alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:57

Tiggs schreef:
Maar als je niet graag met zoveel mensen bent, wat moet je dan in een wereldrestaurant? Dat lijkt me echt verschrikkelijk namelijk.

Ik ben trouwens wel naar Zwitserland geweest met de auto, alleen en vind het niks. Doe mij maar trein of vliegtuig.


Gewoon, lekker eten :j Dan heb ik volgens mij met de andere mensen verder niets te maken, behalve met degene die het eten voor mij moet bereiden. Ik neem toch aan dat ze je niet bij vreemden aan een tafeltje zetten.. :+

moonsparkle schreef:
Ik kan ook niet echt tegen het ov, bang dat ik een verkeerde overstap maak, dat ik een overstap mis, dat ik de bus die ik moet hebben niet kan vinden, maar ook ben ik vaak bang in het ov. Terwijl ik vroeger altijd met ov naar school ging, maar dat vond ik ook vreselijk, net zo'n krioelend mierennest al die mensen die door elkaar heen sprinten op de stations en als sardientjes in de spits.

Misschien heb ik teveel nare dingen meegemaakt in het ov. Ik ga ook het liefst alleen met de auto.


Ik ben niet zozeer bang bang dat ik een overstap mis of de verkeerde overstap maak, maar dat haasten naar het volgende perron heb ik zo'n hekel aan.. Ik tref het altijd net dat de volgende trein net 3 minuten na aankomst van de hele andere kant van het station vertrekt als ik wel met het OV ga.. _O-

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:01

Op vakantie of tijdens een dagje weg hoef ik mij niet te haasten. Of ik ga gewoon wat eerder weg, zodat ik wat speling heb als ik de verkeerde aansluiting neem of als ik die niet direct kan vinden. Met andere mensen heb ik in het OV ook niets te maken, ik kan mij gelukkig heel goed afsluiten voor mijn omgeving met muziek of een podcast op, of met een boek.

Ik kan wel zeggen 'dan moet je gewoon goed opletten', maar als je het echt niet prettig vindt, dan moet je het ook niet doen. Zo heb ik dan weer niets met grote festivals of concerten in grote hallen, terwijl ik toch echt gek ben op livemuziek. Daar ga ik dan ook liever niet naartoe, er is nog genoeg op kleinere locaties waar ik wél van geniet. Mij lijkt het dan weer niets om met de auto in een vreemd land te zijn en daar een klapband te krijgen of een parkeerplek te moeten zoeken in een stad die ik niet ken. Ik zit daar in NL al niet op te wachten, maar op vakantie al helemaal niet.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:03

Bij een wereldrestaurant denk ik aan de giga restaurants met massa's mensen waar je zelf bij barretjes je eten steeds moet halen en je dus in die drommen moet begeven.
Dat zou opzich ook niet mijn eerste gedachte zijn als je moeite hebt met andere mensen.
Maar wellicht zijn er ook andere concepten onder een wereldrestaurant

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:08

secricible schreef:
Bij een wereldrestaurant denk ik aan de giga restaurants met massa's mensen waar je zelf bij barretjes je eten steeds moet halen en je dus in die drommen moet begeven.
Dat zou opzich ook niet mijn eerste gedachte zijn als je moeite hebt met andere mensen.
Maar wellicht zijn er ook andere concepten onder een wereldrestaurant


Nee, die bedoel ik inderdaad :D Maar dan wel op een doordeweekse, iets rustigere dag. Ik was er laatst met een vriendin op een dinsdag en toen was het helemaal niet zo druk.

Karin schreef:
Mij lijkt het dan weer niets om met de auto in een vreemd land te zijn en daar een klapband te krijgen of een parkeerplek te moeten zoeken in een stad die ik niet ken. Ik zit daar in NL al niet op te wachten, maar op vakantie al helemaal niet.


Ja, ik ben bij de ANWB en spreek Duits en Engels, dus dat is voor mij niet anders dan dat dat in Nederland zou gebeuren.. Beide keren zou ik dat super irritant en vervelend vinden.. Ik heb zelf niet echt de behoefte om naar landen te gaan waarvan ik de taal niet spreek. Niet alleen om de taal hoor, het trekt me op de één of andere manier ook niet zo. Duitsland, Oostenrijk en Luxemburg vind ik prachtig, en Zwitserland wil ik ooit ook nog zien :)

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:11

Ik ben ook al jaren lid van de ANWB en ik spreek ook Engels en Duits, maar voor mij zijn dat vervelende onderbrekingen van mijn vakantie die ik liever niet heb. Ieder zijn ding, denk ik :) Ik vind het ook juist leuk om ergens te zijn waar om mij heen een taal wordt gesproken die ik niet ken. Portugal, Denemarken, Servië, Albanië - heerlijk vind ik het om daar te zijn. Overigens hoor ik in Luxemburg en Zwitserland om me heen ook een soort Duits dat ik niet beheers en ik heb in Luxemburg ook al regelmatig iemand getroffen die alleen Letzebuergs spreekt. Met handen en voeten kom je er wel, maar ik laat me niet afschrikken door de taal.

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:18

Ik ga er altijd maar van uit dat alles heel blijft.. Tot nu toe ben ik altijd nog gewoon weer thuis gekomen, al was het een keer over alleen B-wegen in Duitsland (soort van N-wegen) omdat mijn auto iedere keer na te lang op de snelweg niet meer wilde schakelen, maar over B wegen nog wel :D Maar ja, pech kan altijd gebeuren.. Theoretisch kan de bus of trein waar je in zit ook pech krijgen en dan moet je ook wachten op vervangend vervoer. En dat kan soms ook nog best lang duren.. Dat is natuurlijk wel anders dan je eigen auto, maar toch.. Luxemburg is een apart taaltje, ja! Lijkt wel op een mix van Frans, Engels en Duits. Ik versta het gedeeltelijk, niet helemaal. En praten kan ik het zeker niet :D Maar vaak verstaan ze daar wel Duits of Engels. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, bij één restaurantje spraken ze wel naast Luxemburgs ook Frans, maar helaas spreek ik dat niet. Maar het eten was er heerlijk!

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:57

secricible schreef:
Bij een wereldrestaurant denk ik aan de giga restaurants met massa's mensen waar je zelf bij barretjes je eten steeds moet halen en je dus in die drommen moet begeven.
Dat zou opzich ook niet mijn eerste gedachte zijn als je moeite hebt met andere mensen.
Maar wellicht zijn er ook andere concepten onder een wereldrestaurant


Ja precies! Het ov ervaar ik als minder intensief dan een vol restaurant over het algemeen.

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 01:14

Ik juist niet. Bij een restaurant heb ik bijvoorbeeld geen last van geluiden van andere mensen omdat er genoeg lawaai omheen is als het ware. Dus dat is in een restaurant al een probleem minder, en dat er veel mensen aanwezig zijn vind ik op zich geen probleem. Maar ik zou er niet voor kiezen om bij een wereldrestaurant op de drukste dag van de week te gaan, gewoon omdat je dan zo lang moet wachten en je toch een beperkte tijd hebt. Toen ik er laatst met een vriendin was, was het ook van ons beiden een bewuste keuze om op een doordeweekse dag te gaan en niet net rond de feestdagen maar erna.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:42

secricible schreef:
Foaly schreef:
Dierentuin vind ik juist heerlijk om alleen te doen. Lekker overal zo lang (of kort) naar kijken als je wilt en niemand die staat te zuchten omdat ie verder wil of nog niet uitgekeken is :D

Ik ga volgende maand alleen naar een concert en wil daarvoor nog uit eten. Maar dan niet bij een eetcafé wat ik in mn eentje nog niet zo erg vind, maar bij een wat chiquere zaak. Merk dat ik dat toch best spannend vind, maar we gaan het gewoon doen. Denk ik :+



Ik ben wel benieuwd hoe dit je bevalt!
Ik speel al een paar weken met dat ik naar een bepaald (luxe) restaurant wil maar eigenlijk geen idee wie ik mee wil nemen. Toevallig heb ik vandaag zitten googlen op "alone to fine dining" haha.


Welke wil je heen?

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:49

Ik twijfel tussen de Librije en the Jane. Hou van de Librije, maar iets met herinneringen wat me nog even tegenhoudt. Zag dat Jane een bar heeft en dat voelt "veiliger" ofzo als ik alleen ga.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:09

Ja dat eerste begrijp ik. Was toch echt iets van jullie. Knuf.
The Jane leek mij ook leuk ja. Maar hoorde laatst toch diverse keren verhalen van mensen die het tegen vonden vallen.
M'n zus en zwager zijn naar Brut 172 geweest en die vonden dat wel fantastisch.

Foaly

Berichten: 5030
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:10

Ik had ook even gegoogled op fine dining alone en ik kwam als tip tegen dat je dan wel mensen kon videobellen tijdens het eten. Dat lijkt me in een chique zaak toch wat minder geslaagd _O-

Wel zag ik de tip van reserveren, ook als je alleen bent, omdat je dan niet bij de deur hoeft te vragen om een tafel voor één. Nu reserveer ik altijd sowieso, want de horror dat het vol zit, maar dat vond ik wel een goeie tip :j

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:22

Van de week in mijn eentje een paar uur wezen shoppen en gister voor het eerst naar een magic mike show geweest. Dat betekende dus heel veel groepen en gezelligheid met elkaar, maar ik was alleen en dat beviel me eigenlijk prima. Af en toe wat gepraat met de meid die naast me zat. Die vroeg nog of ik wel zeker wist dat ik op het hoekje van het gangpad wou blijven zitten want ik had al voor de tweede keer een lekkere vent op mijn schoot :') Nee hoor ik blijf hier wel zitten :~

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:32

Nog mensen hier alleen leuke dingen gedaan? Ik ga straks even wandelen. :)

Anoniem

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:45

Gewerkt, dus vooral veel tijd alleen doorgebracht in de auto. :') Maar ik ga straks Cambridge even in voordat ik naar stal ga. :D

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:14

Nature93 schreef:
Nog mensen hier alleen leuke dingen gedaan? Ik ga straks even wandelen. :)


Ik woon alleen dus ik doe alles alleen. Het is gewoon mijn dagelijkse gang van zaken, dus ik vind het wel heel grappig om te lezen dat het echt een 'ding' is voor sommige mensen.
Ik ben alleen naar meeting in een cafe geweest, alleen naar een gala geweest (er waren daar wel een paar bekenden), alleen wezen shoppen, alleen een treinreis gemaakt, alleen boodschappen gedaan, alleen geknutseld, alleen een film gekeken...

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:17

Haha, Sheran. Dat heb ik ook. Hoe zo alleen dingen doen? Je zult wel moeten als je alleen bent. Anders kom je nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:30

Fitzroy schreef:
Haha, Sheran. Dat heb ik ook. Hoe zo alleen dingen doen? Je zult wel moeten als je alleen bent. Anders kom je nergens.
Maar het topic gaat al 12 pagina's met name over niet-alledaagse dingen in je eentje doen, en de frase "leuke dingen" in de post van Nature93 suggereert ook dat ze daaraan refereert. Daarnaast hoef je ook echt niet alleen te wonen om dingen alleen te doen, zeker niet je dagelijkse bezigheden als boodschappen doen of een film kijken.

Mijn ouders zitten ook echt niet 24/7 aan elkaar vastgeplakt, maar waar mijn vader rustig in z'n eentje ergens koffie gaat drinken als hij gaat wandelen of fietsen of zo, doet m'n moeder dat bijvoorbeeld echt niet. Die gaat of met m'n vader of met vriendinnen. Boodschappen doen ze echt nooit samen, en tv kijken 9/10 keer ook niet.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:20

Wat zijn dan niet-alledaagse dingen? Ik lees bijvoorbeeld dat 'de stad in gaan' of 'naar de bioscoop' of 'naar een concert' al niet-alledaags is :) Dat zijn toch ook een soort dagelijkse dingen.

Ik ging er inderdaad wel vanuit dat iedereen zelfstandig naar de wc kon gaan, haha :))

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 15:00

Ik woon ook alleen en doe de dagelijkse dingen ook alleen. Zoals de boodschappen ed. Maar ik doel echt op de niet alledaagse dingen. Ik vind naar de bioscoop alleen gaan niet echt alledaags of een concert in je eentje.

Ik ben vandaag wel alleen wezen wandelen en nu ergens koffie drinken. Ik moet zeggen ik liep naar het terras en het zal vol met mensen. Ik had niet de behoefte om daar tussen te zitten. Meer voor de rust en een eindje verder stonden leuke picknick bankjes in het zonnetje. Dan zoek ik de drukte niet echt op in mijn eentje. Wel was het een beetje ongemakkelijk met bestellen. Ik liep naar binnen om een to go te bestellen. Maar ze waren meer ingericht voor terras bestellingen. Dus ze hadden echt zo iets wat doe jij hier? Ga zitten op het terras. Ik vragen ze een to go hadden. Was geen optie. Maar ik mocht mn dienblad wel mee nemen. Was beetje ongemakkelijk. Ligt ook aan het soort publiek wat er zit. Als het meeste stelletjes zijn van mijn leeftijd vind ik het ongemakkelijker dan ouderen of gezinnen met kinderen. :o

BeFunny

Berichten: 11086
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:30

Texas02 schreef:
Tiggs schreef:
Maar als je niet graag met zoveel mensen bent, wat moet je dan in een wereldrestaurant? Dat lijkt me echt verschrikkelijk namelijk.

Ik ben trouwens wel naar Zwitserland geweest met de auto, alleen en vind het niks. Doe mij maar trein of vliegtuig.


Gewoon, lekker eten :j Dan heb ik volgens mij met de andere mensen verder niets te maken, behalve met degene die het eten voor mij moet bereiden. Ik neem toch aan dat ze je niet bij vreemden aan een tafeltje zetten.. :+

moonsparkle schreef:
Ik kan ook niet echt tegen het ov, bang dat ik een verkeerde overstap maak, dat ik een overstap mis, dat ik de bus die ik moet hebben niet kan vinden, maar ook ben ik vaak bang in het ov. Terwijl ik vroeger altijd met ov naar school ging, maar dat vond ik ook vreselijk, net zo'n krioelend mierennest al die mensen die door elkaar heen sprinten op de stations en als sardientjes in de spits.

Misschien heb ik teveel nare dingen meegemaakt in het ov. Ik ga ook het liefst alleen met de auto.


Ik ben niet zozeer bang bang dat ik een overstap mis of de verkeerde overstap maak, maar dat haasten naar het volgende perron heb ik zo'n hekel aan.. Ik tref het altijd net dat de volgende trein net 3 minuten na aankomst van de hele andere kant van het station vertrekt als ik wel met het OV ga.. _O-


Daarom zorg ik dat ik 30 min eerder ben. Dan heb ik ruim tijd voor die overstap :j En hoef ik niet te haasten. Vaak heb ik dan tijd om een cappuchino te halen ook :j

Ik woon samen maar mijn vriend houd bijvoorbeeld niet van wandelen. Ook niet van lunchen ergens. Ik wel dus doe ik dat in mijn eentje of met mensen als ik afspreek. En ik ga ook wel alleen de stad in en dan ook ergens eten.

Momo94
Berichten: 1133
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:30

Misschien nog niet zo heel spannend dan alleen op reis, maar afgelopen zondag moest ik toch bij de hema in de stad zijn voor fotopapier. Toen ben ik nog alleen kleding en schoenen gaan shoppen. Er was uitverkoop voor de broeken en nieuwe schoenen had ik toch nodig, omdat die van mij op zijn. Uit eindelijk was dat best relaxed alleen winkelen. Zelf zoeken zelf passen en niet ook nog lang blijven hangen omdat een ander wil kijken of passen. :o

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:41

Haha ja je? Ik heb in mijn leven 1x met een vriendin gewinkeld maar ik vond het niks :')
Duurde veel te lang, zij had ander type budget, ik kwam weer terug met dingen die ik toch niet zo mooi vond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:24

Ik heb sowieso nooit begrepen wat mensen zo leuk vinden aan "gezellig shoppen met de meiden." Ik heb dat nooit leuk gevonden. :') In mijn beleving sta je vooral op elkaar te wachten, elkaar dingen aan te praten die de ander eigenlijk toch niet echt mooi vindt, je voelt je of opgelaten omdat je veel geld ergens aan uitgeeft, of opgelaten omdat je dat geld niet kunt of wilt besteden... Echt zo niet mijn ding. _O-

Ik vind rondscharrelen door een stad met iemand wel leuk en ik wil dan ook echt weleens een winkel in duiken, maar dat zijn dan meestal wat meer bijzondere winkels en niet de plaatselijke H&M. :)) Doe mij maar fourageerwandelingen: rondwandelen en hier en daar wat kleins te eten halen.

Momo94
Berichten: 1133
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:39

Als ik ging shoppen met andere en ik had broeken nodig kocht ik altijd dezelfde broek meerdere keren, zodat ik snel uitgeshopt was.