Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:24

Sizzy schreef:
Groenten & Fruit op de markt halen scheelt vaak ook een hele hoop! Wij zijn afgelopen zaterdag naar de Haagse markt geweest en voor 10 euro hadden we een gigantische tas vol groenten & fruit :j echt super.

4 avocado's voor 1 euro, 3 mango's voor 1 euro, een kilo cherrytomaatjes voor 1 euro etc :D

Jammer genoeg ben ik dan ondertussen veel geld kwijt aan benzine en parkeren -O-
Bij ons is het echt een flut-markt :(

Ik ben voor 2 personen 4 dagen per week (overige dagen eet ik bij mijn ouders) tussen de 25 en 50 euro per week kwijt.

De Lidl /Aldi vind ik overigens niet met alles meer goedkoper hoor! ALthans, niet de Lidl's en de Aldi's waar ik heen ga blijkbaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:42

Ik ben met mijn pap samen tussen de 100 - 150 euro per maand kwijt.
En dan hebben we ook geld genoeg voor wat lekkers zoals paaseitjes op tafel en een zak chips bijvb.

Deze week hebben wij bijvb zondag chili con garne met rijst gegeten. Saus die over is gebleven is in de vriezer gegaan. (saus zit bruine bonen, een ui, gehakt, doperwerten en een pot spaghettisaus in) Rijst was afgepast voor 2 personen dus is helemaal opgegaan.

Maandag hebben we het oude brood van het weekend opgemaakt en tosti gegeten met ham/kaas/tomaat en als verfrissing erbij een stuk komkommer.

Dinsdag een overschotel met aardappel schijfjes (gewoon zelf geschild en in schijfjes gesneden) gehakt, paprika, champignons, prei en geraspte kaas.

Woensdag een gebakken lekkerbekje van de markt met frites, spuitjes en appelmoes

Donderdag de rest opmaken van de ovenschotel van dinsdag.

Vrijdag macaroni met de saus uit vriezer van zondag

Zaterdag kipfilet met champignonsaus, brocolli met rijst

Verder gewoon ontbijt 2 tot 4 boterhammen per persoon of een bakje yogurt met ontbijtgranen en een stuk fruit.
Lunch 2 tot 4 boterhammen per persoon met broodbeleg als rookvlees, kaas en boterhamworst. Tussendoor een stuk fruit.

Voor deze boodschappen was ik deze week 32.45 euro kwijt. Incl 2 liter melk, een fles frisdrank en een pak jusdorange.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:12

Normaal rond de 100-150 euro per maand, alleen als student. Vriendlief eet meestal 2 dagen in de week hier :) Deze maand heb ik wel iets goedkoper gegeten, minder dan 100 euro (moest even zuinig doen na hoge DA-rekening :Y) )

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:35

Ineke, wat jullie op maandag eten vind ik geen avond eten. En chili con carne saus bij macaroni pas ik ook voor. Dan maar duurder per maand. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:40

Wij zijn meestal toch wel rond de 75,- euro pw kwijt, zijn met zn 3en.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 10:41

Op zich zit er nog wel genoeg variatie in het eten van Ineke.. Ik ben zelf alleen niet zo van sausjes invriezen en oud brood opmaken hehe

_sparta_

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:44

Oud brood opmaken daar kan ik niet op teren na een dag werken en stallen mesten. Dan wil ik wel een stevige maaltijd.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:48

Wij geven met zijn 2en en 3 katten (die royal canine eten) 250 euro p/m uit. Dat gaat eigenlijk prima hoor! We eten ook wel lekker een biefstukje etc. Wel doe ik aan groot koken. Potten spagettisaus zijn voor 4 personen 'ontworpen' dus daar kunnen we 2 keer voor eten. Brood gaat gelijk in de vriezer en ik haal eruit wat ik de volgende dag nodig heb. Waarom eten weggooien terwijl er zoveel mensen honger lijden?

400 euro vind ik wel heul veel geld hoor. Dat geef ik liever aan leuke dingen uit :P

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:50

Het oude brood verdwijnt hier altijd naar de konijnen en dat is behoorlijk veel want ik ben echt een zeur met brood. Brood moet vers zijn anders hoef ik het niet meer :o Sausjes invriezen doe ik eigenlijk ook nooit dat gaat de vuilnisbak in. Dus als wij zouden willen zouden we een stuk zuiniger kunnen leven. Ook drinken wij graag dubbelfris en andere sapjes. Ook de sapjes van Health (nog wat) gaan er hier graag in. Pak kost al gauw 2,00 euro. Ook ben ik graag van het snelle soort. Liever een zakje dat kant en klaar gesneden is dan dat ik het zelf nog moet gaan maken. Voorbeelden boerenkool en spinazie. Als ik een hele dag heb gewerkt heb ik echt geen zin meer om dan nog eens zo lang met mijn eten bezig te zijn. Als het even kan koop ik ook uitjes die al voor mij gesneden zijn. :o
Dochterlief krijgt ook alleen maar pamper luiers om haar billen heen. Andere luiers koop ik echt niet meer. 1x voor goedkopere luiers gegaan en het resultaat was dat ze een schimmelinfectie had. Nou nee dank je was ook niet zo'n pretje. Ik koop ze wel altijd in de aanbieding. Op de zolder ligt een kleine etos opslag. ;)

Kortom als we echt goedkoper zouden willen leven zou dat makelijk kunnen. In de poll was ik uitgegaan van 250 euro maare denk dat ik er deze maand dik boven kom :o

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:57

_sparta_ schreef:
Ineke, wat jullie op maandag eten vind ik geen avond eten. En chili con carne saus bij macaroni pas ik ook voor. Dan maar duurder per maand. :)

Dat vind ik ook, op dat menu kan ik echt niet leven. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:19

Tja ik heb zoiets van, dat kan je wel vinden, maar als je niet meer geld hebt, dan moet je het er toch mee doen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:20

Dan ging er een paard de deur uit, meer uren werk of wat ook. Maar op droog brood zitten als avond eten? Niet hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:33

Ehm niet iedereen heeft een paard of kan meer werken :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:41

Dit was een voorbeeld ;) Wij eten echt niet iedere week tosti's op maandag hoor. Maar het kan dus wel... Overigens vries ik ook wel gewoon brood in. Ik had maandag niet veel tijd en doe ik dus makkelijk zoals met tosti's of bijvb maak ik soep (vorige dag getrokken en de volgende dag verse groenten erin met eventueel kip of gehaktballetjes en vermicelli) en dan eten we dat met stokbrood, kruidenboter of ander beleg wat er lekker bij smaakt.

Verder eten wij ook wel gewoon aardappelen, stukje vlees en groente. Maar dit was dus een weekmenu als voorbeeld wat Pap en ik weleens eten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:52

_sparta_ schreef:
Dan ging er een paard de deur uit, meer uren werk of wat ook. Maar op droog brood zitten als avond eten? Niet hier.

Overigens paardlief is nu verleased en kost mij momenteel niets (tenzij hij wat gaat mankeren) en meer uren werk... tja moet je maar zien te vinden. Ben opzoek naar een andere baan + zaterdagbaan, maar eigenlijk vind ik dat in het weekend werken naast een gewone baan teveel is, omdat je ook nog een leven naast werken nodig hebt. Soms gebeuren er weleens onverwachte dingen in het leven en ik had het liever niet gehad op deze manier, maar pap heeft een klein pensioen + klein aow en mam leeft sinds begin deze maand onverwachts niet meer... Opeens moeten pap en ik het dus met zijn tweetjes doen en dat is moeilijk kan ik wel zeggen...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:58

Nicolletje schreef:
Ehm niet iedereen heeft een paard of kan meer werken :=

Het paard de deur uit doen bedoelde ik niet persoonlijk, maar op mijn eigen prive omstandigheden
Maar iedereen in Nederland heeft een basisloon, dan hoef je echt niet helemaal te bezuinigen op het eten. Maar in het dubbeltje op zijn kant is dan ook vaak te zien dat veel mensen bezuinigen op verkeerde dingen. Dan roken ze als een ketter, staat er dure audio apparatuur binnen, maar mopperen ze wel dat het eten zo duur is.
Ineke2 schreef:
Dit was een voorbeeld ;) Wij eten echt niet iedere week tosti's op maandag hoor. Maar het kan dus wel... Overigens vries ik ook wel gewoon brood in. Ik had maandag niet veel tijd en doe ik dus makkelijk zoals met tosti's of bijvb maak ik soep (vorige dag getrokken en de volgende dag verse groenten erin met eventueel kip of gehaktballetjes en vermicelli) en dan eten we dat met stokbrood, kruidenboter of ander beleg wat er lekker bij smaakt.

Verder eten wij ook wel gewoon aardappelen, stukje vlees en groente. Maar dit was dus een weekmenu als voorbeeld wat Pap en ik weleens eten.

Brood vriezen wij ook in. En eten gooien we ook niet weg. Maar mijn vriend en ik willen wel elke dag fatsoenlijk warm eten.

Ineke, gecondoleerd en sterkte.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:59

Tjee meis, jij hebt het even zwaar :(:)

Overigens vind ik een dag brood eten als avondeten niet eens zo heel dramatisch. De rest van de week eten jullie toch prima, ik vind het alleen maar netjes dat jullie wat over is invriezen en op een laten moment eten. Stukken beter dan doelloos eten weggooien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:06

Gecondoleerd Ineke.
Het leven kan inderdaad erg onverwachts zijn. Ik heb ook een tijd gehad dat alles tegelijk gebeurde, paard ziek, vriendje ervandoor en baan kwijt en nog wat (financiele) rompslomp waar ik niet om gevraagd had.
Sta je dan in je eentje maar wel nog steeds met huur, vaste lasten en allerlei kosten
Dan moet je wel creatief zijn om rond te kunnen komen en dan is het heel naar als mensen alleen maar reageren uit hun eigen (luxe) situatie.

Bij mij wordt er dus niks meer weggegooid als het niet nodig is en ik kan hele lekkere dingen maken van restjes.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:31

Nicolletje schreef:
Bij mij wordt er dus niks meer weggegooid als het niet nodig is en ik kan hele lekkere dingen maken van restjes.

Precies... daarom dus macaroni bij de chili con carne saus. Kun je zeggen "dat vind ik niet lekker". Dan zeg ik op mijn beurt, dan ben je dus verwend. Het smaakt prima met rijst en ook met pasta. Ik kan wel weer rijst nemen, maar varieer dan liever met pasta, zodat we toch wat anders eten.
Ben net trouwens even naar de super geweest en zag dat de gemende sla in de aanbieding was. Dat eten we nu dus bij de rest van de ovenschotel wat nog over was van dinsdag (zie mijn eerdere weekmenuutje) samen met wat tomaat, komkommer en een gekookt eitje :9

Als ik restjes heb van groente en vlees ofzo maak ik er ook wel is roerbak van met rijst en eventueel een sausje. Heerlijk :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:50

heel knap hoor hou je dat doet, heb ik respect voor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:59

Vorige week vrijdag heb ik voor de 2de keer in mijn leven pannenkoeken gebakken... de eerste keer was toen mijn ouders eens op vakantie waren... Totaal mislukt waren ze toen :') Vrijdag waren ze niet zo mooi rond als mam ze maakte maar in elk geval waren ze wel te eten en niet verbrand of totaal uit elkaar gevallen _O-

Sorry beetje offtopic :o maar pannenkoeken is ook niet duur, kun je mee varieeren, je zit er plofvol van en ze zijn lekker. Tenminste als ze lukken dan :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:00

wat ook bijna niets kost en zowat alles lekkerder maakt is gebakken uien!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:01

En van zo'n pak pannenkoeken doen wij 2 dagen :+ . Gewoon de volgende dag weer opbakken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:02

maar 2 dagen pannekoeken gaat ook wel ver, dan kun je beter een omeletje maken, met wat groente erdoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:44

fokfanaat schreef:
wat ook bijna niets kost en zowat alles lekkerder maakt is gebakken uien!

Klopt, ik gebruikt vrij veel uien inderdaad heerlijk :)

Pannenkoeken die ik over heb neem ik de volgende dag mee als lunch :+ Ik eet ze dan gewoon koud... Gebakken met spek, jammie!