Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:33

smokey17 schreef:
Debbie schreef:
@Smokey17 Nou doe je net alsof ze aanbellen en zeggen; Ik wens u een fijne kerst en wil nu graag geld van u hebben!!

De meeste hier die rondgaan met kaartjes hebben al aangegeven het helemaal niet om het geld te doen. Dat je vaak wat krijgt is leuk meegenomen maar het is ook gewoon leuk om mensen eens persoonlijk hun krant te overhandigen en ze een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar te wensen. (:)

HAHAHAHAH geloof je dat nou echt zelf???????

De niet kranten/folder lopers gaan toch ook geen wildvreemde mensen kaarten sturen om ze de beste wensen te geven.

Niet zo naief doen hoor.

Ze doen het enkel en alleen voor het geld!

En voor de gezelligheid. Zolang er normaal gedaan wordt vond ik het ook gewoon leuk om te lopen, ik kende de meeste mensen van mijn wijk ook. Altijd tijd gehad voor een praatje en dan sluit je het jaar gewoon leuk af met een prettige kerst wensen. Ik was alleen minder blij met de zak snoep die ik ieder jaar van iemand kreeg, maar uiteraard laat ik dat niet merken, het is alleen zo slecht voor de lijn. Dus bij ieder huis met dat rondje volgend zette ik die wel achter een muurtje. (Je kan mensen maar op verkeerde ideeën brengen. :+ )

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:38

smokey17 schreef:
Debbie schreef:
@Smokey17 Nou doe je net alsof ze aanbellen en zeggen; Ik wens u een fijne kerst en wil nu graag geld van u hebben!!

De meeste hier die rondgaan met kaartjes hebben al aangegeven het helemaal niet om het geld te doen. Dat je vaak wat krijgt is leuk meegenomen maar het is ook gewoon leuk om mensen eens persoonlijk hun krant te overhandigen en ze een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar te wensen. (:)

HAHAHAHAH geloof je dat nou echt zelf???????

De niet kranten/folder lopers gaan toch ook geen wildvreemde mensen kaarten sturen om ze de beste wensen te geven.

Niet zo naief doen hoor.

Ze doen het enkel en alleen voor het geld!

Nou bedankt dat je me keihard uitlacht.. Beetje respect loos ;)

Ik ga misschien gewoon iets meer uit van het goede in de mens!
Hoe was die uitspraak ook alweer? Ohja;

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten :+

Siets

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:01

Ik kan me het topic van vorig jaar nog herinneren, met precies hetzelfde onderwerp. Heb daar toen ook aangegeven dat ik het onzin vind om geld te geven, al doe ik het meestal wel. Ik ben niet zo gul, geef meestal een euro oid. Mijn vriend daarentegen vind het óók onzin, maar hij geeft zo 5 euro als hij niets anders op zak heeft. Verschrikkelijk vind ik dat! Vooral omdat er dan vaak nog geen dank je wel af kan, ze draaien zich gewoon om en gaan weer verder. Heb er dit jaar wel 6 aan mijn deur gehad, en volgens mij zijn dat er echt teveel. Zoveel folders krijgen wij nooit... :=

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:07

Ik heb ook een paar keer fooi opgehaald met de kranten, maar ik had er een gruwelijke hekel aan. Ik vond het zo bedelachtig! Aan het einde had ik altijd wel flink wat geld, meestal iets van €200 tot €300. :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:11

Ik doe de ochtendkrant, heb zo'n 80/100 huizen,
Heb er 356,- mee opgehaald. :D
Ik heb er zelf ook een hekel aan, maargoed, voor die 300 euo wil ik mezelf best een uurtje voor banketstaaf zetten :+

Toen ik nog een wijkkrantje deed als 13 jarige had ik echt dik 400 huizen, en zat ik ook aan de 300,- euro ongeveer.

Wij geven de ochtendkrant 5,- euro, en de folders 50 cent.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:46

Netjes hoor.. ik loop zelf geen kranten maar mijn ouders geven de bezorg jongen ook altijd 20 euro.. ( mits hij op tijd is) Vorig jaar was hij namelijk altijd een half uur voor dat hij eigenlijk moest komen.. en dat vonden mijn ouders top.. dus 20 euro.. :D

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:57

Ik heb 4 kranten wijken die ik in 2x in de week loop. Ongeveer 140 huizen zijn het, allemaal in mijn straat & dus bekenden.
Moet nog 50 huizen ongeveer en heb nu 104 ;)

(Normaal doe ik het voor kerst, maar ik heb mijn knie gigantisch verdraaid 2 weken terug, dat ik nu pas weer goed kan lopen enzo en ik met die gladheid niet de deur uit durfde.)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:32

Toen ik vroegah ook nog een krantenwijk liep heb ik een keer ong. 400 gulden opgehaald. Ik had toen 2 flats. dus wel heel veel.

Zelf geef ik 1 euro nu.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:00

Wij geven alleen de ochtendkranten iets, folders niet. :)
Ochtendkrant is altijd op tijd en wordt netjes bezorgt!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:04

Ik had ooit een folderwijk en toen werd ik voor kerst ontslagen wegens de crisis ;( daar ging mijn extra geld...
En in december geven mensen bijna geen fooi in de horeca dus dat schiet ook al niet op :7

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:22

Ze hebben bij ons thuis ook al een paar keer bij het hek aangebeld om geld te komen vragen. Die foldergooiers geef ik niks. Vaak doe ik niks met die folders en vaak zijn ze óf half doorgescheurd, helemaal gekreukeld, kletsnat, of ze zijn er helemaal niet.

De krantenman geven wij wel altijd iets aangezien hij altijd om half 6 's ochtends al de krant bezorgd.

Het zou eruit zien als ik aan de klanten mn hand nog extra ophoud voor wat geld omdat ik ze altijd help en vriendelijk ben...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:17

Toen ik nog een folderwijk had kreeg ik met kerst rond de €200,- , maar was een redelijk grote wijk :) .

Sommige mensen zeiden alleen maar 'Jij ook prettige wensen', maar dat vind ik prima, ieders eigen keuze om te geven of niet.
Maar bij 2/3 huizen kreeg ik te horen 'Nou ik heb hem nooit gekregen hoor, dus je krijgt ook geen geld',
terwijl ik donders goed wist dat ik hem daar ook gewoon altijd netjes bezorgde, dat vond ik wel erg banketstaaf := .

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:07

Ik heb al eens gereageerd in dit topic, sinds deze week heb ik nieuwjaarskaartjes :). Dit is voor mij de 3e keer en ik voel me nog altijd wel een beetje bedelig overkomen moet ik zeggen. Maar de meeste mensen laten me niet eens uitpraten en roepen al: ''Oh! Jij hebt nog niks gehad, wacht even!'' of ''Ik pak even me portomonnee!'' of ''Ik verwachtte je al!'' of ''Jij komt voor de nieuwjaarswens; ik heb het al klaar voor je liggen!''. Er waren ook mensen bij die voordat het kerst werd aan mij vroegen: ''Wanneer kom je langs?''.

Als mensen om de 1 of andere reden niet open doen, de bel het niet doet, of als ze in een appartement/flatgebouw wonen dan gooi ik het nieuwjaarskaartje gewoon erbij in de brievenbus. Dit had ik bijvoorbeeld o.a. gedaan bij een oud vrouwtje; ik was 2 keer langs geweest en beide keren deed de bel het niet. Dus ik kwam vandaag weer langs, deed de krant in de brievenbus en zij deed meteen de deur open: ''Wacht even, wacht even!'' ze paktte haar portomonnee en een schaaltje met oliebollen. Ik kreeg €5,- en een oliebol :). En bij een flatgebouw hing er een briefje aan de brievenbus: ''Bezorgster van het NRC, even aanbellen a.u.b.''.

Het gaat mij totaal niet om het geld, maar om de waardering die de mensen naar me tonen d.m.v. een glimlach, een ''bedankt'' of een handje in de lucht. Als ze wat willen geven is dat oke, maar het hoeft voor mij niet persé.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:50

Ik heb een keer een folderbezorger een kroket gegeven aan de deur, hadden we over van het eten, hij was er erg blij mee! :D

De krantenbezorgers krijgen een behoorlijke fooi van ons, de folderlopers meestal een euro.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:15

Wij kregen van de week meer bezorgers aan de deur dat dat we krantjes krijgen, heel bijzonder..
En ze presteren het zelfs om te gaan schelden als je geen geld hebt. (was ik niet maar mijn man, maar ik heb ook zelden kleingeld in mijn portemonnee.
off-topic: krantjes/folders mogen toch niet worden bezorgd op zondag?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:29

x_Charlie schreef:
Ik heb al eens gereageerd in dit topic, sinds deze week heb ik nieuwjaarskaartjes :). Dit is voor mij de 3e keer en ik voel me nog altijd wel een beetje bedelig overkomen moet ik zeggen. Maar de meeste mensen laten me niet eens uitpraten en roepen al: ''Oh! Jij hebt nog niks gehad, wacht even!'' of ''Ik pak even me portomonnee!'' of ''Ik verwachtte je al!'' of ''Jij komt voor de nieuwjaarswens; ik heb het al klaar voor je liggen!''. Er waren ook mensen bij die voordat het kerst werd aan mij vroegen: ''Wanneer kom je langs?''.

Als mensen om de 1 of andere reden niet open doen, de bel het niet doet, of als ze in een appartement/flatgebouw wonen dan gooi ik het nieuwjaarskaartje gewoon erbij in de brievenbus. Dit had ik bijvoorbeeld o.a. gedaan bij een oud vrouwtje; ik was 2 keer langs geweest en beide keren deed de bel het niet. Dus ik kwam vandaag weer langs, deed de krant in de brievenbus en zij deed meteen de deur open: ''Wacht even, wacht even!'' ze paktte haar portomonnee en een schaaltje met oliebollen. Ik kreeg €5,- en een oliebol :). En bij een flatgebouw hing er een briefje aan de brievenbus: ''Bezorgster van het NRC, even aanbellen a.u.b.''.

Het gaat mij totaal niet om het geld, maar om de waardering die de mensen naar me tonen d.m.v. een glimlach, een ''bedankt'' of een handje in de lucht. Als ze wat willen geven is dat oke, maar het hoeft voor mij niet persé.

Heel herkenbaar!
Ik kreeg met het bezorgen van de NRC ook al geld in mijn handen gedrukt voordat ik er erg in had. Het aanbellen, het kaartje geven en de beste wensen geven voelt vaak toch wel voor me als bedelen. Maar ondertussen willen ook genoeg mensen zo graag iets geven!
Ik breng 's morgens ook de Limburger en de Telegraaf rond. Hierbij ook genoeg mensen die helemaal gelukkig waren dat ik aangebeld had en even een praatje met ze maakte. Had ik niet aangebeld dan hadden ze wat geld in een envloppe op de brievenbus geplakt. Gewoon omdat ze vinden dat de krantenbezorger dit verdiend.

Eerder met mijn weekblad/folder-wijk had ik nog vaker mensen die de deur gewoon in mijn gezicht dichtsloegen. Of ik zag ze zitten in de kamer, en niet eens het fatsoen hebben om open te doen. Respectloos vind ik zoiets. Ze hoeven niets te geven, maar even mijn zegje aan te horen en mij ook de beste wensen te wensen is voor sommige mensen blijkbaar toch te veel gevraagd.
Het scheelt nu ook wel dat ik bijna alle mensen van mijn krantenwijken ken en er vaker een praatje mee maak. Dan merk je pas hoe veel het voor genoeg mensen betekend om maar 'gewoon' een praatje te maken. :)

Wij geven de krantenbezorgers overigens zelf ook altijd iets. De ochtendkrant krijg meer dan de weekbladen/folder lopers. Maar een euro krijgen ze altijd wel meen ik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:58

Ik ben TNT postbezorger en wij bellen niet aan met kaartjes e.d. Toevallig dat ik laatst tijdens mijn werk op straat werd aangesproken door een superaardige meneer. Hij gaf me vier euro, als dank voor het bezorgen van de post. Zeker met die rare weersomstandigheden. Vorig jaar is me dat ook één keer overkomen. Maar dat is echt heel zeldzaam dus... :-)
Het is dat ik er zelf ook nooit bij stil heb gestaan (voor ik dit werk deed), maar ik weet wel dat ik de rest van mijn leven eens vaker wat attenter zal zijn naar de postbezorger toe. Hoeft niet per se geld te zijn. Collega van mij kreeg onlangs een fles wijn. :D
De krantenjongens en meisjes krijgen bij ons sowieso al, maar die 'vragen' er dus zelf om. ;)

Ik krijg bij die 'Neuh ik geef niets ze hebben toch al loon' reacties altijd een beetje zo'n Scrooge gevoel. :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:52

ik ben dit jaar niet geweest hier zijn het allemaal mensen die de deur niet open doen en je niks geven enzo dus veel zin had ik niet

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:06

Hier nog een leuke stunt; vriendin van mij krijgt echt nooit reclamefolders in de bus en leest ze altijd van haar vader. Gisteren kwam er ineens een meisje aan de deur met een nieuwjaarsgroet van de folderbezorgers. Mijn vriendin vroeg of zij de folderbezorgster was, het meisje antwoordde volmondig ja, zo zei mijn vriendin 'dan ben je er dit jaar voor het eerst, ik heb nog nooit een folder in de bus gehad'. Meisje werd stil en droop af............... Duidelijk een kwestie van broekzak vullen zonder werk uit te voeren, je raadt vast wel hoeveel ze heeft gekregen.
Zelf geef ik aan krantenbezorgers wel wat, maar folderbezorgers krijgen van mij een dank je wel, ik ga toch ook niet bij klanten van mijn werk langs aan het eind van het jaar omdat ik mijn werk goed gedaan heb?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:17

Ik ben meegelopen met de folderwijk van mijn zusje. Ze durfde niet zo goed alleen.
Sommige mensen zijn heel aardig, en ik ben ook blij met een enthousiaste reactie. Vind het echt niet erg als ze niets geven, want zo bijzonder zijn die folderpakketen niet en de helft leest ze niet eens.
Wat ik wel rot vind, is dat mensen de deur niet open doen, rotte reacties geven of de deur voor je dichtslaan... Ik snap het als mensen niet zo veel hebben met folders, maar rotte reacties geven oid vind ik dan weer een beetje stom.
Helaas is er bij mijn zusje haar wijk een jongen geweest die nieuw jaar is wezen wensen onder een firma die helemaal geen folderpakketen aflevert hier in de stad (was dus de boel aan het bedriegen want die liep ook helemaal geen folders daar, maargoed, die zei tegen de mensen dat hij net begonnen was ...) Dus dat was ook wel jammer, want dan wordt er vaak uitleg gevraagd waarom ze dan al 2 nieuwjaarskaartjes hebben en jij de derde bent..
Toch heeft hiermee 100 euro opgehaald en ook een hoop vriendelijke reacties gehad.

Zelf bezorg ik het AD, het zijn slechts 13 krantjes op een dijk bij boerderijtjes. Maar mensen zijn altijd toch wat meer gesteld op hun AD dan op hun folders :P Nu was de helft niet thuis, bij mensen die ik wel eens spreek en niet thuis waren heb ik het kaartje dan ook gewoon door de bus gedaan. Want het waren best leuke nieuwjaarskaartjes :P
Van de 5 huizen heb ik wel 25 euro opgehaald en dat heb ik ook met plezier gedaan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:36

Eigenlijk is het raar dat mensen onderscheid maken tussen een krant en folders. Van een betaalde krant kan ik het nog begrijpen, omdat die 's morgens heel vroeg bezorgd wordt.
Maar diegenen die het bezorgen, moet er allemaal even hard voor werken. En als je die folders zo niets waard vindt, dan plak je toch een NEE sticker op de deur?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:57

folders krijgen bij ons tussen de €0,50 en de €1,- ! :)
kranten lopers krijgen rond de €2,- :)

En de postbode krijgt altijd een biertje van 5L en daarbij €10,-! Puur omdat t zo'n
lieve en gezellige man is! :) Krijgen ook elk jaar een persoonlijk kaartje van m! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:25

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het belachelijk. Je kiest er zelf voor om folders of kranten te lopen, je weet dat het in weer en wind moet. Dus ik ga niet geld geven omdat je zo goed je best hebt gedaan in dit weer. En dan hopen op geld, Want uiteindelijk gaat het daarom. Nou als iemand bij mij aan de deur komt zeg ik vriendelijk dankje wel, en jij ook. Maar ik geef geen geld.
Ik vind het eigenlijk schooien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:48

In restaurants wordt fooi gegeven, dit is ook soort van fooi.

Wist helemaal niet dat geld geven achter die bedoeling zat, tot een vriendinnetje met een wijk zich beklaagde dat mensen de deur weer dicht gooiden met alleen een 'dank je, jij ook' :=

Zelf krijg ik niemand aan de deur, maar krijg ook geen krantjes :P

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:55

Ik had er zelfs al 1 die als een kerstkaartje met 10 euro had voor me :D was het blijst met het kerstkaartje :) zo lief.
Heb hier overgens al gereareegt.
Ben bezorger van het NRC, en de meeste mensen kennen me wel, Heb veel complimenten gekregen dat het netjes op tijd is altijd :D