Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:40

cutie_lover schreef:
Van het weekend had ik klanten.. pfoe
Ze gingen zitten, en ik vroeg: Nou wat kan ik voor u halen :D
Nee nee, we kijken nog even op de kaart.
Dus ik zeg: Maar wat kan ik voor u te drinken halen?
"Neeeeheeeeeeeeeeeee (ook echt zo'n toon zegmaar) wij kijken op de kaart! Daaruit kiezen we drinken"
De vrouw werd pas stiller toen ik zei dat het drinken niet op de kaart stond..
Dat ze dat niet kunnen ruiken snap ik ook maar die toon :n
edit: als een klant bij ons kotst zou ik het van mijn baas toch echt op moeten ruimen.. Die klant kotst toch ook niet voor z'n lol het is al erg genoeg!

Je stelt dan ook de vraag verkeerd ;)

Als je een vraag stelt moet je in de meeste gevallen de vraag zodanig stellen dat je er alleen maar een relevant antwoord op kan krijgen.

Want er lopen wezens rond die het inderdaad niet helemaal snappen, daar moet je als personeel van te voren al op in springen :)
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 29-03-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

:D Ik zou er zelf idd ook kotsneigingen van krijgen.

zap

Kyar schreef:
Vorige week was er eentje die dacht grappig te zijn.
Wilde een ijshoorntje met zonder kaas.

En we hebben tegenwoordig gratis wifi ( de mac )
Waren er mensen die hadden eten besteld, jaaaa en die gratis wifi van de reclame dan ?

Toen heb ik maar ff uitgelegd wat dat nou is

hehe, lekker snugger :P

Douce

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:42

@ muisbal;
Ik vroeg *dit is wel erg mosterd na de maaltijd
wat kan ik voor u te drinken halen?
staat er niet zo, klopt
verkeerd getypt
maar de rest van het verhaal is hetzelfde.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:43

In een partycentrum na de koffie:

Ik: Als u zo iets anders te drinken wilt, kunt u dat aan de bar komen bestellen.

Hij: Moet ik dan ook m'n portemonnee meenemen?

Ik: Nee meneer, het is vanavond gratis en voor niets.

Hij: Weet je wat dat betekent, gratis en voor niets?

Ik: Nou, vertel het eens.

Hij: Toen ík naar school ging was het gratis, maar toen jij naar school ging...... was het voor niets :D :D

Ik heb 'm maar niet verteld dat mijn opleidingsniveau waarschijnlijk 2x zo hoog was als dat van hem ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:44

Over die kots, een winkel heeft personeel rondlopen voor de schoonmaak. Met een net woord noemen we dat in de AH een kwaliteitsmedewerker. Die behoort dat op te ruimen, dat ga je toch niet aan de klant vragen...

Zaterdag waren er ook 2 klanten die hadden per ongeluk een fles wijn gesloopt die in een doos van 6 was verpakt (gestoten oid). Zij kwam het netjes melden en wilden eigenlijk niet weg voordat het geregeld was of dat ze het zelf opgeruimd hadden.. Heb ze verteld dat dat niet nodig was en dat zoiets kan gebeuren en door het personeel geregeld wordt :)

Klantvriendelijkheid is bij medewerkers (en ook collega's van mij hoor) soms ver te zoeken..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:44

Pfoe marloes, die "grap" zou ik ook niet vrolijker van worden!

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:45

Wat ik altijd een rare vraag vind die klanten vaak stellen:
Heeft u mij pasje al gescand?
Terwijl ze er naar staan te kijken als ik de kortingskaart scan :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:46

Wij hebben geen personeel rondlopen voor het schoonmaken.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:46

Ik werk achter de kassa bij de AH, en écht rare klanten heb ik nog niet gehad. Vervelende wel, genoeg zelfs := Bijvoorbeeld laatst een vrouw die nogal boos op mij werd omdat er een product met een verkeerde prijs in de kassa stond. Dus ik uitleggen dat ik dat vanaf daar niet kon veranderen en dat ze daarmee naar de servicebalie kon. Nou daar was mevrouw niet van gediend hoor, of ik daar niet wat aan kon doen en dat ze daar totaal geen zin in had. Mopper mopper. Sommige mensen willen maar niet snappen dat ik het écht niet expres doe :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:47

Muisbal, wij hebben absoluut geen schoonmaker in dienst hoor :P

Daarbij vind ik kots opruimen van een hele andere orde dan een fles wijn wat kapot valt. Overigens is het bij mij ook eens gebeurt en heb ik het ook operuimd, maar ik vind bij dit soort dingen gewoon dat je ook van de klant kan verwachten dat hij/zij ten minste intresse toont en desnoods even meehelpt. Een klant is ook gewoon een mens en een personeelslid van een supermarkt is geen slaaf :n. Er zijn grenzen!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:48

Wat mensen trouwens ook altijd ontzeeeettend grappig schijnen te vinden is mijn naam te noemen wanneer ze me gedag zeggen. Waarschijnlijk verwachten ze dat ik dan erg verrast opkijk dat ze mijn naam weten en me totaal niet realiseer dat ze het van mijn naambordje oplezen :+

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:48

cutie_lover schreef:
Pfoe marloes, die "grap" zou ik ook niet vrolijker van worden!

Ik heb 'm dan ook de rest van de avond gemeen aangekeken ;)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:49

zap schreef:
Muisbal, wij hebben absoluut geen schoonmaker in dienst hoor :P

Daarbij vind ik kots opruimen van een hele andere orde dan een fles wijn wat kapot valt. Overigens is het bij mij ook eens gebeurt en heb ik het ook operuimd, maar ik vind bij dit soort dingen gewoon dat je ook van de klant kan verwachten dat hij/zij ten minste intresse toont en desnoods even meehelpt. Een klant is ook gewoon een mens en een personeelslid van een supermarkt is geen slaaf :n. Er zijn grenzen!

Daar ben ik het ook mee eens. Buiten dat ik als klant er niet over zou peinzen mijn kots door het personeel op te laten ruimen, zou ik als personeelslid er niet erg blij van worden op andermans kots op te ruimen. Sterker nog, ik zou denk ik zelf over mijn nek gaan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:50

Ik loop de post tegenwoordig voor de TNT. Laatst was ik aan het werk en komt er een man naar mij toe: Het is wel slecht gesteld met de post heah, ik zit al tijden op een liefdesbrief te wachten... En een andere vrouw: Krijgen we nog iets leuks? Ik bedoel een brief dat we de loterij gewonnen hebben? Waarop ik antwoord; Nee mevrouw ik ben eerst aan de beurt :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:53

Wij hebben afgelopen zaterdag echt de grootste lol gehad met een aantal klanten :P. Ik word dan ook altijd aangesproken met 'ooohh, gelukkig, die vrolijke is er' (altijd leuk om te horen :P)

De situatie:
Ik moest de sigaretten tellen en zat op mijn knieen achter de servicebalie de voorraadbakken te tellen (met een hoop gemorrel van mijn kant, want werkelijk alles lag door elkaar). Mijn collega stond naast mij de klanten te helpen. Toen er geen klanten waren stond ze een beetje met mij te ouwehoeren en stond half naar mij gedraaid. (you get the picture :P)

Klant: halllo dame (had mij niet gezien)
Collega: Goedenmiddag en trekt aan haar broek
Ik zeg tegelijkertijd ook goedenmiddag en steek mijn hoofd boven de balie uit
Klanten: lagen helemaal dubbel van het lachen. 'jullie zijn ook een lekker stel, jullie moeten werken hoor'
Collega en ik zagen ondertussen het tafereel voor ons
Klant: Kom je hier boodschappen doen staan er twee jongedames achter de balie, de één zit op haar knieen en de ander sjort haar broek snel recht....1+1= 2 (riep tie knoerthard door de winkel)

Vervolgens hebben we met tranen in onze ogen de klant geholpen (die net zo hard mee moesten lachen). Hahaha, OMG wat een lol hebben we toen gehad om zoiets doms :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:54

Hahaha zap dat is gewoon geweldig zulke mensen en momenten. _O-

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:58

Shizzel schreef:
Hahaha zap dat is gewoon geweldig zulke mensen en momenten. _O-

Ja zulk soort mensen maken je dag echt goed :P

Overigens heb ik dit ook eens met een mannelijke collega gehad.

Bij kassa 10 (laatste kassa) van de rij was iets kapot en ik zat dus onder die kassa geschoven (uit het zicht van de klanten). Tegelijkertijd moest ik de telefoon hebben, want ik kreeg via de telefoon instructies. Dat ging natuurlijk niet lukken, dus ik had even een collega opgesnort die even voor mij de telefoon beantwoorde en mij de instructies doorgaf. Wil het niet dat je bij die kassa echt op elkaar moet staan (want daarachter staan gelijk de winkelwagens.

Enfin, kassa gemaakt en ik was even alles weer aan het terugdoen, maar de collega stond er nog achter (en ondertussen een paar klanten ervoor omdat ze iets wilden vragen aan hem). Begint hij ineens allerlei dingen te roepen in de trant van 'ja daar', 'oeee', 'wat doe je nu'. Dat gezicht van die klanten...hahahahaha toen ik mijn hoofd boven de kassa uitstak :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:59

Ahh dat ik dit niet eerder heb gevonden :D Kan ik lekker mijn frustraties met jullie delen :P
Ik werk bij ING op de klantenservice..

Genoeg verhalen maar dit vind ik een mooie:

Klant belt voor zoon van 18 jr. Bij ons betekent dat meerderjarig, en dan moet hij zelf bellen.

Het gesprek:

Ik: Goedemorgen, met blablabla waarmee kan ik u helpen?
Klant: Ja ik bel voor de rekening van mijn zoon, er is ten onrechte iets afgeschreven en ik wil dat u dat terugboekt.
Ik: Ok, mag ik dan weten hoe oud u zoon is?
Klant: Ja, hij is 18, hoezo?
Ik: Dan wil ik hem graag zelf even spreken als dat kan, is hij aanwezig? Of bent u misschien gemachtigd op zijn rekening?
Klant: Nee hij zit op school, maar hoezo? Je kunt dat bedrag toch gewoon terugboeken? Ik vraag niet om bedragen af te schrijven van zijn rekening.
Ik: Dat zijn helaas de regels, hij is meerderjarig, dus zal hij zelf moeten bellen, ook voor zijn eigen veiligheid.
KLant: Nou ik wil dat u dit nu regelt, dit gesprek kost mij al genoeg, en daarbij gaat hij naar school dus heeft hij daar geen tijd voor.
Ik: Ik vrees toch dat het zo niet gaat, maar wij zijn nog tot 21.00 geopend.
Klant: Nou u regelt het nu maar, ik wil het gewoon nu geregeld hebben, en anders wil ik uw leidinggevende.
Ik: Dat gaat helaas niet mevrouw, en mijn leidinggevende is op dit moment afwezig (en dat was echt zo!)
Klant: Jaja, dat zou ik ook zeggen, nou ik hang niet eerder op dan dat u dit geregeld heeft.
Ik: mevrouw, we kunnen hier lang over discussiëren, maar ik kan dit helaas niet anders regelen. Ik denk dat het beter is dat ik de verbinding nu ga verbreken.
Klant: Daar ga ik niet mee akkoord, dan wil ik graag uw naam weten!
Ik: Prima.. etc..

Daarna heerlijk opgehangen :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:00

gutogut...sommige mensen snappen het echt niet he...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:01

Of willen het niet snappen..
Ik moest ook erg om die van jou laggen zap :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:41

Berdien, volgens mij is het zo dat je tot je 21ste financieel afhankelijk bent van je ouders. Dus die beslissing mag ze waarschijnlijk wel nemen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:44

financieel afhankelijk is imo toch echt iets heel anders dan over de rekening van je zoon beslissen :P

Dat mogen ze als ze gemachtigd zijn, maar anders niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:50

Alleen als ze gemachtigd zijn tot je rekening. Anders zul je het toch echt zelf moeten regelen, zelfs al ga je naar school en/of woon je thuis.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:56

Ik vind dat ook zo iets als kots opruimen er gewoon bij hoort.
Babys over de kassaband heen of kinderen die net voor jou kassa in hun broek moeten plassen. Gewoon zonder zeuren opruimen dat heet nou klantvriendelijkheid!