Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:37

ik denk dat het in de volksmond snelwerkende AD genoemd word. Ik kreeg risperdal omdat het snel werkte, maar officieel is het een anti psychoticum.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:42

Gefeliciteerd met jullie zoontje :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:43

Gefeliciteerd :) maar er ondanks alles iets moois van, en volgens mij komt dat helemaal goed :(:)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:23

Jeetje wat een verhaal, wat ben je dapper en krachtig, wat is dit ont-zet-tend moeilijk voor jou!
Denk ook aan jezelf hè, wat is dit zwaar voor je, tranen in m'n ogen!
Ik hoop zo dat hij de strijd gaat winnen!

Gefeliciteerd met jullie zoontje!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:59

Bedankt allemaal!

Jilleroo, bedankt voor de naam van het medicijn.
Vandaag te veel bezig om er zelf naar op zoek te gaan,
zijn er nog meer mensen die zoiets gebruikt hebben
en mij er de naam van kunnen geven?

Vanavond weer een update.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:00

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje!

Voor goede medicijnen en juiste dosering kun je denk ik beter terecht bij een psychiater ipv huisarts. Psycholoog mag voor zover ik weet geen medicijnen uitschrijven, psychiater wel.

Heel makkelijk gezegd, maar probeer ook een beetje aan jezelf te denken anders ga jij er straks zelf aan onderdoor.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:18

Ten eerste wil ik je van harte feliciteren met jullie zoontje!

Ten tweede, wat een respect heb ik voor jou!!! Ik lees al een tijdje mee en wat mag je man blij zijn met je, dat je dit zo oppakt. Wat een goede, lieve en sterkte vrouw ben je zeg, met alle respect! Ik wil je heel veel sterkte wensen en probeer ook een beetje aan jezelf te denken! Maak er een goede dag vandaag van, jullie samen!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:22

Heel veel sterkte, en heel knap hoe je ermee omgaat!
Nog gefeliciteerd met je zoontje!

Een psycholoog mag indd geen medicatie voorschrijven, hiervoor moet je naar een psychiater.
Zij weten goed welke medicatie er voor geschreven moet worden.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 15-10-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:24

Risperdal is de merknaam , de werkzame stof is Risperidon , misschien handig om te weten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:25

Lipstick schreef:

Een psycholoog mag indd geen medicatie voorschrijven, hiervoor moet je naar een psychiater.
Kom er geregeld met cliënten

Om die reden zou ik dus inderdaad met een psychiater gaan praten. Die weet er veel meer vanaf dan een huisarts.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:40

jeetje wat heftig zeg! ik hoop dat het goed komt en dat jullie samen oud kunnen worden! heel veel sterkte.

gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:35

manzano schreef:
Lipstick schreef:

Kom er geregeld met cliënten

Om die reden zou ik dus inderdaad met een psychiater gaan praten. Die weet er veel meer vanaf dan een huisarts.

Ook dit wil ik benadrukken. HA weet er te weinig van i.m.o.. Ik wil niet weten hoeveel mensen AD/anti psychotische middelen/slaapmiddelen slikken zonder behandeling, gewoon omdat ze nooit een psychiater/psycholoog hebben gezien :\

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:55

Wat een goed idee om je man een brief voor jullie zoon te laten schrijven. Ik blijf hopen dat je man over een paar jaar zelf alles aan jullie zoon kan vertellen.

Dikke krachtknuffel.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:58

ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

En als je man het allemaal niet trekt en liever geen real-life hulp wilt, dan kan die deze site eens bezoeken:

www.hulpverlening.nu

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:09

van harte met jullie zoontje

maar meid je bent echt ongelofelijk sterk ik heb echt respect voor je
en hoop dat je man de goeie kant op gaat

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:33

Het is met geen woord te beschrijven hoe sterk ik je vind.
Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je man.

Zorg ook voor jezelf alsjeblieft.. :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:55

Ik ben normaal niet zo klef, maar bij jou heb ik zin om je een dikke knuffel te geven :o :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:01

Heb het hele topic gelezen en ik hield eventjes mijn hart vast toen ik een aantal pagina's geen reactie van je zag, niet kijkende van welke datum al die posts waren, allemaal dezelfde datum dus gelukkig!

Maar goh, jij bent echt ijzersterk zeg... Pfoe. Ergens wordt dit wel geëist van je voor je zoontje, je wil natuurlijk niet dat ie het merkt en alles haarfijn mee krijgt. Maar toch, joh, ik kan me geen voorstelling maken van hoe dit voor je moet zijn.

Ik moet zeggen dat ik in je meeste posts door vind schemeren dat je man het niet wil als hij er met zijn volle verstand bij is. Zoals hij zegt dat hij blij is dat er iemand bij is op zijn zwaarste momenten...
Hij heeft gewoon geen controle over zijn emoties en gedachten ofzo? Pffff, ik weet het niet, het lijkt me allerakeligst in ieder geval.

Hopelijk komen jullie samen tot een methode waardoor hij weer kan zien dat al zijn ellende over kan gaan. Ik hoop het ten zeerste voor je...

:(:)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:06

Heb net even je posten gelezen.. Ik zit echt met kippenvel dit te lezen. Heb n soort gelijk iets mee gemaakt, maar dan minder heftig (goeie vriend die er ook helaas zelf een einde aan heeft gemaakt..)

Meis wat moet jij je vreselijk voelen...het enige wat ik weet is dat ik je heel erg veel sterkte wil wensen. Jou, je zoon en je man.
Geniet van alles wat je nu nog hebt, en vergeet vooral niet om je zelf ook in de gaten te houden.

Heel veel sterkte, mocht je er behoefte aan hebben zou je me altijd mogen pben.

Liefs. :(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:54

Vanochtend samen ons zoontje naar school gebracht.
We mochten tijdens het verjaardag vieren erbij blijven, dat was erg leuk.
Verder was het een wat onrustige dag, dus hebben we geprobeerd om bezig te blijven,
dat geeft ook wat afleiding en wat anders om over na te denken.
Vanavond zijn we met z'n drietjes uit eten geweest.

Ik heb inmiddels een psychiater gevonden hier in de buurt waar ik goede verhalen over hoor.
Daar ga ik maandag meteen achteraan, ik ga niet wachten op de huisarts.
Als die het er niet mee eens is, jammer dan.
Mijn man durft het niet goed aan om aan deze AD te beginnen, de begeleiding van de huisarts
is van het type zoekhetmaaruit in dit geval; als het fout gaat bel je de crisisdienst maar.

Morgen ga ik eens proberen om in zijn auto te rijden.
Die van hem is zo'n dikke grote auto met automaat, daar durf ik eigenlijk niet zo goed in te rijden.
Maar die zit voor hem wel een stuk comfortabeler, en omdat we toch al grensverleggend
bezig zijn kan dit er ook nog wel bij. Vooruit maar. :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:42

Wat vervelend zeg dat de huisarts niet doorpakt, maar des te knapper dat jij dat wel doet. En de aarzeling van je man om niet aan die AD te beginnen vind ik ook goed. Niet meteen het eerste het beste naar binnen gooien. Ik hoop dat jullie snel bij de psychiater terecht kunnen.

Succes met het automaat rijden :D Ik heb het ook eens gedaan... Echt je voet onder de stoel doen (je linker), want anders ga je op een bepaald moment heeeeeeeeeeel snel stil staan. En abrupt. Bij mij ging het uren goed voordat het opeens gebeurde. Ik moest keren en op dat moment schakelde de automatische piloot in mij zich in en wilde ik op de koppeling trappen die er niet is..... :D Was blij dat er toen niemand achter me reed, hahaha...

Ik vind het trouwens echt heel knap dat je nog elke keer hier updates schrijft. Sterkte en succes!

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:26

Pff... wat een aangrijpend verhaal en wat zijn jullie sterk en moedig! Ik hoop dat jullie snel de goede weg in dit 'doolhof' vinden en de juiste mensen/manier om jullie daarin te begeleiden.
Hou vol, hou moed, hou kracht.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 11:53

Hier weer even een update.
Gisteren heeft hij zijn brief geschreven aan onze zoon, hij heeft er bijna de hele
dag over gedaan en het was zwaar voor hem.
Ik mocht steeds een stukje lezen als hij even stopte.
Er stonden dingen in die in zijn jeugd gebeurd waren die hij zelfs mij nog nooit had verteld.
Hoeveel pijn hem dat had gedaan, en de uitwerking die het op zijn leven heeft gehad.
Hoeveel boosheid hij daarvan dagelijks nog meedraagt.
En hoe enorm veel liefde hij heeft voor zijn kind.
Het was erg emotioneel om te lezen, en ik krijg ook steeds meer begrip voor wat er allemaal speelt.
Als we maar met z'n tweetjes waren geweest was het gewoon niet eerlijk geweest om hem te vragen
om te blijven. Maar we zijn nu met z'n drieën en dat is alle reden om er extra voor te knokken.
Zelf heb ik een onbezorgde jeugd gehad, op het saaie af zelfs, maar ik ga me steeds meer beseffen
wat een gouden stabiele ondergrond dit me heeft gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:55

Enorm heftig Lasorda, ik hoop wel dat het schrijven van die brief ook wel therapeutisch heeft gewerkt voor hem... en dat hij er toch weer uitkomt, hoewel het zo'n klein sprankje hoop nog maar is voor jullie.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:59

Jeetje, wat heftig allemaal zeg!
Kan me goed voorstellen dat het zwaar voor hem was om deze brief te schrijven, maar ontzettend knap dat ie het toch heeft gedaan.