Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schuld schreef:Ilja000. Dank je wel. Ik zal daar ook eens voor gaan kijken. Als ik laat maar zeggen binnen 2 weken verklaard kan worden dan kan ik mij wel inschrijven op een adres. het gaat er juist om dat er dan niet direct beslag op andermans spullen wordt gelegt door mijn fouten.
zonnebloem18 schreef:In mijn omgeving weet eigenlijk iedereen wel van de problemen dat moet ook wel anders is het heel moeilijk om op te lossen.
Ik heb er zelf nooit een punt van gemaakt.
We hebben fouten gemaakt, alles te lang genegeerd en nu moeten we daarvoor betalen het is niet anders.
Maar we lossen het wel allemaal zelf op en daar ben ik heel trots op.
En kan je het zelf niet meer oplossen dan moet je hulp zoeken en trots zijn dat je hulp durft te zoeken.
Ilja000 schreef:Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt, is de mens uiterst rekbaar. Steeds als je denkt dat je niet meer dieper kunt zakken, zak je nog dieper de stront in. En weet je? Je gaat er niet dood van. Net niet. En hou je daaraan vast. Heel weinig geld hebben voor boodschappen kan heel naar zijn, maar overleven doe je wel.
bromfiets schreef:Een huishoudboekje moet ik eigenlijk ook bijhouden, maar dat is zo vreselijk confronterend dat ik me er niet toe kan zetten... Misschien eens met de thuisbegeleiding oppakken...
Ilja000 schreef:bromfiets schreef:Een huishoudboekje moet ik eigenlijk ook bijhouden, maar dat is zo vreselijk confronterend dat ik me er niet toe kan zetten... Misschien eens met de thuisbegeleiding oppakken...
Goed idee joh. Ik heb in een psychisch moeilijke periode de hele zooi aan mijn vader overgedaan. Haalde elke week 20 euro van de bank en daar moest ik de boodschappen van doen die week. Pa houdt nog steeds (hoewel alles financieel prima op orde is) nog steeds een klein oogje in het zeil
KiWiKo schreef:Is zo Ilja000
zakelijk was mijn dieptepunt toen de belastingdienst mijn kantoor leeg kwam halen![]()
Krijgt nog een staartje, want surceance van betaling was al uitgesprokendus die krijgen nog wel een sneer van de Curator
toen mijn faillissement uitgesproken werd was het voor mij echt een opluchting
Ilja000 schreef:Okee, even op de persoonlijke toer: mijn achterstanden ontstonden toen ik mijn ex het huis uit bonjourde. Er ging meer geld naar bier dan naar rekeningen. De kosten liepen zo hoog op dat ik de post niet meer open durfde te maken. Met hem exit, heeft pa voor mij alle schuldeisers gebeld en regelingen getroffen. Ik heb zelf hard meegewerkt door in therapie te gaan (ptss), woningruil te doen zodat mijn huur halveerde en dus van heel weinig geld boodschappen te doen. Een blikje ravioli is erg lekker met wat gebakken champignons :p
Kreeg wel af en toe een tas boodschappen van mams met wasmiddel, vlees en een pak koekjes enzo![]()
Als ik de postcodeloterij ooit win betaal ik ze alles terug, hoewel de moeite die ze hebben gedaan niet in geld uit te drukken is.
bromfiets schreef:Mijn ouders hebben dat ook al meerdere keren aangeboden, maar dat wil ik niet omdat ik dan met een enorm schuldgevoel kom te zitten. Ik kan en wil ze daarmee niet belasten, want ik doe ze al zoveel verdriet...
Daarom is het denk ik wel goed dat ik via maatschappelijk werk bij de schuldsanering uit ben gekomen... Ik zal wss ook onder toezicht gesteld worden, maar dat is misschien ook maar goed...
Schuld: Bestaat zo'n topic nog niet?Ik hou in mijn eentje de economie draaiende
schuld schreef:Ilja000 schreef:Okee, even op de persoonlijke toer: mijn achterstanden ontstonden toen ik mijn ex het huis uit bonjourde. Er ging meer geld naar bier dan naar rekeningen. De kosten liepen zo hoog op dat ik de post niet meer open durfde te maken. Met hem exit, heeft pa voor mij alle schuldeisers gebeld en regelingen getroffen. Ik heb zelf hard meegewerkt door in therapie te gaan (ptss), woningruil te doen zodat mijn huur halveerde en dus van heel weinig geld boodschappen te doen. Een blikje ravioli is erg lekker met wat gebakken champignons :p
Kreeg wel af en toe een tas boodschappen van mams met wasmiddel, vlees en een pak koekjes enzo![]()
Als ik de postcodeloterij ooit win betaal ik ze alles terug, hoewel de moeite die ze hebben gedaan niet in geld uit te drukken is.
Dat is echt superlief van je ouders! Ik weet dat mijn moeder met liefde alles zou afbetalen voor me maar ze heeft het zelf ook heel erg krap.