smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:01

als ik jullie hier zo zie schrijven dan heb ik inderdaad een beetje een ....... tja, hoe moet je het netjes zeggen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:03

Als je dat zelf al voelt, moet je het je ook bij ons ( corectie, ik spreek wel even voor me zelf weet niet hoe andere "pubers" hier over denken) begrijpen niet waar ;)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:06

Hahah mijn vriendin heeft het zelfde en gaat ze dus gewoon bij mij slapen :)
Laatst bijgewerkt door Ann_Pam op 28-04-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:06

Giolli schreef:
Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn :=
Tuurlijk zijn we dat, Maar er zijn zat ouders die er wel goed mee om kunnen gaan hoor, zonder hun "oh zo vreselijke rot puber" in de weg te zitten :=

Ja die ouderen die met jullie overweg kunnen in de ogen van een puber zijn de ouderen die overal ja en amen op zeggen en naar de pijpjes van de pubers dansen :roll:

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:10

Specials schreef:
Giolli schreef:
Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn :=
Tuurlijk zijn we dat, Maar er zijn zat ouders die er wel goed mee om kunnen gaan hoor, zonder hun "oh zo vreselijke rot puber" in de weg te zitten :=

Ja die ouderen die met jullie overweg kunnen in de ogen van een puber zijn de ouderen die overal ja en amen op zeggen en naar de pijpjes van de pubers dansen :roll:

Nee :)
Een ouder die net zo met ons omgaat als dat wij met hem omgaan.
Tuurlijk verdienen hun meer respect, het zijn tenslotte je ouders.
Maar met respect met elkaar omgaan... Ik weet niet wat jij daar puberaal in ziet!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:12

Giolli schreef:
Als je dat zelf al voelt, moet je het je ook bij ons ( corectie, ik spreek wel even voor me zelf weet niet hoe andere "pubers" hier over denken) begrijpen niet waar ;)

heb je dit tegen mij? Want dan begrijp ik het niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:14

Polly_ schreef:
Giolli schreef:

heb je dit tegen mij? Want dan begrijp ik het niet.

Nee dit was bedoeld voor Kiwiko :)
De reactie boven mij dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:16

ach komop zeg :D ik ben mijn dochters vriendin niet, ik ben haar moeder........... en we gaan ook niet als vriendinnen met elkaar om, wil ik ook helemaal niet. Ik ber verantwoordelijk voor haar en zolang ik dat ben heb ik het laatste woord PUNT!

neemt niet weg dat zolang mijn dochter niet tegen me liegt of me bedriegd dat er dan een hoop vrijheid is en absoluut genoeg ruimte om haar eigen fouten te maken. Zodra het liegen begint is de vrijheid weg!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:17

Mijn ouders zijn (gelukkig) erg makkelijk, ik hoefde het maar te vragen, en het was goed. Ging ik liegen daarintegen en ze betrapte me, dan was het snel afgelope n.
Kun je niet zeggen dat je alles zelf betaalt en een taxi terug neemt ofzo?
Je kan ook zeggen: ik ben eerlijk tegeb jullie en ik had ook als smoesje kunnen gebruiken dat ik bij een vriendin ga slapen
Speel gewoon open kaart dus is mijn advies :Y)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:19

Giolli schreef:
Nee :)
Een ouder die net zo met ons omgaat als dat wij met hem omgaan.
Tuurlijk verdienen hun meer respect, het zijn tenslotte je ouders.
Maar met respect met elkaar omgaan... Ik weet niet wat jij daar puberaal in ziet!

Naja in mijn ogen gaat een ouder niet om met jou zoals jij met hun omgaat..
Zou een mooie boel worden..
Zit ok een grote lijn tussen respect voor ouders en respect voor je vriendjes en vriendinnen..
En wat ik daar puberaal in zie?
Het hele idee al om tegen je ouders te liegen omdat je zonodig naar een feesje moet, Dat vind ik puberaal..Das geen respect opbrengen voor je ouders he

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:19

Pfoeh.... Gelukkig is mijn moeder tegelijk mijn beste vriendin!
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten! ;)
En zoals jij het beschrijft...
Citaat:
ik ben mijn dochters vriendin niet, ik ben haar moeder........... en we gaan ook niet als vriendinnen met elkaar om, wil ik ook helemaal niet. Ik ber verantwoordelijk voor haar en zolang ik dat ben heb ik het laatste woord PUNT!

Ben ik al lang blij dat mijn moeder mijn moeder is,
en jij maar gewoon een bokker in mijn ogen! ;)
Want doordat mijn mam tegelijk mijn beste vriendin is, heb ik zóveel meer respect voor haar en voor waar ze nou precies staat in de rang! ;)
Ik accepteer haar keuze's als iets niet mag, omdat ze dat ook bij mij doet. En als ze dat niet doet, of ik niet, dan is er geen ruzie maar praten we daar over :)

Ik vertel mijn moeder alles. Daardoor houden we een super band! :)
Als ik dat niet zou doen, zouden we langs elkaar heen leven, en zou ik haar zien als "moeder" nu zie ik haar ook als beste vriendin zoals ik al zei.
Als ik haar slechts als moeder zou zien... zou ik inderdaad óók een hoop voor haar achter laten!

Neemt niet weg, dat mijn manier met haar leven goed is, neemt ook niet weg dat die van andere oppeens slecht is.
Ieder zijn eigen manier ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:21

@ kiwiko: Volgens mij mag jou dochter in dr handjes klappen met zo'n moeder ;)
Zou me niet verbazen als de jouwe niet eens gaat puberen als een debiel, Geef je groot gelijk hoor ; liegen weg met de vrijheid!

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:22

L_iek schreef:
Ik zou geen smoes bedenken en eerlijk blijven. Als ze er achter komen heb je denk ik een groot probleem als je zelf al zegt dat je ouders streng zijn.

;( :Z .

Ik zou gwoon zeggen dat je bij iemand bent slapen...

Succes!! :Y)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:23

Tja ik heb over dit soort dingen ook nog nooit gelogen tegen mijn ouders (mensen ik ben pas 21 dus zo oud ben ik ook nog niet:P)
inderdaad met als voornaamste reden: stel er gebeurt wat.. je hebt een hele leuke avond gehad, je fietst naar huis en een idioot in een auto schept je en je komt in het ziekenhuis... leg dan nog maar eens aan je ouders uit als midden in de nacht politie aan de deur staat omdat hun dochter in het ziekenhuis ligt. (ik weet dat dit heus niet hoeft te gebeuren.. maar de kans is er ALTIJD!)
Ik ben ook geen heilig boontje, dronk op mijn 15e ook wel eens een alcholisch drankje en ging op mijn 15e ook mee de discotheek in.. maarrrrr..... met de afspraak dat mijn ouders wisten waar ik was, dat ik met vrienden was en dat er altijd minimaal 1 jongen met me mee naar huis fietste. onder deze voorwaarden mocht ik eigenlijk altijd weg.. en believe me, als mijn ouders achter een leugen zouden komen wat dit betreft waren ze nog niet klaar met me!

(komt nog bij... als je hier al over moet liegen... wat doe je dan als je op je 17e zwanger bent geraakt in een dronken bui, als je blijft zitten op school omdat je zegt dat je huiswerk gaat maken maar vervolgens aan het feesten bent en noem maar op...come on)

oh en nog iets.. misschien komt KiWiKo over als een helse moeder.. maar die van mij is denk ik net zo.. en hou ontzettend veel van der! ben haar nog dagelijks dankbaar voor alles wat ze voor me doet en voor me gedaan heeft..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:26

Wat danielle bedoel (als k even op je in mag haken)..
Je hoeft niet binnen te blijven als een kluizenaar, Maar wees eerlijk en dan kan je ook stappen met je vrienden maar met een zoveel fijner gevoel..

mijn mamma is ook het zelfde als kiwiko.. gelukkig :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:26

Danielle: Dat geloof ik ook echt wel hoor. ik geef ook alleen maar op kiwiko's reactie's mijn meningen.

Kiwiko voor jou: Blijft er natuurlijk bij dat ik je niet echt als moederzijnde ken, mijn reactie's basseer ik uit jou reactie's natuurlijk ;)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:29

Polly_ schreef:
Maar dan heb ik toch nog een vraag aan jullie.. Als iemand tegen jullie zegt: roken is slecht, doe het absoluut nooit te nimmer (om maar een voorbeeld te nemen).
Worden jullie dan niet júist nieuwsgierig? Ik had in ieder geval altijd steerk de neiging bij het vak verzorging op school, om alles gewoon eens uit te proberen, puuur omdat er júist wordt gezegd dat het zo slecht is. Gaat het dan niet kriebelen bij jullie?

Inderdaad, wat ik dus zei, alles wat verboden is wordt spannend en interessant, waardoor het misschien wel averechts werkt ;).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:30

iedereen mag op mij inhaken hoor :D en inderdaad eerlijk duurt het langst... dan is het stappen leuk, jij blij, je ouders blij en voortaan waarschijnlijk veel meer vrijheid en minder gedoe als je weg wilt :j

(ik las dat je ouders gelovig zijn, maar ook zij zullen denk ik wel begrijpen als je een goed gesprek met ze aan gaat dat je jong bent en wat wilt.. dat hoeft niet door te liegen maar gewoon door te PRATEN)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:31

Tallie1979 schreef:
silfie35 schreef:
Boos doen tegen een puber en ze dingen ontnemen, hebben ze scheit aan. Als jij boos word, kunnen ze boos terug doen. Als jij laat merken, dat je verdrietig en teleurgesteld bent, en je kwetsbaar opsteld, word het verhaal heel anders. Dan zijn ze ineens heel anders. Als ik dit verhaal lees denk ik: als ik je zoon was geweest, had je aan mij een hele moeilijke gehad!

Ah, nog een 17 jarige die denkt de wijsheid in pacht te hebben. ;) Hoe lossen jouw ouders het op dan?

Kom op zeg, doe niet zo banketstaaf. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen, dus ook verschillende soorten pubers. Juist een beetje kinderachtig dat je zo neerkijkent doet op mensen die jonger zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:32

Giolli schreef:
Pfoeh.... Gelukkig is mijn moeder tegelijk mijn beste vriendin!
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten! ;)
En zoals jij het beschrijft...
Citaat:
ik ben mijn dochters vriendin niet, ik ben haar moeder........... en we gaan ook niet als vriendinnen met elkaar om, wil ik ook helemaal niet. Ik ber verantwoordelijk voor haar en zolang ik dat ben heb ik het laatste woord PUNT!

Ben ik al lang blij dat mijn moeder mijn moeder is,
en jij maar gewoon een bokker in mijn ogen! ;)
Want doordat mijn mam tegelijk mijn beste vriendin is, heb ik zóveel meer respect voor haar en voor waar ze nou precies staat in de rang! ;)
Ik accepteer haar keuze's als iets niet mag, omdat ze dat ook bij mij doet. En als ze dat niet doet, of ik niet, dan is er geen ruzie maar praten we daar over :)

Ik vertel mijn moeder alles. Daardoor houden we een super band! :)
Als ik dat niet zou doen, zouden we langs elkaar heen leven, en zou ik haar zien als "moeder" nu zie ik haar ook als beste vriendin zoals ik al zei.
Als ik haar slechts als moeder zou zien... zou ik inderdaad óók een hoop voor haar achter laten!

Neemt niet weg, dat mijn manier met haar leven goed is, neemt ook niet weg dat die van andere oppeens slecht is.
Ieder zijn eigen manier ;)

gut.......... laten ik en mijn dochter nou ook gewoon heel close zijn! samen condooms opblazen, giechelen over verkering, samen praten over vriendinnetjes, vriendjes, school en de hele rambam....... Sanne kan alles aan me vragen, en ik geef overal eerlijk antwoord op. Dat doet ze dus ook, ze vraagt ook gewoon "mamma, hoevaak heb jij sex gehad" en meer van dat soort dingen. We praten, lachen en huilen samen........ maar als ik nee zeg, is het nee :) en die nee hoef ik niet te moeten herhalen. Kom ik erachter dat er dingen toch gebeuren ondanks mijn nee, dan hebben we een majoor probleem, ZEKER als ze daarover gelogen heeft, want liegen is namelijk niet nodig, alles is bespreekbaar! Alleen als ik nee zeg, dan zeg ik dat niet zonder reden. Ik vind ook neit dat ik uit hoef te leggen waarom ik iets niet wil. En zo liggen onze verhoudingen, en ik kan je vertellen dat we ons er allemaal ernstig prettig bij voelen.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:32

Specials schreef:
Giolli schreef:

Dat is echt onzin. Misschien is dat bij jullie zo, maar ik weet heus wel wat ik wel en niet mag, maar mijn ouders zijn tenminste bereid erover te praten. Zou je misschien nog wat van kunnen leren dan ;).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:34

Citaat:
gut.......... laten ik en mijn dochter nou ook gewoon heel close zijn! samen condooms opblazen, giechelen over verkering, samen praten over vriendinnetjes, vriendjes, school en de hele rambam....... Sanne kan alles aan me vragen, en ik geef overal eerlijk antwoord op. Dat doet ze dus ook, ze vraagt ook gewoon "mamma, hoevaak heb jij sex gehad" en meer van dat soort dingen. We praten, lachen en huilen samen........ maar als ik nee zeg, is het nee :) en die nee hoef ik niet te moeten herhalen. Kom ik erachter dat er dingen toch gebeuren ondanks mijn nee, dan hebben we een majoor probleem, ZEKER als ze daarover gelogen heeft, want liegen is namelijk niet nodig, alles is bespreekbaar! Alleen als ik nee zeg, dan zeg ik dat niet zonder reden. Ik vind ook neit dat ik uit hoef te leggen waarom ik iets niet wil. En zo liggen onze verhoudingen, en ik kan je vertellen dat we ons er allemaal ernstig prettig bij voelen.

Geloof mij maar op m'n woord. Dan ben je een geweldige moeder, want zo is de mijne ook :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:36

Giolli schreef:
Citaat:

Geloof mij maar op m'n woord. Dan ben je een geweldige moeder, want zo is de mijne ook :)

Idd :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:40

Ik heb zo'n band juist met mijn vader.. Mijn moeder neigt wel eens naar het impulsieve, zij roept heel snel NEE als ik iets vraag, dan knipoogt mijn vader naar me en praten we er nog eens over. Als ik beloof geen gekke dingen te doen, mag ik weg hoor.. Alleen mijn ouders laten het onderwerp "gekke dingen doen" heel breed, en als ik ernaar vragen zeggen ze dat ik verstandig genoeg ben om zelf mijn grenzen te bepalen. Ik ben geen losgeslagen tiener, dus ik denk dat hun opvoeding heeft geholpen :D

Maar idd, wat kiwiko zegt.. Nee is nee bij mijn ouders. Als mijn vader nee zegt, dan moet ik het niet eens proberen om het huis uit te sneaken of te liegen zodat ik toch kan gaan. Mijn ouders zeggen geen nee zonder rede, en als ze nee zeggen vraag ik daar niet op door. Natuurlijk blijf ik jong, en wordt ik wel eens boos als mijn moeder weer loopt te piepen dat ik mijn kamer op moet ruimen, of ik ruzie met mijn vader heb omdat ik de vaatwasser niet wil uitruimen, maar ze hoeven maar één keer een serieuze opmerking te maken en ik luister naar ze :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:49

Senks :) Maar zo geweldig ben ik niet hoor :) Ik ben wel een hele makkelijke moeder, heel open ook... ze mag alles van me weten ook mijn fouten en mijn misstappen en mijn domme dingen. Ik vertel het haar ook gewoon als ze erom vraagt.

maar er zijn absoluut grenzen hoor :) zoals ik al zei, nee is nee...... klaar! wil ik geen gezeik of gedrein over hebben.....

Als zij straks uit zal gaan dan hebben wij daar al afspraken over gemaakt, hier thuis ligt geld voor de taxi, en ze gaat ALTIJD met de taxi naar huis, dat is mijn bijdrage aan haar avondje uit!

Kan ze op haar kop gaan staan, maar ik wil absoluut niet dat ze snachts alleen over straat gaat of bij een of andere puistenkop met VW naar huis gaat. DAAR ligt absoluut mijn grens. En als ze op dr kop gaat staan, dan is het uitgaan eventjes een paar weekjes over totdat ze begrijpt dat ik dat niet voor mijn plezier zeg, maar om de doodsimpele reden dat ik haar graag morgen nog levend terug zie