Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:04

Chanel, ik geloof zeker dat kinderen met een beperking gevoeliger kunnen zijn voor beinvloeding van buitenaf, maar dat geldt ook voor normale, gezonde kinderen. Denk dat je je daarin niet mag vergissen. Ik heb zoveel kinderen om me heen tegenwoordig, heb veel vrienden met kinderen, zie het op school, op balletles, kinderen zijn allemaal anders. Komen allemaal uit andere (gezins)situaties. Maken ook periodes door dat ze misschien wel tijdelijk meer beinvloedbaar zijn of omdat ze gewoon wat onzekerder zijn dan andere kinderen. Dus wat jij zegt kan heel goed, maar vergis je niet in kinderen zonder beperking. ;)

Was het maar waar dat tenminste elk normaal, gezond kind stevig in zijn/haar schoenen staat. Helaas, dat is gewoon niet zo.......

Anoniem

Nirvana ik heb jou post nogeens nagelezen en er staat toch echt in dat wat ik zeg onzin is. De grootste onzin zelfs.

Anoniem

Twiggy2008 schreef:
[***], ik geloof zeker dat kinderen met een beperking gevoeliger kunnen zijn voor beinvloeding van buitenaf, maar dat geldt ook voor normale, gezonde kinderen. Denk dat je je daarin niet mag vergissen. Ik heb zoveel kinderen om me heen tegenwoordig, heb veel vrienden met kinderen, zie het op school, op balletles, kinderen zijn allemaal anders. Komen allemaal uit andere (gezins)situaties. Maken ook periodes door dat ze misschien wel tijdelijk meer beinvloedbaar zijn of omdat ze gewoon wat onzekerder zijn dan andere kinderen. Dus wat jij zegt kan heel goed, maar vergis je niet in kinderen zonder beperking. ;)

Was het maar waar dat tenminste elk normaal, gezond kind stevig in zijn/haar schoenen staat. Helaas, dat is gewoon niet zo.......

dat zei ik eerder ookal maar niemand wil naar mij luisteren |(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:06

pmarena schreef:
Ik vind een korte uitleg "waarom" ook alleen maar goed hoor , je moet wel weten waarom je iets op een bepaalde manier moet doen , anders "kun" je er niks mee :)

Maar ik zie idd. ook wel dat sommige kids er misbruik van maken , de hele situatie enorm rekken met een enorm lange uitleg van moeders... hou het dan even kort en bondig :P

Nou, ik kan je vertellen dat je daar een waar talent in wordt, want ik heb echt de tijd niet om de hele dag mijn dochter's vele vragen zeer uitgebreid te beantwoorden. :D
Soms wens ik echt dat er een aan/uit knopje op zat, hahahaaa...... GEK word ik af en toe van die vragen!!! _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:07

_Chanel_ schreef:
dat zei ik eerder ookal maar niemand wil naar mij luisteren |(

Oh, dat heb ik dan ook niet goed van je begrepen.... Sorry!!! :o
Maar nu dus wel, dus dat is dan duidelijk, hihi..... ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:13

Citaat:
Kinderen met een beperking doen nu eenmaal vaker dingen omdat een ander dat wilt. Zien de gevolgen er niet van in en ga zo maar door maarja alles wat ik zeg is toch onzin.

Dat geldt niet alleen voor kinderen met een beperking, maar voor alle kinderen. Oorzaak-gevolgdenken wordt pas echt ontwikkeld in de puberteit.

Ik heb je posts nog eens nagelezen, maar ik zie echt niet staan waar jij dan eerder gezegd hebt wat Twiggy hier aanhaalt. En ik vind ook dat je behoorlijk in een slachtofferrol kruipt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:13

Twiggy2008 schreef:
pmarena schreef:
Ik vind een korte uitleg "waarom" ook alleen maar goed hoor , je moet wel weten waarom je iets op een bepaalde manier moet doen , anders "kun" je er niks mee :)

Maar ik zie idd. ook wel dat sommige kids er misbruik van maken , de hele situatie enorm rekken met een enorm lange uitleg van moeders... hou het dan even kort en bondig :P

Nou, ik kan je vertellen dat je daar een waar talent in wordt, want ik heb echt de tijd niet om de hele dag mijn dochter's vele vragen zeer uitgebreid te beantwoorden. :D
Soms wens ik echt dat er een aan/uit knopje op zat, hahahaaa...... GEK word ik af en toe van die vragen!!! _O-

Ik kan het me helemaal voorstellen , je moet toch een evenwicht zien te vinden tussen zelf een beetje koel in de kop blijven , en dat kind wat leren , je ziet best vaak dat ouders er zo gek van worden dat ze het kind steeds wat meer "af gaan snauwen" en dat is ook best sneu :P

Ik kan me er wat bij voorstellen hoor , mijn jongste nichtje is net 5 en is hier nu een paar keer over de vloer geweest omdat moeders misschien het paardje dat bij Rena hier achter het huis staat , gaat kopen :) Hartstikke leuk kind hoor , goed opgevoed , lief , maar bij-de-hand.... kanonnen.

Ook echt een kletsmijer Tante Truus van de bovenste plank , dat bekkie staat niet stil :P

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:14

Twiggy2008 schreef:
pmarena schreef:

En het wordt niet minder, nee die van mij denkt dat ze mij nu de dingen uit moet gaan leggen, gek kind ;)

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:15

_Chanel_ schreef:
Nirvana ik heb jou post nogeens nagelezen en er staat toch echt in dat wat ik zeg onzin is. De grootste onzin zelfs.

Haha ja dat heb ik inderdaad gezegd sorry. Het maakt me gewoon een beetje kwaad dat kinderen met een beperking 'naar beneden worden gehaald' (bedoel niet alleen jou) De kinderen waar ik mee werk (met verstandelijke beperking) staan soms steviger in hun schoenen dan andere kinderen. Elk kind is anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:15

OMG blue eyes. Nooit van sarcasme gehoort? Wat denk je nou wat ik hier steeds probeer uit te leggen€????

Ik zeg heel de tijd dat alle kinderen dat wel hebben maar kinderen met een beperking veel erger.

Oorzaak gevolg kunnen 8jarige echt wel. Ze weten heel goed dat ze het autootje van broertjelief stuk maken dat die dan boos wordt, gaat bleren en dat mama het ook niet leuk vind.

Dat broertjelief misschien wel weken niet meer durft te slapen uit angst dat zijn autootjes worden gesloopt dat kunnen ze idd nog niet begrijpen.

Nu ga ik even slachtofferhulp bellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:17

Kosta schreef:
En het wordt niet minder, nee die van mij denkt dat ze mij nu de dingen uit moet gaan leggen, gek kind ;)

Haha , dat is inderdaad ook wel lachen , staat zo'n bijdehandte turf even een partijtje interessant tegen je te doen , dan denk je ook van : o-keeeej :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:18

Nirvana_29 schreef:
_Chanel_ schreef:

Haha ja dat heb ik inderdaad gezegd sorry. Het maakt me gewoon een beetje kwaad dat kinderen met een beperking 'naar beneden worden gehaald' (bedoel niet alleen jou) De kinderen waar ik mee werk (met verstandelijke beperking) staan soms steviger in hun schoenen dan andere kinderen. Elk kind is anders..

Klopt maar ik neem aan dat jij met een groep verstandelijk beperkte kinderen werkt? Het is namelijk ook zo dat als kinderen eenmaal weten dat ze anders zijn en in een " normale"groep zitten en ze worden er misschien wel een beetje door gepest dat ze toch vaker dingen gaan doen om erbij te willen horen. Dat doet elk kind weleens maar ik ken enkele voorbeelden waarin dat dus echt heel erg ver ging tot op het extreme af.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:19

Zo eentje van 5 heb ik dus ook :j , Blue_Eyes. Kletst de hele dag door, echt, de HELE DAG!!! Mijn vriendin is logopediste en werkt met kleine kinderen en zegt dus ook dat ze veel ouder klinkt dan een 5-jarige. Ze is nou eenmaal zo en ik denk dat je pas een goede ouder bent, als je kijkt naar je kind, naar wat je kind nodig heeft. En al die standaard verhalen van 'kind heeft maar te luisteren' klinkt allemaal prachtig, maar bij die van mij kom je daar echt niet mee weg. En terecht, ze wil gewoon weten waarom. Niet om te klieren, maar ze wil het snappen, het weten, het begrijpen en ervan leren. Ze is enorm leergierig, kan ook al aardig beredeneren voor haar leeftijd. :D

En dat rekken, tuurlijk herken ik dat ook, maar dan heeft ze aan mij een zware. }>

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:19

Ik ben erg thuis in sarcasme (zat bokkers hier die mij daar wel goed genoeg voor kennen :+) maar jouw manier van sarcastisch doen zal ik dan wel niet snappen...
Maar ik stop ermee. Mijn hubbie is thuis en ik heb wel gezelligere dingen te doen dan onderwijs geven in pedagogiek :D

Anoniem

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:20

Ik hoef van jou dan ook niets te leren.

Blue_Eyes

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:20

:D _O- Zie je? Jij begrijpt mijn sarcasme ook niet _O-

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:24

@ Chanel

Maar is dit alleen bij kinderen met een verstandelijke beperking? Mag ik vragen wat voor werk je precies hebt gedaan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:24

Twiggy & Blue_eyes: Jullie hebben zeker gelijk dat je best een uitleg mag geven, ik stelde het ook een tikje zwart-wit, maar zo geef ik wel duidelijk aan wat ik vind dat er nu misgaat. Een korte uitleg is prima, maar ga daarna geen ellenlange discussies met je kind aan. Want dan krijg je dus die manieren voor het kind om er een gat in te prikken en toch zijn/haar zin te krijgen.

En dan krijg je die verwende krengen die als volwassenen erg vervelend worden. En die ken ik echt, mensen van mijn leeftijd/iets jonger waar niets mee te beginnen is, vier jaar lang mijn leven zuur gemaakt tot ik het lef had te zeggen "en nou is het genoeg, ik pik dat verwende kinderachtige gezanik van jullie niet meer!"

Ik zeg niet per definitie dat jullie dat doen, hoor, maar ik vind het gewoon zo vreemd dat zoveel kinderen opgevoed worden door ouders die zelf ook zo kinderachtig doen.
Ik zeg niet dat je met harde hand moet gaan opvoeden, daar doe je het kind kwaad mee, maar plaats ze niet op een voetstuk. Dan gaan ze dat als volwassenen ook gewend zijn. Behandel het kind eens gewoon als een persoontje... En dat is eigenlijk mijn punt. :+ Neem de verantwoordelijkheid om van je kind een goed persoon te maken, eentje die zich bv. niet over zoiets hoeft op te winden maar kan leren zelf uit dit soort situaties te komen.

Daar mag een beetje uitleg bij en daar hebben jullie volkomen gelijk in, dat is niet zwart-wit. Maar als dat gesprek een uur gaat duren doe je gewoon iets niet goed in mijn ogen.

Wat betreft de opmerking dat ik het niet kan weten als ik zelf nog geen kinderen heb (ik heb het meerdere mensen in dit topic zien roepen), heb ik maar één ding te zeggen: bullshit.
Dat ik geen kind heb, betekent niet dat ik geen hersens in mijn hoofd heb en geen ogen in mijn kop, etc. Als ik hier op Bokt iets zeg over andermans paard, wordt dat gewoon geaccepteerd, ook al zeg ik er zelfs bij dat ik zelf geen paard heb. Mensen leren wat ik zeg op waarde te schatten en gaan er geen labeltje aan plakken "Ja maar die heeft geen paard, die weet niets!"
Zou een kind dan anders zijn? Paarden of honden ofzo voed je toch net zo goed op?

Dikke onzin, en bovendien denigrerend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:27

Twiggy2008 schreef:
Zo eentje van 5 heb ik dus ook :j , Blue_Eyes. Kletst de hele dag door, echt, de HELE DAG!!! Mijn vriendin is logopediste en werkt met kleine kinderen en zegt dus ook dat ze veel ouder klinkt dan een 5-jarige. Ze is nou eenmaal zo en ik denk dat je pas een goede ouder bent, als je kijkt naar je kind, naar wat je kind nodig heeft. En al die standaard verhalen van 'kind heeft maar te luisteren' klinkt allemaal prachtig, maar bij die van mij kom je daar echt niet mee weg. En terecht, ze wil gewoon weten waarom. Niet om te klieren, maar ze wil het snappen, het weten, het begrijpen en ervan leren. Ze is enorm leergierig, kan ook al aardig beredeneren voor haar leeftijd. :D

En dat rekken, tuurlijk herken ik dat ook, maar dan heeft ze aan mij een zware. }>

Ah joh , dat heeft ook juist wel weer zijn charme als ze proberen je te laten wankelen , maar je er dan zo doorheen prikt en ze weten dat jij het weet , haha :D

Die kleine ook hoor , die onthoudt echt alles , pienter , oef !
En inderdaad , dat loopt de hele dag maar te kleppen , ook allemaal van die oma tingeling verhalen zeg maar :P

Maar dan sta je echt soms wel te kijken wat een woordenschat die al heeft , kan echt enorm goed praten en zeggen wat ze wil , en is nog goed opgevoed ook dus je hebt er geen "last" van zeg maar , als ze bij je is. Beseft ook heel goed oorzaak en gevolg enzo , en dat je lief moet zijn voor anderen en dieren.

En tegen de poes die er geen zin in heeft om bepoteld te worden : "kom maar , ik doe je geen pijn , wil je alleen maar zachtjes aaien :j" En dan zie je die poes van mij op veilige afstand met zo'n lage wenkbrauw kijken van : ja , sure >;)

Hahaha.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:28

Weet je wat ik wel mooi vind aan dit topic, hoe veel mensen van mening verschillen, veel mensen zien een 8 jarige kinderen als lieve, naieve kinderen die nog niet veel begrijpen. Ik ben van mening dat er genoeg 8 jarige zijn die heel goed weten wat ze doen, precies weten hoe ze hun ouders en iedereen eromheen om hun vinger moeten winden, dan kattenkwaad uithalen, om vervolgens er nog mee weg te komen ook. Dit onder het mom dat ze nog zo jong en lief zijn. Ik houd ook zielsveel van mijn kind, maar ik vraag bij alles wat er voorvalt altijd eerst aan haar, meid vertel me eerst eens precies wat jij hebt gedaan om deze reactie van iemand te ontlokken voor je met het zielige verhaal komt.

Zo lees ik hier ook dat veel zeggen dat het kind de tabletjes als een soort snoepjes aan het kind van TS heeft gegeven. Hoe weten wij dat zo zeker? Is er iemand van ons bij geweest, volgens mij niet, zelfs TS niet. Misschien heeft het kind van TS de strip wel afgepakt van dat andere kind en durft ze dit niet eerlijk te vertellen. En misschien heeft ze die wel bij een ander kind gepakt, maar zo te horen is dit een kind wat vaker wat doet en is het voor haar makkelijk om dat kind de schuld te geven. Zo kunnen we nog meer speculeren. Ik als moeder heb maar één tip, voor je direct in de verdediging schiet voor je eigen kind moet je wel heel zeker weten dat je eigen kind altijd de waarheid spreekt. Ik vind het zo naief om te denken dat je kind dat altijd doet, niet alleen naief, maar ook nog eens gevaarlijk, want dit maakt je blind voor de dingen die jouw kind uitvreet. Je kunt nog heel veel van je kind houden, maar toch je blik open houden voor de mindere dingen. Niemand is perfect.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:30

@Nemurin:
Dat zal wel zijn, maar het valt mij heel erg op dat de theorie van het opvoeden van een kind, zoals ik die op mijn opleidingen geleerd heb, veel en veel simpeler is gesteld dan het in de praktijk blijkt te zijn. Een kind komt namelijk met antwoorden, reageert veel meer dan een dier nog, anders dan je gedacht had. Een dier houd je voor het grootste deel echt onder je eigen hoede, een kind moet je los gaan laten en dat kind komt dus uit je directe invloedscirkel.
Ik zie in dit topic verschillende mensen die denken dat je opvoeden uit een boekje kunt leren en dat het dan ook allemaal zo werkt. Maar zo is het dus niet en dat is iets waar je pas in de praktijk achterkomt.

@Kosta; ik niet dat achtjarigen lieve, naieve kinderen zijn die nog niet veel begrijpen. Ik weet heel goed dat ze heel veel begrijpen. Maar bepaalde dingen begrijpen ze nog niet en de consequentie van het slikken van een aantal van die lekkere dingetjes die toevallig aspirientjes heten, valt daar echt onder. Leverschade is een woord dat je aan een kind nog niet kunt uitleggen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:31

Nemurin, ben het met je eens, hoor. Ik heb ook een hekel aan die verwende krengen (en idem dito ouders, waar het echte probleem natuurlijk ligt). ;)
Het barst er helaas van, maar denk ook dat het komt omdat veel ouders te weinig echte tijd aan hun kinderen spenderen en omdat 'de buitenkant' zo belangrijk schijnt te zijn tegenwoordig (het materiele).
Ik hou ook van mooie dingen, hoor, maar weet wel waar het uiteindelijk ECHT om gaat. Dat is toch het contact met mijn kind, weten wat er echt speelt, oprechte aandacht, naast goede zorg, heel veel liefde en warmte. Daarnaast dien je als ouder ook gewoon reeel te zijn, eerlijk te zijn, te weten dat we allemaal niet perfect zijn. Onze kinderen niet, wij niet. En we kunnen onze imperfectie niet goed maken met verwennerijen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:33

En dat is helemaal waar :j

En nou ga ik echt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:36

B_E, jij trekt nu de vergelijking paard-kind.
En daar doelt Nemurin i.m.o niet op.
Zij doelt op het gegeven dat moeders heel vaak roepen, dat niet-moeders niks mogen zeggen, want je weet pas wat het is als je zelf kinderen hebt. (dus het gegeven dat je wel met kinderen werkt/omgaat/ whatever telt niet)

Dat zou dus betekenen, dat de mensen zonder eigen paard niks meer mogen zeggen tegen de mensen met een eigen paard. Omdat de mensen zonder eigen paard niet weten wat het is om zelf een paard te hebben. En dat gebeurd dus niet.
Waarom wordt van niet paardeneigenaren dan wel 'advies' of discussie getolereerd en van niet moeders niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:37

Blue_Eyes schreef:
@Nemurin:
Dat zal wel zijn, maar het valt mij heel erg op dat de theorie van het opvoeden van een kind, zoals ik die op mijn opleidingen geleerd heb, veel en veel simpeler is gesteld dan het in de praktijk blijkt te zijn. Een kind komt namelijk met antwoorden, reageert veel meer dan een dier nog, anders dan je gedacht had. Een dier houd je voor het grootste deel echt onder je eigen hoede, een kind moet je los gaan laten en dat kind komt dus uit je directe invloedscirkel.
Ik zie in dit topic verschillende mensen die denken dat je opvoeden uit een boekje kunt leren en dat het dan ook allemaal zo werkt. Maar zo is het dus niet en dat is iets waar je pas in de praktijk achterkomt.

@Kosta; ik niet dat achtjarigen lieve, naieve kinderen zijn die nog niet veel begrijpen. Ik weet heel goed dat ze heel veel begrijpen. Maar bepaalde dingen begrijpen ze nog niet en de consequentie van het slikken van een aantal van die lekkere dingetjes die toevallig aspirientjes heten, valt daar echt onder. Leverschade is een woord dat je aan een kind nog niet kunt uitleggen...

Mijn kind is twaalf en heeft het al die jaren prima overleefd. Als ze wil kan ze zo bij elke pil en elk reinigingsmiddel, maar omdat ik altijd heel duidelijk heb uitgelegd wat de gevaren zijn, is ze heel voorzichtig met zulke dingen en zal ze daar nooit zelf aankomen. Ze zou dus ook nooit tabletjes van iemand aannemen, nu niet en met zes jaar ook al niet. Als je daar niet strikt in bent of het niet allemaal uit wilt leggen omdat ze te jong zijn, dan zijn ze ook te jong om op kamp te gaan zonder ouders. Uiteindelijk hebben wij als ouders altijd de verantwoordelijkheid en kunnen we die niet van ons afschuiven door te zeggen dat het gebeurde omdat ze op kamp waren of omdat een andere ouder het niet goed deed. Ze zijn onze verantwoordelijkheid en niet van iemand anders. Wij hebben ze vrijwillig uit handen gegeven.