Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn
Tuurlijk zijn we dat, Maar er zijn zat ouders die er wel goed mee om kunnen gaan hoor, zonder hun "oh zo vreselijke rot puber" in de weg te zitten
Specials schreef:Giolli schreef:Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn
Tuurlijk zijn we dat, Maar er zijn zat ouders die er wel goed mee om kunnen gaan hoor, zonder hun "oh zo vreselijke rot puber" in de weg te zitten
Ja die ouderen die met jullie overweg kunnen in de ogen van een puber zijn de ouderen die overal ja en amen op zeggen en naar de pijpjes van de pubers dansen
Polly_ schreef:Giolli schreef:Als je dat zelf al voelt, moet je het je ook bij ons ( corectie, ik spreek wel even voor me zelf weet niet hoe andere "pubers" hier over denken) begrijpen niet waar
heb je dit tegen mij? Want dan begrijp ik het niet.
Giolli schreef:Nee
Een ouder die net zo met ons omgaat als dat wij met hem omgaan.
Tuurlijk verdienen hun meer respect, het zijn tenslotte je ouders.
Maar met respect met elkaar omgaan... Ik weet niet wat jij daar puberaal in ziet!
Citaat:ik ben mijn dochters vriendin niet, ik ben haar moeder........... en we gaan ook niet als vriendinnen met elkaar om, wil ik ook helemaal niet. Ik ber verantwoordelijk voor haar en zolang ik dat ben heb ik het laatste woord PUNT!
Polly_ schreef:Maar dan heb ik toch nog een vraag aan jullie.. Als iemand tegen jullie zegt: roken is slecht, doe het absoluut nooit te nimmer (om maar een voorbeeld te nemen).
Worden jullie dan niet júist nieuwsgierig? Ik had in ieder geval altijd steerk de neiging bij het vak verzorging op school, om alles gewoon eens uit te proberen, puuur omdat er júist wordt gezegd dat het zo slecht is. Gaat het dan niet kriebelen bij jullie?
Tallie1979 schreef:silfie35 schreef:Boos doen tegen een puber en ze dingen ontnemen, hebben ze scheit aan. Als jij boos word, kunnen ze boos terug doen. Als jij laat merken, dat je verdrietig en teleurgesteld bent, en je kwetsbaar opsteld, word het verhaal heel anders. Dan zijn ze ineens heel anders. Als ik dit verhaal lees denk ik: als ik je zoon was geweest, had je aan mij een hele moeilijke gehad!
Ah, nog een 17 jarige die denkt de wijsheid in pacht te hebben.Hoe lossen jouw ouders het op dan?
Giolli schreef:Pfoeh.... Gelukkig is mijn moeder tegelijk mijn beste vriendin!
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten!![]()
En zoals jij het beschrijft...Citaat:ik ben mijn dochters vriendin niet, ik ben haar moeder........... en we gaan ook niet als vriendinnen met elkaar om, wil ik ook helemaal niet. Ik ber verantwoordelijk voor haar en zolang ik dat ben heb ik het laatste woord PUNT!
Ben ik al lang blij dat mijn moeder mijn moeder is,
en jij maar gewoon een bokker in mijn ogen!![]()
Want doordat mijn mam tegelijk mijn beste vriendin is, heb ik zóveel meer respect voor haar en voor waar ze nou precies staat in de rang!![]()
Ik accepteer haar keuze's als iets niet mag, omdat ze dat ook bij mij doet. En als ze dat niet doet, of ik niet, dan is er geen ruzie maar praten we daar over![]()
Ik vertel mijn moeder alles. Daardoor houden we een super band!![]()
Als ik dat niet zou doen, zouden we langs elkaar heen leven, en zou ik haar zien als "moeder" nu zie ik haar ook als beste vriendin zoals ik al zei.
Als ik haar slechts als moeder zou zien... zou ik inderdaad óók een hoop voor haar achter laten!
Neemt niet weg, dat mijn manier met haar leven goed is, neemt ook niet weg dat die van andere oppeens slecht is.
Ieder zijn eigen manier
Specials schreef:Giolli schreef:Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn
Ja die ouderen die met jullie overweg kunnen in de ogen van een puber zijn de ouderen die overal ja en amen op zeggen en naar de pijpjes van de pubers dansen
Citaat:gut.......... laten ik en mijn dochter nou ook gewoon heel close zijn! samen condooms opblazen, giechelen over verkering, samen praten over vriendinnetjes, vriendjes, school en de hele rambam....... Sanne kan alles aan me vragen, en ik geef overal eerlijk antwoord op. Dat doet ze dus ook, ze vraagt ook gewoon "mamma, hoevaak heb jij sex gehad" en meer van dat soort dingen. We praten, lachen en huilen samen........ maar als ik nee zeg, is het neeen die nee hoef ik niet te moeten herhalen. Kom ik erachter dat er dingen toch gebeuren ondanks mijn nee, dan hebben we een majoor probleem, ZEKER als ze daarover gelogen heeft, want liegen is namelijk niet nodig, alles is bespreekbaar! Alleen als ik nee zeg, dan zeg ik dat niet zonder reden. Ik vind ook neit dat ik uit hoef te leggen waarom ik iets niet wil. En zo liggen onze verhoudingen, en ik kan je vertellen dat we ons er allemaal ernstig prettig bij voelen.
Giolli schreef:Citaat:gut.......... laten ik en mijn dochter nou ook gewoon heel close zijn! samen condooms opblazen, giechelen over verkering, samen praten over vriendinnetjes, vriendjes, school en de hele rambam....... Sanne kan alles aan me vragen, en ik geef overal eerlijk antwoord op. Dat doet ze dus ook, ze vraagt ook gewoon "mamma, hoevaak heb jij sex gehad" en meer van dat soort dingen. We praten, lachen en huilen samen........ maar als ik nee zeg, is het neeen die nee hoef ik niet te moeten herhalen. Kom ik erachter dat er dingen toch gebeuren ondanks mijn nee, dan hebben we een majoor probleem, ZEKER als ze daarover gelogen heeft, want liegen is namelijk niet nodig, alles is bespreekbaar! Alleen als ik nee zeg, dan zeg ik dat niet zonder reden. Ik vind ook neit dat ik uit hoef te leggen waarom ik iets niet wil. En zo liggen onze verhoudingen, en ik kan je vertellen dat we ons er allemaal ernstig prettig bij voelen.
Geloof mij maar op m'n woord. Dan ben je een geweldige moeder, want zo is de mijne ook