Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cinnepin schreef:Nou ik ben dus gistere naar Derek Ogilvie geweest, en ik moet zeggen ik was echt ontroerd.
BigBen schreef:Derek Ogilvie is een bedrieger, een leugenaar, en een pathetisch ventje.
In 2008 nam Ogilvie deel aan een test die werd opgezet door James Randi.
Bij bewijs van paranormale gaven kon hij 1 miljoen dollar verdienen.
In werkelijkheid viel hij compleet en hopeloos door de mand.
Hier een linkje. Spannend : http://www.youtube.com/watch?v=iZq-ly3n1ew
BigBen schreef:Derek Ogilvie is een bedrieger, een leugenaar, en een pathetisch ventje.
gohya schreef:Ik heb echt nog geen bewijzen gezien hoor! Of bedoel je dan dat er één ding gebeurd en dat dat vervolgens wordt toegeschreven aan paranormaliteit? Ik vind namelijk pas dat iets bewezen is als het onderzocht is op een grotere groep, en niet als het toevallig één keer lukt.In de paranormale wereld kan je geen echte bewijzen vinden,omdat het een 'onverklaarbaar' wereldje is.En áls er iets "bewezen" kan worden dan zegt men dat het toeval is.Maar toeval bestaat niet,zegt 'men'.
BigBen schreef:Waarom is Derek Ogilvie een bedrieger? Kan helaas geen filmpjes kijken, maar ben erg benieuwd! Hebben ze hem iets laten doen wat vervolgens niet lukte of wat moet ik me er bij voorstellen? Vind het op tv altijd wel indrukwekkend, maar het is maar tv en dan is het zo gemakkelijk om zoiets te faken.Derek Ogilvie is een bedrieger, een leugenaar, en een pathetisch ventje.
Ayasha schreef:Dan begrijp ik inderdaad jouw standpunt en dat van BigBen. Iedereen zou er eentje goed kunnen raden.Ze gaven een kind 10 voorwerpen in een willekeurige volgorde (elk voorwerp had een "nummer" en het kind moest balletjes uit een zakje halen om te bepalen in welke volgorde de voorwerpen kwamen) en als Derek er zes goed kon hebben dan kreeg hij een miljoen. Derek had er 1tje goed.
Ayasha schreef:Ze gaven een kind 10 voorwerpen in een willekeurige volgorde (elk voorwerp had een "nummer" en het kind moest balletjes uit een zakje halen om te bepalen in welke volgorde de voorwerpen kwamen) en als Derek er zes goed kon hebben dan kreeg hij een miljoen. Derek had er 1tje goed.
Alstie dat kon, had ie dus kunnen weten welke voorwerpen het kind vast had. Heeft niks met de lotto winnen te maken. In een lotto zit geen menselijke factor waarmee te communiceren valt die de nummers al weet.
gohya schreef:Waarom? Daar was in het andere topic al een soort discussie over. Ik wil best hier een discussie voeren, maar ga geen willekeurige sites doorploegen. Mensen moeten hun eigen argumenten onderbouwen, dat hoef ik niet voor ze te doen.@Kiwipitje
Dan moet je de site eens bekijken van "Skepsis".
Deze stichting doet onderzoek naar het Paranormale.
gohya schreef:Wat voor soort test zouden ze dan bij hem moeten doen? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Het is wel heel gemakkelijk om te zeggen dat dit geen goede test is natuurlijk. Het is maar één test, maar meer onderzoek is er naar de persoon Derek Ogilvie volgens mij nog niet gedaan, of wel? Dat wat je op tv ziet is namelijk té makkelijk te manipuleren.Dit was de test?
Nou dit heb nix met paranormaal te maken!
Als paranormale mensen dit foutloos kunnen ,dan winnen ze elke lotto!
Nee sorry dit noem ik geen echte test.
Ayasha schreef:Als hij zelf beweert dit te kunnen en hij faalt maakt dit het verhaal al een heel stuk anders inderdaad. Dan lijkt het erop dat hij inderdaad een bedrieger is.Dat is anders wel wat Derek Ogilvie beweerd te kunnen. Hij beweerd telepatisch te kunnen communiceren met baby's en kinderen.Alstie dat kon, had ie dus kunnen weten welke voorwerpen het kind vast had. Heeft niks met de lotto winnen te maken. In een lotto zit geen menselijke factor waarmee te communiceren valt die de nummers al weet.
Ayasha schreef:Dat beweerd hij inderdaad zelf. En hij heeft er een Jaguar door onder zijn kont... Dan zou ik ook janken als mensen me niet meer geloven en dat mijn enige manier is om 't leventje vol te houden.
Door die vergoeding wordt dat soort mensen "afgeschrikt" en heb ik nu dus enkel nog mensen die op een normale manier kunnen doen.
Heb geen scheld PB meer gehad sinds dus werken doet het iig wel. Buiten dat zeg ik nergens dat hij het niet mag vragen. Als hij het kan krijgen dan moet ie het doen. Ik zeg enkel dat ik me kan voorstellen dat ie dan zovaak jankt dat mensen hem niet geloven. 
Was het maar, heb laatst eentje gezien die ik gerust onder mijn kont wil hebben.
Ik doe thans genoeg readings maar kvermoed dat ik er amper mijn internet van betaald zou krijgen
Als je er een Jaguar van kan kopen... Dat lukt menig normaal mens nog niet na jaren werken dus die gast zijn gemiddeld maandloon zonder gewone job is al hoger dan het mijn, en ik word écht niet slecht betaald.... Dus IMO heeft ie der een heel leuk zaakje van op gezet na zijn faillisement..... Nu mag die hoor, hij doet maar op, kan me gewoon voorstellen dat ie dan inderdaad gaat janken als men "bewijst" dat hij niet hoger scoort dan elk ander mens.
En neen, ik zou daar niet mee akkoord gaan. Ik heb mijn job om van te leven. Denk je serieus dat ik niet meer zou kunnen krijgen dan de prijs die ik vraag?
Denk dan nog maar een keer.
Maar dat wil ik simpel weg niet, ik wil er niet op verdienen. Maar ik vertik het ook om uitgescholden te worden voor het vuil van de straat omdat ik geen tijd heb.
En neen, ik zou niet op tv willen. Ik ben niet op zoek naar 15 minutes of fame...
En dat heeft niets met lef te maken. Heb simpelweg geen zin om "verplicht" te zijn het te moeten doen. Als ik nu geen zin heb gooi ik er gewoon een pauze tussen, maak ik af wat ik nog heb staan en ik begin weer wanneer ik wel zin heb.
Zolang je me der niet ál te veel mee lastig valt (lees: ik wens niet gestalked te worden
) doe je wat je wil. Maar ik verlies er ook niks mee als men me niet geloofd....