Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:02

San1978 : die is leuk!! :j heel subtiel!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:03

Nah, die is helemaal super toch?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:03

Ja hè? Dat vonden wij nou ook :D. Het was best wel even een punt waar we goed over na hebben moeten denken, maar zo bleef de 'schade' beperkt!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:11

Vind het echt niet vreemd dat mensen geen kinderen en vreemden (zoals bijv de onbekende partner van een toch wel goede vriend(in)) willen hebben. Zou dat ook echt niet vervelend of beledigend vinden.

Ik vond dat soort dingen zelf als kind trouwens ook helemaal niet leuk. Vaak veel te lang stil zitten. Eigenlijk niets te doen, vaak heel laat afgelopen waardoor alle kinderen aan het eind van de avond moe en chagerijnig waren en ik in de auto de hele terug weg ruzie had met mijn zussen. Nou zet mij maar bij opa en oma af, daar werd ik straal verwent kregen we frietjes of pannekoeken en mochten we naar bed als we me waren :Y)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:14

Ach, wat is nou het probleem om die kinderen thuis te laten? Het is ook helemaal geen plek voor kinderen. Wat ik me nog kan herinneren van alle feestjes ( dus ook verjaardagen, bruiloften en nog meer van dat soort dingen ) waar ik vroeger naartoe ben geweest was het in de regel altijd loei saai.
Op de bruiloft van m'n nicht, was ik elf. Door een fout duurde het ontzettend lang met het eten, zit je daar met een tafel kinderen tussen de 8 en 12 jaar die allemaal zitten te wachten op hun eten, dat gaat niet goed. Dan krijg je taferelen van hongerige kinderen die allemaal zitten te dreinen dat ze honger hebben en moe zijn en tot overmaat van ramp rent er ook nog een meisje tegen een glazen deur aan die eerst open stond en toen ze terug kwam dichtgedaan was. De bruid heeft op dat moment ook een paar tranen gelaten omdat het allemaal fout ging.
Zoveeljarig huwelijksfeest van mijn overgrootouders, jaartje of zes. Hele avond gefeest. Ik heb me het grootste deel van de avond verveeld want er waren amper leeftijdsgenootjes en na negen uur wil ik toch naar huis.
Verjaardag van m'n tante, negen uur 's avonds, jaartje of 10. Ik werd moe dus ik wilde naar huis. Mams zegt "laatste glaasje en dan gaan we" en vervolgens zit ik een half uur later nog op de bank, strontchagrijnig en iedere kans aangrijpend om te zeggen "Maaaa-haaam, wanneer gaan we nou-hou?!".
Zelfs op m'n zestiende nog, bruiloft van m'n halfbroer. Ik ben afhankelijk van mijn ouders om er weg te komen, dus ik moet de hele avond wachten tot mijn ouders eindelijk klaar zijn en dat duurt lang. En na een uurtje verveeld aan de bar hangen heb ik dat feest ook wel weer gezien.
Nee, als ik me al herinner hoe verschrikkelijk ik zo'n avondje "op je kont zitten, je chipjes opeten en wachten tot de grote mensen eindelijk klaar zijn met praten" vond dan wordt er voor mijn kinderen later echt een oppas geregeld. Daarbij is het ook gewoon de wens van het bruidspaar als ze zeggen dat ze dat niet willen. Ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als mij later gezegd wordt dat mijn kinderen niet welkom zijn, ik zou er absoluut respect voor hebben.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:12

San1978 schreef:
"Al is ons huwelijk voor ons heel speciaal, zo'n dag is voor kindjes verre van ideaal. Daarom raden wij alle papa's en mama's aan, om de kindjes naar de oppas te laten gaan".

Dat klinkt ook prima :j .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 16:33

odetteke schreef:
Ayasha schreef:
odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.

Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.

Dus ik zou mijn mening moeten veranderen omdat dit niet aan ieders verwachting voldoet?
Ik ben nog nooit een kind tegen gekomen die ik op mijn bruiloft wil hebben... hoe leuk, lief, schattig en opgevoed ze ook zijn. Ik wil ze gewoon niet op mijn bruiloft, klaar. :Y)
Ik kan een kind wel leuk vinden, maar dan hoeft hij er nog steeds niet bij te zijn...
Ook geen neefjes of nichtjes, wat dat betreft maak ik geen uitzonderingen.

Mij lijkt het dat je wel 1dag een paar uurtjes zonder je kind kan... al komt alleen maar de vader of moeder. Prima, ook geen probleem. Kunnen ze geen oppas regelen, ook geen probleem.
Ze doen er maar mee wat ze zelf willen, de mensen die ik niet wil missen op mijn dag zijn er sowieso.

Mijn bruiloft draait die dag en avond maar om 3 dingen.
Ons, mijn vader en de overige mensen die ik er echt bij wil hebben.
En van alle drie de punten weet ik dat het geen probleem zal zijn.
Ik heb mijn bruiloft niet voor niets vervroegd, en mede door de situatie van mijn vader wil ik dat deze perfect is... daar kan ik in mijn gedachtengang gewoon absoluut geen kinderen bij hebben :D
Alles is tot in de puntjes geregeld zodat ook mijn gasten de avond van hun leven hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:42

Ik moet zeggen, wij vonden het heerlijk om er kinderen bij te hebben :j Ik was zelf toen hoog zwanger en mijn nichtje van drie keuvelde overal lekker tussendoor. Die zat zelfs bij mijn moeder (ambtenaar van de burgelijke stand) op schoot toen zij tekende voor het huwelijk :D

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat je kinderen er liever niet bij hebt als je er niet zoveel mee hebt.

Maar ik had ook vrienden (nu niet meer, dat zal je zo begrijpen) die wilden dat ik langskwam en die vonden dat ik moest zorgen voor oppas. Leuk... maar de keuze ontstond; óf kinderen meenemen óf thuisblijven, want ik kon geen oppas regelen.

Deze 'vrienden' werden dus boos op mij dat dat mijn opties waren, want ik moest maar gewoon wat anders regelen dan :roll:

TS; ik ben blij dat je mensen iig de keuze geeft :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:44

c_alsemgeest schreef:
Dus ik zou mijn mening moeten veranderen omdat dit niet aan ieders verwachting voldoet?
Ik ben nog nooit een kind tegen gekomen die ik op mijn bruiloft wil hebben... hoe leuk, lief, schattig en opgevoed ze ook zijn. Ik wil ze gewoon niet op mijn bruiloft, klaar. :Y)
Ik kan een kind wel leuk vinden, maar dan hoeft hij er nog steeds niet bij te zijn...

Ik zou me toch vooral niet verdedigen ;) . Jullie feestje, jullie wensen :) .

Ik begrijp alleen een beetje uit jouw verhaal dat je paps zijn gezondheid niet helemaal okay is?! Vindt hij het dan niet juist fijn als alle kleinkinderen (jouw neefjes/nichtjes) erbij zijn? Of zijn het geen kinderen van "jouw kant"?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:44

odetteke schreef:
Ayasha schreef:
odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.

Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.

Honden en katten zijn ook kleine wezentjes met een eigen karakter waarvan de en leuker is dan de ander. En ik heb een emotionele band met mijn hond omwille van hoe ze is, haar karakter, net als met mijn paard, mijn broer en moeder dan weer omdat ze mijn hond is. Dus iedereen moet zijn bek houden en mijn hond mag overal mee naar toe?
En neen niet bleiten dat ik kinderen met honden vergelijk. Het gaat om het principe. ;) Dat ik iets leuk, lief, fantastisch vind betekent niet dat een ander dat maar moet vinden. En zelfs al zou je ze wel leuk vinden, dan betekent dat nog niet dat je ze overal bij wil hebben.

En ik vind kinderen niet leuk, ik vind ze alleen minder irritant als ze stil zijn maar leuk? Nope. Kan ik echt niet op brengen, dat is mening en persoonlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:50

Ayasha, als jij een van mijn beste vriend(inn)en zou zijn en jouw hond of kat is voor jou zo ontzettend belangrijk, dan neem hem vooral lekker mee. Dat is echt iets waar ik niet van wakker zou liggen. Ik zou jou er graag bij willen dan, en als de afwezigheid van je hond of kat zou zorgen dat jij niet komt of ongelukkig zit te zijn op mijn huwelijk, dan zou ik zelfs graag willen dat je die mee zou nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:53

Urielle: even offtopic maar pocahontas in je onderschrift! :+:

Ik denk niet dat er veel mensen zo zouden denken Urielle. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:58

c_alsemgeest schreef:
Brainless schreef:
... ik denk dat er dan nogal wat mensen zijn die helemaal niet komen...

Kun je niet een kinderhoekje regelen waar de kids beziggehouden worden?

Nee... absoluut geen kinderen
Wanneer mensen dan niet komen, is dat voor mij geen probleem.
Liever helemaal niet, dan met kinderen erbij.

Jeetje dat vind ik wel vrij hard..
Als kinderen goed opgevoed zijn hoef je er totaal geen last van te hebben hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:59

ik vond hem wel gepast voor de forumposts, is echt een prachtig liedje vind ik trouwens ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:59

Tooske schreef:
Jeetje dat vind ik wel vrij hard..
Als kinderen goed opgevoed zijn hoef je er totaal geen last van te hebben hoor!

Jammer dat je niet even verder bijgelezen hebt.. TS geeft duidelijk aan waarom..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:07

Ik ben een tijd geleden "ingehuurd" op een bruiloft, samen met een vriendin. Die mensen kenden mijn vriendin en gingen trouwen, maar ze wilden geen "last" hebben van de kids. Hun oplossing: Oppas regelen voor alle kindjes!

Ze hadden een paar zalen afgehuurd, in een soort van kasteel achtig iets en aan die zalen grensde ook een klein zaaltje waar ze een tv met dvdspeler hadden geinstalleerd. De kids werden daar bij ons gedropt en wij zorgden ervoor dat de kids bezig werden gehouden, er was zelfs echt een kindermenu voor ze en dat werd op een normale tijd voorgeschoteld. Voor de kleine kids waren er bedjes en spullen meegenomen, de grotere kids hadden zelf wat speelgoed mee en dat werkte ideaal!

Maar goed, de mensen op die bruiloft kwamen echt overal vandaan (UK, Duitsland en ook Nederlanders), dus vooral als je uit het buitenland komt, kun je je kind niet even bij de oppas droppen voor een paar uurtjes ;) Ik vond het in iedergeval een mooie oplossing! (maar snap dat TS waarschijnlijk geen zin heeft om zelf oppas te gaan regelen op een bruiloft waar ze uberhaupt geen kids wil, haha)

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:24

Hmm, iedereen laat vanzelfsprekend zijn/haar kinderen thuis of bij de oppas als ze gaan werken. Maar naar een bruiloft moeten ze ineens mee?
Naar mijn mening ligt deze beslissing voor 100% bij het bruidspaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:27

boefie schreef:
Hmm, iedereen laat vanzelfsprekend zijn/haar kinderen thuis of bij de oppas als ze gaan werken. Maar naar een bruiloft moeten ze ineens mee?

+:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:33

Maar een bruiloft wordt toch gezien als een familiefeest. Als men keihard zou stellen dat mijn kinderen niet "gewenst" zijn dan was inderdaad de vriendschap over.

Als men de uitnodiging zou richten aan de heer en mevrouw, zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn kinderen mee te nemen en zouden we even goede vrienden zijn.

Gewoon, het gevoel wat ze me erbij zouden geven, zou mijn stemming bepalen dus.

Ik verlang respect naar mij toe maar ook naar mijn kinderen.
En als ik zo weinig respect zou hebben voor de kinderen van mijn vrienden, dan waren het mijn vrienden niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:39

boefie schreef:

Nee hoor, ik ga bewust niet (overdag) werken in een functie waar ze niet meekunnen om mijn kinderen niet naar de oppas te doen. Dat is voor mij zelfs een reden om paarden te verkopen.
Beslissing ligt ontegenzeggelijk bij het bruidspaar, gevolgen ook ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:01

slimmerik schreef:
Maar een bruiloft wordt toch gezien als een familiefeest. Als men keihard zou stellen dat mijn kinderen niet "gewenst" zijn dan was inderdaad de vriendschap over.

Als men de uitnodiging zou richten aan de heer en mevrouw, zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn kinderen mee te nemen en zouden we even goede vrienden zijn.

En als ik zo weinig respect zou hebben voor de kinderen van mijn vrienden, dan waren het mijn vrienden niet.

Ik vrees alleen dat veel mensen die "hint" niet snappen.....
Maar ik denk dat je met zo'n "rijmpje" de hint wel wat kan verduidelijken zonder onrespectvol te zijn. Toch?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:11

Ik zou dat idd niet snappen, ik kijk nooit naar de envelop eerlijk gezegd. Dus dan lijkt zo'n rijmpje of korte mededeling me beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:14

Onze familie woont van noord naar zuid. Ik zit boven in Groningen, gaat mijn familie in Breda trouwen, dan gaat kind wel mee of anders gaan we niet. Puur, omdat je zelf gaat overnachten of laat terugrijden en een nacht bij de oppas laten slapen zou ik niet doen.
Voorwaarde voor een 'vreemde' oppas, is wel dat ik binnen een uur thuis kan zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:26

slimmerik schreef:

nee hoor, ALS ik al zou trouwen zou daar weinig tot geen familie bij aanwezig zijn. Iig geen familie van mij, wat mijn vriend doet moet hij maar weten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:19

slimmerik schreef:

Hoezo vind je het een teken van weinig respect als je word uitgenodigd zonder aanhang (of dat nu partner of kinderen betreft). Soms is het gewoon niet praktisch als iedereen met een hele kudde op komt draven, iedereen aanhang mee betekend ook weer een grotere feestzaal en meer mensen de van hapjes en drankjes voorzien moeten worden als iemand zijn bruiloft bijv een beetje klein wil houden snap ik best dat niet iedereen aanhang mee mag nemen. Bovendien heb ik echt wel vrienden waarvan ik de partner bijna nooit en niet ken zie dan hoeft die partner ook niet perce op mijn kosten een 5 gangen dineer te eten hoor :Y)