I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:05

jah alleen ik heb geen gewone kinderstoel.. ik heb alleen een camping eettafelstoel verhoger met tuigje, omdat ik me nek breek als er zown lomp kinderstoelding staat.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:06

Is daar niet via internet gratis/ goedkoop aan te komen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:09

jahwel, maar dat wil ik dus niet haha, ik heb er ook wel 1 hoor erreges in de kelder staan, maar mijn huis is van : past precies allemaal :P met allemaal vage hoeken & muurtjes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:10

Ook geen ruimte in de gang? :+
Ik heb even in je profiel gespiekt, maar wat een ondeugend koppie zit er ook op dat mannetje van jou zeg! Kan me hem zo goed voorstellen als een klein etterbakje :')

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:14

hahah jah hij kan ee nduivels koppie trekken niet normaal :') Dan moet ik ook gewoon echt persen om mn lachen in te houden.. o o o.....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:09

trustHim schreef:
tijdens een woedeaanval valt er ook weinig te doen, op zo'n moment is hij (en ieder ander) niet voor rede vatbaar. Pas na de woede uitbarsting zou je kunnen proberen samen met hem te achterhalen wat het is waar hij zo boos van wordt, als het hem lukt om b.v. duidelijk te maken dat hij het moeilijk vind dat je met Mila bezig bent laat hem dan weten dat je dat begrijpt maar dat boos worden niet helpt. Draag

Mijne wel :+ Die vraag ik wat er is, vervolgens gaat hij al snikkend nadenken, en vervolgens speelt hij weer verder omdat hij eigenlijk niet meer weet waarom hij boos was :Y)

KiWiKo schreef:
en in de vragende vorm helpt ook niet :)

we gaan nu.......... werkt beter dan zullen we nu?

Of toch vragen... Zullen we de duplo opruimen? Of wil je eerst de autotjes opruimen? :+
Dat vind ik altijd echt geweldig werken, kinderen denken dan dat ze wat te kiezen hebben :o

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:33

Oooooh zo geweldig geschreven! Ik lig hier in een deuk.

Maar heb wel medelijden met je hoor.
Misschien moet je zorgen dat de kinderen 's middags beide op bed liggen zodat je even de tijd hebt voor jezelf?

En voor je stoute jongetje werken met een beloningssysteem ?:D
Succes in ieder geval!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:12

Zo huisbezoek vanmorgen gehad.. Ging goed! beter dan ik verwacht had zelfs! Ik heb een aantal goeie tips gekregen.. Ten 1e moet je je gaan bedenken waarom een peuter reageert zoals hi jdoet en in hoeverre hij wel/ of niet na kan denken over zijn gedrag.. Daar heb ik een boekwerk oer gekregen dat ga ik vanavond lezen :j
wbt de jaloezie naar Mila toe.. Ik kreeg de tip om hem met een boekje naast me neer op de bank te zetten en terwijl ik de fles geef een boekje voor te lezen (kan allemaal hoor heb 10 handen :P) dan heeft ie het gevoel dat hij erbij hoort! natuurlijk net meteen ff uitgeprobeerd en ging egtgoed!!!
Hij heeft ook weer heel lief geholpen de was ophangen, en milas luiertje verschonen!

Wbt straffen: Vastzetten is geen goed id.. Omdat hij dan hysterisch word en dat willen we juist niet.. Ik ga de schoenenkast ui tde gang tijdelijk naar boven doen, en dan weer beginnen met op de gang zetten, aangezien hij niet op zn stoel blijft zitten! verdr JUISt veel de nadruk leggen op wat hij wel heel goed doet, dus minder nee zeggen en meer Goedzo kerel!

Ik heb hem opgegeven voor de peuterspeelzaal voor 1 ochtend in de week, voor zn ontwikkeling en das ook een stukje regelmaat :j

Verder heb ik me aangemeld voor video home training :j ze komen dan een uur filmen, en later die week krijg je een afspraak en gaan ze met je terugkijken, dan kun je zelf ook goed zien waar t fout gaat want vaak op momenten gaat het allemaal zo hectisch dat je denkt wat gebeurde er nou ?!

Al met al heb ik hier een fijn gevoel over! :D
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 11-03-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:13

Ik ga dit maar niet aan mijn man laten lezen,.. hihi die zou dan echt geen tweede willen!

Vind dat je het goed doet en heb absoluut respect voor je!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:17

hha ach tja, mn eigen schuld dikke bult he :P haha nee hoor het is geweldig alleen af en toe ben je ff de draad kwijt, en dan moet je ook hulp durven vragen :)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:31

Ìs ook zeker zo!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:52

Elma_ schreef:
@ ibalia.. ik heb vorige week mn verhaal dus voorgelegd bij het CB, en ze zei ook dat mijn kids teveel op hun wenken bediend worden.. Dus die sla je raak ja.. Ik vind t moeilijk ze overstuur te zien, en verwen ze veels te veel..
Hulp in de huishouding heb ik nog niet aan gedacht..
ja er zijn vast wel mensen waar ze even een dagje naar toe kunnen, alleen t probleem is dat ik dat zelf niet zo goed kan.. als ik een avond uit eten ga en mn zus past op dan ga ik om t kwartier bellen of alles wel goed is :')

Adem in....Adem uit.... en laat losssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begrijp je heel goed hoor maar neem het van deze "oude" moeder aan....je kinderen hebben straks niets aan een opgebrande moeder.
Daarom kun je beter af en toe een keer een break nemen en tijd voor jezelf

(Ga nu even de rest van het topic lezen :o en ik heb het doorgelezen)

Je bent goed bezig.
Vastbinden is inderdaad een slechte tip.
Als je straft moet je ervoor zorgen dat de straf ook niet weer een conflict oplevert. Ik vond dat altijd erg moeilijk omdat mijn oudste dochter altijd het laatste woord wil.
Wij hebben de trap als strafplek. Werkt bij ons goed.

En positief gedrag belonen..Dat moet ik mezelf nog wel eens voorhouden. Ik ben zelf snel geneigd om juist op negatief gedrag te reageren.
Gisteren bv hebben de meiden heerlijk buitengespeeld met 2 vriendinnetjes. Kheb ze er uitvoering voor beloond en verteld dat ik ze superlief vond en dat ik trots op ze was.
Moest je de gezichtjes een zien. En ik heb gisteravond wel 1000 kusjes gekregen :D
Laatst bijgewerkt door Ibalia op 11-03-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:04

Hahahaha, hoe herkenbaar dit alles!!! :P
Nee je moet echt niet aan kinderen beginnen :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:07

iig niet als je niet heel zeker weet dat je der klaar voor bent.. en 1 tegelijk :+

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:09

Zo,je hele topic even door gespit.....
Ik ben nu 36 jaartjes jong!?
Oudste dochter is 15 en de jongste 13 jaar.
En ja,het wordt beter en leuker.
Jongste is nog steeds een "uitdaging" en die moet volgend jaar ,alleen, naar het voortgezet onderwijs.Ik hou mijn hart vast.Maar we hebben het tot hier gered dus ook dat komt gewoon goed.

Advies???Hmmm
Positief proberen te blijven.
b.v. GA JE KAMER OPRUIMEN! = Mama zou het gewèldig vinden als jij je kamer gaat opruimen.Jij kan dat zo goed!!!
Mijn jongste straalde er dan over ...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:12

idd, daar heb je helemaal gelijk in! ik was ook heel snel geneigd om op t negatieve gedrag te in te gaan.. maar t werkt gewoon veel beter om met een positieve instelling alles aan te pakken.. :j
Tuurlijk ben ik ook weleens sjagrijnig of verdrietig.. Maar ik ga nu echt met frisse moed proberen alles zo positief mogenlijk te houden :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:19

Je mag best wel een sjaggie zijn hoor.
Juist mijn jongste snapt dat het beste.
Door zelf aan te geven dat je een flut dag hebt,durven mijn dochters dat ook.Niks mis mee ja....
Boos of onrustig zijn kan bij de beste voorkomen,jij kan laten zien dat je daar ook anders mee om kan gaan.

O ja wat ik ook vaak zeg is,sorry meiden het is voor mij ook de eerste keer dat ik moeder ben.Jullie zijn mijn proefkonijnen.Daar kunnen we dan hartelijk om lachen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:24

Gewoon goede moed houden... en lekker positief proberen te blijven.
Ik weet er alles van, werd zelf voor het 1st mama toen ik 19 was... Ook alleenstaand, werk 4 dagen in de week, huishouden, honden, paard, WO studie, nieuwe vriend... En het is soms echt hectiek alom. S'morgens maak ik gewoon een lijstje met alles wat ik nog doen moet die dag. Vriendlief zei vd week nog: Je bent zo gestructureert he... Klinkt heel saai, maar sinds ik dat doe heb ik zo'n enorm rustig kindje, waarbij in de opvoeding echt de 3 R's centraal staan (Rust, regelmaat, reinheid).

Succes, hoop dat je wat verder komt met de tips van de wijkverpleegkundige

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:27

Ik vind het goed dat je 'hulp' hebt gezocht.
Ik heb misschien 1 tip, als ie zo vervelend doet / driftbui heeft en na waarschuwen helpt het niet, moet je hem gaan negeren totdat hij zelf contact gaat zoeken. Dan zeg je tegen hem dat je het niet leuk vind dat hij dat doet, en dan ga je wat leuks met het doen ofzo.

Ik heb stage gelopen in een gezin, daar hadden ze een kindje van 3 jaar en die kreeg om niks driftbuiien. Ergens neer zette hielp niet en zij deed het op die manier wat heel goed werkte. Wel als het langer als 10 minuten duurde ging ze zelf naar het toe, en zei dan dat ze het niet leuk vond etc..

Marleen74

R,R en vooral die laatste R zijn ver te zoeken bij mij pinda...?
Ik heb de stelling,Go with the flow.... ;)

newmom

elma, ik heb echt ontzettend veel respect voor je.
kan er niks anders van zeggen
ten eerste vind ik t super knap dat je durft toe te geven dat je oudste soms een ettertje is, de meeste willen de buiten wereld laten denken dat ze een engeltje hebben.
ten tweede vind ik t nog eens zo knap dat je hulp durft te vragen en tips aan neemt!

Mijn oudste is pas anderhalf en heeft een erg zacht karakter dus ik heb er nu geen last mee, is alleen maar makkelijk, maar das natuurlijk geen garantie voor de toekomst.. :D

Ik wens je iig heel erg veel succes en ik blijf je topic zeker volgen want ondanks dat ik (nog) makkelijke kinder heb zijn er zeker heel veel tips om ook t een en ander te voorkomen.
ik zeg altijd maar zo (en zo simpel is t niet altijd, ik weet t) wat je ze niet aanleert hoef je ze ook niet af te leren.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:01

Poeh, die van mij wordt in augstus 5.
Ze is altijd TE lief geweest en te verlegen etc.
Nu heeft ze door dat ze een krengetje kan zijn. Zelfs voor het eerst heeft ze vorige week een ander meisje geduwd en kreeg ze een standje op de bso!
Ik vind het prima dat ze van zich afbijt. Beter kunnen pesten dan gepest worden! :j Maar er moet een balans zijn tussen je mondje klaar hebben en een grote waffel hebben. Ik weet niet precies hoe ik haar dat moet leren en hoe je het slechte gedrag precies kan afstraffen.
Zet ik ze nu in de gang, dan komt ze gewoonweg weer terug. Je hebt geen overmacht meer met simpele straffen.
Moeilijk hoor!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:04

Goed zo Elma! Zo doorgaan meid, komt helemaal goed!

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:20

Elma, wat een openhartig verhaal!
En tja ik herken dingen die ik bij vlagen ook niet goed doe, met name als er teveel tegelijk op me afkomt, of ik gewoon zelf overprikkeld ben van een lange dag of slechte nacht of zorgen in mijn hoofd. Niemand is perfect houd ik me altijd maar voor...Maar zoals al velen eerder zeiden, positief blijven. 1 keer straffen moet 10 keer belonen tegenover staan. Mijn dochters zijn nu 5(bijna6) en 3,5 en er is al veel veranderd sinds de eerste tropenjaren. Ik kan tegenwoordig onder de douche stappen en ze rustig samen laten spelen, als er echt iets is, komen ze me wel halen. Of even naar buiten om de paarden te voeren, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel uitkijk naar de tijd dat ook mijn jongste naar de basisschool gaat en er echt weer tijd en ruimte voor Mij komt.

Iets wat voor mij goed werkt is om eens in de week een dag kinderloos te zijn, kan ik de veer even loslaten, dat voorkomt een heleboel spanning.
Sterkte!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:20

iedereen bedankt voor de leuk lieve reacties :D
Lizzylover: bedankt voor de tip, maar dit is eigenlijk wat ik eerder deed.. negeren en als hij zich dan wel gedraagt weer lief doen.. maar dat werkt niet echt bij calvin, als die een driftbui heeft valt hij zn zusje echt letterlijk aan, of gaat echt met dingen gooien of grijpt mn hond bij zn oren.. ik kan dat niet negeren en ik moet echt duidelijk maken dat het niet door de beugel kan.. als ik dat niet doe dan gaat het echt fout :P

Pinda_dipje.. Ik ben zo niet goed in lijstjes haha, Ik roep 100 x per week dat ik nu dan echt een agenda bij ga houden, maar t gebeurt nooit :') Ik probeer wel zoveel mogenlijk schema in een dag t houden..

newmom: wow bedankt haha.. tja ik heb dit zelf gedaan, dus moet ik er ook voor gaan toch :D En ik vraag liever hulp dan Het zo door laten sukkelen met als gevolg die nanny tv. programma's taferelen :P het is toch mn eerste kind, en je word gigantisch voor t blok gezet met zown peuter.. Nou dan ben ik heel blij dat er mensen zijn die me daar proffesioneel mee kunnen helpen, ik wil geen crimineeltje later :P maar een nette lieve jongenman :D

Loesje: Ja daar ben ik idd hard mee bezig.. heb calvin nu iig opgegeven voor de peuterspeelzaal en wil kijken of mila die dag dan ook naar de creche kan :j

Eerder keek ik er nooit naar, maar nu valt me op hoeveel jongetjes, echt kleine jochies gewoon stelen, vandaliseren, mishandelen gewoon kleine crimineeltjes.. en waar zijn die ouders dan... waar gaat t in hemelsnaam fout....