Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:27

Mijn klanten komen niet op kantoor dus echte 'missers' kan ik niet maken maar ik vind ook bv flipflops niet zo. Dan denkt onze receptioniste ook dat dat best kan en een andere afdeling van ons bedrijf ontvangt wél leveranciers en adviseurs.

Ik vind de én, én combi niet zo. Dus bvb een korte rok met korte mouwen. Dan ga ik voor een pantalon met korte mouwen en een rok met lang of driekwart. Ook prive doe ik dit nooit mede ter voorkoming van een ordinair voorkomen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:27

Haaa, wat een leuk topic!
Ik ben fan van treggings (zwart en zomers ook wel wit) met een leuke tuniek of een net jurkje erop. Esprit is inderdaad wat nietszeggend, maar toch hebben ze wel leuke basics (met name van de Educated-lijn).

Ik heb bijna elke dag een jurk/rok/lang tuniek aan met een jasje of vestje erover en een leuke ketting. Als ik geen afspraken heb, nog wel eens een nette spijkerbroek oid. Heb dan ook een flinke collectie jurken in de kast (van H&M en Mango tot DEPT en Steps), waar ik altijd erg blij van word! :D

Plastic schoenen komen er bij mij ook niet in! :n

Boomerang

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:30

Ha, Anoeska, wij een beetje hetzelfde ;)
Ik praat ook zo, heb van mijn ouders geleerd correct een wijnglas vast te houden ( ohhh, afknapper sommige dames!!!), kan een pasje stijldansen etc etc.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:36

Volgens mij is het alleen een afknapper als je zoiets belangrijk vindt. Kan me over dat soort dingen echt niet druk maken := :=

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:44

manzano schreef:
Volgens mij is het alleen een afknapper als je zoiets belangrijk vindt. Kan me over dat soort dingen echt niet druk maken := :=

Zal te maken hebben met de periode dat ik in Frankrijk naar school ging ( ik heb nog ouderwetse etiquette les gehad daar) en later daar studeerde en werkte. Mijn core werkzaamheden liggen nog steeds daar, dat soort kleine dingen zijn daar wel erg belangrijk. Dus het valt me hier in NL altijd zo op, can't help it ;)

Oude topic onderwerp, Dept vind ik ook een leuk merk :j. Wel snel meisjesachtig dus meer voor prive als zakelijk gebruik in mijn geval.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:45

Leuk topic dit!

Ik heb zelf nog weinig echt zakelijke kleding in de kast hangen, ben nog steeds op zoek naar een mooie zwarte pantalon, maar vind die maar eens met enorm lange benen ^)
Dus nu is het maar creatief doen, zoals bijv. morgen, dan krijgen we 'hoog' bezoek op kantoor, dus iedereen in pak...ga denk ik maar creatief doen met een nette rok (over de knie) met panty en mn pumps, hopen dat dat dan niet te koud is :D en dan een nette trui erop, zie ik er ook netjes uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:49

Anouska, ik heb ook de Gooise R, werk in het Gooi en woon er net naast :+ , heb ook netjes wijn leren drinken met de hand níet om het glas zoals zoveel mensen doen... maar mijn ouders waren tegelijk ook heel makkelijk, leven zelf onder het mom 'doe wat je leuk vindt, draag waar je je lekker bij voelt'. Dus qua kleding heb ik niet echt een opvoeding gehad. En tijdens mijn pubertijd was ik dol op 'skaterkleding', dus wijde broeken enzo, als ik achteraf foto's zie denk ik :o :o :o hahahaha!

Zelf merk ik wel dat ik het prettig vind om op hakken te lopen tijdens het werk (doe toch zittend werk :+ ) maar nette platte laarzen of schoenen zijn ook prima.

Ik heb geen dingen die ik nooit meer draag naar het werk. Oude truien etc. droeg ik toch al nooit :n ja naar de paarden, maar verder niet...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:57

Hier nog een zakenchicky..;

Vaak pumps (my feet are killing me then), zwart, grijs, wit.. 10 centimeter... vindt ik net wat mooier dan 8 of 6.
Ik kan dan kiezen voor een Taupe kokerrok, zwarte legging (tatoeages die niet zichtbaar mogen zijn), en een zwarte blouse waarvan net dat knoopje open staat, maar er wel een truitje onder.
Daar geen sieraden bij wegens de al opvallende taupe rok.

Zwarte nette broek van H&M, zwarte pumps, spierwitte blouse, blouse net net strak genoeg in de broek. Deze broek is het net wat hogere-dan-gewend-model en maakt het klassiek maar snel saai. Dus een rijtje zilveren dunne armbanden.

Grijze nette broek H&M, bijpassende giletje H&M, witte blouse. Met deze 3 dingen kan ik eindeloze combi's maken.
Alleen zitten er altijd zwarte schoenen onder.

Verder ben ik ook weleens ''gewoon'' casual.
Dieselsportschoenen ( paars met wit), skinny jeans en een truitje met een vestje.
Pumps met een spijkerbroek en een zwart truitje en wit of zwart vestje.

Zelfs soms heb ik zooo geen zin, dan worden het of de vage groen kleurige shabbies van grote vriend Fred de la brett-nogwat over een skinny met een bovenkant wat ik als eerst kan vinden....

* En ja, ook ik hecht aan etiquette... Hou, idd, je wijnglas correct vast, niet schelden als dame in het gezeldschap van anderen, en dames, zorg ervoor dat je op hakken loopt waar je op kan lopen.... ARGH!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:01

Ohh dat laatste is idd vreselijk! Dat ze op te hoge hakken lopen :') Geeeen gezicht.

Ik vervloek overigens wel regelmatig de Amsterdamse bestrating als ik op (smalle) hakken loop. Wat een ellende haha.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:02

manzano schreef:

Ik ook niet, maar ik drink überhaupt geen wijn; alleen bier :D

Overigens geloof ik wel dat wij Nederlanders de plank qua mode en etiquette toch al snel misslaan, maar ook daar kan ik me niet druk om maken.

Nooit meer dragen naar kantoor is dus een jeans. Dat mag hier gewoon niet. Zit hier nu wel met een zwart, redelijk sportief vest zelfs; grijze pantalon en een grijs shirt met daaronder weer een zwart hemdje. En dan noemde een collega me vandaag nog fleurig :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:05

Ik weet wel hoe het hoort, maar ik hou m'n wijnglas toch heel vaak vast aan het glas ipv de steel. Vind dat laatste echt verrot drinken en als er toch niemand op let dan doe ik gewoon waar ik zelf het fijnst vind.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:07

manzano schreef:
Ik weet wel hoe het hoort, maar ik hou m'n wijnglas toch heel vaak vast aan het glas ipv de steel. Vind dat laatste echt verrot drinken en als er toch niemand op let dan doe ik gewoon waar ik zelf het fijnst vind.

Amen!

:D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:03

Kiwipitje schreef:
Mango vind ik dan weer wel echt leuk. Ja dat bedoel ik van de SPS. Van die kleding met allerlei frutseltjes enzo :).

Ze hebben idd wel frutseltjes, maar bij de pakken valt dat reuze mee hoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:28

Iell, frutseltjes!

Wat ook iell is: toen ik vanmiddag uitlogde en richting huis vertrok zag ik de schoenen van een collega :oo Mens gaat vaak in het zwart/donkere kleuren en op zich wel acceptabel gekleed (is redelijk gezet indovrouwtje) En dan met witte gympen eronder. Menn... gelukkig zag ik het pas aan het einde van de dag, kon me nog net inhouden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:14

Degen die Nan heeft genoemd ... Wat doe je me aan. Duurder dan boss ( jasjes van 500 euro zag ik) maar ooooooooh wat mooi en toch zakelijk. Ik ben verkocht ( dus toch dank voor de tip ... Dit wordt een duur weekend ;) )

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:48

Oeh zie erg mooie dingen voorbij komen. Ik zal komend jaar ook aan de nette kleding moeten, al hou ik daar ook wel van. Maar wat vinden jullie nou mooie zakelijke schoenen. Ik hou zelf erg van pumps maar met het Nederlandse weer is dat in de winter niet heel praktisch, maar ik vind het lastig om chique maar wel moderne laarzen te vinden (ben pas 20). Iemand wat voorbeelden, of hebben jullie ook in de winter pumps aan?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:12

Ik heb vandaag ook pumps aan gehad hoor, gewoon met een kousje erin! Zit toch binnen dus dat kan prima (zwarte pump, zwart kousje, zwarte broek). Verder heb ik ook lang gezocht naar mooie zwarte laarzen met hak, maar uiteindelijk vorig jaar gevonden bij Dolcis. Daar heb ik nu ook zwarte suede laarzen (zonder hak) tot net onder de knie vandaan, staat ook mooi (vind ik)!

Verder draag ik ook best vaak enkellaarsjes. Modern, maar toch netjes.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:24

Ik drink geen wijn op kantoor / met klanten dus pak gerust met m'n hele hand het glas vast :))

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:27

_Noor schreef:
manzano schreef:

Amen!

Idem, ik raak wel binnen met mijn talent. Niet of ik wel of niet mijn wijnglas aan de steel vastneem.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:34

Kiwipitje schreef:
Ik drink geen wijn op kantoor / met klanten dus pak gerust met m'n hele hand het glas vast :))

Haha ook dat.

Als je dan zo'n net pak/kleding aan hebt doe je dan ook een nette jas aan? Ik vind dat zo lastig, want moet deels met de fiets (vind ik sowieso onhandig met nette kleding, maar goed). Dus wil dan eigenlijk een lekker warme/waterdichte jas. Maar dan kom je vaak uit op de sportieve modellen ipv de "nette".

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:38

Bij een klant wel, anders gewoon ski-jas :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:41

Nou ja, ik hoef nooit naar klanten ofzo, dat scheelt. Maar vind het zo'n suf gezicht helemaal netjes en dan met zo'n jas := :=
Maar ja, het moet wel praktisch blijven natuurlijk ;)

Al ga ik met echt slecht weer vaak met de tram, want een doorweekte "wollen" broek lijkt me ook niet echt ideaal :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:42

Ik heb de perfecte jas ervoor, zal straks is een foto zoeken :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:47

manzano schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik ben ook niet ordinair te krijgen. Had van de zomer witblond haar en toen wou het alleen lukken met een panterbikini die bijna in m'n kont kroop en knalroze barbie nagellak :j. En zelfs dat was een mislukte poging.

_O- :)) (ik ben te visueel ingesteld voor dit soort posts :)) )

ik krijg oh oh cherso beelden voor me :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:50

manzano schreef:
Ohh dat laatste is idd vreselijk! Dat ze op te hoge hakken lopen :') Geeeen gezicht.

Ik vervloek overigens wel regelmatig de Amsterdamse bestrating als ik op (smalle) hakken loop. Wat een ellende haha.

ja echt he... vreselijk bijv de dam :=

en idd, als je er niet op kan lopen doe het dan niet die hakken :D