Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:36

Gefeliciteerd, ik vind het echt heerlijk met uggs rijden meiden

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:39

Pluutje schreef:
Vervelend zeg :(:) Ik heb helaas vaak hetzelfde... Ik houd maar in gedachte dat het ook zonde is om nu te stoppen en hoe fijn het zou zijn als ik mijn rijbewijs heb. Maar gisteren had ik het er nog met een collegatje over, zij heeft meer dan 60 lessen gehad (soms ook meer dan een uur, 2de examen geslaagd). Dat is toch wel een beetje een schrikbeeld voor mij (zeker nu de lessen uit mijn pakket op zijn en ik dus elke les moet betalen :+ ). Wat zei je instructeur erover? Wel fijn dat erover hebt kunnen praten!

He bah, vervelend dat jij het ook hebt! Is echt niet leuk om steeds zo de auto in te stappen. :(:) Stoppen is inderdaad zonde. Je hebt er toch geld ingestoken en als je doorzet is het vast te leren. Hoeveel lessen heb jij nu gehad? 60 lessen, oei. := M'n instructeur zei dat hij het zich wel voor kon stellen dat het niet leuk is als je het moeilijk vind, het idee hebt dat er nooit vooruitgang is en het ook nog veel geld kost. Hij zei dat hij wel bewondering had dat zulke mensen toch doorzetten en dat het qua geld toch nooit uitkomt omdat het altijd een hoop geld is.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:48

Ik ben vandaag 18 geworden en krijg om half 4 me eerste rijles.
Ben niet zenuwachtig maar vind het wel spannend :P
Hoop dat ik wel ergens waar het rustig is kan rijden :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:49

Gefeliciteerd met je verjaardag en succes vanmiddag! :)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:50

Ik heb nu 38 uur gelest (meestal lessen van 60 min., soms 90). Jij? Tuurlijk is het altijd een hoop geld, maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen 30 lessen en bijvoorbeeld 60 :+ :P Normaal pik ik dingen altijd wel snel op dus had gehoopt dat dat met autorijden ook zo zou zijn, helaas niet dus :+ Mijn instructeur zei vandaag nog dat er wel vooruitgang is en dat het in ieder geval een begin is dat ik zelf weet dat ik dingen fout doe, het niet ontken. Maar het volgende moment zie ik dan weer een fietser over het hoofd, iets wat me normaal echt niet gebeurt :( Ook zei hij dat het voor mij misschien nog een voordeel zal kunnen zijn dat ik vrij veel ervaring heb met het doen van examens (het gestudeerd), denk dat dat bij mijn theorie wel zo is geweest, maar met de TTT merkte ik er niet zoveel van }:0

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:53

LisaMS schreef:
Ik ben vandaag 18 geworden en krijg om half 4 me eerste rijles.
Ben niet zenuwachtig maar vind het wel spannend :P
Hoop dat ik wel ergens waar het rustig is kan rijden :D

Gefeliciteerd! :D Je instructeur/trice zal er natuurlijk wel rekening mee houden dat het je eerste les is, vaak begin je op een parkeerplaats of ergens anders waar het inderdaad een beetje rustig is ;) Komt vast helemaal goed! :D
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 03-03-10 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:53

Ik heb nu 11,5 uur gereden. Gelukkig dat er wel vooruitgang is, altijd fijn om te horen! Herkenbaar, zo gaat het bij mij ook. Zo gaat het rijden heel lekker en vervolgens zie ik een fiets/auto niet en dan baal ik echt zo erg..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:58

Oh das nog niet zo heel veel. Tja, vooruitgang mag bij mij ook wel een keer haha. We moeten allebei maar gewoon stug door blijven oefenen, er zit niets anders op vrees ik :+ Ik probeer ook altijd maar in gedachte te houden dat er zoveel mensen zijn die hun rijbewijs hebben, dan moet het mij toch ook ooit lukken }:0

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:59

Pluutje schreef:
Oh das nog niet zo heel veel. Tja, vooruitgang mag bij mij ook wel een keer haha. We moeten allebei maar gewoon stug door blijven oefenen, er zit niets anders op vrees ik :+ Ik probeer ook altijd maar in gedachte te houden dat er zoveel mensen zijn die hun rijbewijs hebben, dan moet het mij toch ook ooit lukken }:0

Dat zei m'n rijinstructeur laatst ook. Ik had toen echt zoiets van; Tja ik snap niet hoe al die mensen aan een rijbewijs komen? }:0

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:07

:D er zijn vast ook heel veel andere mensen waarbij het veel moeite heeft gekost. Bij mijn TTT zei de examinator dat hij per jaar ongeveer 2 mensen ziet waarvan hij denkt dat ze het niet kunnen leren. Dat vind ik opzich nog best veel, voor 1 examinator := (het zal maar tegen je gezegd worden als je examen hebt gedaan :\ ), maar aan de andere kant nemen ze geloof ik 8 examens per dag af, dus dat is heeel veel per jaar...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:56

Ja precies ik heb ook de neiging vooral in mn buitenspiegel te kijken. Moet er goed aan denken in m;n binnenspiegel te kijken. Maar Volgens mn instructrice ga je op de invoeg strook gelijk al kijken waar je gaat invoegen. Je komt zo met een bocht over de invoeg strook aan rijden en dan moet je al gaan beslissen een beetje... dat kan ik niet... Als je eenmaal op de invoegstrook zit naast de rijbaan, dan kan ik t uiteindelijk wel beslissen, maar ja als je beetje korte invoeg strook heb is dat al te laat haha En m;n instructrice moet dus vaak nog snel zeggen, even gassen dan kun je voor die en die auto...

Oke ik twee daagjes later.

Mowoah schreef:
Ik moet 17 maart, Patricia ook weet ik toevallig. :)

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou met het invoegen, daarom heb ik vandaag ook een snelweg-les gehad. Heb in totaal 110 kilometer gemaakt vandaag, echt veel he. :oo
Ik heb wel een tip, kijk vooral ook veel in je binnenspiegel wanneer je wilt invoegen (als je al op de strook zit). Dan zie je alle rijstroken die achter je zitten en kun je gemakkelijk bepalen of je al kunt invoegen of niet.
Ik keek namelijk altijd met mijn buitenspiegel (de linker) en dan vergiste ik me wel eens in de afstand waarmee een auto achter me zat, waardoor ik twee keer iemand heb gedwongen naar de linker rijstrook te gaan, oeps. :=

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:01

Ik heb ook t gevoel laatste tijd niet echt vooruit te gaan.... Bedoel het goed vooruitkijken moet nog steeds beter... maar ja maak daar elke les nog wel een fout in.... Hoe leer je dat? pff
dan denk je elke keer ojaa... vergeet ik t weer..., maar ja volgende keer vergeet ik t weer net zo goed...
Heb nu 47 lessen gehad... En tot en met m'n examen totaal 51 gepland ondertussen. Had van te voren niet gedacht zoveel te moeten lessen...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:02

Morgen om precies deze tijd weet ik hopelijk of ik geslaagd ben :D Vind het nu toch wel echt spannend worden :P

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:02

Ik heb dat nu ok al best vaak dat gevoel om geen zin dr meer in te hebben, Ook mijn pakket is afgelopen en moet het dus zelf betalen en das al helemaal niet motiverend..

K zou voor mn 20ste verjaardag me rijbewijs hebben inmiddels ben ik al 2 maanden 20 en heb ik um nog niet, komt ook door mezelf ben 3 maanden blijven hangen op mn theorie..

En over die vooruitgang, Dat vind ik moeilijk te beoordelen voor mezelf, Ik heb de lat in het begin heel hoog gelegt, Eerste les meteen alles zelf doen en de snelweg, inparkeren, hellingproef..
Dus ik dacht dat ik hem zo wel had , alleen dat kijken valt vies tegen haha :Y)

Agh ik heb nu zoiets van binnen een jaar heb ik hem want dat is mn theorie niet meer geldig en eind maart op voor mn TTT dus dan zou k heb binnen een half jaar moeten hebben van dies maar 6 maanden geldig..

We houden de moed dr in..

ik heb nu trouwens 27 lessen gehad

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:04

ja precies... dat kijken he... dat valt mij idd ook erg tegen! Hoe perfect je dat moet doen.....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:09

Ook ik ben op dat kijken "gestruikeld" Ik dacht inderdaad ook zo mijn rijbewijs te hebben omdat alles super ging, behalve het kijken! Heb zelf ook een periode gehad dat ik er echt geen zin meer in had en er zat van was.. maarja, je kunt niet zomaar stoppen. Nu kijk ik behoorlijk goed vind ik zelf :) Maar moet soms nog wat vlotter doorrijden.. als ik bijvoorbeeld bij een rotonde kom dan minder ik goed snelheid en schakel naar de 2, maar moet dan na de rotonde iets vlotter weer wegrijden.. als ik dat morgen nou gewoon even goed doe :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:11

Ik moet er juist op letten dat ik de rotonde langzamer over rij zodat ik eerder tijd heb om te kijken.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:14

Ja, inderdaad, ik betrap mezelf er soms ook op dat ik "kijk" omdat ik moet kijken, maar dat ik onvoldoende weet/besef wat dan de gevolgen zijn van wat ik zie. Ik "schrik" soms bijvoorbeeld als iemand van links hard aan komt rijden, die zie ik dan en dan vergeet ik even dat ik voorrang heb. :+

Ik vergat eerst steeds naast me te kijken met invoegen/baan wisselen naar links. Nu probeer ik daar goed op te letten maar vergeet ik de binnenspiegel vaak. Dat heb ik met meer dingen, dan probeer ik iets dat ik vaak fout doe goed te doen maar concentreer ik me daar teveel op waardoor ik iets anders fout doe :(

Dat er bij mij vooruitgang is vind ik zelf nog niet echt helaas, maarja, vond het opzich wel fijn dat hij het zei haha.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:14

Haha en zo heeft iedereen weer wat anders waar ie extra om moet denken :)

Ik hoop stiekem dat mijn rij-instructrice superstreng voor me is geweest en dat het examen morgen dus reuze meevalt :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:15

Pluutje wat jij zegt komt mij ook heel bekend voor hoor!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:15

En ik moet op allebei die dingen extra letten haha; minder hard op rontondes (of andere situaties) afkomen maar wel snel weer weg zodra het kan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:55

@Pivanti; de 19e dus? Succes alvast, spannend. :D

Het kijken blijft altijd lastig, al merkte ik vandaag dat ik echt enorm veel kijk altijd. Ik zei ook al tegen mijn intructrice: Wow ik kijk meer dan dat ik auto rijd volgens mij. Toen antwoorde ze: Nog eventjes in de rijles, straks als je je rijbewijs hebt hoeft zoveel kijken niet meer!
Dat stelt me dan ook echt gerust, dat wanneer ik straks een rijbewijs heb ik niet meer bij elke verplaatsing 3 stappen hoef te kijken, mijn handen zo op het stuur mag houden hoe ik wil en ik lekker hard muziek op kan zetten, heerlijk. :D

@LisaMS; Gefeliciteerd! Spannend, nog een half uurtje (iets meer) en dan word je opgehaald. Ook mooi dat je meteen mag gaan rijden tijdens de spits van 5 uur, of heb je een les van 1 uur?

Over het vastlopen, dat merk ik ook. Misschien dat het bij het lessen hoort? :(:) Ik had na ongeveer 25 lessen ook het idee dat ik vast liep, terwijl ik al bijna mijn TTT toen had. Gelukkig kwam het goed en ook dankzij de ervaring met een examinator tijdens mijn TTT weet ik dat je tijdens het examen gewoon moet rijden, goed kijken en dat maar ongeveer 30 minuten lang! :D Ik vond dit tijdens de TTT ook echt gemakkelijker, normaal les ik namelijk 2 uur achter elkaar en dan word je het kijken en vooruitkijken wel eens zat...

Ook raar trouwens, tijdens mijn TTT had ik een route gereden en die wilde mijn instructrice even narijden, aangezien ik op een belangrijk punt (ik had groen maar het fietspad dat voor mij langs ging rechts ook...) was vergeten na te controleren. Tijdens die route reed ik niet zo goed als op mijn TTT, toen was ik echt gespitst op alle dingetjes, keek vooruit, probeerde alles perfect te doen. Nu had ik tijdens mijn les echt door dat ik zo niet meer reed, wel gewoon kijken, maar ik mocht van mezelf foutjes maken en bij mijn TTT toen echt niet, dus deed ik alles echt precies zoals ik geleerd had. :Y)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:47

iemand die bij dezelfde rijschool rijd als wat ik doe heeft nu over de 100 uur gereden..

50 uur bij de ene rijschool en daar was hij 4x gezakt, toen heeft de rijschool gezegd we kunnen niks met jou
hij zit nu bij de mijne en heeft er daar ook al 50 opzitten en het is nog steeds een gevaar op de weg..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:55

Ja dat kijken is een ramp, K keek eerst te weinig en nu kreeg ik te horen dat ik teveel keek ;( ..
Dacht ik ga het eens overdreven doen is het weer niet goed..

Over dat van je stuur vast houden hoe je wilt, Dat doe ik dus al..
Heel vervelend want dalijk in mn ttt mag dat dus niet...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:56

_Lindsey schreef:
iemand die bij dezelfde rijschool rijd als wat ik doe heeft nu over de 100 uur gereden..

50 uur bij de ene rijschool en daar was hij 4x gezakt, toen heeft de rijschool gezegd we kunnen niks met jou
hij zit nu bij de mijne en heeft er daar ook al 50 opzitten en het is nog steeds een gevaar op de weg..

:oo Dat word dus echt zo'n geval dat elke maand zn auto in de prak rijd haha