Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje06

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:11

fijn om te horen dat iemand zo lief is geweest om jullie te helpen, petje af! en wat fijn dat jullie nu stroom hebben! zal wel ineens raar zijn! duim nog steeds mee dat er een oplossing voor alle narigheid komt en dat jullie over een korte tijd geen zorgen meer hebben!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:13

Meisje toch wat een situatie. Hoe lang zijn je ouders al gescheiden en heeft je moeder geen inmenging meer in de bedrijven? Ik zou bij de advocaat checken in hoeverre zij dan nog aansprakelijk is voor mismanagement.

Verder als je moeder nog aansprakelijk is omdat dat deel niet geregeld is heeft ze volgens mij recht op inzage van alle stukken via de accountant, en een bv (in nederland althans) dient de jaarstukken bij de kamer van koophandel te publiceren. Wellicht is hier info uit te halen.

Misschien is het het makkelijkste en beste om de scheiding te regelen en de bedrijven volledig aan je vader over te laten, in de zin van niks eisen van de bedrijven, enkel prive goederen verdelen. De tactiek van je vader lezende zal hij namelijk alle prive goederen van zijn naam afhalen en daar geen geld of weinig voor vragen en vervolgens zijn bedrijven leegplukken en de schulden naar jullie afwentelen. Dan kun je nog beter geen alimentatie krijgen en gewoon zelf kunnen leven van het eigen inkomen, dan zijn schulden erbij krijgen. Als de bedrijven geen winst meer maken wordt hij op straat gezet (immers bij een bv is de directeur in loondienst (loonbeslag kan dus wel alleen moeilijker omdat hij zelf ook de baas is) dan heeft hij een goede reden om geen alimentatie te betalen en jullie hebben wellicht nog meer.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:23

Moderatoropmerking:
Helaas is het modteam tot de conclusie gekomen dat er een aantal feiten waarop dit schaduwaccount is gebaseerd niet kloppen. Omdat er aan alle kanten hulp wordt toegezegd aan de topicstartser hebben we besloten dit topic te sluiten.
We willen op geen enkele manier het risico lopen dat er misbruik gemaakt wordt van de goedheid van Bokkers.