hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:35

nou die van mij vond het schijnbaar erg stoer want het boeide haar geen reet verder
ik vind ook dat ze eens haar neus moet stoten hoor
was ze maar kotsmisselijk en beroerd maar nee hoor nergens last van dus die leerweg gaat niet op hihi
ze mogen hier best veel
maar grenzen mag je zeker als ouder wel stellen hoor als je 14 jarige dochter bezopen bij de huisarts in de tuin ligt te maffen gaat voor mij dus echt veel te ver die van mij heeft schinbaar geen grens en dan ben ik er ouder om die toch wel effe aan te wijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:39

Zonnetje81 schreef:
@Relaxed: niet alle kinderen zijn zoals wij...sommige kinderen kennen geen grenzen of moeten tegen stoerheid beschermt worden. Daarbij vind ik dat een puber minimaal onder de 18 zich best aan een aantal regels mag houden. Zolang je thuis woont is het toch geen hotel? Daarbij gaat het ook om een stukje veiligheid. Om 2 uur is het in de stad veiliger dan als je als laatste de kroeg uitrolt.

Als ze zo wijs zijn dan hoef je helemaal geen regels te hebben want je moet immers je kind vertrouwen?

Ik zeg ook nietd at alle kinderen zo zijn, je komt er snel genoeg achter of je kind onder de indruk is van dat soort dingen. Gaan ze voor een 2e keer zo de fout in qua drank dan kan je er natuurlijk best een sanctie op zetten..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:42

Volgens mij is het idd tegenwoordig redelijk stoer om straalbezopen te zijn. Mijn moeder zegt dan altijd: ik hoop dat je je de volgende dag goed slecht voelt.

En idd, zo zal het vrijlaten bij de één misschien wel werken, en bij de ander niet. Maar denk niet dat het alleen met het vrij laten te maken heeft. Het heeft ook denk ik niet altijd alleen met het stappen of drinken te maken. Het is ook een deel afspraken maken, verantwoordelijkheid ervaren etc. En dan merken ze vaak vanzelf wel dat als je dat goed doet soms regels wat versoepelen. Maar tegenwoordig moet alles maar kunnen onder het mom 'vrij laten' etc volgens mij. Je bent toch niet voor niets een ouder van een kind?

(ik ben trouwens gelukkig nog maar 23 en heel erg blij kinderloos voorlopig :D)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:48

Toen ik 16 was werden we opgehaald door onze ouders, en dan was dan rond een uur of 4. Dat was ook gelijk de tijd dat de discotheek dicht ging.

Maar het ligt er ook aan hoe je bent of je dochter dan. Ik en mijn vriendinnen waren vrij rustig en bijdehand genoeg dus onze ouders vertrouwde ons wel ;)

Dioxide

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:54

Toen ik 16 was mocht ik gewoon tot sluit uit (dus 03.00 op zaterdag) mits ik ook echt met iemand mee naar huis kom fietsen en gelijk naar huis kwam. Vanaf mijn 18e had ik geen tijd meer dat ik thuis moest zijn, als ik maar niet alles onder :r te en stil deed. Resultaat; na sluitingstijd altijd napilsen bij iemand thuis en tegen een uur of 6/half 7 binnen wankelen.

En nu ik op mezelf woon helemaal geen grenzen meer natuurlijk :D Hoewel, als ik bij pap en mam slaap voor het uitgaan in Valkenswaard willen ze nog steeds wel dat ik zo stil mogelijk doe en niet zodanig zat ben dat alles er halverwege de tocht naar boven uitkomt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:29

tinkert_tje schreef:
maar schijnbaar ben ik de enige ouder die het niet normaal vind

Vast niet :(:)

Het neefje van mijn vriend is trouwens 14 en word deze zomer 15. Hij gaat ook wel eens uit en wij komen em soms wel eens tegen. Maar hij heeft van zijn ouders op zijn hart gedrukt gekregen laten we het niet merken dat jij drank misbruikt want dan komen er andere acties waar je niet blij mee zult zijn. Je mag uit, maar je moet je gewoon netjes gedragen. En werkelijk waar ze hebben nog nooit iets te klagen gehad en als wij em tegenkomen is het gewoon leuk en verstandig uitgaan :)

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:00

Toen ik 16 was mocht ik ookal wel rond 3uur thuis zijn, maar alleen als ik thuis werd gebracht. Anders kwamen me ouders me gewoon halen rond 1 uur.
Toen ik 17 werd maakte het niet zoveel uit, en nu ik net 18 ben gewoon al helemaal niet. Zolang ik maar niet alleen fiets:P

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:12

Zonnetje81: Bedankt! Tenminste iemand die mij niet laat denken dat ik superstreng ben. En dat je je als kind onder de 18 je in ieder geval aan de huisregels kunt houden. Dat regels helemaal niet zo verkeerd zijn.
ach in overleg is hier een heleboel mogelijk hoor. Zit niet vastgebakken aan de tijden hoor.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:07

Ik mocht vanaf mijn 15e op stap. Zat toen ook al in 5-HAVO én al mijn vriendinnen mochten tot laat op stap.
Meestal werd ik tussen half 3 en 3 uur opgehaald. Mijn moeder ging dan rond 11 uur slapen en zette de wekker vlak voordat ze mij op ging halen.
Anders moest ik een heel lang stuk over een onverlichtte landweg fietsen...

Tegenwoordig ga ik alleen nog op stap in Groningen en dan slaap ik bij vriendinnen / klasgenoten .
Soms nog wel naar de kroeg in het dorp hiernaast, dan fiets ik wel alleen terug maar bel ik de hele weg met mijn vriend of met mijn vader.

Mijn ouders hebben nooit ergens een probleem van gemaakt wat betreft tijden enzo. Altijd in goed overleg gegaan enzo.

Voor je dochter van 19 vind ik 3 uur geen gekke tijd hoor, maar dat zou ik haar verder zelf laten bepalen, is ze toch oud genoeg voor? Rekenen dat ze half 4 gaat slapen, 10 uur van bed af.. Is toch 6,5 uur slaap, moet je best een dagje op kunnen functioneren. Dan maar de dag erna wat eerder op bed :)

Half 1 vind ik wel erg vroeg voor een 16-jarige, meestal wordt het dan pas net gezellig inderdaad. Half 2 lijkt me dan een mooiere tijd..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:54

Bij mij en mijn zussen was en is de regel: Vanaf 16 jaar krijg je geen uur meer als je punten op school goed zijn! Vanaf onze punten iets minder waren, mochten we niet weg of op een heel vroeg uur :D Bij ons was die regel echt goed, maar ik denk dat het van kind tot kind afhangt. Wij maakten er geen misbruik van om dan ineens 's ochtends thuis te komen ofzo, want onze vrienden hadden wel nog een uur dusja op je eentje kan je er niet blijven hé :D

Toen ik nog wel een uur had, tussen mijn 15-16 jaar dus, dan was dat meestal 1u of 2u thuis. Maar als je met mensen samen kon fietsen die bijvoorbeeld om half 3 vertrokken hadden ze wel liever dat ik met iemand mee fietste dan gewoon alleen op tijd te fietsen. Maar deze regel wordt natuurlijk wel misbruikt ("Maar mama, ik moest wel later komen anders moest ik alleen fietsen!" :Y) )

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:26

missRosanne schreef:
Haha, nou ga je een keer mee? ik ben vrijdag weer in lelystad te vinden. :+
Dan leer je snel genoeg mensen kennen!

Heel lief aangeboden! :j
Ben in het weekend helaas vaak bij mijn vriend, dus gaat hem voor mij niet worden!

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:36

ik ben net 16 en mag zelf weten hoelaat ik thuis kom, heb altijd vriendinnen, vrienden of mn vriendje die me veilig thuis brengen of die op me letten :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:39

ik moet altijd voor 2 uur thuis zijn, ben 16 :)
ga ook niet de stad in trouwens!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:48

Toen ik 16 was werd ik of rond 3 opgehaald door mijn ouders, of met de groep mee naar huis. We hadden niet echt vaste tijden, mijn moeder had zoiets van pas na 12-en wordt het gezellig, dus half 1 is niet echt een optie. Meestal was het tussen 3-4 thuis zijn ofzo als k werd thuisgebracht dan. Maar wat ik zeg, ik werd daar wel heel erg in vrijgelaten. Werd zelfs gestimuleerd om nou eens een keer uit te gaan ipv thuis te blijven :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:52

toen ik 16 was (nu 20) had ik een vriendje (nog steeds) die 3,5 jaar ouders is dan ik.
als hij erbij was maakte het niet zo uit wanneer we thuiskwamen..maar vaak had ik hetrond 4 uur wel gezien..
het fijne hiervan was voor mn ouders ook dat wij altijd met de auto waren enzo..
met schoolfeesten werd ikwel altijd eerder opgehaald.. vooral ook omdat mn ouders drdan weer uit moesten :P
als ik alleen met mn zus ging stappen was het wel altijd wat vroeger omdat je dan toch met 2 meidne bent.. waar mijn ouders ook wel wat voorzichtiger mee waren ;)
maar wij waren niet zulke stappers dus dat scheelt ook wel ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:20

Mijn moeder was heel erg daarin. Ik moest op mijn 16e altijd rond 01.00 thuis zijn.
Ik was overigens de enige, al mijn vriendinnen mochten later wegblijven. Ik rekte het zelf altijd wat, totdat het rond mijn 17e 02.00 werd. Maar nog, ik was nog steeds de enige.
Het gevolg was dat ik altijd alleen naar huis moest. Op de fiets, in het donker, langs een vrij enge weg (geen lantaarnpalen, afgelegen weg). Op dat moment was ik er alleen boos over dat ik eerder thuis moest zijn. Achteraf heb ik mijn moeder wel kwalijk genomen dat ik dus altijd alleen naar huis moest, wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren!
Ik zou met je dochter afspreken dat als je haar om die tijd thuis wil hebben je haar of gaat halen (vindt ze niet leuk, maar is wel veilig) of ze gaat met de rest van de groep mee. Bel wat moeder van vriendinnen en overleg samen.
Succes!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:27

ik moest eerst om half 2 thuis zijn, inclusief thuisgebracht worden. na een paar keer werd dat iets later. zeker omdat ik netjes op tijd thuis was en altijd fris en nuchter (1 of 2 biertjes )
steeds mocht ik langer en inmiddels is het zo dat ik mag thuis mag komen hoelaat ik ook wil, als ik maar thuisgebracht word door een jongen of een grote groep meiden. Daarnaast moet ik me ook melden bij mijn ouders als ik thuis kom :)

01:00 is inderdaad vrij vroeg als je 16 bent, maar ach, je krijgt er niets van hoor ;) hangt ook een beetje ervan af hoe het gaat, hoe ze thuis komt, hoe haar karakter is :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:26

Ik ben 16 en het maakt op zich niet heel veel uit hoelaat ik thuis kom. Ik ga naar huis als de rest van het 'groepje' ook naar huis gaat. Mijn ouders (vooral mijn vader) zijn echte nachtbrakers en ze zijn dus meestal nog in de woonkamer als ik thuis kom.

Als ik straalbezopen thuis zou komen dan zou het toch vrij snel afgelopen zijn denk ik :=

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:34

_Yasmine_ schreef:
ik moest eerst om half 2 thuis zijn, inclusief thuisgebracht worden. na een paar keer werd dat iets later. zeker omdat ik netjes op tijd thuis was en altijd fris en nuchter (1 of 2 biertjes )
steeds mocht ik langer en inmiddels is het zo dat ik mag thuis mag komen hoelaat ik ook wil, als ik maar thuisgebracht word door een jongen of een grote groep meiden. Daarnaast moet ik me ook melden bij mijn ouders als ik thuis kom :)

01:00 is inderdaad vrij vroeg als je 16 bent, maar ach, je krijgt er niets van hoor ;) hangt ook een beetje ervan af hoe het gaat, hoe ze thuis komt, hoe haar karakter is :)

Ik heb daar echt nooit problemen mee gehad.
Mijn zus moest het ook, dus ik vondt 't wel normaal.
Ik ging altijd naar huis op de scooter, eerst vriendin afzetten en laatste stuk alleen.

Heb er niks aan over gehouden :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:20

Ik vind niet dat je een meisje van 16 jaar zegt dat ze 12 uur thuis moet komen, als je wilt dat ze gaat liegen en bij vriendinnetjes gaat slapen om uit te kunnen zou ik het vooral doen..

Je kan haar beter vrij laten, als jij een tijd af spreekt.. wil ze juist later, als je het laat gaan, wordt ze vanzelf moe.. Toen ik bijvoorbeeld tot 3 uur mocht, ging ik echt niet eerder naar huis. Toen ik geen tijd meer had was het leuke om laat thuis te komen er vanaf en ging ik ook wel eens 1 uur naar huis. Toen ik 15 was moest ik 3 uur/half 4 thuis komen. Daarna mocht ik het zelf weten. Wel had ik altijd vrienden die me thuis brachten :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:41

Inderdaad :j grenzen die er niet zijn hoef je ook niet op te zoeken.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:03

zelf ben ik 17 jaar, ik mocht uit vanaf mijn 16e (eerder kom je hier de discotheek ook niet binnen)..
Ik ga gemiddeld 3x in de maand uit en krijg geen tijd mee om thuis te zijn. Meestal ga ik met mijn broer mee, die is een paar jaar ouder. Mijn ouders vinden het heel belangrijk dat ik niet alleen naar huis fiets en met een groep ben met mensen die te vertrouwen zijn en dan vinden ze alles prima. Ik houd er rekening mee als ik wedstrijden heb ga ik niet op zaterdagavond stappen als ik zondag wedstrijd heb. Maar als ik op stap ben geweest ga ik wel de volgende dag serieus mijn paard trainen. Dat is een stukje verantwoordelijkheid. Ook voer ik dan 's morgens om 8uur gewoon mijn paard en ga er daarna wel weer ff in.

Meestal ben ik rond half 5 thuis, als ik naar een discotheek ga maar als ik naar kroeg ga is het heel verschillend wanneer 't feest afgelopen is. Half 1 thuis voor een 16jarige vind ik heel vroeg. dan zijn wij vaak net aangekomen. Omdat het daarvoor gewoon nog helemaal niet gezellig is.

Het hangt verder natuurlijk wel van de persoon zelf af of je verantwoordelijkheden kent.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:07

Niet iedereen liegt om toch op stap te gaan...

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:10

toen ik 16 was moest ik geloof ik 1uur thuis zijn, durf het niet meer met zekerheid te zeggen. Maar het was prima, want ongeveer tegelijk met vriendin. We moesten wel altijd zorgen dat er iemand met me/ons mee naar huis fietsten :)

Eigelijk al sinds ik 18 was (nu 21) maakte het niet meer uit hoelaat ik thuis was. Maar ik ging toch nooit laat uit rond die leeftijd. Tegenwoordig word het meestal 3-4 uur, aangezien normale kroegen hier om 3uur dicht gaan. Dan vind ik het mooie tijd om richting huis te gaan

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:12

Zonnetje81 schreef:
Niet iedereen liegt om toch op stap te gaan...

Oh ik ben vroeger vaak zat bij vriendinnen gaan slapen, zodat ik langer uit mocht hoor :P
Of om naar een tentfeest te mogen, omdat haar vader dan ook mee ging (en ons vervolgens hele avond niet meer zag natuurlijk) :+

Maar ik heb er niks aan over gehouden hoor :D