werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:27

toen ik thuis zat verschilde het enorm van dag tot dag wat ik deed. De ene keer kon ik lekker luieren, de andere keer ging ik met de hond weg, lekker vroeg naar de pony's toe, boodschappen doen. Weer een andere dag was ik te beroerd om mijn bed uit te komen.
En vooral het huis deed ik schoonmaken.
Dan waren er nog dagen bij dat ik naar het ziekenhuis moest, fysio wat dan ook.
(Oh ja ik zat vanwege ziekte thuis)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:30

Ik ben ook zien en werkloos, maar ik heb geen sollicitatieplicht o.i.d.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:31

nou ik ben net terug van de sollicitatie maar ben toch niet zo enthousiast eigenlijk.
Als ik zie dat ik nog geen 1000 euro ga verdienen en het maar seizoenswerk denk ik niet dat ik het doe als ik doorben naar de volgende ronde.

Maar goed ik heb wel weer gesolliciteerd en ben voor mezelf ook weer iets wijzer welke kant ik het op moet zoeken.
Ik hoop dat ik bij het uwv nog iets van een cursus kan lospeuteren(duits) en dt ik misschien dan toch nog iets van een cursus receptioniste ga doen want ik zou wel graag in een hotel/vakantie park willen werken..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:00

Nou, ik ben deze dag ook weer bijna door ;)

Vanmiddag langer als gepland op stal geweest maar dat was toch wel erg fijn, vanmorgen had ik een afspraak dus was ik ook nog eens redelijk op tijd uit bed :o

Bericht gehad van UWV ivm mijn ziekmelding..., ik krijg binnen 4 weken bericht........
Mijn ex werkgever heeft al op 15 dec de aanvraag de deur uit gedaan...., ik ben sinds 1 januari ziek uit dienst....

Dan hoop ik maar dat ik januari met terugwerkende kracht terugkrijg...... :=

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:12

Mijn vriend zit ook werkloos thuis sinds oktober vorig jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:30

Lotus83 schreef:

Vanmiddag langer als gepland op stal geweest maar dat was toch wel erg fijn, vanmorgen had ik een afspraak dus was ik ook nog eens redelijk op tijd uit bed :o

Bericht gehad van UWV ivm mijn ziekmelding..., ik krijg binnen 4 weken bericht........
Mijn ex werkgever heeft al op 15 dec de aanvraag de deur uit gedaan...., ik ben sinds 1 januari ziek uit dienst....

Ze zijn vrij snel daarmee! Ik had binnen 2 weken al geld.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:39

Angela_ schreef:
Lotus83 schreef:

Ze zijn vrij snel daarmee! Ik had binnen 2 weken al geld.

15 dec is de aanvraag eruit gegaan, 4 januari werd ik gebeld met een vragenlijstje en vandaag staat dat er binnen 4 weken bericht komt.

Maar dat zou beteken dat ik januari geen inkomen heb, een kennis van heeft een paar jaar geleden over enkele maanden alles met terugwerkende kracht gekregen.., dat hoop ik dan maar

Anoniem

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:44

Na dat vragenlijstje krijg al vrij snel geld, en inderdaad met terugwerkende kracht vanaf het moment dat je uit dienst bent. Zo was het bij mij ook. Al was dat maar 2 weken.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:00

Angela_ schreef:
Na dat vragenlijstje krijg al vrij snel geld, en inderdaad met terugwerkende kracht vanaf het moment dat je uit dienst bent. Zo was het bij mij ook. Al was dat maar 2 weken.

Dan gaan we daar maar vanuit :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:07

Tamara21; Die WIJ wet heb ik ook, of nouja heb, ik had een brief gehad voor een afspraak bij UWV, omdat ik vorig jaar met mijn opleiding gestopt was en ook geen werk had en ik was toen 17jaar. Ik heb daar in totaal 3 ''gesprekken'' gehad en het resultaat voor mij = dinsdag een intake gesprek op roc voor een BBL opleiding (verkoper niv. 2) en vanaf 1 februari een halfjaar contract bij Primera. Werk en opleiding heb ik zelf geregeld, maar hun waren zeer tevreden over mij, omdat ik zelf voor de opleiding en werk heb gezorgd. (blijkbaar vonden ze dat heel goed ofzo, omdat er 8 vd 10 keer mensen zijn die er dus niks voor doen en het uwv alles laten regelen)

Dus tot 1februari zit ik thuis zonder werk en daarna kan ik lekker aan de slag. Ik ben ook niet makkelijk geweest, ik wilde nooit werken, omdat ik dacht dat mijn ouders altijd voor mij zouden betalen (nu gebeurde/gebeurd dat ook, kleine dingetjes zoals sigaretten,benzine maar ook dingen zoals kleding, schoenen etc) en waarom? Omdat ikzelf altijd te lui was om te werken. Mijn vmbo diploma heb ik in de zak, maar toen ik begon met een mbo opleiding en ermee kapte dacht ik ook van krijg allemaal de t*ring maar, maar toch heb ik mezelf die trap onder de kont gegeven en ZELF voor een opleiding en werk gekeken en gezocht en ik heb het voor elkaar gekregen.

Bincky_zephyr; Sorry hoor, maar ik vind dat je aardig makkelijk praat, je vriend betaald je paarden en jij zit lekker thuis, nou sorry maar als ik jou vriend was geweest, had ik dat echt niet gedaan. Klinkt heel bot, maar jij bent echt niet de enige met de problemen die je noemt, ik ken meerdere mensen die precies in dezelfde situatie zitten/zaten als jou, en waarom hebben hun nu wel een opleiding en een leuke baan? Ik vind echt dat je te makkelijk denkt, ook met school, sorry meid, maar als je wat wil bereiken in leven, zal ik maar vlug zijn, want je snapt wel dat dit niet goed is ofwel?
Nogmaals sorry dat ik zo overkom, maar ik vind dat je te makkelijk praat en je vriend het zware werk laat doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:47

Goed van je dat je het zo zelf allemaal geregeld hebt.

En het geeft helemaal niet dat je niet makkelijk was, je zag het in en hebt jezelf een goeie schop onder je kont gegeven, toppie toch ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:00

Ik bracht mijn tijd dat ik thuis zat (geen uitkering of zo hoor) door met vrijwilligerswerk. Hoop dat dat nog eens verplicht gaat worden.

Eens kijken hoeveel mensen dan weer aan het werk gaan.

Na 21 jaar "thuis" geweest te zijn, bij mijn eerste sollicitatie direct aan het werk. Heb momenteel een verzoek van een andere werkgever of ik daar wil komen werken.....

Kan helaas maar 1 baan tegelijk aan :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:12

sharoontje schreef:
Tamara21; Die WIJ wet heb ik ook, of nouja heb, ik had een brief gehad voor een afspraak bij UWV, omdat ik vorig jaar met mijn opleiding gestopt was en ook geen werk had en ik was toen 17jaar. Ik heb daar in totaal 3 ''gesprekken'' gehad en het resultaat voor mij = dinsdag een intake gesprek op roc voor een BBL opleiding (verkoper niv. 2) en vanaf 1 februari een halfjaar contract bij Primera. Werk en opleiding heb ik zelf geregeld, maar hun waren zeer tevreden over mij, omdat ik zelf voor de opleiding en werk heb gezorgd. (blijkbaar vonden ze dat heel goed ofzo, omdat er 8 vd 10 keer mensen zijn die er dus niks voor doen en het uwv alles laten regelen)

Dus tot 1februari zit ik thuis zonder werk en daarna kan ik lekker aan de slag. Ik ben ook niet makkelijk geweest, ik wilde nooit werken, omdat ik dacht dat mijn ouders altijd voor mij zouden betalen (nu gebeurde/gebeurd dat ook, kleine dingetjes zoals sigaretten,benzine maar ook dingen zoals kleding, schoenen etc) en waarom? Omdat ikzelf altijd te lui was om te werken. Mijn vmbo diploma heb ik in de zak, maar toen ik begon met een mbo opleiding en ermee kapte dacht ik ook van krijg allemaal de t*ring maar, maar toch heb ik mezelf die trap onder de kont gegeven en ZELF voor een opleiding en werk gekeken en gezocht en ik heb het voor elkaar gekregen.

Bincky_zephyr; Sorry hoor, maar ik vind dat je aardig makkelijk praat, je vriend betaald je paarden en jij zit lekker thuis, nou sorry maar als ik jou vriend was geweest, had ik dat echt niet gedaan. Klinkt heel bot, maar jij bent echt niet de enige met de problemen die je noemt, ik ken meerdere mensen die precies in dezelfde situatie zitten/zaten als jou, en waarom hebben hun nu wel een opleiding en een leuke baan? Ik vind echt dat je te makkelijk denkt, ook met school, sorry meid, maar als je wat wil bereiken in leven, zal ik maar vlug zijn, want je snapt wel dat dit niet goed is ofwel?
Nogmaals sorry dat ik zo overkom, maar ik vind dat je te makkelijk praat en je vriend het zware werk laat doen.

nogmaal ik betaal zelf mijn paarden .. ik kan het op dit moment gewoon niet opbrengen .. ik heb 4/5 jaar geleden ook een ongeluk gehad met mijn vorige paard waardoor mijn rug in diggelen ligt .. het is allemaaaal zoooo makkelijk gezegt .... doe het anders zelf eens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:16

Lotus83 schreef:
Lotus83 schreef:

15 dec is de aanvraag eruit gegaan, 4 januari werd ik gebeld met een vragenlijstje en vandaag staat dat er binnen 4 weken bericht komt.

Maar dat zou beteken dat ik januari geen inkomen heb, een kennis van heeft een paar jaar geleden over enkele maanden alles met terugwerkende kracht gekregen.., dat hoop ik dan maar

Dat is snel zeg! Ik heb de aanvraag op 7 dec gedaan en heb nog helemaal niets gehoort! Ik ben vandaag naar een uitzendbureau en ik zou een baan kunnen hebben, vandaag al. Een soortgelijke baan als mijn vorige baan met hetzelfde salaris maar.... Dan moet ik wel bijna 2 uur op mijn scootertje reizen en daar twijfelde ik nogal over. Dus daar denk ik nog over na. Want dat zou betekenen dat ik soms om half 3 snachts al daarheen moet midden in de nacht dus en voor een groot deel over onverlichte boerenweggetjes en dat vind ik nogal eng..

Ik kan ook volgende week met een baan beginnen.. een simpel baantje met erg weinig salaris. Ik ga daar in elk gevalvolgende week donderdag heen en dan beslis ik wel terplekke. Ik krijg dan een half jaar contract maar het is geen baan die ik zolang wil doen, en het UWV zegt ook dat het goed is dat ik nu alleen maar op banen reageer die ik echt wil hebben en die mij vak zijn...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:18

Binky_Zephyr schreef:
ik heb nog niet echt wat op het oog en ik ben ook niet moeilijk qua werk zolang ik het maar aankan ..

ik ga waarschijnlijk alsik er aantoe ben wel weer een opleiding doen ... maar dan komt wel ...

ik woon samen .. en mijn pony beesten ben ik gelukkig niet zoveel aan kwijt dus dat heeft vriendlief even op zicht genomen .. en ik krijg ook nog geld van mn ouders .. tot mijn 21 dus daarvan kan ik eventueel ook mijn paarden nog van betalen :)

Binky_Zephyr schreef:
sharoontje schreef:

nogmaal ik betaal zelf mijn paarden .. ik kan het op dit moment gewoon niet opbrengen .. ik heb 4/5 jaar geleden ook een ongeluk gehad met mijn vorige paard waardoor mijn rug in diggelen ligt .. het is allemaaaal zoooo makkelijk gezegt .... doe het anders zelf eens ;)

Dit is niet wat je zegt in bovenstaande quote van blz. 3

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:20

Ik heb vorige week het UWV gebeld over de zwangerschapsuitkering vanaf 1 februari, ze bleken niet eens doorgekregen te hebben van mijn werkgever dat ik met verlof ben... Vanaf de 29e ben ik officieel met verlof en ben ik beter gemeld (vanaf half november 50% gewerkt). Contact opgenomen met mijn werkgever en ze zouden het per direct doorgeven aan het UWV, moest er alleen wel vanuit gaan dat het allemaal langer gaat duren en dat het niet rond is per 1 februari a.s.. Baal er best van, want heb de komende tijd gewoon even andere dingen aan mijn hoofd dan achter een uitkering aan rennen.

Heb trouwens in de planning om binnenkort aan een opleiding te beginnen, zou het super vinden om als ZZPer aan de slag te kunnen en ik heb nu toch niets te verliezen (geen baan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:20

@Lotus83. Als ik deze maand mijn paard niet kan betalen dan doen mijn oma en moeder het voor mij dus het is niet zo raar dat haar vriend de paarden betaalt.

Al is het wel raar dat ze eerst zegt dat hij het betaald en nu niet..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:23

breezy302 schreef:
@Lotus83. Als ik deze maand mijn paard niet kan betalen dan doen mijn oma en moeder het voor mij dus het is niet zo raar dat haar vriend de paarden betaalt.

Al is het wel raar dat ze eerst zegt dat hij het betaald en nu niet..

Jij hebt het over eenmalig...

Mijn pony is mijn verantwoording....,ook kwa financiën maar goed, dat ligt voor iedereen anders natuurlijk :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:24

breezy302 schreef:
Lotus83 schreef:

Dat is snel zeg! Ik heb de aanvraag op 7 dec gedaan en heb nog helemaal niets gehoort! Ik ben vandaag naar een uitzendbureau en ik zou een baan kunnen hebben, vandaag al. Een soortgelijke baan als mijn vorige baan met hetzelfde salaris maar.... Dan moet ik wel bijna 2 uur op mijn scootertje reizen en daar twijfelde ik nogal over. Dus daar denk ik nog over na. Want dat zou betekenen dat ik soms om half 3 snachts al daarheen moet midden in de nacht dus en voor een groot deel over onverlichte boerenweggetjes en dat vind ik nogal eng..

Ik kan ook volgende week met een baan beginnen.. een simpel baantje met erg weinig salaris. Ik ga daar in elk gevalvolgende week donderdag heen en dan beslis ik wel terplekke. Ik krijg dan een half jaar contract maar het is geen baan die ik zolang wil doen, en het UWV zegt ook dat het goed is dat ik nu alleen maar op banen reageer die ik echt wil hebben en die mij vak zijn...[/quote]

Nu heb je niks toch?

Zo, welk uwv heb jij ;)

dat heb ik ze werkelijk nog nooit horen zeggen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:25

Lotus83 schreef:
ik heb nog niet echt wat op het oog en ik ben ook niet moeilijk qua werk zolang ik het maar aankan ..

ik ga waarschijnlijk alsik er aantoe ben wel weer een opleiding doen ... maar dan komt wel ...

ik woon samen .. en mijn pony beesten ben ik gelukkig niet zoveel aan kwijt dus dat heeft vriendlief even op zicht genomen .. en ik krijg ook nog geld van mn ouders .. tot mijn 21 dus daarvan kan ik eventueel ook mijn paarden nog van betalen :)

Binky_Zephyr schreef:
sharoontje schreef:

Dit is niet wat je zegt in bovenstaande quote van blz. 3[/quote]

en wat staat daaronder ?

ik krijg geld van mijn ouders en daar betaal ik mijn paarden van(of zou ik eventueel eten van kunnen halen).. heb ik al vaker aangegeven :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:26

of ik er nou boodschappen van doe of mijn paarden van betaal ..

blijft hetzelfde .. geld komt op dezelde rekenig binnen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:28

Quellian schreef:
Ik heb vorige week het UWV gebeld over de zwangerschapsuitkering vanaf 1 februari, ze bleken niet eens doorgekregen te hebben van mijn werkgever dat ik met verlof ben... Vanaf de 29e ben ik officieel met verlof en ben ik beter gemeld (vanaf half november 50% gewerkt). Contact opgenomen met mijn werkgever en ze zouden het per direct doorgeven aan het UWV, moest er alleen wel vanuit gaan dat het allemaal langer gaat duren en dat het niet rond is per 1 februari a.s.. Baal er best van, want heb de komende tijd gewoon even andere dingen aan mijn hoofd dan achter een uitkering aan rennen.

Heb trouwens in de planning om binnenkort aan een opleiding te beginnen, zou het super vinden om als ZZPer aan de slag te kunnen en ik heb nu toch niets te verliezen (geen baan).

Dat is zeker heel vervelend...., weet er helaas vanuit het verleden alles van.

ZZP, ja dat lijkt mij ook wel wat, zit er ook hard over te denken wat ik dan zou willen en hoe ik dat dan aan moet pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:29

Lotus83; Ik geloof dat je de eerste 3 maanden van werkloosheid alleen op banen hoeft te solliciteren die in je eigen vakgebied liggen daarna moet je idd alles gewoon aannemen. En idd nu heb ik helemaal geen baan maar donderdag ga ik naar het laagbetalende baantje toe maar die willen gelijk een 6maandencontract geven of niets en ik wil daar geen 6 maanden werken. Die baan is eigenlijk alleen om de tijd door te komen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:34

Breezy, wat voor opleding heb je gevolgd? Of wat voor baan zoek je?

Lotus, ik heb ook geen idee hoe ik werken als ZZPer aan moet pakken hoor :D Maar ben er wel uit wat ik wil gaan doen (hetzelfde als ik altijd al gedaan heb, alleen ff wat papiertjes binnen slepen).

Kom per 1 februari tot half april in de zwangerschapsWW en daarna in de gewone WW. Moet dus aan het einde van de zwangerschapsuitkering alsnog een 'gewone' WW aanvragen als ik geen werk heb tegen die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:37

Ik heb VMBO diploma, helpende welzijn diploma verzorgende VIG diploma, ADL certificaat en sociale hygiene, 2 jaar ervaring in de kinderopvang en erg veel ervaring in de ouderen en gehandicaptenzorg.

Ik wil de zorg dus weer in!