Was het maar waar dat tenminste elk normaal, gezond kind stevig in zijn/haar schoenen staat. Helaas, dat is gewoon niet zo.......
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Twiggy2008 schreef:[***], ik geloof zeker dat kinderen met een beperking gevoeliger kunnen zijn voor beinvloeding van buitenaf, maar dat geldt ook voor normale, gezonde kinderen. Denk dat je je daarin niet mag vergissen. Ik heb zoveel kinderen om me heen tegenwoordig, heb veel vrienden met kinderen, zie het op school, op balletles, kinderen zijn allemaal anders. Komen allemaal uit andere (gezins)situaties. Maken ook periodes door dat ze misschien wel tijdelijk meer beinvloedbaar zijn of omdat ze gewoon wat onzekerder zijn dan andere kinderen. Dus wat jij zegt kan heel goed, maar vergis je niet in kinderen zonder beperking.![]()
Was het maar waar dat tenminste elk normaal, gezond kind stevig in zijn/haar schoenen staat. Helaas, dat is gewoon niet zo.......
pmarena schreef:Ik vind een korte uitleg "waarom" ook alleen maar goed hoor , je moet wel weten waarom je iets op een bepaalde manier moet doen , anders "kun" je er niks mee
Maar ik zie idd. ook wel dat sommige kids er misbruik van maken , de hele situatie enorm rekken met een enorm lange uitleg van moeders... hou het dan even kort en bondig
Citaat:Kinderen met een beperking doen nu eenmaal vaker dingen omdat een ander dat wilt. Zien de gevolgen er niet van in en ga zo maar door maarja alles wat ik zeg is toch onzin.
Twiggy2008 schreef:pmarena schreef:Ik vind een korte uitleg "waarom" ook alleen maar goed hoor , je moet wel weten waarom je iets op een bepaalde manier moet doen , anders "kun" je er niks mee
Maar ik zie idd. ook wel dat sommige kids er misbruik van maken , de hele situatie enorm rekken met een enorm lange uitleg van moeders... hou het dan even kort en bondig
Nou, ik kan je vertellen dat je daar een waar talent in wordt, want ik heb echt de tijd niet om de hele dag mijn dochter's vele vragen zeer uitgebreid te beantwoorden.![]()
Soms wens ik echt dat er een aan/uit knopje op zat, hahahaaa...... GEK word ik af en toe van die vragen!!!
Twiggy2008 schreef:pmarena schreef:Ik vind een korte uitleg "waarom" ook alleen maar goed hoor , je moet wel weten waarom je iets op een bepaalde manier moet doen , anders "kun" je er niks mee
Nou, ik kan je vertellen dat je daar een waar talent in wordt, want ik heb echt de tijd niet om de hele dag mijn dochter's vele vragen zeer uitgebreid te beantwoorden.![]()
Soms wens ik echt dat er een aan/uit knopje op zat, hahahaaa...... GEK word ik af en toe van die vragen!!!
_Chanel_ schreef:Nirvana ik heb jou post nogeens nagelezen en er staat toch echt in dat wat ik zeg onzin is. De grootste onzin zelfs.
Nirvana_29 schreef:_Chanel_ schreef:Nirvana ik heb jou post nogeens nagelezen en er staat toch echt in dat wat ik zeg onzin is. De grootste onzin zelfs.
Haha ja dat heb ik inderdaad gezegd sorry. Het maakt me gewoon een beetje kwaad dat kinderen met een beperking 'naar beneden worden gehaald' (bedoel niet alleen jou) De kinderen waar ik mee werk (met verstandelijke beperking) staan soms steviger in hun schoenen dan andere kinderen. Elk kind is anders..
Twiggy2008 schreef:Zo eentje van 5 heb ik dus ook, Blue_Eyes. Kletst de hele dag door, echt, de HELE DAG!!! Mijn vriendin is logopediste en werkt met kleine kinderen en zegt dus ook dat ze veel ouder klinkt dan een 5-jarige. Ze is nou eenmaal zo en ik denk dat je pas een goede ouder bent, als je kijkt naar je kind, naar wat je kind nodig heeft. En al die standaard verhalen van 'kind heeft maar te luisteren' klinkt allemaal prachtig, maar bij die van mij kom je daar echt niet mee weg. En terecht, ze wil gewoon weten waarom. Niet om te klieren, maar ze wil het snappen, het weten, het begrijpen en ervan leren. Ze is enorm leergierig, kan ook al aardig beredeneren voor haar leeftijd.
![]()
En dat rekken, tuurlijk herken ik dat ook, maar dan heeft ze aan mij een zware.
Blue_Eyes schreef:@Nemurin:
Dat zal wel zijn, maar het valt mij heel erg op dat de theorie van het opvoeden van een kind, zoals ik die op mijn opleidingen geleerd heb, veel en veel simpeler is gesteld dan het in de praktijk blijkt te zijn. Een kind komt namelijk met antwoorden, reageert veel meer dan een dier nog, anders dan je gedacht had. Een dier houd je voor het grootste deel echt onder je eigen hoede, een kind moet je los gaan laten en dat kind komt dus uit je directe invloedscirkel.
Ik zie in dit topic verschillende mensen die denken dat je opvoeden uit een boekje kunt leren en dat het dan ook allemaal zo werkt. Maar zo is het dus niet en dat is iets waar je pas in de praktijk achterkomt.
@Kosta; ik niet dat achtjarigen lieve, naieve kinderen zijn die nog niet veel begrijpen. Ik weet heel goed dat ze heel veel begrijpen. Maar bepaalde dingen begrijpen ze nog niet en de consequentie van het slikken van een aantal van die lekkere dingetjes die toevallig aspirientjes heten, valt daar echt onder. Leverschade is een woord dat je aan een kind nog niet kunt uitleggen...