Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:04

De basisverzekering is bij iedere verzekeraar hetzelfde. Dus dat betekent dat de pil niet vergoed wordt uit het basispakket als je 21 jaar of ouder bent. Bij welke verzekeraar dan ook.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:16

Sowieso valt het -deels- onder je eigen risico, dus betalen doe je er toch al wel voor via die omweg..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:29

Mocht je nou de basiszorg bij een andere verzekeraar nemen dan je aanvullende?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:27

Bij Independer komt bij mij Ohra eruit, maar ik lees niet zo'n goede ervaringen over Ohra. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Lees veel over slechte bereikbaarheid en onhandige manieren van declaraties indienen.
Zit nu bij Zilveren Kruis en ben daar erg tevreden over, maar hij wordt wel erg aan de prijzige kant 125 euro komend jaar. Bij Ohra zou het 109 euro worden. Vind ik opzich wel een groot verschil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:31

Een aantal jaar geleden was ik erg ontevreden over OHRA... maar goed, dat kan al helemaal veranderd zijn. Dus mijn ervaringen zijn niet heel erg relevant meer als het over OHRA gaat.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:34

En Delta Lloyd? Die heb ik ook nog gevonden die ook nog een leuke premie heeft.
Hebben jullie trouwens wel eens verzekeringen afgesloten via Independer? Je krijgt dan extra korting namelijk. Maar ik neem aan dat dat alleen voor het eerste jaar is?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:41

Maar goed dat ik dit topic weer voorbij zag komen, aangezien ik nog mijn verzekering op moest zeggen :+ Ik heb alleen nog niets vernomen van mijn nieuwe verzekeraar... Ik zit nu ziek thuis, maar dan ga ik morgen maar weer langs HR om te vragen hoe het zit! Twee weken geleden ook al gedaan :O

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:42

Ik heb me aangemeld bij Anderzorg en voor mijn vriend doe ik het vanavond. :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:45

Ik ben heel vroeger ook verzekerd geweest bij Anderzorg! Altijd correct met declaraties :j

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:46

Zit via Independer collectief bij VGZ en ga komend jaar 273,- p/m betalen waar nog 10% korting vanaf gaat. Dit is voor 2 volwassenen en op 1 persoon gezinspakket afgesloten ivm orthodontie e.d.
Als ik via mijn werkgever collectief bij het Zilverenkruis ga, betalen we 248,- incl. korting dus voor mij heeft het weinig zin om over te sluiten. Daarnaast betaalt VGZ erg snel de declaraties uit en dat is ook erg prettig. Tuurlijk zou goedkoper welkom zijn, maar met een gezin met kinderen hebben we nu eenmaal de aanvullingen nodig.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:48

Ik heb de TakeCareNow van Agis zorgverzekering, speciaal voor jongeren.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:23

er bestaat toch ook een zorgverzekering waarbij je alles zelf kan samen stellen?
Wat voor mij belangrijk is 100% vergoeding fysio zeker 25 behandelingen, en verder anticonceptie en rond de 400 tandartskosten.
That it :D maar heb steeds andere "zooi" erbij en ben dan rond de 145 euro kwijt |(

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:19

Ik ben zojuist ook overgestapt naar Univé Zekur. Was voor mij de goedkoopste. (heb alleen tandarts t/m 500,- nodig en een paar fysiobehandelingen. Als iemand mijn code wilt voor € 12,50 korting dan kun je mij een pb sturen.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:47

Ik heb a.s. vrijdag een adviesgesprek met iemand van Promovendum. Zit nog wel met een aantal vragen. Iemand anders hier die ook iets wil weten?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:54

Zekur heb ik ook voor gekeken, totdat ik zag dat je geen vrije zorgkeuze had en dus naar een toegewezen ziekenhuis moet (1 per provincie) en daar zit ik niet op te wachten. (dit geldt overigens niet voor spoedeisende hulp natuurlijk)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:20

auk schreef:
En Delta Lloyd? Die heb ik ook nog gevonden die ook nog een leuke premie heeft.
Hebben jullie trouwens wel eens verzekeringen afgesloten via Independer? Je krijgt dan extra korting namelijk. Maar ik neem aan dat dat alleen voor het eerste jaar is?

Delta Lloyd/OHRA/CZ is een grote club, dus wat dat betreft maakt dat niets uit. :D

Ik blijf maar bij Anderzorg, dat is de goedkoopste zonder harde sturing. Wel vind ik de kosten behoorlijk gestegen dit jaar. Maargoed, 5 jaar geleden was ik particulier veel meer kwijt, dus tja.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:06

Bij Zekur van Univé kun je gebruik maken van de Pil Express.

Citaat:
Als je de pil via de Pil Express bestelt, vallen de kosten hiervoor buiten het verplicht eigen risico van € 170,- voor verzekerden tot 21 jaar. Maak je voor het bestellen van de pil gebruik van een reguliere apotheek, dan geldt slechts beperkte vergoeding. Je betaalt 20% van de kosten tot een maximum van in totaal € 500,- per verzekerde per kalenderjaar.

Maar ik vraag me af of je dan een andere pil krijgt, waar zij gebruik van maken of dat je je eigen 'merk' pil kan houden.

* Heeft iemand hier trouwens ervaring mee?

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:10

Sorry ik had even verder moeten lezen :o .

Citaat:
Voor de vergoedingen van de pil past ZEKUR het preferentiebeleid toe. Preferentie betekent letterlijk voorkeur. Bij geneesmiddelen wil dat zeggen dat er voorkeur is voor lagere geprijsde geneesmiddelen. ZEKUR kan binnen een groep van gelijke anticonceptiemiddelen (met dezelfde werkzame stof) een voorkeursmiddel aanwijzen. Deze voorkeursmiddelen kun je terugvinden in het Reglement farmaceutische zorg Univé.
Dit kan betekenen dat de Pil Express je een ander merk pil stuurt, dan je gewend bent. Uiteraard bevat deze pil wel dezelfde werkzame stoffen als je huidige pil.

Maar iemand wel ervaring met de Pil Express?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:33

doom schreef:
er bestaat toch ook een zorgverzekering waarbij je alles zelf kan samen stellen?
Wat voor mij belangrijk is 100% vergoeding fysio zeker 25 behandelingen, en verder anticonceptie en rond de 400 tandartskosten.
That it :D maar heb steeds andere "zooi" erbij en ben dan rond de 145 euro kwijt |(

Dit is exact wat ik zoek. Fbto is volgens mij het voordeligst. Onder de 145. Ik zit er nu 2 jaar bij en het bevalt prima.
Check die maar eens. Voor fysio de goedkoopste.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:33

Nou ik denk dat ik ook naar FBTO ga overstappen (ik blijf aan het wisselen :D) niet duur en kan ik toch mijn fysio erbij pakken voor een niet al te hoge bijdrage. Gaat me bijna 27 euro per maand schelen met nu. Nogal de moeite dacht ik zo.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:43

heb een mail ontvangen voor korting bij zorgverzekering kiemer!
ken ze niet, maar ga 115 euro per maand betalen en ben dan best goed verzekerd voor mijn doen.
ben zwanger en krijg verloskunde en alles volledig vergoed, nou dat is best een hoop :D

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:47

Ik heb onlangs ook een hele studie gemaakt van mijn nieuwe zorgverzekering, omdat ik ook een hele hoop zou moeten gaan betalen volgend jaar (bij Zilveren Kruis, zonder collectief.)
Een tip: kijk op http://www.zorgkiezer.nl of http://www.independer.nl. Op deze sites kun je niet alleen redelijk gemakkelijk uitzoeken wat de juiste prijs/kwaliteit verhouding is, maar kan je ook flinke kortingen krijgen als je via hen 'boekt' (soort collectief). Via via kwam ik ook op deze site: http://www.unitedinsurance.nl Dit is een soort collectief; via deze site kun je een flinke korting krijgen op je Delta LLoyd verzekering (daar ben ik nu dus ook op overgestapt).
Nog een tip: bedenk goed of je natura of restitutie verzekerd wilt zijn. Restitutie is meestal iets duurder, maar dan kun je wel zélf kiezen door wie/welk ziekenhuis je behandeld wilt worden. (Bij natura beslist de zorgverzekeraar.) (Google maar even of kijk Radar van vandaag op Uitzending gemist :P)
Ok, dit is wel de saaiste post die ik ooit op Bokt gepost heb, maar moest jullie ff inlichten, haha! Verder is dit ook niet mijn favoriete onderwerp, maar ben blij dat ik het nu voor mezelf geregeld heb (wat een gedoe, bah).
Succes!!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:12

Ik heb zojuist mijn zorgverzekering voor 2011 afgesloten bij FBTO. Heb speciaal gelet op de ziekenhuizen aangezien ik daar bij Zekur bijna de mist mee inging :D
FBTO heeft ook een contract met het ziekenhuis bij ons in de buurt, erg prettig dus! Kon daar trouwens ook niet kiezen tussen natura of restitutie. Waarschijnlijk omdat ze met bijna alle ziekenhuizen een contract hebben afgesloten. Maar ik ben ook blij dat ik eindelijk besloten heb, werd er helemaal simpel van!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:18

Wij waren ook naar Zekur aan het kijken, maar om dezelfde reden als auk zijn we daar van afgestapt. Nu gekozen voor ZK met collectiviteitskorting, 73,70 euro pppm.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:32

Maar Veerle dan heb je een hoog eigen risico en geen extra vergoedingen?
En wat is ZK?