OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:12

x_Rebecca schreef:
De enige reden is omdat je moet kiezen tussen een week/weekend abbo volgens mij.

Maar op studenten-ovchip.nl staat dat je automatisch een weekabbo hebt. Dan hadden ze beter in kunnen stellen dat je dat nog wel een keer kan wijzigen in een weekend abbo, en dat week abbo standaard geactiveerd is.. Want als je nog moet kiezen tussen beide, dan snap ik niet dat ze anders automatisch een week abbo hebt?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:13

Ik lees dat iedereen een brief heeft gekregen dat ze hun OV chipkaart kunnen komen ophalen en ik heb dus nog niks gehoord van de IB groep...
Geen brief niks. Heb gebeld en toen zeiden ze dat ik op mijn brief moest wachten. Maar heb nog steeds niks.
Iemand dit ook gehad?
Vanaf 1 januari kan je niet meer met de gewone OV reizen toch?
Zo bizar, sommige kregen hem een jaar geleden al en ik krijg hem nog steeds niet :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:14

_Tara_ schreef:
Je reisproduct op die kaart laden kan, voor zover ik 't begrijp, pas in die periode die je krijgt op die site studentenov-chipkaart.nl.

Dat snap ik dus niet, voor mij is het eind januari, maar ik heb 'mn toch echt begin januari al nodig..

Szan

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:27

Maar je papieren OV jaarkaartje is dus per 1 januari echt helemaal niet meer geldig? Want anders kan je daar gewoon nog de tijd mee overbruggen tot je je reisproduct ergens in midden of eind januari op kan halen...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:02

Nee je krijgt geen papieren OV meer. Als het goed is, wat ik begrepen hebt, krijg je de maand januari een tijdelijk OV. Als je op de site van studentenov-chipkaart kijkt dan kan je je eerste letter van je achternaam invullen. Daar kan je zien wanneer je je product kan ophalen. Zo heb ik het begrepen maar of het nou goed is? Je kunt het ook bijna nergens vragen. Niemand weet hoe het precies zit. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:22

Szan schreef:
Maar wat is die 16 december dan? Want ik lees dat ik met mijn achternaam ergens tussen 13 en 23 januari (of iets dergelijks, weet het niet precies) mijn reisproduct moet ophalen.. Dat is dus het activeren bij 'zo'n paal'?

Ik heb nu nog niets met mijn chipkaart gedaan, alleen twee keer gereisd. Nooit iets geactiveerd o.i.d... Maar ik kan nu dan gewoon doorreizen tot die 13 januari, of moet ik het alsnog nu even snel activeren? En dan opnieuw op 13 januari?

Misschien dat ik na de hopeloze website de klantenservice morgen ga stalken....

Reisproduct ophalen is inderdaad activeren bij zo'n gele paal.
Als het goed is staat er nu een tijdelijk reisproduct op je kaart tot 31 januari.

idinn schreef:
Maar als ie er al opstaat, waarom dan nog moeten activeren, zet 'm er dan geactiveerd op. Nu moet je eerst naar zo'n paal en die staat niet overal (hier nog nergens gezien). Ik snap ook niet waarom het geactiveerd moet, ik heb er vorig jaar in Rotterdam mee door de metro gecrosst... hooguit dat ik de week moet gaan veranderen in weekend. Maar hij was al geactiveerd, dat zou die dan toch nog moeten zijn lijkt me?

Er staat nu dus een tijdelijk reisproduct op. Dat moet omgezet worden naar een vast reisproduct. Waarom ze er niet meteen een vaste op hebben gezet, geen idee.

Misser schreef:
_Tara_ schreef:
Je reisproduct op die kaart laden kan, voor zover ik 't begrijp, pas in die periode die je krijgt op die site studentenov-chipkaart.nl.

Dat snap ik dus niet, voor mij is het eind januari, maar ik heb 'mn toch echt begin januari al nodig..

Daarom staat er dus een tijdelijk reisproduct op je kaart zodat je de maand januari gewoon kunt reizen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:30

Het enige jammere is dat niet iedereen (als ik het goed bekijk) die kaart optijd kan ontvangen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:31

Dat is inderdaad gewoon belachelijk. Zou dan echt de IB-groep bellen/mailen tot ze een oplossing voor je hebben dat je toch gratis kan reizen in januari.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:40

Ik bel sowieso volgende week als ik hem nog niet heb.
Ik móet hem voor 4 januari hebben :').

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 01:41

Waaaaardeloos systeem! Wat was er mis met de papieren OV kaart..
Wordt in Januari echt één grote chaoss, heb nog niemand gehoord bij wie het goed is gegaan! _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:23

Ik moet ook nog steeds naar het station om hem te activeren. Maar ja, vanaf 16 december was Groningen zo'n beetje onbegaanbaar door de sneeuw _O-
Vanmiddag maar even zien of ik de boel geactiveerd krijg.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:26

Ik hang alweeeer aan de telefoon :P Benieuwd hoelang het dit keer duurt ;)
Ik heb 3 mails van ze gekregen.. 2 keer; Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.

En daarna een mail met: willen we je informeren dat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt.

Ik niet meer snappen.. }:0 Aangezien die vrouw die ik maandag aan de telefoon had zei dat ze helemaal
geen gegevens van mij hadden..

In beide mails stond trouwens wel; Wij zorgen ervoor dat jij sowieso kunt reizen met het openbaar vervoer per 1 januari 2010.

Dus dat is goed nieuws voor iedereen die hem nog niet heeft ontvangen ;)
Eind van het jaar of begin januari zetten ze op hun site wat iedereen moet doen die hem nog niet heeft!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:28

Waauww! Maar 5 minuutjes aan de telefoon gehangen :D Hij is onderweg zeiden ze! Ben benieuwd :o

Iedereen die hem nog niet heeft.. Hebben jullie al wel gebeld dan? 0900-6655444 (Van 7 uur 'smorgens tot half 10 's avonds.. Tip; Bel voor 9 uur! Anders hang je soms een half uur te wachten)
Ik dacht; ik ga dr maar goed achteraan zitten.. straks krijg ik hem niet op tijd ofzo..
Wou het toch even allemaal geregeld hebben :+

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:27

Berdien schreef:
Ik moet ook nog steeds naar het station om hem te activeren. Maar ja, vanaf 16 december was Groningen zo'n beetje onbegaanbaar door de sneeuw _O-
Vanmiddag maar even zien of ik de boel geactiveerd krijg.

Als ik het goed begrijp kun je nu nog niks activeren? Je kan vanaf de 16e kijken wanneer je 'm wel kan activeren. Ofzo...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:18

x_Rebecca schreef:
Ik bel sowieso volgende week als ik hem nog niet heb.
Ik móet hem voor 4 januari hebben :').

Hier hetzelfde :j

En een tijdelijke OV-kaart is best leuk, maar hoe gaan wij die krijgen? Moeten we zeker
aanvragen en krijgen we opgestuurd _O-

Sorry hoor, maar ik word hier zo moedeloos van. Arriva hier gaat nog niet over en op de vraag hoe
ik dan moet reizen was het antwoord: geen idee (van de conducteurs) en aan de telefoon zeiden
ze: Ze weten al lang genoeg dat dit eraan komt, dus ze hadden het moeten regelen...uuhh..tja...

Ze weten zelf ook dat het eraan kwam, dus ze hadden gewoon moeten zorgen dat iedereen op tijd
zo'n ding had. Waar kan je trouwens zo'n OV-chip kopen? (gewoon een normale zeg maar :P)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:59

Net langs een NS balie geweest..

Volgens die vrouw staat het geheel verkeerd in de brief, in de trein kun je in ieder geval tot 31 januari reizen met je oude chippas! En hoe het met de rest van de vervoersmiddelen zit? Geen idee..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:00

Marion_ schreef:
Ga dit ook maar even volgen..
OV Chipkaart heb ik al.. wss omdat ik in Utrecht woon en je hem daar dus al kunt gebruiken.
Maar heb dat ding nog niet geactiveerd :') Geen idee hoe dat moet

hihi hier precies hetzelde..
ga het straks maar even proberen want het moet voor 31 januari gebeuren geloof ik (meen ik mij vaag te herinneren uit de brief die ik had gekregen)..
en bij mn ouders (waar ik de komende 2 weken zit) is natuurlijk nergens zo'n oplaad geval..

en nu moet ik dat ding natuurlijk ook nog activeren zodat ik ook met de trein kan reizen,maarja dat kan alleen op bepaalde ns stations (niet op alle)...echt... WAT een gedoe...

edit: mijn vriend (woont ook in amsterdam dus heeft ook gewoon al een chipkaart in gebruik) heeft trouwens niet het bericht gekregen dat hij hem moest activeren..hij kreeg een brief dat ie een nieuwe krijgt.... >;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:08

Qbuzz accepteert dus geen oude passen. Net weer naar die ov-chip gebeld en weeeeeeeeeeeeeeeeeer een ander antwoord:

Deze mevrouw vertelde me dat in principe alle passen 2 januari klaar moeten staan, maar ivm de grote verwachte drukte houden ze de adviesdagen aan.. Maar als je dus op 1,2,3 januari je pas niet kunt ophalen, zul je hem toch bij een NS balie moeten verlengen. Lekker vreemd als k net bij een nS balie ben weggestuurd!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:09

En daar stond ik met mijn goede gedrag, pasje klaar, instructie in mijn hoofd gestampt.. storing in het apparaat _O-
Toen was ik er alweer zo klaar mee dat ik maar weer naar huis ben gefietst :+

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:32

wat een drama's die ov chipkaarten zeg xD
Ben benieuwd wie dit eigenlijk bedacht heeft. Met die gewone OV was niks mis toch?
Ik ga ze maar eens bellen waar die van mij blijft.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:48

hm.. heb dat ding toch niet opgeladen vanmiddag..
centraal station was druk! en ik kon kiezen of mn trein halen, of kijken of ik dat ding ergens kon opladen..
heb maar voor t eerste gekozen^^

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:17

Mijn broertje is net langs een ophaalapparaat gegaan, en daar stond een product op wat opgehaald moest worden? Dus dat staat er nu gelijk op..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:14

Hebben jullie de Chipkaart in januari al gekregen bij het ophalen van je nieuwe OV? Ik heb toen ook al 2 pasfoto's ingeleverd maar ook niks gekregen. Ben benieuwd of er nog meer mensen zonder chipkaart zitten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:31

Ik hoefde hem eerst helemaal niet, ik zou in principe alleen van Dronten naar Kampen moeten. Daar was nog geen sprake van reizen met een chipkaart.

Nu heb ik dus inderdaad ook nog geen chipkaart.
Als ik jou was xou ik er wel even achteraan gaan.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:49

jessiesand schreef:
Hebben jullie de Chipkaart in januari al gekregen bij het ophalen van je nieuwe OV? Ik heb toen ook al 2 pasfoto's ingeleverd maar ook niks gekregen. Ben benieuwd of er nog meer mensen zonder chipkaart zitten.

Ik heb inderdaad ook toen een pasfoto er voor ingeleverd, en toen zou die dus gewoon thuisgestuurd worden.. nou, nooit wat gezien! En nu lees ik opeens allemaal dingen over een aanvraagformulier enzo. Die heb ik ook nooit ingevuld.. :?