Szan schreef:Maar wat is die 16 december dan? Want ik lees dat ik met mijn achternaam ergens tussen 13 en 23 januari (of iets dergelijks, weet het niet precies) mijn reisproduct moet ophalen.. Dat is dus het activeren bij 'zo'n paal'?
Ik heb nu nog niets met mijn chipkaart gedaan, alleen twee keer gereisd. Nooit iets geactiveerd o.i.d... Maar ik kan nu dan gewoon doorreizen tot die 13 januari, of moet ik het alsnog nu even snel activeren? En dan opnieuw op 13 januari?
Misschien dat ik na de hopeloze website de klantenservice morgen ga stalken....
Reisproduct ophalen is inderdaad activeren bij zo'n gele paal.
Als het goed is staat er nu een tijdelijk reisproduct op je kaart tot 31 januari.
idinn schreef:Maar als ie er al opstaat, waarom dan nog moeten activeren, zet 'm er dan geactiveerd op. Nu moet je eerst naar zo'n paal en die staat niet overal (hier nog nergens gezien). Ik snap ook niet waarom het geactiveerd moet, ik heb er vorig jaar in Rotterdam mee door de metro gecrosst... hooguit dat ik de week moet gaan veranderen in weekend. Maar hij was al geactiveerd, dat zou die dan toch nog moeten zijn lijkt me?
Er staat nu dus een tijdelijk reisproduct op. Dat moet omgezet worden naar een vast reisproduct. Waarom ze er niet meteen een vaste op hebben gezet, geen idee.
Misser schreef:_Tara_ schreef:Je reisproduct op die kaart laden kan, voor zover ik 't begrijp, pas in die periode die je krijgt op die site studentenov-chipkaart.nl.
Dat snap ik dus niet, voor mij is het eind januari, maar ik heb 'mn toch echt begin januari al nodig..
Daarom staat er dus een tijdelijk reisproduct op je kaart zodat je de maand januari gewoon kunt reizen.