Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fiffill schreef:... en ik vind het ook niet erg dat ze dieren slachten voor consumptie, alleen het houden van die dieren is nog niet ideaal en dat is het punt.
Proefdieren hebben het overigens helemaal niet altijd zo goed, vooral in andere landen niet.

Yamcha schreef:Fiffill schreef:... en ik vind het ook niet erg dat ze dieren slachten voor consumptie, alleen het houden van die dieren is nog niet ideaal en dat is het punt.
Proefdieren hebben het overigens helemaal niet altijd zo goed, vooral in andere landen niet.
Nee, dat weet ik.
Ik wil bv ook geen bont hebben dat uit China komt, om maar iets te noemen....
Het houden van de dieren, daar gaat het wat mij betreft ook om. Dat ze een goed leven hebben. Ik heb geen problemen met bont, leer of vlees van een dier dat in goede omstandigheden is gehouden.
Dan zijn wij het met elkaar eens.

Maar is het dan geen beter plan om de mensen die die dieren mishandelen te straffen? Ipv de kopers van bontjassen aan te vallen? Zij hebben de dieren immers niet pijn gedaan of gedood. De huid van dieren wordt vaak gezien als restproduct en om dat niet verloren te laten gaan, worden er schoenen, jassen, handtassen, riemen enz van gemaakt. Niks mis mee, lijkt me! Zólang dat dier maar een waardig leven heeft gehad.
. Hoewel ik dat bij deze TS wel een beetje zie.. Maar dat terzijde 
dus niet alles of niets.ilse86 schreef:[naam]
Dat is ook zo. Maar iemand start een topic met discussie als doel. Ik neem aan dat je geen topic start met als doel alleen maar ja-knikkers achter je te scharen. Hoewel ik dat bij deze TS wel een beetje zie.. Maar dat terzijde
Ik kies voor het grijze gebied denk ikdus niet alles of niets.
.
Yamcha schreef:Leuk is dat, hè? Merk je al pratend dat je uiteindelijk op een lijn zit

Precious20 schreef:Hmm... Interessante discussie...
Ik draag wel bont. Ik heb een (schapen)leren jas en daar zit een bonte kraag op. Ik dacht eerst dat het nepbont was, maar na aankoop bleek het dus om konijnenpels te gaan. Ik moest wel even slikken, maar ik vind mijn jas daarom echt niet minder mooi! Ik veronderstel dat ik nu een snobbistische bontjasteef ben?![]()
Een volledig bonte jas zou ik dan weer nooit kopen.
Ik besef maar al te goed dat dieren, die voor bont gedood worden, meestal geen mooi leven of een mooie dood hebben. Mensen zijn nu eenmaal niet altijd even goed voor dierenMaar is het dan geen beter plan om de mensen die die dieren mishandelen te straffen? Ipv de kopers van bontjassen aan te vallen? Zij hebben de dieren immers niet pijn gedaan of gedood. De huid van dieren wordt vaak gezien als restproduct en om dat niet verloren te laten gaan, worden er schoenen, jassen, handtassen, riemen enz van gemaakt. Niks mis mee, lijkt me! Zólang dat dier maar een waardig leven heeft gehad.
Net als melkkoeien niet naar de slacht gaan, daar heb je vleeskoeien voor.
Fiffill schreef:Dit is niet waar. Bont is helemaal geen restproduct, dieren worden er speciaal voor gefokt.Net als melkkoeien niet naar de slacht gaan, daar heb je vleeskoeien voor.
Bont is inderdaad heel warm, maar dat hebben wij hier helemaal niet nodig... als je op de noordpool woont kan ik me heel goed voorstellen dat je een bontjas aantrekt voor de warmte, maar hier is het toch echt een luxeproduct.