Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Evolutietheorie is niet bewezen... Uit de Bijbel is net zoveel bewezen.
_Tara_ schreef:@ Verootjoo: Ik heb anders op school verschillende hoorcolleges gehad over evolutie. Vind daar niks vaags aan. Allemaal wetenschappelijk onderbouwd. Voor mij is de evolutietheorie heel duidelijk en logisch. Het verhaal dat 1 iemand heel de aarde (weet je hoe groot dat ding is?) gemaakt heeft plus alle mensen en dieren erop (nja, 2 mensen). Dat gaat er bij mij echt niet in. Zoals ik al eerder gevraagd heb, hoe willen 2 mensen heel de aarde bevolkt hebben? En de dinosaurussen dan? Fossielen van allerlei dieren. Hoe zit dat dan volgens gelovigen?
_Tara_ schreef:God ziet jezus eerst en dan jou pas in de hemel? Waarom dat dan? Dus je mag gewoon allemaal fouten maken, god vergeeft je toch wel? Waarom zou je dan niet toch gewoon mensen verkrachten en moorden? Niet dat ik dat goed keur, absoluut niet.
Dat mensen meerdere meningen hebben ok. Maar als je in god geloofd, geloof je dan ook niet automatisch in zijn mening? Of zie ik 't nu te streng en mag je van god ook gewoon zelf je mening hebben. Dus stel god zegt: homo zijn mag niet. Maar jij vind 't wel ok, dan vind god 't wel ok dat jij 't ok vindt?
Celiien schreef:eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat een priester of bisschop de gevangenis inging, jij wel ?
evolutietheorie is iig meer bewezen dan uit de bijbel..
komop mensen zijn ontstaan uit 2 mensen, die samen op 1 plek waren en waar 2 kinderen uit kwamen (als ik het goed heb), die een vrouw hadden?
waar komen die partners dan vandaan?
of hebben ze een grote gangbang gedaan en zijn we eignelijk een happy family?
Rianne_ schreef:Inderdaad Niwla. Als je naar het nieuwe testament kijkt zijn er al zoveel betere dingen, en is God ook een stuk 'liever' om het zo maar even te noemen.
verootjoo schreef:er is nauwelijks wat GOED wetenschappelijk onderbouwd aan de evolutietheorie, en zo wel zou ik heel graag de bronnen van de onderzoeken willen inzienEn 2 mensen hebben de hele aarde bevolkt idd, al waren er al wat meer dan de 1e 2 die beschreven staan in de Bijbel. Ik snap niet zo goed waaorm dat niet kan, want de aarde bestaat al enkele miljoenen jaren
MysticTinker schreef:verootjoo schreef:er is nauwelijks wat GOED wetenschappelijk onderbouwd aan de evolutietheorie, en zo wel zou ik heel graag de bronnen van de onderzoeken willen inzienEn 2 mensen hebben de hele aarde bevolkt idd, al waren er al wat meer dan de 1e 2 die beschreven staan in de Bijbel. Ik snap niet zo goed waaorm dat niet kan, want de aarde bestaat al enkele miljoenen jaren
Inteelt.. ?![]()
Misschien dat we daarom van aap-achtige mensen naar de moderne mens zijn gegaan, door de inteelt!Is al ons haar uitgevallen en zijn we veranderd van brede, schattige, harige, kleine mensjes tot vieze, kale, stinkende mensen
![]()
![]()
Ja, die theorie vind ik wel leuk
MysticTinker schreef:verootjoo schreef:er is nauwelijks wat GOED wetenschappelijk onderbouwd aan de evolutietheorie, en zo wel zou ik heel graag de bronnen van de onderzoeken willen inzienEn 2 mensen hebben de hele aarde bevolkt idd, al waren er al wat meer dan de 1e 2 die beschreven staan in de Bijbel. Ik snap niet zo goed waaorm dat niet kan, want de aarde bestaat al enkele miljoenen jaren
Inteelt.. ?![]()
Misschien dat we daarom van aap-achtige mensen naar de moderne mens zijn gegaan, door de inteelt!Is al ons haar uitgevallen en zijn we veranderd van brede, schattige, harige, kleine mensjes tot vieze, kale, stinkende mensen
![]()
![]()
Ja, die theorie vind ik wel leuk
christel1857 schreef:Rianne_ schreef:Inderdaad Niwla. Als je naar het nieuwe testament kijkt zijn er al zoveel betere dingen, en is God ook een stuk 'liever' om het zo maar even te noemen.
Het is en blijft een zwaar gedateerd boek die nog maar half van toepassing is op onze moderne wereld.
Vind het erg flauw dat gelovigen iedere keer komen aanzetten met wazige argumenten zoals: "Ja maar zo ben ik niet!" "onze kerk vind homo's wel leuk!" "Dat is uit het oude testament, het nieuwe is vééél beter"
Je bent toch een aanhanger van de bijbel? Nou ik heb het hier over de bijbel, en niet over mensen persoonlijk, of over iemands persoonlijke kerk of stroming binnen het christendom.
Sorry voor mijn felle reacties, verder ben ik best lief hoor
ps. Eva kreeg toch 4 zonen? Zou daarmee de mensheid niet meteen zijn uitgestorven?
MysticTinker schreef:verootjoo schreef:Evolutietheorie is niet bewezen... Uit de Bijbel is net zoveel bewezen.
Heb je voorbeelden uit de bijbel?
Evolutie is bewezen, door opgegraven skeletten, die duidelijk laten zien hoe diersoorten en mensen veranderen en dus evolueren.
Je kan daar je ogen voor sluiten, maar het is en blijft een feit dat het gewoon wetenschappelijk aangetoond is.
Niwla schreef:upendo: Ik denk dat een groot deel van die fossielen is ontstaan tijdens de zondvloed. (Met Noach dus) Als de hele wereld onder water staat wordt er zo'n grote druk op de aardlagen gezet dat er bijzondere dingen zijn ontstaan.
Ik heb hier wel een interessante site hoe ik denk over de evolutie: http://www.scheppingofevolutie.nl/
En dan met name onder "veelgestelde vragen"
christel1857 schreef:Vind het erg flauw dat gelovigen iedere keer komen aanzetten met wazige argumenten zoals: "Ja maar zo ben ik niet!" "onze kerk vind homo's wel leuk!" "Dat is uit het oude testament, het nieuwe is vééél beter"
Je bent toch een aanhanger van de bijbel? Nou ik heb het hier over de bijbel, en niet over mensen persoonlijk, of over iemands persoonlijke kerk of stroming binnen het christendom.