nouja, niet iedereen hoeft nu rekening met mij te houden ofzo hoor
Ik snap dat ik mss niet objectief ben, maar dit is wel gewoon mijn mening (gevormd mss door omstandigheden, maar ik denk dat iedere mening gevormd wordt door persoonlijke gebeurtenissen

). Het is ook niet dat mijn mening puur gebasseerd is op emoties oid, er zit ook wel degelijk een rationele gedachte achter.
Trots is mss niet het juiste woord, maar ik heb hier wel berichtjes zien staan in de trant van 'ja mijn kinderen krijgen wel eens een mep

' En daar krijg ik echt kriebels van... Dat je kind een keer een tik krijgt ala, daar houdt echt niet ieder kind een trauma van over. Maar dan hoef je er nog niet zo blij mee te zijn

.. Als ik zulke berichten lees, dan denk ík dat het wel iets te 'maatschappelijk geaccepteerd' is om je kinderen te slaan. Juist omdat ik denk dat de ouders die zichzelf niet in de hand hebben en irrationele keuzes maken om hun kind te slaan, ook de ouders zijn die zich zelf heel goed kunnen voor houden dat 'het wel meevalt' en het uit 'opvoedkundig perspectief' gebeurt.
De ouders die hun kind af een toe een pedagogisch tikje geven, en daar wel echt goed over na denken, zullen het ook wel van zichzelf herkennen als het een keer uit onmacht gebeurt. En als het
een keer uit onmacht gebeurt, daar zal geen enkel kind meteen getraumatiseerd van raken denk ik. Wel als dat structureel gebeurt.
Maar het kán denk ik alleen structureel gebeuren als een ouder zichzelf voorhoudt dat het 'oké' is.
Sorry, beetje onsamenhangend verhaal geworden.