heel subtiel! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heel subtiel!
odetteke schreef:Ayasha schreef:odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.
Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.

Ik was zelf toen hoog zwanger en mijn nichtje van drie keuvelde overal lekker tussendoor. Die zat zelfs bij mijn moeder (ambtenaar van de burgelijke stand) op schoot toen zij tekende voor het huwelijk 

c_alsemgeest schreef:Dus ik zou mijn mening moeten veranderen omdat dit niet aan ieders verwachting voldoet?
Ik ben nog nooit een kind tegen gekomen die ik op mijn bruiloft wil hebben... hoe leuk, lief, schattig en opgevoed ze ook zijn. Ik wil ze gewoon niet op mijn bruiloft, klaar.![]()
Ik kan een kind wel leuk vinden, maar dan hoeft hij er nog steeds niet bij te zijn...
. Jullie feestje, jullie wensen
.odetteke schreef:Ayasha schreef:odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.
Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.
Dat ik iets leuk, lief, fantastisch vind betekent niet dat een ander dat maar moet vinden. En zelfs al zou je ze wel leuk vinden, dan betekent dat nog niet dat je ze overal bij wil hebben.
c_alsemgeest schreef:Brainless schreef:... ik denk dat er dan nogal wat mensen zijn die helemaal niet komen...
Kun je niet een kinderhoekje regelen waar de kids beziggehouden worden?
Nee... absoluut geen kinderen
Wanneer mensen dan niet komen, is dat voor mij geen probleem.
Liever helemaal niet, dan met kinderen erbij.
Ik vond het in iedergeval een mooie oplossing! (maar snap dat TS waarschijnlijk geen zin heeft om zelf oppas te gaan regelen op een bruiloft waar ze uberhaupt geen kids wil, haha) boefie schreef:Hmm, iedereen laat vanzelfsprekend zijn/haar kinderen thuis of bij de oppas als ze gaan werken. Maar naar een bruiloft moeten ze ineens mee?
Naar mijn mening ligt deze beslissing voor 100% bij het bruidspaar.
slimmerik schreef:Maar een bruiloft wordt toch gezien als een familiefeest. Als men keihard zou stellen dat mijn kinderen niet "gewenst" zijn dan was inderdaad de vriendschap over.
Als men de uitnodiging zou richten aan de heer en mevrouw, zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn kinderen mee te nemen en zouden we even goede vrienden zijn.
Gewoon, het gevoel wat ze me erbij zouden geven, zou mijn stemming bepalen dus.
Ik verlang respect naar mij toe maar ook naar mijn kinderen.
En als ik zo weinig respect zou hebben voor de kinderen van mijn vrienden, dan waren het mijn vrienden niet.
slimmerik schreef:Maar een bruiloft wordt toch gezien als een familiefeest. Als men keihard zou stellen dat mijn kinderen niet "gewenst" zijn dan was inderdaad de vriendschap over.
Als men de uitnodiging zou richten aan de heer en mevrouw, zou ik het niet in mijn hoofd halen om mijn kinderen mee te nemen en zouden we even goede vrienden zijn.
En als ik zo weinig respect zou hebben voor de kinderen van mijn vrienden, dan waren het mijn vrienden niet.