coulant is door de reiskosten te willen vergoeden eigenlijk...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:50

Daar sluit ik me geheel bij aan, Nouks.
Ik snap echt niet dat mensen dit laten gebeuren... oei, wel héél erg slecht voor je naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:50

Nouks schreef:
Tsja, als ik naar de andere kant van NL ben gereden voor een opdracht maar vervolgens geen foto's aflever, zou ik ook niet van de klant verwachten dat 'ie wel mijn reiskosten zou betalen. Immers: ik lever mijn werk niet af, die verantwoordelijkheid ligt bij mij. Ik denk dat Sabine al heel coulant is door de reiskosten te willen vergoeden eigenlijk...

Idd mijn gedachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:51

Nouks schreef:

daar heb je idd wel een punt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:53

Jullie maken het me wel niet makkelijk hé, welk bedrag moet ik er nu opschrijven? :P

Persoonlijk wil ik gewoon het volledige bedrag terug, puur omdat het al zolang zo'n gedoe is, en gevoelsmatig zou het beter zitten dat gewoon alles terug op de rekening staat ... Maar ik weet natuurlijk niet wat realistisch is om te vragen omdat ik verder in het wereldje niet thuis ben ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:53

Ik zou het heel realistisch vinden als je het volledige bedrag terug zou vragen... Vraag je minder dan dat terug, is dat zeer coulant :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:56

Je zou nog even kunnen kijken of er ten tijde van de fotoshoot algemene voorwaarden van de fotograaf van kracht waren, waar bepalingen in staan over garantie en tevredenheid.
Want als dat het geval is, ben je daar nog wel aan gebonden. ;)

Je kunt dan best meer eisen, maar de fotograaf in kwestie kán zich dan gewoon beroepen op de geldende voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:17

Er zijn geen algemene voorwaarden (wist ik veel :+ ), die waren er toen niet en staan er nu ook nog niet .. Ook in het e-mailverkeer staat niks over wat bij niet tevreden en dergelijke ..