[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:51

En ik ga trouwens binnekort waarschijnlijk met de herfsttoer met een vriendin een dagje door NL toeren! 8-)

Nog leuke ideeën voor een route? We gaan waarschijnlijk gewoon instappen en kijken waar we uitkomen ofzo :) Of zijn er nog leuke steden die we echt moeten zien? :D
We beginnen trouwens in Anna Paulowna, koppie van NH dus :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:53

Anna Paulowna naar Maastricht - Groningen - Utrecht en weer terug naar A P ? :)) Dan reis je door veel provincies op 1 dag!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:54

Dan zit je wel alleen maar in de trein. :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:55

Ja dat is waar haha, ook leuk O:)

Maastricht is wel een leuke stad dus als je dan niet doorreist naar een andere plaats maar gewoon in Maastricht blijft kun je erg leuk winkelen :j

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:50

Haha klinkt goed :)

We gaan ook wel ergens shoppen en iets drinken ofzo, alleen maar in de trein zitten (wel veel verschillende treinen enzo dan hoor) vind ik wel leuk maar vriendin iets minder denk ik :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:31

ow handig, morgen ook dus nog maar rekening houden met vertraging. Gelukkig moet ik vroeg heen, dus dan hopelijk nog een trein die van rangeerterrein komt, maar terug komt mijn goede trein ook altijd uit den bosch. Nou ja, zie wel hoe het loopt, als ik heen maar op tijd ben. Terug is wel jammer als ik mijn aansluiting mis, maar minder erg.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:46

De studenten ov-chipkaart gaat in per 1 januari 2010. Je kan via Mijn IB-Groep kiezen of je een week- of weekendabonnement wil (twee keer gratis wisselen per jaar!) en dat abonnement staat de volgende dag al voor je klaar. Je kan hem vervolgens activeren bij een van de oplaadpunten van de ov-chipkaart. Je klikt op 'bestelling ophalen' en dan spreekt het vervolgens voor zich!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:26

Ik heb met een zomertoer Zoetermeer-Vlissingen-Utrecht-Maastricht-Zoetermeer gedaan :P Van héél vroeg, tot héél laat.

Morgen weer met de trein. Het is al lang geleden dat er flinke vertragingen waren op mijn traject (ik klop meteen even af) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:26

Nou de stoptrein RTD - ASD was gekrompen naar een SGMm drietje! Hij puilde al uit toen ik instapte. Bah wat was het vol warm knus en stinkend!

Ik zit nu in een lege ICM stiltecoupe via Utrecht. Wat een verademing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:36

Unwritten schreef:
Nou de stoptrein RTD - ASD was gekrompen naar een SGMm drietje! Hij puilde al uit toen ik instapte. Bah wat was het vol warm knus en stinkend!

Ik zit nu in een lege ICM stiltecoupe via Utrecht. Wat een verademing!

1 SGM III in de spits? Daar moet iets aan de hand geweest zijn, arme reizigers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:53

De conducteur en machinist wisten het ook niet, dit was het materiaal wat ze op RTD meekregen. Hebben wel een klacht ingediend zeiden ze.

Het was echt heel vol in die trein, ik ben van ellende maar via Utrecht gegaan. :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:27

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de treinen 's nachts nou eigenlijk blijven.. Op het afrangeerterrein.. maar hoe moeten de machinisten daar komen? :o

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:30

In Utrecht heb je zo'n grote parkeerplaats voor treinen. Buiten de spits staan er daar ook altijd aardig wat.
Ik denk dat ze daar gewoon met de auto heenrijden :D.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:42

:wave: vanuit de intercity naar Zwolle :D vertrekt over vier minuten. Vinden jullie de trein ook altijd zo knus als het buiten van dat vieze herfstweer is? Heb de nieuwe Mika op, krantje en een goed boek bij, heel comfi. Het enige wat mist is een cappuccino, maar daar was geen tijd meer voor :\

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:44

Ja het is altijd zo knus, maar wel altijd vervelend dat het trein dan naar natte honden ruikt (natte jassen, tassen, schoenen en vloer)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:46

Ja dat is wel zo. Nou zit ik in een grotendeels lege coupe, dat scheelt weer :))

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:12

Ahhh, een stille stiltecoupé! Wat heerlijk. Ikn rij net weg van Gouda. Zometeen weer Giraffen kijken als ik langs blijdorp rijd :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:13

Berdien schreef:
:wave: vanuit de intercity naar Zwolle :D vertrekt over vier minuten. Vinden jullie de trein ook altijd zo knus als het buiten van dat vieze herfstweer is? Heb de nieuwe Mika op, krantje en een goed boek bij, heel comfi. Het enige wat mist is een cappuccino, maar daar was geen tijd meer voor :\

Haha, eigenlijk niet, want ik bedenk me dan dat ik straks door die zelfde regen zal moeten fietsen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:49

Anne. schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de treinen 's nachts nou eigenlijk blijven.. Op het afrangeerterrein.. maar hoe moeten de machinisten daar komen? :o

Misser schreef:
In Utrecht heb je zo'n grote parkeerplaats voor treinen. Buiten de spits staan er daar ook altijd aardig wat.
Ik denk dat ze daar gewoon met de auto heenrijden :D.

In vakjargon de tuin genoemd :D . Daar gaan de machinisten lopend, fietsend of met de trein naartoe ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:50

Ik wil ook een trein in de tuin :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:51

Heb je wel een flinke tuin nodig hoor :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:53

Op tv was laatst een vrouwtje die spaarde treinen := Die had heus hele wagons in de tuin staan, en een echte boom van de spoorwegovergang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:02

Ik koop later wel een huis met een weiland. Dan zet ik er een VIRM in :))

Ik heb wel stiekem de droom om gewoon een trein om te bouwen tot woning. Zou best wel in een ICM of een VIRM willen wonen :Y)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:15

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:17

Haha, dat zal wel gaaf zijn. Gewoon een hele VIRM kopen en die ombouwen tot huis. Ik doe met je mee UW! :P