woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:29

Sterre schreef:
Als je pech hebt, zijn het ook nog eens van die a-sociale ouders die meteen beginnen te roepen "zoiets zou mijn kind noooooit doen!!" :roll: ...

Nou... het zijn echt niet alleen de asociale ouders die zoiets roepen. Wat dacht je van ouders wiens kind een "prinsje op een huizenhoge troon" is :r ?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:29

cindytjuh schreef:
Ik heb "vroegah" van mijn ouders echt wel eens een schop onder mijn kont gehad of een draai om mijn oren, nou ben ik daar echt niet slechter van geworden hoor...

En zoals ik al zei,die van mij zouden echt in zo'n situatie een niet zo'n pedagogische correctie krijgen!
(daarmee bedoel ik echt niet "het eerder genoemde licht uit de ogen slaan")

precies wat ik bedoel. Als je ouders niet schroomden hun kinderen te slaan of schoppen, zal dat kind later ook niet schromen om hetzelfde te doen (bij kinderen of andere wezens die je fyciek aankunt). Bij jou is het vast goed gekomen, als jij dat zegt geloo fik dat. Maar bij een kind wat buiten schoppen en slaan te weinig liefde ontvangt komt het misschien niet goed. Als een kind zomaar een hond afranselt is dat een signaal dat hij zeer gefrustreerd is; een zesjarige kan dat nog niet uitleggen... hij kan alleen laten zien wat zijn denkpatronen zijn, en die zijn ontstaan door ervaringen in het verleden.

Er zijn ook andere manieren om dingen op te lossen dan door minderen te slaan. Ik was niet altijd een schatje maar ben nóóit geslagen. Ik zou het zelf ook niet doen; ik vind het een zwaktebod. Dieren hebben geen andere mogelijkheden dan in de tegenaanval gaan, wij mensen hebben dat wel; alleen al de wetenschap staat boordevol alternatieven. Maar als je slaan een prima oplossing vindt zul je die manieren nooit leren.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:30

Ik vind het helemaal niet zo vreemd, kinderen zijn nu eenmaal per
definitie onbetrouwbaar met dieren.
Die proberen iets uit en zijn dan gewoon nieuwsgierig wat er dan
gebeurt, ik vind het een beetje vragen om moeilijkheden om een hondje op het
schoolplein vast te binden, dan had je hem beter op de arm mee naar
binnen kunnen nemen.
Wel is het zielig voor het hondje natuurlijk, die kon er niks aan doen
maar ik durf te wedden dat elk kind vliegjes de pootjes uitrukt en zo
klein begint het.
Een kind kan zich nl helemaal niet voorstellen dat dat bij een ander ook
pijn kan doen en het is zaak om dat ze zo snel mogelijk bij te brengen.
Wel oerstom van die moeders dat ze niks zeggen, kun je nagaan
hoe leuk die voor dieren zijn.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:38

sallandval schreef:
cindytjuh schreef:
Ik heb "vroegah" van mijn ouders echt wel eens een schop onder mijn kont gehad of een draai om mijn oren, nou ben ik daar echt niet slechter van geworden hoor...

En zoals ik al zei,die van mij zouden echt in zo'n situatie een niet zo'n pedagogische correctie krijgen!
(daarmee bedoel ik echt niet "het eerder genoemde licht uit de ogen slaan")

precies wat ik bedoel. Als je ouders niet schroomden hun kinderen te slaan of schoppen, zal dat kind later ook niet schromen om hetzelfde te doen (bij kinderen of andere wezens die je fyciek aankunt). Bij jou is het vast goed gekomen, als jij dat zegt geloo fik dat. Maar bij een kind wat buiten schoppen en slaan te weinig liefde ontvangt komt het misschien niet goed. Als een kind zomaar een hond afranselt is dat een signaal dat hij zeer gefrustreerd is; een zesjarige kan dat nog niet uitleggen... hij kan alleen laten zien wat zijn denkpatronen zijn, en die zijn ontstaan door ervaringen in het verleden.

Er zijn ook andere manieren om dingen op te lossen dan door minderen te slaan. Ik was niet altijd een schatje maar ben nóóit geslagen. Ik zou het zelf ook niet doen; ik vind het een zwaktebod. Dieren hebben geen andere mogelijkheden dan in de tegenaanval gaan, wij mensen hebben dat wel; alleen al de wetenschap staat boordevol alternatieven. Maar als je slaan een prima oplossing vindt zul je die manieren nooit leren.

Je hebt heus wel gelijk, ik heb het niet over te pas en te onpas slaan (dat gebeurde bij mij ook niet) Maar ik vind in sommige situatie's (zoals deze) het echt niet vreemd om een voet richting billen te laten vliegen.
En dat heeft ook niets met minderen te maken, dit zou ik ook doen bij een vent van 2m...

Ik heb bloedjes van kinderen, die zouden het niet in hun hoofd halen iets dergelijks te doen, ook slaan, bijten etc hebben ze nog nooit gedaan terwijl ze echt wel eens een tik op de vingers hebben gehad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:45

Waar ligt idd de grens.... :roll: . Het is wel een beetje offtopic, maar:
Pootjes uittrekken van een vlieg vinden we niet goed, maar de vliegenrollen hangen hier ook en vliegenmepper ligt naast me klaar om er eentje een doodsklap te geven als hij in de buurt komt.
Mieren verbranden met een vergrootglas vinden we niet goed, maar het mierenlokdoosje met gif staat bij de ingang van de keuken.....
Hoe voed je je kind op met respect voor dierenlevens, terwijl "ikzelf" hypocriet gedrag vertoon door muggen en vliegen dood te slaan. Ik denk dat dat o.a. verband houdt met de "aaibaarheid" van dieren.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:48

En muizenklemmen/gif, het eten van dieren die een niet zo'n leuk leven gehad hebben in de bio-industrie. Zijn toch allemaal dingen die vrij normaal worden gevonden door veel mensen.

Anoeska

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:04

Ik lees hier veel grote monden van (volwassenen?) die een kind van 6 wel eens fysiek zouden willen aanpakken. Heel dapper natuurlijk om dat anoniem om internet te posten. Of dat in de praktijk allemaal ook zou plaatsvinden betwijfel ik al. Natuurlijk is het schoppen van een klein hondje helemaal verkeerd!! Maar een volwassene die zo'n kind wel eens even terug zal schoppen vind ik ook behoorlijk asociaal.

Ik denk niet dat er een betere manier is om het op te lossen dan de TS heeft gedaan. Heel volwassen de beste weg gezocht om het jongetje duidelijk te maken dat dit niet kan, maar ook te kijken waar dat gedrag vandaan kwam.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:31

Och weet je, ik kan me voorstellen dat je het wílt... dat is de eerste impuls. Maar het ook doen is een tweede (vooral als het je eigen kind betreft).

Maar persoonlijk zou ik er dus niet te licht over denken (kan ook niet in mijn beroep) als je een kind ziet dat overal blauwe plekken heeft of dat ineens heel veel aandcaht heeft voor de geslachtdelen van poppen hoeft dat ook niet te betekenen dat het mishandeld of misbruikt wordt. Maar het kán wel. Hetzelfde met dit verhaal. En dan vind ik een kind met blauwe plekken nog minder verdacht dan een kind dat dieren mishandeld.

Ik heb het even voorgelegd aan een vriendin die orthopedagogiek gestudeerd heeft (even checken of ik niet té paranoide ben) maar die zegt ook dat het absoluut géén normaal gedrag is, ook niet voor kinderen met een stoornis. Een melding zou dus geen onzinnige daad zijn.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:39

ik heb vanaf gisteren het topic mee gelezen (nu alleen snel de laaste paar blz)
Maar hoe gaat het nu met je hondje? Heb je nog een foto van zijn kaak laten maken...
Wat ik me afvroeg, je heb een vrij klein hondje, heeft de DA ook gekeken naar inwendige schade? Daar zou ik namelijk doodsbang voor zijn.

Ik heb veel respect voor je houding tegenover kind en ouders. Ik heb zelf ook honden, onlangs eentje verloren in een ongeluk en nu weer een pup (6m ondertussen)
Nu zeg ik, ik zou dat kind net zo behandelen als jij deed, maar om eerlijk te zeggen, als ik echt in die situatie zou komen zou ik niet weten wat ik doe. Misschien toch dat kind aan zijn arm mee sleuren ofz...
Punt is wel... voor de gene die hier zeggen "kind slaan" Als je dat zou doen ben je dus zelf strafbaar, want niemand heeft het recht een ander te slaan, zeker niet een kind. Ookal mishandeld dat kind je hond, je komt zelf in veel grotere problemen als jij een 6jarige een knal verkoopt en de ouders aangifte doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:23

cindytjuh schreef:
Je hebt heus wel gelijk, ik heb het niet over te pas en te onpas slaan (dat gebeurde bij mij ook niet) Maar ik vind in sommige situatie's (zoals deze) het echt niet vreemd om een voet richting billen te laten vliegen.
En dat heeft ook niets met minderen te maken, dit zou ik ook doen bij een vent van 2m...

Ik heb bloedjes van kinderen, die zouden het niet in hun hoofd halen iets dergelijks te doen, ook slaan, bijten etc hebben ze nog nooit gedaan terwijl ze echt wel eens een tik op de vingers hebben gehad.

Maar dat is niet de taak van omstanders ed, dat horen de ouders te doen.

Er zijn hier trouwens een hoop mensen die vinden dat het kind hoort te weten wat hij doet maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Elk kind denkt op zijn eigen manier en er zijn ook nog altijd kinderen die een wat lager IQ of EQ hebben dan de meeste anderen.
En een kind van 6 heeft al een beetje een twijfelachtige leeftijd wat dat betreft dus maar gewoon gaan roepen dat ze 't moeten weten is wel erg hard.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:41

Ik vroeg me ook af hoe het nu met het hondje gaat?
En heb je ngo wat gehoord van school, hoe het gesprek met de ouders is verlopen?
(Of heb ik hier nu helemaal overheen gelezen...)

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:08

anneliesdj schreef:
cindytjuh schreef:

Maar dat is niet de taak van omstanders ed, dat horen de ouders te doen.

Er zijn hier trouwens een hoop mensen die vinden dat het kind hoort te weten wat hij doet maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Elk kind denkt op zijn eigen manier en er zijn ook nog altijd kinderen die een wat lager IQ of EQ hebben dan de meeste anderen.
En een kind van 6 heeft al een beetje een twijfelachtige leeftijd wat dat betreft dus maar gewoon gaan roepen dat ze 't moeten weten is wel erg hard.

Mijn zoontje van bijna 3 jaar weet dondersgoed dat hij geen mensen/beesten pijn mag doen.. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:10

cindytjuh schreef:
Mijn zoontje van bijna 3 jaar weet dondersgoed dat hij geen mensen/beesten pijn mag doen.. :=

Natuurlijk weet hij dat maar weet hij ook wat er pijn doet dan?
Kent hij ook het verschil tussen een vriendschappelijk klopje of een pets die zeer doet? En is hij in zijn stoeien nooit eens te ontstuimig waardoor hij je zeer doet? En heeft hij nooit actie's waarbij je hem even moet vertellen dat dat pijn doet? (op je gaan staan bv?)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:32

gem schreef:
Sterre schreef:
Als je pech hebt, zijn het ook nog eens van die a-sociale ouders die meteen beginnen te roepen "zoiets zou mijn kind noooooit doen!!" :roll: ...

Nou... het zijn echt niet alleen de asociale ouders die zoiets roepen. Wat dacht je van ouders wiens kind een "prinsje op een huizenhoge troon" is :r ?

Je hebt gelijk hoor, bij a-sociaal denk je waarschijnlijk in de eerste plaats aan van die campingsmoking ouders, maar ik bedoelde er eigenlijk alle categorien ouders mee ;) .
Ouders kunnen op een-of-andere manier in de regel érg slecht tegen kritiek als het over hun spruit gaat en reageren dan ook niet sociaal :roll: !

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:32

anneliesdj schreef:
cindytjuh schreef:

Natuurlijk weet hij dat maar weet hij ook wat er pijn doet dan?
Kent hij ook het verschil tussen een vriendschappelijk klopje of een pets die zeer doet? En is hij in zijn stoeien nooit eens te ontstuimig waardoor hij je zeer doet? En heeft hij nooit actie's waarbij je hem even moet vertellen dat dat pijn doet? (op je gaan staan bv?)

Oh ja zeker wel, teenslippers zijn niet zo handig :D

Maar dat vind ik anders dan een kind van 6 die een hond in elkaar trapt, dat is bewust een dier pijn doen... hier word geschetst dat het voor een kind van 6 jaar twijfelachtig is of hij weet wat hij doet....

Mijn zoontje (en dochter van 4,5 jaar) zouden geen dieren/mensen bewust pijn doen...
Daarbij weten ze ook gewoon dat ze voorzichtig moeten zijn, bijv. niet bij ogen en oren aaien...
Is misschien ook niet vergelijkbaar aangezien ze met dieren zijn opgegroeid maar het gaat er bij mij niet in dat een kind van 6 niet weet dat hij een beest pijn doet met zo'n actie....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:34

Haha, niet alleen ouders.
Zo hapte de hond van de buren eens in het achterbeen van mijn pony terwijl de buurman 10 meter verderop naar ons stond te kijken. Toen ik een uur later bij hun kwam melden dat mijn paard met een dik been stond en aan de binnen en buitenkant van de kogel een perfekt hoektand-gaatje had zitten zei de buurman; dat doet mijn hond niet!!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:39

Jeetje, dat is echt niet normaal, arm hondje.. :( :(:)

heb je dat kind zelf niet even flink geschopt? :Y) :+
Dat had ik dus wel gedaan ook al is hij maar 6!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:41

Bah walgelijk van dat kind! Ga lekker jezelf in elkaar meppen ipv een onschuldige hond die niet kan vluchten. Mn haren gingen hier van overeind staan!
Waar gaat het heen :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:44

Hoe is het nu met de hond?

En heb je nog wat gehoord van de ouders van dat kind?

Snap niet hoe een 6 jarige het in z'n hoofd haalt om een hond te schoppen.
Knap dat jij dat kind alleen verbaal op z'n plek hebt gezet.

En wat een enorm brave hond, die van mij had na 1x schoppen al terug gegrepen! (neem ik niet mee naar dat soort plaatsen om die reden maar toch, had het je hondje niet aangerekend als die terug had gebeten).

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:02

Heb met open mond je verhaal zitten lezen ;( Echt ongelooflijk dat een kind van 6 zo op een hondje kan gaan schoppen en dat terwijl er nog wel 2 moeders toe staan te kijken.
Heb je de school ook verteld dat er moeders het zagen gebeuren en niets deden? Dit vind ik echt schandalig hoor. Vind dat hun ook echt wel even hierop aangesproken mogen worden.
Hun hadden op z'n minst dat kind kunnen stoppen en hem bij je hondje weg kunnen halen. Maar nee, die staan rustig te kijken en te wachten tot jij naar buiten komt. Ik had ze de huid vol gescholden echt waar!

Hoe gaat het met je hondje? Hoop dat het een beetje gaat en dat hij in ieder geval weer normaal kan eten.

Sterkte ermee!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:05

ook ik ben benieuwd hoe het nu gaat en of de ouders al een reactie hebben gegeven.
vind sommige reacties dat de TS erop kon wachten wel overdreven, als je niet eens je hondje 2 minuten even kan laten wachten bij een school.
niet dat ik ooit ergens me hondje laat staan maar dat komt omdat ik de mensen hier ook niet vertrouw.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:21

hier ben ik weer.

met boy gaat het gelukkig redelijk goed, we hebben gisteren alsnog fotos laten maken (zekerheid voor alles) en er zijn geen breukjes zichtbaar.
nu hij zacht eten heeft gaat het eten op zich hem ook weer prima af.

tot mijn grote spijt is hij nu dus minder gecharmeerd van kleine kinderen, ik was er al zo bang voor!!
hij gaat onder de bank liggen, en als er buiten een kind op hem af komt begint hij op voorhand al te grommen en achteruit te lopen.
het enige wat ik kan hopen is dat het met de tijd miss een beetje wil slijten en het vertrouwen weer wil groeien.

wat betrefd het kind/ouders ; deze hebben totaal geen kontakt met mij gezocht , nada noppes nikskeniet , wat mij erg veel over deze mensen zegt!!!
zo dadelijk ga ik nog even langs betreffende leerkracht , navragen wat de stand van zaken is, en bedenken welke stappen ik indien nodig zal ondernemen.

wat betrefd al het respect dat ik krijg voor de manier waarop ik dit af probeer te handelen ; ik doe gewoon wat mijn gevoel mij ingeeft , en hoop dat het achteraf ook de juiste beslissing zal zijn geweest.
dankjullie wel voor alle lieve woorden en knuffels voor boyke!!!

ps. wat betrefd het vastleggen van de hond zonder toezicht ; dit was voor 2 minuutjes, en voor diegene die dat "fout " van mij vinden.......so be it!
al ligt mijn hond voor mijn eigen stoep,of bij de winkel aangelijnd bij de deur, dit is nooit of te nimmer een excuus/reden of wat dan ook om een onschuldig dier te mogen pijnigen!!!!!!!
ik woon overigens niet midden in de stad maar in een rustig dorp(wat overigens ook geen verschil mag maken)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:27

Ben het helemaal met je eens. Want als je een keer de deur niet op slot doet is het ook geen vrijbrief om je huis leeg te roven. Slim is het misschien niet, maar het geeft een ander niet het recht om rottigheid uit te halen.
Hopelijk krijg je nog een positieve reactie van de ouders van het jongetje. Wel heel erg jammer dat Boyke wantrouwig is geworden ten opzichte van kinderen.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:32

Triest dat er mensen zijn die zeggen: kinderen proberen zoiets uit en je had je hondje niet onbeheerd moeten achterlaten....
Waar zijn de normen en waarden gebleven voor mens en dier?

Als je een goede opvoeding krijgt dan straffen je ouders dit meteen af. Zeker een kind van 6! Misschien proberen ze eens aan een oor te trekken ofzo als ze klein zijn, maar dan hoor je als ouders te zeggen ''Dat mag niet, pas op, lief hondje, doe maar aaien'' (ofzoiets!) Kinderen moeten leren dat je respect moet hebben voor dier en natuur.

Hoeveel kinderen zie je nu ook snoeppapiertjes gewoon op straat gooien? Als mijn moeder me zoiets zag doen, dan zwaaide er wat! Van een tik op de billen worden ze echt niet slechter, maar tegenwoordig moet er allemaal gecommuniceert worden en bla bla, als mijn ouders iets zeiden dan had ik me daaraan te houden en geen discussie mogelijk!

Belachelijk dat je je hond niet even kan vastbinden voordat iemand hem misbruikt, in elkaar mept en steelt...Wat een wereld!

Goed dat je er werk van maakt en dat kind hebt uitgefoeterd, Hoop dat ze hem flink aanpakken! Knuffel voor je hondje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:33

cindytjuh schreef:
Maar dat vind ik anders dan een kind van 6 die een hond in elkaar trapt, dat is bewust een dier pijn doen... hier word geschetst dat het voor een kind van 6 jaar twijfelachtig is of hij weet wat hij doet....

Je bent er niet bij geweest dus je weet ook niet precies hoe het gegaan is.

Misschien was hij gewoon aan het uitproberen en vond hij de reactie van de hond grappig of interessant?
Dat weet je niet, kinderen kunnen soms vreemde gedachtegangen hebben.