Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:Kattenbak schreef:En ik speel wel op de man aan het spelen, want het IS toch persoonlijk? En daarbij vermeldde ik dat ze BEIDEN dit hadden moeten voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Bokt staat vol met topics van meiden die ondanks voorbehoedsmiddelen zwanger zijn geworden (eentje zelfs met gebruik van pil en condoom) en jij kan zomaar beoordelen dat deze twee geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt?
Ik neem het voor niemand op, dat is onmogelijk alleen aan de hand van verhalen. Jij kan blijkbaar wel zomaar iemand een pauper noemen omdat hij het voor jou niet duidelijk genoeg kan omschrijven.

Biancaa schreef:MarcoBorsato schreef:Ja maar moet dat kind dan de dupe worden van de gekke moeder? Er zal vast wel een regeling zijn dat het geld bij het kind komt en niet bij de moeder.
helaas is dat er niet, geld komt gewoon bij de rekening van de moeder... Wat zij er mee doet is aan haar, je kan zelfs geen afrekening vragen. wij hadeden ook gevraagd of we het geld op een aparte rekening mochten storten voor de kleine van mijn man, maar rechtbank doet daar geen moer mee.
@noudy, dat doet die ex van mijn man dus ookMoeders staan meer in hun macht dan iedereen denkt... Dus kan me voorstellen dat je als man denkt, stik maar lekker. Het kind gaat (meestal) als hij/zij ouder is toch wel op zoek naar de vader. Dat is dus niet omdat je niet van het kind houdt, maar juist om spanningen tegen te gaan. Het is dus makkelijk om vader uit te maken voor zwakkeling, maar soms ben je juist sterker door los te laten...
Dat ze allebei fout zijn, geef ik ook toe hoor. Normaal praten is er tegenwoordig niet meer bij. Dat zie ik ook bij mijn man en zijn ex. Hij vraagt netjes of zijn dochter alsjeblieft op 2e kerstdag kan komen, want dat is het 1e weekend dat ze officieel van de rechtbank mag komen slapen, zijn ex pakt het kind op, draait zich om en gaat zo weg zonder wat te zeggen... Nou dat wordt dus niks...
*edit* na mijn quote zag ik veeeeel typfouten
rainbow8 schreef:Ik pessimistisch?? Nee, maar wel ervaringsdeskundige in dit geval. En ik heel veel gevallen in mijn omgeving waar de moeder niet meewerkt en dan heb je hier in NL als vader zijnde geen poot om op te staan.
Als ik tov de vader van mijn kids dwars ga liggen heeft hij ook geen poot om op te staan. Punt 1: ik ben de moeder. Punt 2: ik ben verzorgend ouder. Twee hele sterke punten hier in NL. Voor sommige vaders helaas, voor sommige vaders is het maar goed ook. Zolang mijn kids naar hun vader willen....... wie ben ik om ze tegen te houden? Willen ze niet?? Prima, dan blijven ze gewoon thuis. Wettelijk heb ik de plicht om ze te dwingen tot ze 12 jaar zijn. Ik ben vier jaar geleden gestopt met dwingen dat ze wel naar hun vader gingen. Ik moest bijna lichamlijk geweld gebruiken om ze in de auto te krijgen. Als ik die periode over mocht doen zou ik ze nooit gedwongen hebben.
Wat mijn lief betreft. Die heeft het liefst zijn kids elke weekend. Zodra zijn ex dwars kan liggen doet ze het. Bij maatschappelijk werk en rechtbank zegt ze ja en zodra je buiten bent is het op alles NEE! Dit is bij bijna alle gescheiden mannen in mijn omgeving zo. Helaas.
rainbow8 schreef:_Ella_:
Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Hij hoeft het niet te proberen. Het antwoord staat al in de quote. Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk........... Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Verspilde moeite en geld, je schiet er gewoon niets mee op.
noudy schreef:Nou dan geef ik je man 100% gelijk dat hij niet betaald,vind het verschrikkelijk dat je als man moet bidden en smeken of je je kind een x mag zien.
Mischien had ik er ook wel anders over gedacht maar nu ik weet hoe het er al acht
jaar bij onze vriend aan toe gaat, vind ik dat mannen ook wat meer recht mogen krijgen en niet alleen maar laten betalen.

, ik had dat ook niet van haar verwacht.

rainbow8 schreef:Dit is dus absoluut niet waar. Hij staat nergens vermeld als vader dus hij hoeft ook niet te betalen heel simpel. Dus het weglopen voor verantwoordelijkheid? Nee, vind ik niet. Als hij via de rechtbank zou eisen dat hij zijn kind wel zou mogen zien....... Er staat namelijk nergens dat hij de vader is. Dus komt er een test, mits moeder dat toestaat. In dit soort gevallen weigert moeder vaak alles. Wat er dus zoals altijd in dit land op uit draait. Vader is heel veel geld kwijt en puntje bij paaltje is hij er niets mee opgeschoten. Dat "gelukkig" kan je ook zien als....... ik ben blij dat ik via mijn paard nog afleiding heb!
rainbow8 schreef:Qimm:
Ik heb het niet over mijn vader....... Mijn ouders zijn nog steeds getrouwd dank je wel. Mijn vriend heeft destijds ook alles op alles gezet. Met als gevolg bijna huis en werk kwijt. Hij heeft uiteindelijk ook de handdoek maar in de ring gegooid. Kids komen inmiddels weer, omdat ze zelf willen komen.
Ik heb het alleen maar over die imo domme uitspraak van verspilde moeite en geld. hoe kan dat nou verspild zijn als het kind daardoor beter af is?Pinda_Dipje schreef:Ik vind het gedrag van deze jongen geenzins goed te praten, dat van haar (in zoverre als waarheid) overigens ook niet. Maar het feit dat jij goedkeuring verleent aan iets, omdat hij voor de wet niet geregistreerd staat als vader... en daarom het 'recht' heeft onder zijn alimentatie vandaan te kruipen? Come on, hoe kortzichtig. Ik hoop voor haar dat ze verstandig is, en hem keihard voor het gerecht gooit om geld af te dwingen. Al is het maar uit principe omdat iedere weldenkende vader uit gevoelsmatige plicht al bereid zou moeten zijn onvoorwaardelijk voor zijn kind te zorgen.
SamSter schreef:Biancaa schreef:Dat ze allebei fout zijn, geef ik ook toe hoor. Normaal praten is er tegenwoordig niet meer bij. Dat zie ik ook bij mijn man en zijn ex. Hij vraagt netjes of zijn dochter asljeblieft op 2e kerstdag kan komen, want dta is het 1e weekend dat ze officieel van de rechtbank mag komen slapen, zijn ex, pakt het kind op, draait zich om en gaat zo weg zonder wat te zeggen... Nou dat wordt dus niks...
Ja dat valt me echt op!
Nu ben ik vrij jong maar kan me niet voorstellen dat je in zon situatie niet normaal kan praten met elkaar.
Moontje1991 schreef:Ik vraag me af waar iedereen zich zo druk over maakt ik heb nergens gelezen dat TS het kind wel erkenen of dat hij het kind wil zien.
Hij zegt zelf jammer maar ik kan ook zonder/moet door met me leven.
Dus waar maakt iedereen zich zo druk over?
Er is toch geen probleem TS is weg bij zijn vriendin en wil graag zijn verhaal kwijt hier niets mee en niets minder
superwoman schreef:Dat dikgedrukt is imo wat simpel. Niet iedereen heeft dezelfde gevoels.
gevoelens komen ook door de situatie - dus machteloosheid bijvoorbeeld of boosheid tegenover de moeder. de band en liefde met/voor het kind moet groeien, dat hoeft er echt niet vanzelf te zijn...
Voor zijn kind willen zorgen of alleen mogen betalen vind ik wel een heel groot verschil.
Wat ook weer belangrijk is voor het dikgedrukte
Zij wil hem niet als vader registreren, maar wil wel dat hij betaald én dat klopt imo niet.
wat óók weer belangrijk is voor het dikgedrukte.