hoe een persbericht versturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: hoe een persbericht versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:25

Jeetje klomp dat is ook niet niks :(:) Arme oude mensjes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:31

Tja, ik vind het ook vreselijk, vooral omdat je niks kan doen eraan, gemeente bepaald. Daarnaast vinden ze die veilingen wel grappig, want de zorgaanbieders bieden tegen elkaar op om een client te kunnen bemachtigen, maar moeten hiervoor wel de hoogste korting bieden. Zo kan de gemeente weer hard lachen, want dat is voor hun lekker goedkoop zorg inkopen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:40

Volgens mij gebeurd er heel veel in zorgenland wat niet door de beugel kan.. Veel meer dan wij van weten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:48

dat wil je ook niet weten muppetmayo........... tegenwoordig ben je als zorgbehoeftige een soort van net niet aangeschoten wild.............

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:18

Psies Kim........helaas..-O-

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:35

Een tijdje terug heb ik een interessante documentaire gezien over hoe de mensen er werkelijk waar " ingeluist " worden door de gemeentes die zorg regelen.
Dan zit er een of andere muts op een kantoor, met 0,0 zorgachtergrond en die gind dan bellen naar mensen die zorg kregen.
Dan vroegen ze hoe het met de mensen ging en als ze zeiden dat het goed ging dan begonnen ze over de zorg en als ze dan zeiden dat het allemaal wel ging werd er een hoop geschrapt.........

Kijk je kunt wel denken dat die thuiszorg alleen komt wassen, maar dat wassen is ook een controlemoment en heel veel mensen gaan dat niet redden als dat wegvalt.

Ik kan overigens ook wel een boekje open doen over wat er in verpleeghuis gebeurt. Ongelooflijk.

Ik werk nu weer in ziekenhuis en overweeg soms om te stoppen.
Vroeger was ik bezig met verplegen, tegenwoordig draai ik productie.
Maar goed, als ik ten onder ga, dan wel spartelend, dus heb gesprek gepland met divisiemanager. Kijken of ik daar een ingang vind. (wrs niet, maar valt te proberen)

Misschien niet helemaal on topic, maar wel de tendens in de zorg.

Sterkte er mee Kiwiko.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:43

is ook zo.............. dat is ook de tendens........... mensen moeten nu productie draaien.......

en dat is een wezenlijk verschil ;) vroegah kon je gewoon zorg leveren, nu moet je inderdaad productie draaien :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:43

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:53

Senks, ik heb de docu toen ook gezien. Het is er niet beter op geworden kan ik je verzekeren. Nu gaat de begeleiding ook in de WMO.......... dat betekend dat het nog een veel grotere chaos gaat worden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:56

Het is echt om te janken. Als je googlet kom je met name bij SP uit.
Ik ben de documentaire opnieuw aan het kijken en moet van binnen weer een klein beetje huilen.
Ik ben ook bang dat straks veel goede collega's het vak gaan verlaten, omdat het je elke keer zo'n pijn doet.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:30

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe is het nu met je bedrijf? En heeft het ook geen negatieve invloed dat je alles zo op Bokt plaatst?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 16:28

mijn bedrijf gaat zonder het loskomen van dit geld zowizo failliet :) ik heb niks meer te verliezen Chevax, ben nu alleen maar alle deuren aan het openen die ik kan openen. Het grote voordeel als je niets meer te verliezen hebt bedrijfsmatig is dat je ook geen u meer hoeft te zeggen :)

Voor de bedrijfsvoering zelf heeft het geen negatieve invloed, sterker nog alleen positief :) Ik heb altijd een stelregel : als je niet wil dat het op de voorpagina van de telegraaf komt, dan moet je het niet plaatsen" nou dit mag op alle voorpagina's van alle kranten, zelfs de Zimbabweze :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:03

Maar er is nog altijd niemand die heeft gezegt, goh Kim je hebt recht op dat geld, dus dat moet geregeld gaan worden?

STN hoeft jou niet meer te betalen wegens contract beeindiging en creditfacturen (toch?), wat dus over zou worden genomen door een ander met terugwerkende kracht, maar die terugwerkende kracht blijkt nu ineens niet meer te bestaan en daarbij jouw rekeningen ook maar niet meer ofzo?

Ik raak het hier een beetje kwijt steeds.
Doordat jij iets te veel ruimte liet in het overstappen van de ene naar de andere, zag het zorgkantoor een gaatje om in te friemelen, wat jou in de problemen bracht.
En daarmee fietst er een hele hoop geld zo jouw neus voorbij.
Hoe kan het nou dat niemand weet waar dat is gebleven of wie daar recht op heeft?

En er is echt niemand die duidelijk heeft of je nu wel of niet recht hebt op dat geld en zoja wie dat dan aan jou moet geven?
Dat is toch zeker geen taak die weeeeeekkkkken moet duren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:14

Daarnaast is STN Failliet :)

Yep het zorgkantoor heeft de toestemming om met terugwerkende kracht de facturen in te dienen bij de nieuwe contractspartner begin december teruggedraaid, maar het zorgkantoor wil niet de verantwoordelijkheid nemen over die uren

Ik heb gewoon netjes gehandeld, volgens afspraken tussen STN, de nieuwe contractspartner. Alleen het zorgkantoor meende plots anders te beslissen.

Zowel het NzA, als het ministerie van Volksgezondheid als het zorgkantoor zelf........... voelen zich niet verantwoordelijk voor het "verdwenen" AWBZ geld (wat ondertussen al een kleine 2 ton is)

Waar het mij om gaat is dat er niet een instantie verantwoordelijkheid neemt. Algemene kreet is "tja dat is tussen jou en de aannemer"

Maar er moet toch iemand verantwoordelijk zijn voor de besteding van het AWBZ geld :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:29

Maar je bent toch wel met rechtzaken, advocaten en dat soort gein bezig, of is er aan jouw kant ook niemand die flink in het rond aan het meppen is om dingen boven tafel te krijgen?

Ik bedoel het gaat niet om een paar duppies en jouw kant heeft geen tijd om de dingen op het gemak aan te pakken.
Ik ben er heel eerlijk in dat ik het wat vreemd vind dat je op vakantie bent gegaan. Niet dat je daar geen recht op hebt, maar punt 1 is er een geld probleem en punt 2 zou ik daar geen tijd voor hebben.
Hoe kan het dat jij je zo relaxed voelt?
Heb je jezelf er bij neer gelegt dat het afgelopen is, toch niet zeker?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:43

jahoor, ik heb er een dijk van een advocaat opzitten :D

Dit was de enige tijd dat ik op vakantie kon, de BV NEderland ligt plat dus daar gebeurd niks, en er zaten maar 3 werkdagen in die werkweek. Daarnaast is alles bij mij webbased dus alles wat moest gebeuren of mijn directe actie nodig had is ook gedaan.

De grootste reden dat ik op vakantie ben gegaan is voor mijn kind, die heeft ernstig te lijden hieronder. Drie weken geleden zat ze huilend bij mij omdat ze zich afvroeg of het allemaal haar schuld was.......

En inderdaad, misschien heb ik me er al stiekum bij neergelegd dat het over is (althans met het bedrijf) Ik weet wel dat ik nu op een punt ben dat het fijn is als ik door kan gaan met het bedrijf, maar dat ik het niet erg vind om het bedrijf te verliezen en zo door te gaan met de weg die ik nu ingeslagen ben.

Maar hoe dan ook, zoals je zegt komt de onderste steen boven :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:47

Ik hoop toch op een goede afloop voor je, een failissement wens je niemand toe!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:04

Sterkte Kiwiko!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:28

Ben je trouwens al wat verder gekomen met die precontractuele fase waar ik het over had?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:05

ja, naar gelang de uitkomst wie er wat gaat betalen is er al een heel strak plan B opgezet. Ik ben zo blij dat ik alles in zesvoud bewaar :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:06

Er is dus een kans dat je niet failiet gaat? :)*
Of ben ik nu zo blont. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 08:19

nou die kans is heel klein, want dat geld komt niet morgen binnen als het binnenkomt :) daar kan gerust nog een jaar overheen gaan voordat het uitgevochten is .........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:18

Damn, ik had het je gegunt... :(:)
We kunnen dus gaan uitkijken naar een mooi boek?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:29

dat absoluut :D daar ga ik zowizo de tijd voor vrijmaken :)

ach, we hebben nog hoop :)

Ik heb 5 februari eindelijk de rechtzaak met Privazorg (gaat ook om een ruime 120.000 euro, maar dat is geld uit....... zitten jullie??? 2007!!!) dus dat geeft me dan wel weer wat lucht, dat geld word zowizo mij toegewezen omdat de indicatie gewoon sluitend is :) valt geen speld tussen te krijgen, en Privazorg is een van de rijkste thuiszorgorganisaties van het land.

dus eea is gewoon afhankelijk van degene met de langste adem :)

Ik heb deze maand al mijn personeel kunnen betalen plus hun 4% eindejaarsuitkering EN hun vrije dagen...... Althans ik heb iedereen betaald behalve de bende van 3, die mogen van mij part, naja....... ga ik niet zeggen :) Hun zullen mij moeten manen, en dan ga ik in protest....... kan ik nog wel wat maandjes uitzingen........ en dan weet ik of ik het red of niet red. Red ik het dan zal ik ze uitbetalen........ red ik het niet, dan mogen ze achteraan de rij aansluiten......(Als ze echt heel dom zijn dan vragen hun mijn faillissement aan :D, en daar zie ik ze nog voor aan ook :) ) de rij begint met de Belastingdienst kleine 160.000 euro en daarna volgt het PGGM kleine 120.000 euro....... en wat er over blijft na overige zakelijke schuldeisers (die ik dan natuurlijk wel iets op laat lopen, want lopende rekeningen sta ik nu gewoon op 0) is misschien voor hun........ maar er blijft niks voor hun over dan. Ze kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen joh :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:35

-O-
Dammit...
Tis ook te klote voor woorden. Je bedrijf naar de klote omdat je niet betaald word. :r
Het gaat verdorie om mensen die verzorgt moeten worden, het zijn geen supermarktartikelen. %)