Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lusitana schreef:Nou niet om het een of ander, maar dit lijkt erg op wat mij meerdere keren is overkomen. Eerst een ring. Toen dacht ik nog dat een muis die had meegenomen, ware het niet dat hij maanden later op dezelfde plek terug kwam en het lijkt me stug dat een muis iets terug gaat leggen.
Vorig jaar raakte mijn moeder een zware schakelarmband kwijt in mijn huis. Nu woon ik in een piepklein huis met zeer weinig meubels dus veel plek waar het heen kan verdwijnen is er niet. Een jaar later net voordat ze weer op bezoek zou komen, sta ik voor de kachel, ik draai me om en de armband ligt schuin achter me. Er is geen enkele verklaring voor. Onlangs is er een vork verdwenben, die is nog niet terug. Maar gezien het feit dat de andere dingen wel terug zijn gekomen, zou ik zeggen er is nog hoop.
Persoonlijk denk ik aan een "leen spook" die schijnen te bestaan. Maar een vriendin van mij zegt ook altijd :"Wat het huis neemt, geeft het ook weer terug" en dat is dus ook meestal wel zo. Vroeger of later komt het weer voor de dag.
Terwijl ik er echt al zovaak had gekeken, maar dus toch over het hoofd gezien?
, hoop ik.
hestejente schreef:dutchy_ schreef:Dat van een leenspook lijkt me niet logisch.
Wat moet een spook met een mobiele telefoon? Hij heeft er ook nog niet mee gebeld blijkbaar, dus waarom zou hij hem dan lenen?
Zo'n spook handelt niet uit eigenbelang. Hij wil je wat duidelijk maken
? Naomi_Luka schreef:Misschien wil je het niet geloven maar ''geesten'' kunnen álles verplaatsen.
Zo, ik denk een jaar geleden, mijn nicht werd gestoord in de nacht door een ''geest'',
De ''geest'' gooide zo'n rammel instrument op haar hoofd!
Het kon ook geen windvlaag zijn geweest, dat ding is loodzwaar.
En eraf vallen is ook geen mogelijkheid want hij lag er duidelijk hélemaal op.
Geloof het of niet, deze verhalen bestaan
Maar ik heb altijd dat ik iets kwijt ben dat ik het of op de makkelijkste plekjes heb gelegd óf in mijn hand heb ofzo
meteen de dag erna al eigenlijk, omdat ik er van overtuigd ben dat ik hem niet meer terugvind.