OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:33

Ik kom hier even het topic binnenvallen...

Iemand enig idee of in Maastricht de hele boel ook al ov-chip-proof is, in theorie dan?

(Weekend-ov, dus vakantie gaat goed. :)]

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:47

Je moet morgen ook al een kaartje kopen ;).

@Turdusmerula: ergens op de site van de ovchip staat een kaartje waar de gebieden opstaan waar de chip al werkt.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:56

Whild schreef:
En volgens mij is morgen wél nog gewoon tot 24:00 uur gratis reizen met OV week kaart..

Nee, helaas: je mag 16 juli tot 04.00 uur reizen, daarna is hij niet meer geldig.
Ze riepen het ook om bij de NS.
Tenzij je een weekendkaart hebt, dacht ik?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:58

Thanks Misser, daar was ik nog niet opgekomen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:05

Dit staat op de IB website:

Met je weekabonnement kun je in de zomerperiode niet gratis reizen. Van 16 juli tot 16 augustus reis je de hele dag met korting. Op vrijdag 16 juli reis je dus ook met korting. Vanaf maandag 16 augustus mag je weer gratis reizen.

Dus gewoon betalen vandaag -O-

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:18

Ja, helaas...
Dacht ik gebruik te kunnen maken van het A naar B kaartje, geldt hij niet op het traject, terwijl er wel een wegafsluiting is.

Bummer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:35

Huh wat gek vroeger mocht je altijd op 16 juli zelf nog gratis reizen :(

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:58

Even een vraagje..
Heb onlangs studiefinanciering aangevraagd voor mijn aankomende studie, maar nog niks van een ov gehoord of gezien. Ik word de 27e 18, moet ik het nog even afwachten of moet ik er achter aan gaan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:10

Ga bij twijfel er sowieso achteraan, ik heb niet zo een goede ervaringen met de IB-Groep, of hoe het nu ook moge heten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:26

Erg vervelend dat we vandaag al kaartje moeten halen! :(

@ Celinee_ je krijgt je chipkaart aantal weken voor je 18e verjaardag opgestuurd, dus als je hem nog niet hebt zou ik idd even contact opnemen. :)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:44

TurdusMerula schreef:

Iemand enig idee of in Maastricht de hele boel ook al ov-chip-proof is, in theorie dan?

In theorie hebben de Veolia bussen in Maastricht nu ook allemaal een scanner, maar in de praktijk zeggen de chaufeurs vaak "keend, sjtap mer ien" en kan je dus gewoon op vertoon van je pasje reizen. :))
Ik ben jaloers op mensen die nu een weekend ov hebben. Ik mis m'n gratis reizen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:05

Krijg ik vandaag weer een mailtje, exact dezelfde als eerst. Dat mijn spul niet vergoed word omdat ik minder dan 3 weken heb gewacht. Ik die data eens bekeken.. klopt er helemaal niets van..

Er staat dat ik 13 april mijn nieuwe kaart geactiveerd heb.. mijn oude kaart is echter pas 14 april gebroken?

Nouja, rechtsbijstand word ingeschakeld want ze kunnen telefonisch uiteraard niets doen. Ja ik moet weer alle treinkaartjes kopieren en opsturen :7

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:50

Wat een gedoe, Unwritten.
Echt een ontmoedigingsbeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

Ze hadden veel beter gewoon de oude papieren kaart kunnen behouden.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:32

Ik heb gisteren mijn ov-chipkaart binnen gekregen. En vanaf de 15e van de maand voordat mijn studiefinanciering ingaat kan ik mijn studentenreisproduct ophalen. Maar kan ik tot die tijd wel met korting reizen (kaartje van 40% korting kopen, dat stuk wat ik moet reizen kan nog niet op saldo). Of hoe controleren ze dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:35

Ik moet niet vergeten mijn stufi stop te zetten enzo..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:02

Kan iemand mij hier helpen. Zie door de bomen het bos niet meer!

Afgelopen jaar ben ik begonnen ana een HBO studie, hiermee ben ik in januari gestopt en heb ik mijzelf via studielink en via school afgemeld. Met de OV Chipkaart heb ik verder niks gedaan. Nu begin ik in september met een nieuwe studie, maar wat moet ik dan voor de OV Chipkaart nog doen om hem te kunnen gebruiken. Heb mijn pasje nog dat ik heb gekregen tijdens mijn studie.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:03

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:04

Durf ik niet te zeggen, maar als het goed is moet je vóór 1 september je reisproduct weer ophalen bij zo'n mooie gele OV-chipkaart automaat.
Waarschijnlijk krijg je daar nog een brief over voor die tijd, dus tot dan hoef je nog niets te doen :)

Maar correct me if I'm wrong :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:24

Whild schreef:
TurdusMerula schreef:

In theorie hebben de Veolia bussen in Maastricht nu ook allemaal een scanner, maar in de praktijk zeggen de chaufeurs vaak "keend, sjtap mer ien" en kan je dus gewoon op vertoon van je pasje reizen. :))
Ik ben jaloers op mensen die nu een weekend ov hebben. Ik mis m'n gratis reizen. :')

Ik was in mei in berg&terblijt. Wilden we met de bus naar maastricht. Ik had alleen een chipkaart, want dat ben ik gewend van hier. Ik dacht dat ze dat in heel NL hadden.
Dus we stappen in, en ik zie die scanner niet. Dus ik vraag, waar staat hier de ovchip inchecker? Ik heb nog nooit iemand zo raar zien kijken :') Zegt die chauffeur: die hebben we hier niet? Dus ik zeg: maar bij ons kun je niet meer zonder reizen, en hier kennen ze hem niet? Wat is dat voor iets raars?
Anyway; we mochten gewoon een kaartje betalen :\ Ik vond het zo belachelijk. Heb dat ding maar weer weggegeven aan mn zusje (had hem speciaal opgeladen om naar maastricht te gaan :o) En ga nooit meer met het OV :P

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:53

Ik heb mijn studenten ov-chipkaart inmiddels binnen gekregen, maar vraag me af of ik 'm ook moet activeren?

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:03

In februari ben ik met mn vriend weekendje Maastricht geweest, zaten inderdaad nog geen incheck dingen in de bus dus heb hem gewoon laten zien en verder prima. Vreemd dat jij een kaartje moest kopen verootjoo.

Yes, je moet hem activeren Celinee_ gewoon in zo'n geel ophaalstation en dan op bestelling ophalen dan is ie geactiveerd ;)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:06

Ok :) en hij is vanaf september geldig ofzo? Om gratis mee te reizen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:56

Ik ben een beetje in de war. In de informatie over de studenten OV chipkaart staat dat je moet in en uitchecken. Maar op de site van de NS staat dat dat niet zo is, omdat dat nog niet werkt. Wat is het nou?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:57

Bij de trein hoef je nog niet in- en uit te checken, dacht ik. :)