Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SamSter schreef:Vesceron schreef:Heeelemaal mee eens SamSter!
Verbaasde me eerlijk gezegd een beetje
mij ook helemaal omdat het voor sommige misschien wel een pijnlijk punt is..
Maar k zit nog steeds met mn vraag : voor de mensen die een open relatie hebben, Denken jullie nou nooit eens als je ventje bij je in bed ligt dat hij zo ook lag bij een ander, of als je zelf sex met hem heb van dit deed hij ook bij een ander?
Vesceron schreef:...kom ik gelijk op Karin, (en nog voor Magicunicorn) een open relatie begin je niet (per se) omdat je iets mist!
SamSter schreef:voor de mensen die een open relatie hebben, Denken jullie nou nooit eens als je ventje bij je in bed ligt dat hij zo ook lag bij een ander, of als je zelf sex met hem heb van dit deed hij ook bij een ander?
Vesceron schreef:Of een open relatie hadden, als dat ook mag![]()
Ja wel eens gedacht, maar niet zomaar...
Wel als hij een naam noemde bijvoorbeeld.
Of iets vertelde over een 'avontuurtje', dan voelde ik wel een soort jaloezie maar dat is ook zo weer over, want bij mij deelde die lief en leed en met haar alleen z'n...You know...
Karin schreef:Ik vraag me af waarom het zo'n probleem is om iets wat je in je relatie mist 'daarbuiten' te halen.
Karin schreef:Vesceron schreef:...kom ik gelijk op Karin, (en nog voor Magicunicorn) een open relatie begin je niet (per se) omdat je iets mist!
Ben ik volledig met je eens hoor.
Ik zeg ook niet dat ik vind dat je iets mist als je seks buiten je relatie haalt. Maar ik haak in op de opmerking die hier zo vaak wordt gemaakt: 'Als je behoefte hebt aan seks met een ander dan je partner, dan mis je iets in je relatie'. Ongeacht of dat het geval is rijst bij mij iig de vraag of het dan zo'n probleem moet zijn dat je iets mist in een relatie, wat dat dan ook mag zijn (voor mijn part uit eten gaan met een ander), en dat vervolgens 'haalt' bij een ander dan je partner.
magicunicorn schreef:Ooit bij iemand opgekomen dat een vrouw misschien voorstander van de open relatie is, dat zij wel eens een andere man wil...en hoe een man dat zou accepteren? ben wel benieuwd naar mannelijke bokkers en hoe zij er over denken...
Miracle_ schreef:Karin schreef:Ik vraag me af waarom het zo'n probleem is om iets wat je in je relatie mist 'daarbuiten' te halen.
Ik denk dat dat veelal met ieders standpunt te maken heeft. Ik vind namelijk weer dat je een relatie hebt met elkaar, en alleen met elkaar. Dat monogamie toch echt wel in de top 3 hoort van musts. En nou kan met een anders sporten in mijn ogen geen kwaad, maar met een ander op vakantie word toch al een heel ander verhaal!
Ik word al helemaal naar bij de gedachten dat mijn vriend met een ander op vakantie zou gaan hoor.
Vesceron schreef:Denk dat het gewoon persoonlijke voorkeur is, je bent zo of je bent niet zo, kom ik gelijk op Karin, (en nog voor Magicunicorn) een open relatie begin je niet (per se) omdat je iets mist! Dat zou in mijn ogen ook een heeele verkeerde reden zijn om aan zoiets te beginnen! Je hebt namelijk veel begrip, vertrouwen, respect enz nodig om het 'aan te kunnen'...
Karin schreef:SamSter schreef:[Desnoods ga je samen naar een sex shop , rollen spellen doen genoeg dingen om de spanning dr weer terug in te krijgen.
Niet iedereen houdt van rollenspellen. Ik moet er tijdens een teambuildingsactiviteit al niet aan denken, laat staan in bed.
Karin schreef:Miracle_ schreef:
Ik denk dat dat veelal met ieders standpunt te maken heeft. Ik vind namelijk weer dat je een relatie hebt met elkaar, en alleen met elkaar. Dat monogamie toch echt wel in de top 3 hoort van musts. En nou kan met een anders sporten in mijn ogen geen kwaad, maar met een ander op vakantie word toch al een heel ander verhaal!
Ik word al helemaal naar bij de gedachten dat mijn vriend met een ander op vakantie zou gaan hoor.
Dat ben ik met je eens, dat dat met ieders standpunt te maken heeft. Daarom zijn er IMO ook geen dingen die je 'hoort' te doen in een relatie. Er zijn geen algemene regels voor relaties, behalve zaken die in de wet zijn vastgelegd.
Wat die vakantie betreft: mijn vriend is gek op wandelvakanties in onherbergzame gebieden. Dat soort dingen doet hij toch maar echt mooi met andere fanatiekelingen (m/v), ik ga niet mee en ik ga ook niet van hem verwachten dat hij dat soort vakanties dan maar uit zijn hoofd laat omdat hij toevallig een relatie met mij heeft.
Vesceron schreef:@ SamSter, in principe wilde ik het er niet al te veel over hebben om dus die momenten die ik beschreef te vermijden, een klein beetje te vergelijken met "wat niet weet, wat niet deert".
Heb namelijk geen problemen met het feit dat het gebeurt, maar ik hoef niet te weten hoe Truus zijn naam schreeuwde en d'r nagels in z'n rug zetten om het maar zo te zeggen, dat is dan weer emotioneel imo
POLLO schreef:Ik zal is aan mijn man vragen wat hij denkt als ik naast hem ga liggen..
Bij ons is het dus andersom ik ( de vrouw) lig wel eens met een ander in bed..
Kom ik idd op wat magicunicorn aanhaalde het wordt hier idd teveel vanuit de vrouw bekeken. Maar er zijn mss zat vrouwen die er zo over denken als ik en mijn man.
Vesceron schreef:@ RedPassion, wat jij beschrijft klopt voor mij ook wel, je staat er in principe niet zo bij stil!
en ff off-topic...mooi onderschrift!!