Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:32

Apple schreef:
Ok en stel nu dat het gaat om een voorlichting op een Islamitische school en TS wordt gevraagd om die voorlichting te komen doen met een hoofddoekje op?

(let wel: we zijn nog steeds in Nederland, niet in een moskee, niet in een islamitisch land)

Ik vind dat wat anders :j
Een rok is voor mij persoonlijk geen uiting van geloof, maar nette kleding. Een hoofddoekje, of keppeltje, of kruisje aan een ketting is wel een uiting van geloof, en zou ik dus niet dragen.

En ja, ik besef dat het heel dubbel is wat ik zeg, maar ik ga in zulke kwesties toch op mijn gevoel af. En in een rok voel ik me niet onprettig, in een hoofddoekje, of andere uiting van een religie zou ik me niet prettig voelen.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:34

KiWiKo schreef:
wat maakt het in hemelsnaam uit om een keer iets te doen wat iemand van je vraagt ;)

Als er wel een goede reden voor is.
Wil je mij even helpen met wiskunde, ik snap het niet > tuurlijk
Wil je een rok aan doen > >;) huh?
Ik kan geen goede reden verzinnen waarom iemand een rok aan zou moeten :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:35

Lielle schreef:
Oke, zou jij dus in een burka voorlichting gaan geven? Ook maar een stukje stof.

Overigens heb je kunnen lezen dat ik idd wsl zou kiezen om niet te gaan en dan maar het conflict met het stagebedrijf aan te gaan.

Had ik gelezen, dat vind ik ook een prima keuze.
Burka trek ik ook wel aan hoor :D Zou het wel uitzonderlijk vinden als ze mij willen laten spreken op een islamitische school, dus dat doe ik ook graag dan! Een kledingstuk maakt mij nog geen gelovige, dus heeft het geen waarde voor mij. Als het voor een ander wel waarde heeft dan pas ik mij aan.
Gebrek aan lapje stof is een ander verhaal, zou er een nudistenschool bestaan... had ik mij afgemeld hahahhaha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:36

als ik een presentatie moet geven in een hoofddoek......... dan heb ik daar echt gruwelijk de tyfus over in, maar ik doe het wel........... omdat het bedrijfsmatig interesant is.

mensen moeten een verschil leren maken tussen wat bedrijfsmatig goed is en wat persoonlijk in smaak valt :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:37

Cyn_ schreef:
KiWiKo schreef:
wat maakt het in hemelsnaam uit om een keer iets te doen wat iemand van je vraagt ;)

de reden......... omdat dat voor die mensen belangrijk is.............

en wie bij jij om hun belangrijkheid van tafel te vegen.......... voor jou tien anderen :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:37

Ik ben overtuigd dat veel uberchristelijke mensen mij liever zien in een broek dan in mijn rokjes en jurkjes. :+
Die zijn niet zo christelijk, vrees ik. :D

Maarre..... Ik zou ook niet echt de behoefte hebben om mee te gaan in een geloof. Als men dit van me zal vragen, dan haak ik meteen af. Ik vind het wat anders als ik in een ander land ben, daar pas ik me wel aan, aan de cultuur, als dat gewenst is.
Maar hier in NL, of het nou enorm christelijk is (want dat is het, als dit gevraagd wordt) of wat dan ook, nou nee, dan vind ik het te extreem worden. En daar weiger ik aan mee te doen. Dan zou ik lekker een andere school gaan zoeken, waar ik gewoon mezelf kan zijn in mijn rok/jurk/broek, whatever.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:38

Precies, zo sta ik er ook tegenover kiwiko, stukje professionaliteit.

(en dat vind ik ook als je zegt, dit wil ik niet... dus doe ik er niet aan mij. Kont tegen het krib aangooien en dan een broek aantrekken, dat vind ik niet prof).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:40

dat weiger ik dus Kim. Dan maar geen klant maar ik ga niet zo tegen mijn eigen principes in, dat verrek ik. Zo belangrijk vind ik die wel, their loss ;) want zo arrogant ben ik dan ook wel.

WCF, dat vind ik onvoorstelbaar, maar dan heb jij het ongetwijfeld makkelijker dan ik.

Voor de gelovigen hier, geen idee of jullie een kruisje oid dragen, maar zou je dat afdoen als je dat gevraagd werd bij een presentatie op een openbare school?

vuurneon

Re: Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:42

Ik draag geen kruisje, maar ik zou het wel onzichtbaar maken door het kruisje onder de trui te doen of in mijn zak.
Op een openbare school horen geen religieuze dingen thuis, dus op verzoek houd ik daar rekening mee.
(nu heb ik niets, omdat ik protestants ben opgevoed en die doen daar niet aan).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:43

Russel: op het werk draag je wat past bij je functie en bij het bedrijf. Specifiek een rok of jurk hoeft dat niet te zijn. Met een broek kun je er net zo netjes uit zien.

Blijheid: ok, dat is helder. Ware het niet dat het in dit geval wel als uiting van het geloof is. Christelijke school dus rok.

Ik vind het persoonlijk nogal een verschil of je jezelf conformeert aan de geldende norm ter plaatse omdat je zelf besluit ergens aan mee te doen (dressuurwedstrijden bijvoorbeeld, of Ascot Day op Duindigt :+ ) of omdat je gevraagd wordt om iets te doen. Als ze mij zouden vragen om voorlichting te geven over mijn bedrijf dan kom ik gewoon netjes, maar niet specifiek in rok oid. Dat zou ook totaal niet passen bij het bedrijf waarvoor ik werk (en zou ik die vraag krijgen, rok of hoofddoek om religieuze redenen, dan zou mijn werkgever de voorlichting ook niet onder die condities door laten gaan).

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:45

KiWiKo schreef:
Cyn_ schreef:

de reden......... omdat dat voor die mensen belangrijk is.............

en wie bij jij om hun belangrijkheid van tafel te vegen.......... voor jou tien anderen :D

Dan vraag ik me dus af waarom het voor hun zo belangrijk is :+
Het is een kledingstuk :')
Als ze een goede reden hebben, no problemo.
maar ''never stop questioning''

obsession

Welshcobfan schreef:

(en dat vind ik ook als je zegt, dit wil ik niet... dus doe ik er niet aan mij. Kont tegen het krib aangooien en dan een broek aantrekken, dat vind ik niet prof).

Ze gooit dr kont toch niet in de krib, ze vraagt slechts onze mening hierover. En ze is zelfs bereid een rok aan te doen.

En jij blijft maar zeggen dat het de schuld is van het stagebedrijf, maar dat slaat nergens op. Ze hebben toegezegd een presentatie te geven, hierbij is niets verteld over het dragen van een rok.
Echter nu, vlak voor de presentatie komt er een verzoek van de Christelijke school om een rok te dragen. Waar lees jij dat het stagebedrijf dit heeft toegezegd?? Ze hebben dit verzoek doorgestuurd naar TS. Dat is heel wat anders. Zij laten haar volgens mij vrij om die keuze zelf te maken.

Ik persoonlijk zou het ook niet doen, ten eerste, heb ik respect voor hun geloofsovertuiging, laat hen dat dan ook voor mij hebben. Als ik daar iets kom vertellen moeten ze mij nemen zoals ik ben. Ten tweede, die school die gepromoot moet worden is nou eenmaal geen streng christelijk school er wordt daar niet in rokken gelopen. Waarom zou je je dan anders voordoen daar? Omdat men anders niet naar je school komt?? Belachelijk!

jameyskatje

rokken en jurken zijn het moooist :D

gewoon even wennen, uiteindelijk kan je er alles mee :D

daarintegen, vreselijk die achterlijke skinnyjeans :Y)

vuurneon

Lielle, het is voor mij ook geen kwestie van persoonlijke smaak (hoofddoek zou ik vreselijk vinden! net als rokken tot mijn enkel, blegh!). Dat kan ik helemaal aan de kant zitten. Stukje eigen belang komt ook om het hoekje kijken namelijk!
(en als ik ergens echt niet achter sta, dan weiger ik ook. Maar qua kleding ben ik niet al te moeilijk. Té weinig kleding sta ik niet achter, dus als ik voor de prostitues mij gepast moest kleden? Dan bedankte ik ook vriendelijk voor de eer. Maar ik zou dan niet bewust mij als non verkleden bv).

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:46

Welshcobfan schreef:
Ik draag geen kruisje, maar ik zou het wel onzichtbaar maken door het kruisje onder de trui te doen of in mijn zak.
Op een openbare school horen geen religieuze dingen thuis, dus op verzoek houd ik daar rekening mee.

openbare school is toch voor alle geloven of niet gelovigen.
Dus als je een kruisje om wil, omdat je gelovig bent, kan dat toch gewoon...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:48

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:

Precies! openbaar is voor iedereen!

Apple

Hangt er misschien vanaf vanuit welke positie je kijkt.

Zoals Kiwiko zegt: 'voor jou 10 anderen' dat gaat bij ons bijvoorbeeld totaal niet op. Sterker nog: ons bedrijf wordt vaak speciaal gevraagd vanwege onze expertise op dat vakgebied. Dus: er is niemand anders. Wij komen dus gewoon netjes en niet in rok of burka.

vuurneon

obsession schreef:
Welshcobfan schreef:

Ze gooit dr kont toch niet in de krib, ze vraagt slechts onze mening hierover. En ze is zelfs bereid een rok aan te doen.

En jij blijft maar zeggen dat het de schuld is van het stagebedrijf, maar dat slaat nergens op. Ze hebben toegezegd een presentatie te geven, hierbij is niets verteld over het dragen van een rok.
Echter nu, vlak voor de presentatie komt er een verzoek van de Christelijke school om een rok te dragen. Waar lees jij dat het stagebedrijf dit heeft toegezegd?? Ze hebben dit verzoek doorgestuurd naar TS. Dat is heel wat anders. Zij laten haar volgens mij vrij om die keuze zelf te maken.

Ik heb het ook niet over de TS, staat ook helemaal nergens ;) Zij vraagt om onze meningen, dus die geef ik. Niet over haar, maar over het onderwerp.

Ik vind het wel degelijk de schuld van het stagebedrijf en waarom? Omdat zij de brief als eerste in handen kregen en ook het kledingverzoek hebben gelezen. Blijkbaar vonden ze het prima, want anders hadden ze de school erop aangesproken. Maar daarvoor in de plaats heeft de TS de brief gewoon gekregen. Dus is het stagebedrijf akkoord gegaan met dat verzoek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:50

Cyn_ schreef:
Welshcobfan schreef:

Niet helemaal waar... hier in de omgeving mag je als docent op veel openbare scholen geen religieuze zaken (zichtbaar) omdoen. Juist vanwege het openbare karakter. Dus als een school die regel heeft? Dan zou ik mij daar ook op verzoek aan houden als ik daar een presentatie moet geven.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-11-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:51

Blijheid schreef:
En ja, ik besef dat het heel dubbel is wat ik zeg, maar ik ga in zulke kwesties toch op mijn gevoel af. En in een rok voel ik me niet onprettig, in een hoofddoekje, of andere uiting van een religie zou ik me niet prettig voelen.

Ik vind dit heel logisch, ik vind 'ik voel me er niet prettig bij' een heel overtuigend argument.
Als het jou geen bal kan schelen, gewoon lekker aantrekken die rok. Maar voel je je er ongemakkelijk bij en heb je het idee dat je je anders voor staat te doen dan je bent, dan is dat toch een heel duidelijk verschil?

Als het je niet uitmaakt is het makkelijk om je aan te passen. Ik zou er ook geen punt van maken een rok aan te doen, want ik draag toch al zo vaak rokken - maar als je iets moet gaan doen dat voor jou niet goed voelt, dan houdt het toch op? En wat wel of niet goed voelt is voor iedereen anders.

Moggsy

Niet moeilijk doen.
Je moet jezelf presenteren zoals je bent.
Ga je met tegenzin in een jurk of rok rond lopen dan ben je jezelf niet.
Dit heeft niets met geloof te maken, maar met kleinzieligheid.
Ze vergeten op die school dat sommige rokjes erg kort kunnen zijn en de lengte zijn ze vast vergeten te vermelden.
Vraag me dan toch af of je de juiste school hebt gevonden, dit is 40 jaar terug in de tijd.
Je moet je goed voelen en niet in een hoek worden gezet, dit is het begin van geleefd worden.
Zelfs vrouwelijke hoogwaardigheidsbekleders lopen in een mooie pantalon, niets mis mee.

obsession

Nee sorry, je hebt echt ongelijk.
Het kledingverzoek is doorgestuurd naar TS. Ze hebben niet tegen de school gezegd: "oke, ze komen in rok" Dat is akkoord gaan. Zij hebben TS de keuze gelaten wat te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:52

maar het is voor mij ook geen kwestie van smaak, wel van principes en die liggen bij mij dus kennelijk ergens dan bij jou. Niets mis mee verder.

He, dat is interessant. Dus een kruisje moet wel kunnen, want het is een openbare scholl en die "is voor iedereen". Maar nu vindt deze school dat religieuze uitingen niet gewenst zijn. gaat het kruisje dan gewoon af? Net zo'n gewone vraag als om een rok aan te doen, toch?
/add
wat WCF zegt dus ;)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:53

Welshcobfan schreef:
Niet helemaal waar... hier in de omgeving mag je als docent op veel openbare scholen geen religieuze zaken (zichtbaar) omdoen. Juist vanwege het openbare karakter. Dus als een school die regel heeft? Dan zou ik mij daar ook op verzoek aan houden als ik daar een presentatie moet geven.

okee, wist ik niet.
Vind dat trouwens wel belachelijk dan. :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:54

Ik vind het wel akkoord gaan met een verzoek. Want ze hebben er blijkbaar niets tegen in gebracht in de zin van, en broek is ook goed.
Daarom zou ik wel degelijk vragen hebben aan het stagebedrijf, want de communicatie is niet heel lekker zo.