Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:11

Ik pessimistisch?? Nee, maar wel ervaringsdeskundige in dit geval. En ik heel veel gevallen in mijn omgeving waar de moeder niet meewerkt en dan heb je hier in NL als vader zijnde geen poot om op te staan.
Als ik tov de vader van mijn kids dwars ga liggen heeft hij ook geen poot om op te staan. Punt 1: ik ben de moeder. Punt 2: ik ben verzorgend ouder. Twee hele sterke punten hier in NL. Voor sommige vaders helaas, voor sommige vaders is het maar goed ook. Zolang mijn kids naar hun vader willen....... wie ben ik om ze tegen te houden? Willen ze niet?? Prima, dan blijven ze gewoon thuis. Wettelijk heb ik de plicht om ze te dwingen tot ze 12 jaar zijn. Ik ben vier jaar geleden gestopt met dwingen dat ze wel naar hun vader gingen. Ik moest bijna lichamlijk geweld gebruiken om ze in de auto te krijgen. Als ik die periode over mocht doen zou ik ze nooit gedwongen hebben.
Wat mijn lief betreft. Die heeft het liefst zijn kids elke weekend. Zodra zijn ex dwars kan liggen doet ze het. Bij maatschappelijk werk en rechtbank zegt ze ja en zodra je buiten bent is het op alles NEE! Dit is bij bijna alle gescheiden mannen in mijn omgeving zo. Helaas.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:15

rainbow8 schreef:
Dan moet de moeder wel meewerken anders gaat het niet! Simpel. Maar als je het allemaal niet gelooft........ prima, jou keuze.

Niet geschoten is toch altijd mis? Er vantevoren van uitgaan dat ze niet mee gaat werken slaat ook nergens op. Hoe kan je dat nou weten?

rainbow8

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:17

Dat kan je lezen in de berichten van Kensha. Als je tussen de taalfouten door kunt lezen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:18

ThePast03 schreef:
Kattenbak schreef:
En ik speel wel op de man aan het spelen, want het IS toch persoonlijk? En daarbij vermeldde ik dat ze BEIDEN dit hadden moeten voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Bokt staat vol met topics van meiden die ondanks voorbehoedsmiddelen zwanger zijn geworden (eentje zelfs met gebruik van pil en condoom) en jij kan zomaar beoordelen dat deze twee geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt?

Ik neem het voor niemand op, dat is onmogelijk alleen aan de hand van verhalen. Jij kan blijkbaar wel zomaar iemand een pauper noemen omdat hij het voor jou niet duidelijk genoeg kan omschrijven.

Nee hij heeft het wel heel duidelijk omschreven, zo duidelijk zodat hij de stempel pauper heeft gekregen :+

Maar ik denk dat wij een ja/nee spelletje gaan krijgen tegen elkaar en dat is niet de bedoeling. Ik vind het wel knap (echt) dat je objectief naar deze situatie kan kijken en geen negatief oordeel hebt over deze jongeman. Ik kan dat namelijk echt niet :-)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:19

Biancaa schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ja maar moet dat kind dan de dupe worden van de gekke moeder? Er zal vast wel een regeling zijn dat het geld bij het kind komt en niet bij de moeder.

helaas is dat er niet, geld komt gewoon bij de rekening van de moeder... Wat zij er mee doet is aan haar, je kan zelfs geen afrekening vragen. wij hadeden ook gevraagd of we het geld op een aparte rekening mochten storten voor de kleine van mijn man, maar rechtbank doet daar geen moer mee.

@noudy, dat doet die ex van mijn man dus ook ;) Moeders staan meer in hun macht dan iedereen denkt... Dus kan me voorstellen dat je als man denkt, stik maar lekker. Het kind gaat (meestal) als hij/zij ouder is toch wel op zoek naar de vader. Dat is dus niet omdat je niet van het kind houdt, maar juist om spanningen tegen te gaan. Het is dus makkelijk om vader uit te maken voor zwakkeling, maar soms ben je juist sterker door los te laten...

Dat ze allebei fout zijn, geef ik ook toe hoor. Normaal praten is er tegenwoordig niet meer bij. Dat zie ik ook bij mijn man en zijn ex. Hij vraagt netjes of zijn dochter alsjeblieft op 2e kerstdag kan komen, want dat is het 1e weekend dat ze officieel van de rechtbank mag komen slapen, zijn ex pakt het kind op, draait zich om en gaat zo weg zonder wat te zeggen... Nou dat wordt dus niks...

*edit* na mijn quote zag ik veeeeel typfouten :o

Nou dan geef ik je man 100% gelijk dat hij niet betaald,vind het verschrikkelijk dat je als man moet bidden en smeken of je je kind een x mag zien.
Mischien had ik er ook wel anders over gedacht maar nu ik weet hoe het er al acht
jaar bij onze vriend aan toe gaat, vind ik dat mannen ook wat meer recht mogen krijgen en niet alleen maar laten betalen.

_Ella_

rainbow8 schreef:
Ik pessimistisch?? Nee, maar wel ervaringsdeskundige in dit geval. En ik heel veel gevallen in mijn omgeving waar de moeder niet meewerkt en dan heb je hier in NL als vader zijnde geen poot om op te staan.
Als ik tov de vader van mijn kids dwars ga liggen heeft hij ook geen poot om op te staan. Punt 1: ik ben de moeder. Punt 2: ik ben verzorgend ouder. Twee hele sterke punten hier in NL. Voor sommige vaders helaas, voor sommige vaders is het maar goed ook. Zolang mijn kids naar hun vader willen....... wie ben ik om ze tegen te houden? Willen ze niet?? Prima, dan blijven ze gewoon thuis. Wettelijk heb ik de plicht om ze te dwingen tot ze 12 jaar zijn. Ik ben vier jaar geleden gestopt met dwingen dat ze wel naar hun vader gingen. Ik moest bijna lichamlijk geweld gebruiken om ze in de auto te krijgen. Als ik die periode over mocht doen zou ik ze nooit gedwongen hebben.
Wat mijn lief betreft. Die heeft het liefst zijn kids elke weekend. Zodra zijn ex dwars kan liggen doet ze het. Bij maatschappelijk werk en rechtbank zegt ze ja en zodra je buiten bent is het op alles NEE! Dit is bij bijna alle gescheiden mannen in mijn omgeving zo. Helaas.

En dit verhaal gaat over 2 totaal andere personen, dan jouw ervaring. Ze zou de bal op die manier kunnen spelen. Maar wie zegt dat ze dat ook doet? Dat weet je gewoon niet, voordat je het geprobeerd hebt.
Op dit punt heeft ts helemaal geen poot om op te staan nee, wat hij kan bereiken door het te proberen is een vaderschapstest, en dus het erkennen van zijn eigen kind.

_Ella_

rainbow8 schreef:
Dat kan je lezen in de berichten van Kensha. Als je tussen de taalfouten door kunt lezen.

Wil je me dat dan even quoten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:21

rainbow8 schreef:
_Ella_:
Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Hij hoeft het niet te proberen. Het antwoord staat al in de quote. Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk........... Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Verspilde moeite en geld, je schiet er gewoon niets mee op.

verspilde moeite en geld, blijkt dat jouw vader niet alles op alles heeft gezet om je te leren kennen en van je te houden, dat die extra centen er niet komen maakt ook niet uit, eten en onderdak zijn toch overrated (heb namelijk niet de indruk dat moeders een topcarriéren met een fors salaris heeft en kinderen zijn dúúr). Dus ach ja dat het kind de dupe is van zijn, naar mijn idee nogal, lakse houding maakt niet uit zolang het maar niet te veel moeite is voor hem.

Komop als die muts hem wil laten betalen zal ze moeten erkennen dat het kind van hem is, is het kind van hem dan heeft hij bepaalde rechten. In mijn diecte omgeving heb exact deze sitautie gezien. Hij mocht zijn kind nooit alleen zien, hij mocht soms komen en dan zat zij met haar ouders en bij aan. Maar na een jaar hard vechten heeft hij ieder ander weekend zijn dochtertje in huis en hij is dolgelukkig. En ZO hoort het en zo KAN het dus ook! Want de moeder van dit kind is ook een onmogelijke... nou ja... je snapt me wel.

Dus kerel, maak een prioriteiten, trek aan legale touwen. Krijg je leven op orde en zorg gewoon dat je je kind wel mag zien. Tja en dan moet je er ook natuurlijk wel ene financiële bijdrage aanleveren en dat vind ik niet meer dan normaal eigenlijk. Het is JOUW kind, je was er zelf bij toen het gemaakt werd dus draag eens verantwoording, je bent geen 5 meer.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:26

Ik vraag me af waar iedereen zich zo druk over maakt ik heb nergens gelezen dat TS het kind wel erkenen of dat hij het kind wil zien.
Hij zegt zelf jammer maar ik kan ook zonder/moet door met me leven.

Dus waar maakt iedereen zich zo druk over?
Er is toch geen probleem TS is weg bij zijn vriendin en wil graag zijn verhaal kwijt hier niets mee en niets minder

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:28

noudy schreef:
Nou dan geef ik je man 100% gelijk dat hij niet betaald,vind het verschrikkelijk dat je als man moet bidden en smeken of je je kind een x mag zien.
Mischien had ik er ook wel anders over gedacht maar nu ik weet hoe het er al acht
jaar bij onze vriend aan toe gaat, vind ik dat mannen ook wat meer recht mogen krijgen en niet alleen maar laten betalen.

helemaal mee eens.
Ik ken helaas ook zo'n geval waarbij de vader wel mocht betalen, maar verder moest bidden en smeken om zijn kind te mogen zien. Daarbij ging zijn geld voor zijn kind naar het paard van de moeder. Kind liep er "armoedig" en igg onverzorgd bij :\
Was/is heel erg voor hem ;( , ik had dat ook niet van haar verwacht. :n

Als vader moet je natuurlijk wel "blijven proberen" zover dat kan.Desnoods op afstand alles in de gaten houden tot je kans komt. kind mag nooit denken dat de vader het niet wil.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:29

Qimm:
Ik heb het niet over mijn vader....... Mijn ouders zijn nog steeds getrouwd dank je wel. Mijn vriend heeft destijds ook alles op alles gezet. Met als gevolg bijna huis en werk kwijt. Hij heeft uiteindelijk ook de handdoek maar in de ring gegooid. Kids komen inmiddels weer, omdat ze zelf willen komen.

_Ella_:
Dat hoeft niet perse alleen voor jou te gelden, maar wel voor de meesten die in dit topic zitten.

Dit is een eindeloze discussie aan het worden. Van welles/nietes, helaas. Alleen mensen die uit eigen ervaring weten hoe de wet versus werkelijkheid in elkaar zit, weten hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat. Ik kan wel aan tien mannen in mijn omgeving vragen of ze hun verhaal hier willen neerzetten, maar dat maakt nog geen verschil. We blijven allemaal achter onze eigen mening staan, tenzij het wordt ervaren hoe de praktijk werk. Dus eindeloze discussie die uiteindelijk gesloten gaat worden door een slotje ivm aanvallen over en weer.

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door rainbow8 op 18-12-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:32

Sorry het hele verhaal is gewoon niet te lezen :s
Ben er na een paar zinnen mee gestopt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:34

rainbow8 schreef:
Dit is dus absoluut niet waar. Hij staat nergens vermeld als vader dus hij hoeft ook niet te betalen heel simpel. Dus het weglopen voor verantwoordelijkheid? Nee, vind ik niet. Als hij via de rechtbank zou eisen dat hij zijn kind wel zou mogen zien....... Er staat namelijk nergens dat hij de vader is. Dus komt er een test, mits moeder dat toestaat. In dit soort gevallen weigert moeder vaak alles. Wat er dus zoals altijd in dit land op uit draait. Vader is heel veel geld kwijt en puntje bij paaltje is hij er niets mee opgeschoten. Dat "gelukkig" kan je ook zien als....... ik ben blij dat ik via mijn paard nog afleiding heb!

Ik zit in hetzelfde schuitje, studeer zelf rechten, en kom in het dagelijks leven veel in contact met advocaten (ook familierecht). En geloof me, de tijd dat moeders alles bepaalde is allang en breed passé. Je moet het alleen hard en duidelijk spelen. Als vader zijnde kun je erkenning gewoon aanvechten, en als jij aan kunt tonen dat de moeder niet welwillend is (Doods simpel) & er een logische aanname is dat jij de vader bent/kunt zijn zal er gewoon een vaderschapstest komen, mits er geen hard/tastbaar bezwaar komt van haar komt waaruit blijkt dat het nieti n het belang van het kind is. Op deze manier, met deze houding zal hij het nooit winnen inderdaad. True.

Ik vind het gedrag van deze jongen geenzins goed te praten, dat van haar (in zoverre als waarheid) overigens ook niet. Maar het feit dat jij goedkeuring verleent aan iets, omdat hij voor de wet niet geregistreerd staat als vader... en daarom het 'recht' heeft onder zijn alimentatie vandaan te kruipen? Come on, hoe kortzichtig. Ik hoop voor haar dat ze verstandig is, en hem keihard voor het gerecht gooit om geld af te dwingen. Al is het maar uit principe omdat iedere weldenkende vader uit gevoelsmatige plicht al bereid zou moeten zijn onvoorwaardelijk voor zijn kind te zorgen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:38

Zo rich :oo ik wist niet eens dat je een kindje had.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:39

rainbow8 schreef:
_Ella_:
Dat hoeft niet perse alleen voor jou te gelden, maar wel voor de meesten die in dit topic zitten.

Sorry, ben even de kluts kwijt. Wat hoeft er niet alleen voor mij te gelden?

Verder: Als je níets probeert, omdat het toch niet helpt, kom je ook niet verder.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:45

Ik heb me hier heel bewust buiten gehouden. Ik lees namelijk dat de TS wel wil, maar de wegen niet weet te bewandelen en tegen gewerkt word.

TS pak de telefoon en bel een advocaat! Die kan je precies vertellen van hoe en wat.

Ik heb hier een totaal andere situatie, mijn ex krijgt van onze kant alle kansen om zijn zoon te zien. Afspraken kan hij zich niet aan houden, bellen doet mijn zoon zelf al, omdat hij weet dat papa niet belt op vrijdagmiddag, constant past mijn kleine man samen met ons gezin maar aan aan papa, omdat mijn zoon graag zijn vader ziet en spreekt en het vertrouwen in zijn papa terug wil vinden. (Is op dit moment meer loyaliteit naar zijn vader toe dan iets anders) Wij rijden zelfs 100 km om onze zoon op te halen bij zijn vader omdat hij volgens een rechter geen middelen heeft om een bijdrage te leveren, omdat meneer een uitkering heeft en het vertikt om te werken. Terwijl ik op dit moment niet eens een inkomen heb. Mijn huidige vriend draait hier nu voor op... Dat houdt in voedsel, kleding, kapper, schoolbijdragen, kerst en sinterklaas cadeautjes, benzine voor die 100 km en de bijdrage voor het pedagogisch dagverblijf, omdat hij door zijn vader ook nog eens geestelijk en lichamelijk mishandelt is. Mijn vriend vind het absoluut niet erg. Maar het is van de zotte dat wij niet eens een bijdrage krijgen en moeten rijden voor zijn lol voor 1 weekend in de maand en af en toe zelfs moeite hebben om het geld voor de benzine weer op tafel te leggen, meneer werkt ondertussen heerlijk zwart, maar een sinterklaas cadeautje voor onze zoon kan er niet vanaf. Op hyves gezien dat de andere 2 overladen zijn met cadeautjes... hoe pijnlijk voor mijn kleine man... Godzijdank staan we nu op de wachtlijst voor het omgangshuis en hoeft hij nu even niet naar zijn vader!

Wat ik duidelijk wil maken hiermee? TS laat zien dat je er voor je kind wil zijn, maak desnoods een bepaald bedrag over naar een spaarrekening zodat je hem in ieder geval laat zien dat je wel wou. Maak er werk van en toon initiatief, laat het niet aanwaaien maar zoek naar een weg en een oplossing. Niet alleen voor jou maar vooral voor je ukkie. Niet opgeven, maar vechten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:45

rainbow8 schreef:
Qimm:
Ik heb het niet over mijn vader....... Mijn ouders zijn nog steeds getrouwd dank je wel. Mijn vriend heeft destijds ook alles op alles gezet. Met als gevolg bijna huis en werk kwijt. Hij heeft uiteindelijk ook de handdoek maar in de ring gegooid. Kids komen inmiddels weer, omdat ze zelf willen komen.

ik héb het niet eens over jou? Hoe krijg je het voor elkaar om mijn post op jezelf te betrekken :? Ik heb het alleen maar over die imo domme uitspraak van verspilde moeite en geld. hoe kan dat nou verspild zijn als het kind daardoor beter af is?

[edit]
ik zie het al de 'jouw' in mijn post is zo'n algemene, stel dat jij dat kind bent en later blijkt dat... blablabla zo moet je dat lezen.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 18-12-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:48

Pinda_Dipje schreef:
Ik vind het gedrag van deze jongen geenzins goed te praten, dat van haar (in zoverre als waarheid) overigens ook niet. Maar het feit dat jij goedkeuring verleent aan iets, omdat hij voor de wet niet geregistreerd staat als vader... en daarom het 'recht' heeft onder zijn alimentatie vandaan te kruipen? Come on, hoe kortzichtig. Ik hoop voor haar dat ze verstandig is, en hem keihard voor het gerecht gooit om geld af te dwingen. Al is het maar uit principe omdat iedere weldenkende vader uit gevoelsmatige plicht al bereid zou moeten zijn onvoorwaardelijk voor zijn kind te zorgen.

Dat dikgedrukt is imo wat simpel. Niet iedereen heeft dezelfde gevoels.
gevoelens komen ook door de situatie - dus machteloosheid bijvoorbeeld of boosheid tegenover de moeder. de band en liefde met/voor het kind moet groeien, dat hoeft er echt niet vanzelf te zijn...

Voor zijn kind willen zorgen of alleen mogen betalen vind ik wel een heel groot verschil.
Wat ook weer belangrijk is voor het dikgedrukte

Zij wil hem niet als vader registreren, maar wil wel dat hij betaald én dat klopt imo niet.
wat óók weer belangrijk is voor het dikgedrukte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:50

SamSter schreef:
Biancaa schreef:
Dat ze allebei fout zijn, geef ik ook toe hoor. Normaal praten is er tegenwoordig niet meer bij. Dat zie ik ook bij mijn man en zijn ex. Hij vraagt netjes of zijn dochter asljeblieft op 2e kerstdag kan komen, want dta is het 1e weekend dat ze officieel van de rechtbank mag komen slapen, zijn ex, pakt het kind op, draait zich om en gaat zo weg zonder wat te zeggen... Nou dat wordt dus niks...

Ja dat valt me echt op!
Nu ben ik vrij jong maar kan me niet voorstellen dat je in zon situatie niet normaal kan praten met elkaar.

Ik wel.
Er zijn echt situaties dat je niet meer normaal met elkaar kan omgaan en kan praten. Er is dan teveel gebeurd en er zitten teveel emoties. Woede, verdriet, teleurstelling, haat, liefde, onmacht.... noem het maar op. Kan door bedrog en leugens komen maar ook door valse beschuldigingen.
En dan praat ik nu uit eigen ervaring.

Ik heb voor mijn dochter de best mogelijke oplossing op dit moment. Ik vind ook zeker dat een kind de vader moet kennen en kunnen zien. Maar wel onder voorwaarden.
Uiteraard heb ik dit allemaal niet zo gewild en had ik het voor mijn kind heel anders willen zien. Ik vind het ook heel erg.
Maar wat ook erg is is dat de vrouw vaak als de boze bitcherige boeman afgeschilderd wordt die niet mee wil werken. Dat is vaak erg kort door de bocht als je de achterliggende informatie niet weet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:12

Zij wil hem niet als vader registreren, maar wil wel dat hij betaald én dat klopt imo niet.
(Quote)

Idd ik vind dat hij eerst als VADER geregistreerd moet worden, en dan kan hij gewoon zijn ALIMENTATIE gaan betalen.
Zolang dat niet het geval is, zou ik ook geen cent betalen.
Dan zorgt zij er maar voor samen met haar ouders. Zij werkt hem (de vader) toch tegen, en niet andersom?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:14

Moontje1991 schreef:
Ik vraag me af waar iedereen zich zo druk over maakt ik heb nergens gelezen dat TS het kind wel erkenen of dat hij het kind wil zien.
Hij zegt zelf jammer maar ik kan ook zonder/moet door met me leven.

Dus waar maakt iedereen zich zo druk over?
Er is toch geen probleem TS is weg bij zijn vriendin en wil graag zijn verhaal kwijt hier niets mee en niets minder

Heel veel bokkers maken zich druk om het kindje dat nu al zijn vader kwijt is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:15

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar waarom is TS niet meteen na de geboorte gaan erkennen? Mocht het toen al niet van die vrouw en haar familie ofzo?

En waarom schrijft hij zo warrig Nederlands?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:17

Dat wilde zij niet, volgens TS.

maar goed, ik denk dat TS het nu allemaal wat mooier maakt om de negatieve reacties te beperken

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:18

superwoman schreef:
Dat dikgedrukt is imo wat simpel. Niet iedereen heeft dezelfde gevoels.
gevoelens komen ook door de situatie - dus machteloosheid bijvoorbeeld of boosheid tegenover de moeder. de band en liefde met/voor het kind moet groeien, dat hoeft er echt niet vanzelf te zijn...

Voor zijn kind willen zorgen of alleen mogen betalen vind ik wel een heel groot verschil.
Wat ook weer belangrijk is voor het dikgedrukte

wat óók weer belangrijk is voor het dikgedrukte.

Och we horen hier maar één kant van het verhaal... Zoveel mensen, zoveel gevoelens. Maar het is eerder uitzondering dan regel gevoelsmatig NIET te willen zorgen voor je kind, denk ik zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:19

Ik kan me heel goed voorstellen dat als hij tegen zijn ex heeft gezegd dat hij meer van zijn paard houdt dan van zijn kind (iets dat hem werd verweten) dat dat kwaad bloed zet bij haar en haar familie.