Rieja schreef:misschien nog een leuke link voor mensen met interesse voor dit onderwerp: http://www.nietalleenallah.nl
hoihoi
deze site kende ik nog niet. ziet er interessant uit! hoop binnenkort wat uitgebreider te gaan lezen!
tnx
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rieja schreef:misschien nog een leuke link voor mensen met interesse voor dit onderwerp: http://www.nietalleenallah.nl
jameyskatje schreef:LF_xx_D schreef:Wat ik altijd mooi vind aan de islam is dat moslims (die 'echt' moslim zijn) zoveel moeite doen voor het geloof.
Zoveel keer per dag bidden, een maand vasten, enz.
Met echte moslims bedoel ik moslims die naar de moskee gaan enzo, want volgens mij heb je onder de moslim jongeren ook dat ze niet meer naar de moskee gaan en zich niet aan de regels houden.
Misschien een beetje raar geformuleerd. :]
Even een vraag:
Hoe kom je bij de Islam in de hemel? Is dat door zo goed mogelijk te leven of niet?
Ik ben trouwens niet van plan om moslim te worden hoor, gewoon ff een vraagje (ben zelf christelijk).
je eerste stukje: ik begrijp precies wat je bedoeld hoor. er zit zo'n verschil in jezelf moslim noemen, of echt de islam praktiseren. mooi om te lezen dat je dat mooi vind!
je vraag:
door je verplichtingen aan Allah na te komen en weg te blijven van wat verboden is. geloven in Allah, Zijn profeten, Zijn boeken, Zijn engelen en in het lot, de dag des oordeels etc. door te bidden 5x per dag, door te vasten in de ramadan, door armenbelasting te betalen en als de mogelijkheid er is om op bedevaart naar mekka te gaan. bij een vrouw is het bv zo simpel, stel dat een vrouw sterft en haar man was tevreden over haar, ze waren goede partners, en zij verichtte haar gebed en vaste in de maand ramadan. dan mag zij het paradijs binnen treden door welke deur ze maar wilt. in de islam is het eigenlijk zo: is je gebed goed, dan is alles goed. goede daden beginnen met een goede intentie en de aanbidding van Allah. als je 5x per dag bid ben je dus inderdaad de hele dag bezig met je geloof. steeds een moment voor jezelf en jouw heer. wie zich dan nog bezig kan houden met verboden zaken heeft een hele verkeerde intentie te pakken. (uitzonderingen daargelaten. het is niet zo als je drugsverslaafd bent dat je dan niet 5x per dag kan bidden. het gebed is altijd het belangrijkste.het gebed zal jou dan juist kunnen helpen om je leven weer op te pakken en je bewust te maken, eigenlijk een beetje te vergelijken met mediteren.)
een paar pagina's terug had ik een aantal links geplaats. daar moet je vast en zeker uitgebreider antwoord op je vraag kunnen vinden. ik hoop dat je daar iets mee kan