Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:15

Sani schreef:
Vertelde jij niet dat jij mensen op je werk aansprak en je collega's en baas er blij mee waren?

Dat was een ex-collega die ongeveer even oud is, ik wekelijks (al dan niet dagelijks) spreek, en zelf dingen zei van Dit is niet echt het gesschikte baantje voor mij, of vind je van wel? Ik maakte toen ze weer eens voor me stond onder werktijd een opmerking van Goh, jij weer hier. Niet goed onder woorden gebracht van mij, maar mijn bedoeling was aan te geven hoe het wel kan in mijn ogen...

Sani

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:16

En dat is net mijn punt.

nu zeg je WEER iets anders.

het was eerst een klant, een vreemde.
Toen een meisje van jou leeftijd.
Nu zeg je eerst dat je geen vreemden aanspreekt en nu is het een collega.

Blijf je excuses verzinnen?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:20

Echwel schreef:
pinuts schreef:
ik heb niet alles gelezen, waar het is wel zo dat tegenwoordig er teveel te dikke mensen zijn.

wereldwijd lijden 1,1 miljard mensen aan overgewicht..terwijl 1 miljard van de bevolking honger lijdt.

Al die productie van voedsel, en vooral vlees.. is niet normaal meer. Soms vind ik het gewoon beschamend hoeveel mensen naar binnen schrokken. ( en dan vooral vlees.. ) Het is gewoon een feit dat de bevolking dikker word, en daardoor ongezonder.

En meer rookt en meer drinkt en zich dagelijks in het verkeer begeeft enz enz.
So what..
Wel eens gezien hoeveel mensen er in sommige landen omkomen in het verkeer??
Daar ga je toch ook niet eggen dat ze niet meer op het dak van de trein mogen zitten

Eh dat wordt wel gezegd. Althans ik zou wel bellen hoor als ik iemand op een dak van een trein zie.

In het verkeer deelnemen is een keuze die je bijna niet kunt ontgaan. Daaraan zitten automatisch risico's aan verbonden, want je bent immers niet de enige verkeersdeelnemer.

Met voeding daarentegen ben je wel de enige deelnemer en je kiest uiteindelijk zelf wat je eet of niet.

Ik praat roken, extreem gevaarlijke sporten niet goed, maar ongezond eten en hierdoor overgewicht krijgen praat ik ook niet goed en daarmee uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:21

_Lot schreef:
Veel mensen vinden het not done om mensen op een negatieve manier aan te spreken oid op hun overgewicht.
Stukje respect, kan ik begrijpen.

Maar eigenlijk, het merendeel kan best wat aan het gewicht doen, en dik zijn is gewoon slecht voor je.
Door mensen erop aan te spreken (negatief) kan dit wel een extra stimulans zijn er wat aan te doen.

Terwijl wanneer je alleen maar zegt iedereen is goed zoals hij/zij is de betreffende persoon geen reden meer ziet om er wat aan te doen (het effect van wat er over 30 jaar gebeurd zien we dan wel weer, we leven nu). Gevolg dat die mensen naar 30 jaar wel problemen hebben als gevolg van hun langdurige overgewicht.

nee...ben het niet met je eens...een ander, zeker een wildvreemde heeft namelijk geen fluit met mijn doen en laten te maken

even heel simpel voorbeeld
als een "vreemde" naar mij toe komt (met een vreemde bedoel ik familie waar ik vrij weinig contact mee heb , vage kennisen , mensen die ik alleen uit de wandelgangen ken , collega's waar ik niets mee heb op persoonlijk vlak etc etc , iedereen die geen familie is waar ik goed contact mee heb , of echte vrienden van me zijn)
en deze heeft commentaar op mijn gewicht , dan word ik lichtelijk pissig op die persoon,
waarom?
omdat die persoon geen reet met mijn lijf en leden te maken heeft,
ik ben mijn hele leven al te zwaar en ben hier vanaf mijn 6de levensjaar mee gepest, krijg hier nog steeds regelmatig commentaar op en weet je wat, het helpt niet , het geeft alleen maar een steek en ik ben weer een uur bezig om mijn emo eetbui af te wenden ... als dat al lukt
dus commentaar? nee dankje, hou het maar lekker voor je , ik ben al 20 jaar met mijn gewicht aan het kloten, daar heb ik de hulp van willekeurige omstanders echt niet bij nodig

en daarbij komt nog, als ik puur voor mezelf spreek , denk je nu echt dat iemand met (flink)overgewicht zelf niet weet dat hij/zij te zwaar is?
of dat hij/zij misschien ook niet al het gros van de dieten onder de zon heeft geprobeerd?
bij een dietist heeft gelopen, bij de huisarts, aan de poedertjes en pillen is geweest en ga zo maar door?
psychische hulp behoort ook nog tot de opties
dat hij/zij een hoger risico op hart en vaatziekten loopt, op diabetes etc etc ?

voor mij valt de bemoeizucht van mensen over mijn eventuele gezondheid vaak in het verkeerde keelgat en vaak denk ik "fijn dat je je mening graag vertelt, maar ik kan er niets mee, rot op"
ik denk juist dat mensen zich eens wat minder moeten bemoeien met het gewicht van een ander, of dit nu een goed, een onder, of over gewicht is

zo...."rant modus uit"

moest even iets kwijt geloof ik :=
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-07-10 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:22

Is zou er niet blij mee zijn als er commentaar over mijn gewicht wordt geleverd, heb er zelf al heel veel problemen mee maar door mijn trage schildklier heb ik te weinig energie om mij ergens voor in te zetten. Vaak ben ik na een dag werken gewoon te moe om nog iets te doen.
Ik eet geen gekke dingen, dagelijks mijn vitamines maar helaas heb ik ook nog de aanleg om stevig te worden.
Als er dan ook nog wordt gezegt, zou jij niet eens een beetje meer bewegen en een beetje minder eten dan loopt het stoom mij uit de oren. Ik zou er dus absoluut niet blij mee zijn als iemand mij op iets attendeert waar ik zelf al achter ben.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:22

Ach TS moet nog veel leren over respect naar de mensheid toe. Niks mis mee. Dit topic helpt haar daar een beetje bij.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:23

@ _Lot: ik denk dat jij je helemaal verkeerd hebt uitgedrukt waardoor men nu over je heen valt :-) Ik begrijp tussen de regels door wat je bedoelt, maar dit topic is inmiddels een aanval op jou geworden, dus wat dat betreft zou ik maar niet meer reageren als ik jou was, want er wordt nu elk woordje tegen je andere woorden afgemeten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:25

_Lot schreef:
Lijkt me als je zelf van binnen weet dat je te zwaar bent en niemand geeft dat toe dat je daar alleen maar nog onzekerder van wordt.De grootste onzekerheid is een gevolg van onwetendheid.

en deze, daar moet ik echt even op reageren ...weet dat ik onwijs achterloop, maar vooruit maar

stel iemand is te zwaar maar ook onwetend en niemand heeft er commentaar op
dan zal die persoon juist niet onzeker zijn
"Ignorance is bliss" zou willen dat ik een hoop niet wist , wat zou ik gelukkig zijn :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:25

_Lot schreef:
Dit topic heeft nu wel een iewat ander onderwerp, en daarbij zou ik eigenlijk begin van de middag voor een bed kijken, dus ik ga nu, ben er miss vanmiddag nog even, zomaar wegblijven is nogal laf vind ik zelf. Anders wordt het vannacht, wie mij wil meeten, ik sta vanaaf bij de Mc in Hgv achter de kassa :j

Baal wel moet ik zeggen, ik heb dit zelf veroorzaakt, maar heb het idee dat ik mezelf niet kan verwoorden. Minjon zei ook al, ik herken jou zo helemaal niet...
En dat terwijl ik over het algemeen schrijven heel goed kan, nou ja, emotioneel dan, heb ook getwijfeld hier linkjes te zetten naar mijn topics maar omdat ik niet de kans wil lopen op foute reacties daar dat niet gedaan.

Tja Lot je bent een meid van 18 die nog veel te leren heeft.

Je kunt zelf aan de hand van de reacties hier je conclusies trekken, heb je verder niemand meer bij nodig. ;)
We maken allemaal wel eens een uitglijer, ik ook, jij ook. :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:26

Lotte, ik denk dat het inderdaad verstandig is je topics erbuiten te houden. Die topic's gaan over jou privéleven, ik denk dat dat zeer weinig, tot niets, met dit te maken heeft. :)

Kattenbak, er komen zeker aanvallen voorbij, maar ik zie ook negatieve reacties op TS, maar die zijn wel gegrond en onderbouwd...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:26

Ik kan op het eerste gezicht niet aflezen aan iemand wat de werkelijke reden is dat ze zo dik zijn en zal zeker een onbekende er ook niet zomaar naar vragen. Lijkt me dat een hoop mensen met overgewicht het al moeilijk genoeg vinden.

Ik geef toe dat ik wel eens opkijk van hoe dik iemand is, maar er van uitgaande dat er vast een achterliggende reden is zal ik niemand veroordelen. In mijn directe omgeving ken ik wel enkele personen die overgewicht hebben, maar eigenlijk praat ik daar niet met ze over. Mochten ze er behoefte aan hebben sta ik er open voor.

Echter ben ik geen goed voorbeeld qua eetgewoontes. Ik schrans alles bij elkaar en kom geen pondje aan.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:27

Heb niet alles gelezen dus reageer ik gewoon op de beginpost.
Niet iedereen wil een magere ribbenkast zijn. Mijn vriend heeft liever vlees dan botten in zijn handen en tja waarom respecteer je gewoon iemands levenswijze niet als die persoon zich er goed bij voelt laat hem of haar dan in ere dus hou je commentaar voor jezelf. Mensen die dik zijn weten best wel dat ze geen halftopmodel zijn en dat er misschien gezondheidsrisicos aan hangen maar dat is nu eenmaal bij alles zo. Rokers roken toch ook wetende dat ze sneller kanker kunnen krijgen maar ga jij dan constant gaan zeggen hoe kankerverwekkend het is, ze weten het best wel al hoor. Als mensen er echt iets tegen willen doen dan zullen ze dat wel doen en hebben ze jouw commentaar al helemaal niet nodig. Net alsof jij perfect bent?
Moet ik jou ook constant eens op jou tekortkomingen wijzen eens zien in wat voor put jij valt?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:29

om even met de deur in huis te vallen.

als je mij zomaar gaat aanspreken op dat ik dus blijkbaar te dik ben,, dan zou je toch echt wel een gigantische klap kunnen verwachten denk ik :')

ik vindt dat je dan wel erg je neus in ander mans zaken gaat steken.
het is toch aan de persoon zelf hoe hij of zei er uit ziet ? :)

ja ik ben te dik.. nee het kan me niet schelen :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:29

Ik geloof geen bal meer wat de ts zegt, nu is het weer een excollega die ze wekelijks (dagelijks) spreekt. TS je lu*lt jezelf helemaal vast, wat jij uitkraamt valt niet goed te praten en omdat je geen ja en amen te horen krijgt blijf je maar dingen verzinnen?

triest hoor :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:33

moonprayer schreef:
mensen die te dun zijn, zonder hier echt wat aan te kunnen doen.
die spreken mensen wel willekeurig aan, "zo heb je anorexia?" "eet je wel genoeg?"

Dit is algemeen wel geaccepteerd.

.

ik vind dat persoonlijk ook not done...
het zijn je zaken gewoon niet, weet jij als omstander veel waarom iemand te zwaar of te licht is , mijn nichtje is ene gratenpakhuis, kind kan er niets aan doen ...als iemand commentaar op haar heeft , word ik ook pissig
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-07-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:34

xDramaQueen schreef:
Ik geloof geen bal meer wat de ts zegt, nu is het weer een excollega die ze wekelijks (dagelijks) spreekt. TS je lu*lt jezelf helemaal vast, wat jij uitkraamt valt niet goed te praten en omdat je geen ja en amen te horen krijgt blijf je maar dingen verzinnen?

triest hoor :n

ik ben het hier mee eens.

Zoals ik zelf al noemde in het topic.

Jammer dat TS niet reageert daarop,
Sani schreef:
En dat is net mijn punt.

nu zeg je WEER iets anders.

het was eerst een klant, een vreemde.
Toen een meisje van jou leeftijd.
Nu zeg je eerst dat je geen vreemden aanspreekt en nu is het een collega.

Blijf je excuses verzinnen?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:34

Lauratje_88 schreef:
Niet iedereen wil een magere ribbenkast zijn. Mijn vriend heeft liever vlees dan botten in zijn handen en tja waarom respecteer je gewoon iemands levenswijze niet als die persoon zich er goed bij voelt laat hem of haar dan in ere dus hou je commentaar voor jezelf. Mensen die dik zijn weten best wel dat ze geen halftopmodel zijn en dat er misschien gezondheidsrisicos aan hangen maar dat is nu eenmaal bij alles zo. Rokers roken toch ook wetende dat ze sneller kanker kunnen krijgen maar ga jij dan constant gaan zeggen hoe kankerverwekkend het is, ze weten het best wel al hoor. Als mensen er echt iets tegen willen doen dan zullen ze dat wel doen en hebben ze jouw commentaar al helemaal niet nodig. Net alsof jij perfect bent?
Moet ik jou ook constant eens op jou tekortkomingen wijzen eens zien in wat voor put jij valt?

Ja maar kijk hier beledig jij eigenlijk onbewust weer slanke mensen. Dus wil jij dan ook even je commentaar voor je houden please :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:36

Ik heb met stijgende verbazing het hele topic door zitten lezen *raapt kin van de grond*. Er is teveel waar ik op wil reageren om dat allemaal te doen, want dan krijgen we een post van pagina's lang.

TS, je zult het vast allemaal heel goed bedoelen, maar mij bekruipt toch het gevoel dat jij nog heeeeeel erg veel te leren hebt in het leven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:37

_Lot schreef:
Het is maar hoe je het brengt, zowel baas als gast konden erom lachen, en gast komt nog steeds wekelijk, besteld alleen nu wel een salade erbij.

_Lot schreef:
Als mensen bij mij meerdere malen per week bij de Mc komen dan maak ik daar op een spelendere wijs wel een opmerking over. "goh, u weer?" Nog nooit woordenwisselingen oid door gehad.

_Lot schreef:
De gast was een meisje van mijn leeftijd, wat wekelijks kwam, ook bij de Mc heeft gewerkt, en belangrijkste, zelf ook opmerkingen maakte over haar gewicht. Bij zulke mensen kan zon opmerking door de bocht. Weet wel bij wie je het wel en niet kan doen, merendeel schiet dit idd verkeerd, en beter een keer teveel je mond gehouden dan m een keer teveel open getrokken.

_Lot schreef:
Sani schreef:
Vertelde jij niet dat jij mensen op je werk aansprak en je collega's en baas er blij mee waren?

Dat was een ex-collega die ongeveer even oud is, ik wekelijks (al dan niet dagelijks) spreek, en zelf dingen zei van Dit is niet echt het gesschikte baantje voor mij, of vind je van wel? Ik maakte toen ze weer eens voor me stond onder werktijd een opmerking van Goh, jij weer hier. Niet goed onder woorden gebracht van mij, maar mijn bedoeling was aan te geven hoe het wel kan in mijn ogen...

kan aan mij liggen maar dit verhaaltje stinkt.

zo en nu ga ik een chocosoesje opeten <3

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:40

Kattenbak schreef:
Lauratje_88 schreef:

Ja maar kijk hier beledig jij eigenlijk onbewust weer slanke mensen. Dus wil jij dan ook even je commentaar voor je houden please :D

Ik heb abslouut niets tegen slanke of slankere mensen dan ik, ze doen er mee wat ze willen en ik respecteer hoe iedereen is maar zij is gewoon zo respectloos tegen de dikkere medemens dat mijn bloed begon te koken en dit meer een kwade reactie was en niet bedoelt om andere mensen mee te kwetsen

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:42

Iemand moet er zelf aan toe zijn om af te gaan vallen, (ik spreek uit ervaring!!!), er kunnen nog zoveel mensen zeggen dat je moet gaan afvallen, maar dat zal niet helpen, afvallen doe je voor JEZELF en niet voor een ANDER!
Ik woog ooit 110 kilo, en ben uiteindelijk voor MEZELF gaan afvallen.
Ben uiteindelijk 58 (!!) kilo afgevallen.
Ik heb, toen ik nog zo dik was altijd gedacht: Ze nemen me maar zoals ik ben, en anders maar niet!
Het werkte bij mij dus ABSOLUUT NIET STIMULEREND als iemand zei dat ik te dik was, het is een knop die ik uiteindelijk ZELF heb om kunnen draaien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:42

Soms wisten mensen heel vroeger al hoe het hoorde klik

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:44

Kattenbak schreef:
Echwel schreef:
En meer rookt en meer drinkt en zich dagelijks in het verkeer begeeft enz enz.
So what..
Wel eens gezien hoeveel mensen er in sommige landen omkomen in het verkeer??
Daar ga je toch ook niet eggen dat ze niet meer op het dak van de trein mogen zitten

Eh dat wordt wel gezegd. Althans ik zou wel bellen hoor als ik iemand op een dak van een trein zie.

Niet als je in India bent. En dat is wat Echwel bedoelt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:46

MenB schreef:
Iemand moet er zelf aan toe zijn om af te gaan vallen, (ik spreek uit ervaring!!!), er kunnen nog zoveel mensen zeggen dat je moet gaan afvallen, maar dat zal niet helpen, afvallen doe je voor JEZELF en niet voor een ANDER!
Ik heb, toen ik nog zo dik was altijd gedacht: Ze nemen me maar zoals ik ben, en anders maar niet!
Het werkte bij mij dus ABSOLUUT NIET STIMULEREND als iemand zei dat ik te dik was, het is een knop die ik uiteindelijk ZELF heb om kunnen draaien.

Zo hoooooiiiiiii!!!!! Wauw, dat heb je knap gedaan _/-\o_ hoe heb je het voor elkaar gekregen zeg.

RESPECT!!!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:50

MenB schreef:

Hoe heb je het gedaan echt WAUW +:)+ :wow: