malloesje schreef:Faye, niet iedereen met een laag of lager inkomen kiest hier bewust voor. Niet iedereen heeft het in zich om een toppositie te bekleden en ook niet iedereen wil dat.
Daarnaast betaald iedereen mee aan de vergrijzing en daarom mogen meer gefortuneerden (zoals gezegd tot op zekere hoogte) ook meer meebetalen. Met een voorkeurspositie bedoel ik meer te zeggen dat een rijker persoon eerder of beter behandeld wordt. Dit geldt dan uiteraard voor de 'standaard' zorg.. Ik vind het schrijnend om te zien dat de minder bedeelden onder ons minder zorg krijgen of zorg van mindere kwaliteit (zoals in de States).
Ik vind dat voor iedereen dezelfde zorg moet zijn, alleen vind ik niet dat het probleem wat nederland heeft door de gefortuneerden opgelost moet worden!!
NL moet z'n geld eens goed gaan besteden en niet alles van rijkeren afplukken!
Zorg moet voor iedereen betaalbaar en toegankelijk blijven, maar niet over de rug van rijkeren.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik voor iedere scheet naar de dokter ga, weinig geld heb en zou weten dat meneer op de hoek van de straat met z;n grote villa er wel voor betaald.
Eigen risico lekker op 165 houden.