hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:33

Ik ben ook niet zo'n wassert geloof ik.

De handdoek die ik na het douchen gebruik, gaan meteen in de was. De handdoek waarmee ik mijn gezicht afdroog en mijn handen in de badkamer wordt denk ik 2x in de week verschoont. Heel vaak gebruik ik hem niet.

Pyama kan ik erg lang mee doen :o Ik doe er minstens een week mee en hooguit 2 weken mits ik niet overmatig heb liggen zweten of ziek ben geweest dan he. In de zomer doe ik nog geen 3 dagen met een pyama omdat ik dan zoveel zweet.

Normale outfit heb ik altijd twee dagen aan, ook paardrijdkleren. Ondergoed gaat elke dag in de was, op de bh's na, want die moeten met de hand en heb ik niet zoveel.

Beddegoed moet ik heel eerlijk in zijn: Ik heb geeeeeen idee! Dat doet mijn moeder en ik let er echt niet op of ik onder een schone deken lig of niet :o Ik denk dat het 1x in de twee weken verschoond wordt. Ik leg wel elke dag mijn bed open zodat het kan luchten en het niet te lang warm blijft. Schijnt ook hygiënischer te zijn.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:04

Siets schreef:
tita schreef:
Ik heb wel een idee dat men hier probeert te overtreffen in de vorm kijk eens hoe schoon ik ben.

Dingen die ik hier lees zijn zelfs te raar om op te antwoorden.
Mensen die hun beddengoed een maand of langer laten liggen zijn in dit topic op een hand te tellen maar ik weet zeker dat er veel meer zijn maar er niet meer voor uitkomen omdat ze dan soort van vies zijn

Vind het dan ook raar van je dat je nu suggereert dat wij er niet voor uit zouden komen dat ons
beddengoed er langer op ligt. Slaat helemaal nergens op! Ik ben nou eenmaal grootgebracht met het idee dat je
een bed minstens elke week verschoont. Wat heeft dat ermee te maken dat anderen willen overtreffen? Misschien
besef je jezelf nu dus wel dat je daarin wat viezer bent? Vind het echt geen reden om zo'n post te plaatsen...

Ze stipt alleen maar iets aan, en volgens mij klopt het wel een beetje. Mensen die hun handdoeken of beddengoed bijvoorbeeld langer gebruiken worden een beetje afgeschrikt door de mensen die fel zeggen dat het zoooo ranzig is om het meer dan 1 keer te gebruiken (bijvoorbeeld).
En dat overtreffen: ja, ik zie echt mensen voorbij komen in dit topic dat ze er zo trots op zijn dat ze zo schoon (en vast niet schoner) zijn.
Je hebt er meer aan om je handen vaker te wassen waar veel meer bacteriën opzitten dan je handdoek paar keer meer te gebruiken.

Ik ben wel benieuwd naar de mensen die gelijk hun handdoek de was in gooien, of hun kleren maar 1 keer dragen: hoe doen jullie dat op vakanties?
Ook gelijk elke keer een schone handdoek en elke dag schone kleren? Is het dan opeens niet erg? 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:08

_Tara_ schreef:
En bevordert het allergiën!

Niet helemaal waar :) Alles met mate, elke dag schone kleren aan is voor een normaal persoon niet echt nodig. Maar 1 maand onder een dekbedovertrek liggen is niet slim ivm giga hoeveelheid huisstofmijten erin leven. En ja, dat kan een trigger zijn om de allergie uit te lokken als je aanleg hebt.
Dus net als met lekker eten: alles met mate. Overdreven hygienisch zijn is niet goed (elke dag douchen is slecht voor de huid bv) maar te laks zijn met hygiene is ook niet bevordelijk.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:13

marleen_88 schreef:
__Laura schreef:
Ernstig schoon :D

Denk soms wel eens; zou ik smetvrees hebben!?

Ik zou het niet ontkennen, en volgens mij ben je zeker niet de enige hier in dit topic :')

Laatste jaren zijn er ook veel meer kinderen allergisch geworden, door al het overdreven schoonmaken.
Ik hou ook echt van een schone ruimte, en heb dingen graag opgeruimd, maar als het niet merkbaar vies is: wat is er dan zo erg?

Voor de hele "schone" bokkers hier: überhaupt ooit eens geprobeerd om je handdoeken iets vaker te gebruiken (goed uithangen natuurlijk), beddengoed iets langer mee en luchten? Ik ben benieuwd hoe "vies" jullie het in de praktijk zouden vinden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:15

Op vakantie gebruik ik rustig dezelfde handdoek nog een keer :j Maar thuis niet, omdat ik een handdoek nodig heb om alles af te drogen (muren etc), dus dat is mijn net gebruikte handdoek. Dus op zich wordt ie dus nog wel nog een keer gebruikt :D

(en overal waar té voorstaat is niet goed: té schoon is niet goed, té vies ook niet. Al ben ik liever in een te schone omgeving dan dat ik overal de stofplukken en stofwebben zie in een huis zoals bij mijn broer in zijn vorige huis. 1 keer per 2 maand schoonmaken met een franse slag was geen gezonde leefomgeving :=)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-12-09 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Welshcobfan schreef:
_Tara_ schreef:
En bevordert het allergiën!

Niet helemaal waar :) Alles met mate, elke dag schone kleren aan is voor een normaal persoon niet echt nodig. Maar 1 maand onder een dekbedovertrek liggen is niet slim ivm giga hoeveelheid huisstofmijten erin leven. En ja, dat kan een trigger zijn om de allergie uit te lokken als je aanleg hebt.
Dus net als met lekker eten: alles met mate. Overdreven hygienisch zijn is niet goed (elke dag douchen is slecht voor de huid bv) maar te laks zijn met hygiene is ook niet bevordelijk.

Uiteraard!
Nu heb ik geen aanleg voor allergiën dus ik ga lekker door met het lang gebruiken van mijn beddegoed. Maar goed, ik slaap er ook niet zo veel in en hij lucht vaak overdag :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Welshcobfan schreef:
Op vakantie gebruik ik rustig dezelfde handdoek nog een keer :j Maar thuis niet, omdat ik een handdoek nodig heb om alles af te drogen (muren etc), dus dat is mijn net gebruikte handdoek. Dus op zich wordt ie dus nog wel nog een keer gebruikt :D

Waarom heb je dan geen aparte handdoek daarvoor, die je alleen daarvoor gebruikt? :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:17

Beddengoed: 3-4 weken.
Pyamma: 1-2 weken.
Kleding: 2-3 dagen, broek meestal wat langer.
Handdoek: als ik ga douchen doe ik 1 x met de handdoek maar ik heb ook nog een handdoek hangen waar ik m'n gezicht en handen mee afdroog dagelijks en daar doe ik meestal 1 week mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:21

Omdat iemand die toch altijd in de was gooit := Bad is onze wasmand namelijk voor handdoeken. Dus wij proberen wel handdoeken her te gebruiken, maar dan komt de volgende en die gooit alles maar in de was :+
En met andere kleuren gaan wij niet werken, mama wil alles in 1 kleur hebben.
(kan best zijn dat ik in mijn eigen huis het wel ga toepassen :j )

vuurneon

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:22

Myra, klopt :j Mensen vergeten vaak goed te luchten want dat is zo belangrijk! (net als huis goed ventileren)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:21

Pfoei, even kijken.

Douchehanddoeken: bovenhanddoek 1 en onderhanddoek 2 keer per week, heb er 1 voor de bovenkant en 1 voor de onderkant. Ik ga er vanuit dat ik schoon onder de douche vandaan kom :+. Soms wissel ik ze vaker. Als ik 1 handdoek moet gebruiken voor de hele boel dan gaat ie wel elke dag de was in, heb weinig behoefte om mijn gezicht af te drogen met een handdoek waar ik de vorige dag mijn muts mee heb afgedroogd.

Pyama: ik denk ongeveer 1 keer p.w. normaal gesproken zweet ik vrijwel niet, en blijft dat ding vrij normaal ruiken, ik ga ook meestal op geur af.

Beddengoed, wanneer ik er zin in heb, soms is dat na een week, soms pas na 3 weken. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik het me altijd pas bedenk op het moment dat ik naar bed ga, en dan heb ik dus echt geen zin meer om alles te verschonen.

Kleding: Broeken draag ik om en om, heb er een aantal die ik afwissel, dus draag ze meestal niet meer dan 2 dagen achter elkaar, aangezien ik doorgaans wel minimaal 4 paar broeken heb die ik draag, gaan ze gemiddeld elke week (soms 1,5) de was in. Shirts gaan na 1 keer dragen de was in (heel soms trek ik 'n nog een keer aan, afgaand op geur). Ondergoed elke dag schoon, bh's wissel ik af, net als broeken.

Verder vind ik keukenhanddoeken en vaatdoekjes interessanter, ik zie heel vaak dat er van die ouwe vieze handdoekjes in de keuken hangen, dat vind ik weer niet fris.
Ik wissel de handdoekjes zo'n 3 keer per week, en ik pak eigenlijk altijd een schoon vaatdoekje als ik er 1 nodig heb. Vaak ligt er wel een oud doekje, maar die pak ik dan niet meer.

Dus hoe vies ben ik op de viesheidsschaal???

Ik doe trouwens 's zomers mijn beddengoed wel luchten (of in de winter als het een knappe dag is) en ik gooi mijn dekbed zelf ook zo nu en dan in de was (hoewel ik dat trouwens niet echt heel praktisch vond, de zeep werd namelijk niet echt goed verdeeld :+).

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:25

Myra schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de mensen die gelijk hun handdoek de was in gooien, of hun kleren maar 1 keer dragen: hoe doen jullie dat op vakanties?
Ook gelijk elke keer een schone handdoek en elke dag schone kleren? Is het dan opeens niet erg? 8)7

Op vakantie heb ik ook altijd gewoon een wasmachine.
Daar was ik misschien nog wel 2 keer zo vaak. Doe ik meerdere keren per dag een ander hempje/truitje aan. Iig overdag en savonds iets anders.
Handdoeken worden dan al helemaaaal vaak gewassen omdat die op het strand/bij het zwembad liggen, om te douche wordt er weer een gebruikt!

:j, ik heb wel eens geprobeert mn handdoek vaker te gebruiken. Anders zou ik hier tegen andere niet kunnen zeggen .. 'die handdoek voelt zo hard en ruikt zo muf'! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:13

Ik probeer mijn handdoek altijd nog een keer te gebruiken, maar meestal vergeet ik het en gooi ik 'm na 1 x in de was. Da's niet dat ik het vies vind, maar gewoon omdat ik er niet zo over nadenk. Ik doe de was toch zelf dus dat maakt me niet zoveel uit.
Op vakantie gebruik ik een handdoek 3 keer, en dan was ik 'm (handwas als ik ga kamperen) of na 2 x in een hotel. Dat komt ook omdat ik nogal slordig ben en dat ding weleens op de grond keil en dan pas de volgende dag opruim. Dan is 'ie niet goed uitgehangen en gaat 'ie dus stinken.
Goh, voel me wel stom nu ik het zo opschrijf :o Ik zal er eens beter op letten en kijken of ik ze wat minder vaak zal verwisselen.

Pyjama gaat elke week in de was, soms iets vaker (na 5 dagen al). 's Zomers minder vaak want dan draag ik niet elke nacht een pyjama.

Beddengoed probeer ik ongeveer elke 10 dagen te wassen, meestal wordt het elke 2 weken.

Kleding.... hangt er vanaf. Broeken gaan wekelijks in de was (maar ik draag 2 a 3 broeken per week, dus na ongeveer 2-3 dagen dragen). Spijkerbroeken na 5 keer dragen ongeveer, kunnen ze prima hebben. Alleen als ik heb paardgereden doe ik die broek wel direct weer in de was.

Vesten gaan elke week in de was, strakke shirtjes wel al na 1 dag omdat ze direct op je oksel zitten en ik vind het geen fris idee die nog een keer aan te doen. Met uitzondering van hemdjes weer, die draag ik gerust 2-3 dagen. Met truien verschilt het, maar meestal niet langer dan 2 dagen.

BH's was ik na een dag of 3 dragen, dat schijnen sommige mensen ook al vies te vinden. Maar eerder is 'ie echt niet vies. Tenzij ik ermee heb paardgereden, dan gaat 'ie wel direct de was in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:21

Op vakantie gebruik ik mijn handdoek ook maar 1 keer en kleding ook. Daarna ga ik het gewoon wassen, is dat raar dan?

In mijn ogen is het helemaal niet zo dat de 1 schoner gevonden wil worden dan de ander maar als ik iedere dag een schone handdoek pak ga ik hier in het topic niet zeggen dat ik er 3 dagen mee doe, dan zou ik pas liegen!
Wat iedereen doet moet iedereen voor zich weten, toch!
Ik moet wel zeggen dat ik altijd veel zweet, met name in de zomer, dus wil ik altijd schone kleding aan. In de winter doe ik dat ook maar dat is misschien een automatisme.
Ventileren in huis is ook zeer belangrijk, wordt lang niet zo veel meer gedaan. Ik probeer altijd wel een aantal uren de ramen open te zetten op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:54

Myra schreef:

Lang leve de hotels *\o/* Gooi je handdoeken op de grond, overdag lekker weg & 's avonds hangen er schone handdoeken :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:39

Myra schreef:
Ze stipt alleen maar iets aan, en volgens mij klopt het wel een beetje. Mensen die hun handdoeken of beddengoed bijvoorbeeld langer gebruiken worden een beetje afgeschrikt door de mensen die fel zeggen dat het zoooo ranzig is om het meer dan 1 keer te gebruiken (bijvoorbeeld).
En dat overtreffen: ja, ik zie echt mensen voorbij komen in dit topic dat ze er zo trots op zijn dat ze zo schoon (en vast niet schoner) zijn.
Je hebt er meer aan om je handen vaker te wassen waar veel meer bacteriën opzitten dan je handdoek paar keer meer te gebruiken.

Op vakantie trek ik minder snel schone kleren aan. Maar sowieso shirtjes nog wel vaak, want het is wel zomer dan. Als ik ga zeilen met vrienden dan lopen we in bikini met daar over heen een zwemshort en een hempje. Deze doen we elke dag uitspoelen en dan ophangen, dan doe ik 2 dagen met 1 hempje. Als het water kouder is dragen we bikini met daarover heen wetsuits met daarover heen zwemshorts, dan geld alsnog 't zelfde verhaal. Handdoeken gebruik ik dan vaak wel 2x, haren wassen doen we minder (om de dag of zo.) etc. maar dan voel ik me vaak wel vies en ben ik echt blij als ik thuis ben en dan is ook het eerste wat ik doe een half uur douchen, haren grondig wassen en alles in de was gooien :o

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:46

Als ik op vakantie ga neem ik altijd een grote tas mee voor kleding. 1 tas voor make-up & haarspullen.
En 1 boodschappen tas vol met handdoeken.
Die voor me haar gebruik ik vaker op vakantie omdat ik vaak me haar was, vooral als we nog ergens naar toe gingen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:05

Handdoeken gebruik ik maar één keer na het douchen, gebruik zelfs een aparte voor mijn haar en mijn lichaam. Ik vind het echt niet fijn om met dezelfde handdoek mijn haar én lichaam te doen. Daarna gaat alles gewoon in de was. Washandjes worden ook maar één keer gebruikt.
Kleding etc draag ik ook maar één of twee dagen. Ondergoed natuurlijk elke dag schoon, of twee keer per dag.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:20

Jeetje wat een smetvrees hier allemaal!
Handdoeken gebruik ik voor lichaam en haar en daar doe ik gerust 3 a 4 dagen mee.
Beddengoed en pyjama verschoon ik tegelijk, 1 keer in de week. Of 1 keer in de 2 week als ik veel bij m'n vriend heb geslapen (ja dan wordt het niet vies natuurlijk)

Broeken was ik niet zo vaak, gooi ze echt niet na 1 of 2 dagen dragen in de was, zonde van mn mooie spijkerbroeken. Maillots en pantys ook niet, pas na 3 keer dragen denk ik. Even laten luchten werkt ook prima!
Shirtjes ook wel 2 dagen ofzo, tot ze niet meer fris ruiken.
Ondergoed natuurlijk elke dag, en sokken ook. BH's wel een week ofzo, maar wissel dan wel af en dan hang ik die ander te 'luchten'. Dat doe ik ook met jurkjes etc, vaak is het even laten luchten ook al genoeg. Ik stink ook niet zo naar zweet gelukkig. :Y)
Handdoekjes naast de wasbak verschoon ik ook eens per week.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:23

kleding, 2 dagen.
beddengoed, in de zomer 1 week, winter anderhalve week tot 2 weken.
pyjama, een halve week tot een week.
ondergoed, elke dag, bh om de 2 dagen
handdoeken voor lichaam: elke dag
handdoek voor haar: om de 2 dagen

Ik hou gewoon van de geur van mijn waspoeder :+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:12

Op vakantie zorg ik trouwens dat ik minimaal 1,5 keer zoveel shirtjes mee heb als de dagen dat ik op vakantie ga, maar die zomershirtjes nemen ook niet zoveel ruimte in, dus daar kan ik er zonder problemen 20 van meeslepen als het moet. Verder gaan er dan 3/4 paar zomerbroekjes mee en 2 paar lange broeken. Dus in principe hoef ik dan niet moeilijker te doen dan thuis, en handdoekenkwestie, dat is gewoon op de grond gooien en dan heb je inderdaad weer schone. Bij een heleboel hotels/ appartementen krijg je sowieso standaard elke dag schone handdoeken, hoewel ze soms wel verzoeken om wat langer met de handdoeken te doen. Campings doe ik niet aan :D!

Voor winttersport heb ik gewoon voor iedere dag schoon spul mee (shirts en hemdjes) heb maar 1 skibroek, dus die moet ik wel elke dag weer aan, maar heb er vaak nog een legging onder, dus daar kan ik er dan weer meerdere van meenemen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:42

Eh, kleding maximaal 2 dagen maar meestal shirtjes zelfs maar 1, pyjama's draag ik niet, handdoeken de kleine 3 dagen en de grote wat langer.

Beddengoed, ja, dat ligt eraan... Alleen ik slaap er meestal onder, dus het hoeft niet per se elke week, maar een maand is wel ECHT de grens, bah!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:47

Ik doe 1 week met mijn pyjama, zomers korter omdat je dan meer zweet. Beddengoed doe ik 2 weken mee. Iedere dag doe ik een schoon shirt/trui aan, een spijkerbroek doe ik 2/3 dagen mee. Savonds een aparte broek voor de paarden, daar doe ik met droog weer 2 dagen mee, als het nat (dus vies/modder) is 1 dag.

Ik pak iedere dag een schone handdoek, en de handdoek van de dag er voor gebruik ik voor mijn haar.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:10

paardenkleding draag ik ook vaker, ik heb een paar gewone broeken die ook vies mogen worden en die ga ik niet elke dag in de was gooien, zeker niet met prutweer, ik heb ze hooguit 2 uurtjes aan en dan zit er wel blub op, maar dan doe ik ze nog wel een keer aan, de volgende keer komt er toch weer prut op. Rijbroeken wissel ik ook af, dus die gaan meestal na 3/4 keer dragen in de was.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:28

shirtjes moet ik echt wel elke dag wassen (helaas, want dat veroorzaakt bergen was, haha). Maar ik zweet op mn werk best wel en ik wil de volgende dag gewoon geen stinkend shirt meer aan (duh), maar door dat vele wassen moet ik wel regelmatig nieuwe shirtjes kopen omdat de kleur snel vervaagt en ik krijg snel gaten bij de oksels, zowel bij t-shirts als bij spaghetti shirtjes. K heb denk ik radioactief zweet ofzo ;) haha